Kaksi kysymystä vauvan hoidosta!

  • Viestiketjun aloittaja ei muista
  • Ensimmäinen viesti
Me keitettiin ehkä se 3 kuukautta
Suunilleen kerran viikossa

Nokkamukinhan voi antaa heti, kun lapsi osaa siihen tarttua :D
En muista ikää, mut josku 8 kk:n ikäisenä siitä ainakin jo pikkaisen hörppi
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Mä oon semmonen hygienisti, että keittelin pullot ja tutit päivittäin n.3kk :whistle: ...nokkamukiin tartuttiin puolenvuoden maissa (muistaakseni)...tai ehkä vähän myöhemmin....
meille kans sanottiin et joka päivä. eli siis pitäs joka kerran jälkeen pestä ja keittää. Alux kun ruvettiin antaa lisä maitoa, jaksoin keittää joka syötön jälkeen kunnes tajusin et ei siinä oo mitään järkeä.
synnärilläki 3 kertaa annettiin huuhdellusta pulosta
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mua ohjeistettiin olemaan keittämättä pulloja/juomavesiä. Hyvä pesu vaan. Nokkamukista tarjosin tossa 5kk aikaan ekakerran. En tiedä miten se pesty pullo olis likasempi kun lattia...
niin ei varmaan isommille tarvikkaan enään keittää mitään kun oppii syömään kaiken mitä näkee, mutta vastasyntyny ei viel saa suuhunsa mitään mitä sinne ei laita.

Mut joo. Keittäminen ja liiallenin bakteerien pelko on turhaa ja aiheuttaa allergioita
 
Mä taas oon kuullu ohjeen, että sitten kun vauva siirtyy kiinteisiin ruokiin maidon lisäks, voi pullojen keittämisen jättää... Omakohtasta kokemusta ei ole kun on aina tohon asti ollut rintaruokinnalla. Meillä tyttö oppi juomaan nokkamukista joskus 7kk iässä, poika taas ei huoli vieläkään vaikka on jo 11kk. Mut tarjota voi siitä heti kun siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä