Kaksikymppiset toiveilijat 2013

Nopeasti omaa napaa: Eilen ja tänään on särkenyt päätä. Pelkäämpä, että se enteilee menkkoja (minulla yleensä koskee päähän menkkojen aikaan ja ennen niitä). Väsyttää paljon koko ajan ja olenkin nukkunut normaalia enemmän. Myös pari päivää on nenä ollut tukkoinen, mutta voinhan olla tulossa flunssaan tai olla kevätpölyille allerginen.
Ootan jo kovasti plussatestin tekemistä, mutta pelkään, että kohta huomaan, että vuosi yritystä on täynnä :(
Nyt siis yk6 vielä.

P.S Anteeksi lauantaiaamun masistelut!
 
Sunflower11
Divinee: Sulla on vielä toiset 6kk hyvää aikaa tulla raskaaksi ennen sitä vuoden täyttymistä! Ei sillä, kyllähän sitä itsekin 6kk yrityksen jälkeen jo pelkäsi et miten käy.

Täällä eilen alkanut tiputteluvuoto, et kohta uus kierto taas käyntiin lähtee :|
 
jepp! se on kyllä niin yksilöllistä miten tuo yrittämisen kestokin lasketaan.
nimin. yritystä takana 1v ja 4kk mutta yrityskiertoja "vaan" 9.

huutelisin tässä kaikille ketkä ottaa/on ottanu clomeja vielä! että mitä kautta ootte ne saaneet?

kun oon itse päätynyt siihen että ne ois mulle varmasti paras vaihtoehto, kun ei oo pelkät terot lyhentäneet kiertoja ollenkaan. mutta jos menee lapsettomuusklinikalle tms niin joutuuko käydä ensin miljoona kesustelukäyntiä ja kierron seuranta ultraa ennenkun niitä saa? ja tietääkö joku saako niitä gynegologit määrätä, esim yksityiset??

kiitos jos joku jaksaa omaa prosessiaan avata! :)

ainiin ja onnea tietenkin plussista!!:heart:
 
Onnea kaikille plussanneille! :heart:
Täällä ollut toooodella hämmentävä aamu. kp27/29, tein digin hätäpäissäni ja raskaana ollaan vko4-5 =) En hetkeäkään uskonu että plussa tulisi mutta kappas vaan! Toivotaan tosiaan ettei ole kemiallinen tms, ajattelin tässä nyt vielä ihan rauhassa odotella ennenkuin uskaltaa juhlia :p
 
Viimeksi muokattu:
Mijau Onnea :flower:

Melody Mä sain juuri tällä viikolla lääkäriltä clomit, ens kierrossa aloitan.
Kyllähän yksityinen gyne voi ne määrää, jos heti pystyy jotenkin toteamaan, että ne olisivat teille oikea apu, mutta... Meillä oli tätä vaihetta ennen ensikäynti klinikalla, ultra+papa, kaikkia labroja, miehellä simppanäytteet ja mulla aukkaritutkimus ja nyt jatkokäynnillä hoidoksi clomit ja inseminaatio. Niin ja koska clomeja syödessä tehdään useimmiten niitä seurantaultria, niin jos on julkisella puolella lapsettomuushoidoissa, tulee paljon halvemmaksikin, kun ravaa yksityisellä niissä ultrissa. Teilläkin sen verran matkaa jo takana, että varmaan tutkimuksia tekisivät ensin. Suosittelen yksityiselle gynelle menoa. Tekee varmasti oman diagnoosinsa ja voi laittaa lähetettä eteenpäin tutkimuksiin, jos tarvis...
Tsemppiä jatkoon! :)
 
Viimeksi muokattu:
kiitos mojito vastauksesta! :)

unohin vaan mainita sen että viime syksynähän jo kävin yksityisellä gynellä ja se tutki ja tonki kaikki eikä mitään vikaa löytynyt ja antoi terolutit.. mutta jotain ovulaatiohäikkäähän mulla selkeesti on kun kierrot vaan venyy ja venyy.. että voihan se olla että sille samalle gynelle jos menisin niin se varmasti ainakin vähintään laittas lähetteen eteen päin.. mutta se on vaan niin hiton kallista lystiä se yksityisellä käynti..
noh täytyy nyt miettiää.. mutta varmaan sinne lapsettomuusklinikalle soittelen kuitenkin ihan varmuuden vuoksi maanantaina ja kyselen miten kannattaa edetä!

ja Mijaullekkin onnea! ihania plussia!
 
Melody Eipä mitään :) Okei. Mullahan kävi myös niin, että sain ensin yksityiseltä gyneltä ne himputin terolutit myös, jotka eivät hyödyttäneet mua juurikaan... Mutta koska meillä oli vuosi yritystä silloin jo lähellä, gyne sanoi, että voi ihan puhelimitsekin laittaa sit lähetteen lapsettomuustutkimuksiin julkiselle ja näinhän vuoden alussa sitten tehtiinkin.
Olin lukeneeni, että kerran mainitsit sen Väestöliiton...? Sehän on myös yksityinen. Pk-seudulla julkisenpuolen tutkimukset tehdään ymmärtääkseni jorvissa, kättärillä ja naikkarilla.
 
joo mitä olin joskus netistä noita yksityisten hintoja tutkinut niin toi väestöliitto näytti olevan kaikista "edullisin", jos niin voi sanoa :D ja mulla on eräällä tutulla siitä hyviä kokemuksia.. mutta ymmärsinkö oikein että ihan tavallinen terveykeskuslääkärikin voi laittaa lähetteen sinne julkisen puolen lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin. ehkä järkevin vaihtoehto voi olla kuitenkin mennä sinne julkiselle jonoon ja jos ei jaksa odotella (ja ilmaantuu jostain ylimääräistä rahaa) niin sitten yksityiselle soittoa.. joo ja ehkä ois hyvä vielä miehenkin kanssa tästä keskustella mitä mieltä on :D
mutta kiitos vielä, tämä selkeytti asiaa!
 
Melody Voi ihan terveyskeskuslääkärikin laittaa lähetteen :) mitä oon vaan kuullut, niin jotkut voi olla nihkeitä kun ollaan vielä "niin nuoria ja aikaa on". Mutta kyllä oikeus olis lähete saada, kun teilläkin jo yli vuosi yritystä. Ja meillä kävi ainakin niin hyvä tuuri, että eka aika oli jo n. 3 viikon päähän siitä, kun kirje tuli. Olin siis varautunut johonki 3kk jonoihin.
 
Ja en tosiaan usko, että paljoa nopeammin oltais pystytty tässä edes yksityisellä klinikallakaan edetä, joten oon tyytyväinen tilanteeseen nyt. Tietty sit jos rankempiin hoitoihin joutuisi, niin on kuulemma puolen vuodenkin jonot että niitä pääsis aloittamaankaan... Mutta nehän yksityisellä vasta maksaakin.
Mutta toivotaan, että sinne asti ei jouduta. Nyt mulla on tosiaan ne clomit ens kierrosta alkaen ja seurantaultra ja toivottavasti kaikki olis reilassa ja saatais se inssikin.
Ja tosiaan mielellänihän jelppaan, jos pystyn :)
 
Sunflower11
Itseasiassa mut saa poistaa listalta.

Lopetetaan tää vauvakuumeilupalstalla pyöriminen. Kun ei raskaaksi tule vaikka päällänsä seisois tällä tavalla niin antaa olla. Ehkä palailen asiaan joskus. Nyt vaan lopetan tän ovistikuttelun, kp:den laskemiset ym. ja koitetaan hyväksyä että meidän perhe saattaa olla tässä.

Tsemppiä muille!
 
Onnea Mijau :) ! Ja plussatuulia kaikille :heart:

Täällä jatketaan kuumeilua kp 11, ja viime keskiviikosta asti ollut aika kovia nippailuja, tänään on oikeastaan vasta alkanut helpottamaan. Jos tää nyt ovista meinaa, niin ainakin on hyvin käytetty hyödyksi :)

Ainii, ja mies yllätti perjantai-illalla kosinnalla :heart: en olis uskonut että vielä yllättää, mutta näinpäs kävi. sormukset mennään yhdessä ostamaan huomenna :)
 
Onnea Mijau! :flower: Ja onnea Belll kihlauksesta! =)

Sunflower: Tsemppiä jatkoon! :heart:

Melody: Osaan ehkä kommentoida tuohon Clomi-asiaan paremmin tiistaina kun mulla on se lääkäri, mutta siis jotain lääkitystähän mullekin nyt kaavaillaan. Mutta meissä on tietty se ero, että mussa ei ole mitään vikaa. Mitä nyt en raskaudu.... :headwall: Mutta niin, meidän tutkimukset aloitettiin just siinä vuoden kohdalla (tai mun labrat otettiin jo pikkuisen ennen, kun kävi tuuri). Ensin ehkäisyneuvola pisti labraan ja miehen simppatesteihin, sitten sieltä lähete naistentautienpolille, jonne menen siis tiistainakin.
 
KAKSIKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 5.5.

Nimimerkki.........kp.................ikä.........yk(ya).................toiveissa

Kp 31 ->



haaveilija93.....kp44/27-29.........20v........yk4(ya 10/-12)....1.lapsi
jonnamo..........kp40/30-33........20v........yk2....................1.lapsi
Anlii...............kp38/27-30(54)...23v........yk19(ya3/2011)....1.lapsi
Divinee...........kp31/34.............24v.........yk6....................1.lapsi

Kp 21-30



Nuttis............kp27/29-30........21v..........yk9(ya(8/12).......1.lapsi
tarana...........kp25/26-28........25v..........yk14...................1.lapsi
pantera.........kp22/27-33..........20v........yk9....................1.lapsi
Naspu...........kp21/28...............24v........yk2.....................2. lapsi
Henksuliini93...kp21/28-30..........19v........yk11...................1.lapsi

Kp 11->20



lilja. .............kp18/30-33..........23v........yk5.....................1.lapsi
-es-..............kp17/27-29.........22v.........yk26...................1.lapsi
Mojito............kp17/30-35.........26v.........yk15(ya12/11).....1.lapsi
Toivepulla.......kp15/28-31.........20v.........yk1....................1. lapsi
Millinkäinen.....kp15/25-50.........23v.........yk13(ya4/12).......1.lapsi
Nyu...............kp13/27.............24v.........yk7....................1.lapsi
sinsa..............kp12/30.............20v........yk5....................1.lapsi

Kp 1-10


jenniii90..........kp9/29.............22v........yk3(ya03/13).......2.lapsi
Miwwi.............kp8/30-36........22v........yk4(12)(ya2/12)...1.lapsi
Grill...............kp7/29-32.........22v.........yk20(ya09/11).....1.lapsi
Iippari............kp3/27-30(45)...21v.........yk5(ya12/12).......2.lapsi

Piinailijat:popcorn:

Nimimerkki.........dpo........jännäpäivä
Divinee............dpo12.............7.5


Mukana menossa
-es-, Leva, nnela, Ansku-89, kinuzki, Melody89, MaailmaOnMeidän, Minnah88, ~Pähkinä, Lauramom, memsie


Plussanneet




2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

2012
KaisaKaisanen, nellinu, ttty, pikkumyy1, Annie24, neonroze, Iippari, Jnni, ikuinenkuumeilija, Maija-tyttö, Ain00, Hukkapiru, Vilmaliini, Amore, Naspula, AnnisK, Ruby 88, murkku, Henkari, nanna_, BDU, Mosmos, Pamsku, JeNski91, Niiu, AnnuLiisa, Punnabis, Taru_

TAMMIKUU
Skeggo
Supermassive
piupiuu
Mona Lisa
Hopeakissa

HELMIKUU
(Nyu)
josmu
icy
Miramei
(verppu)
Kyyneltenhymy
susupala

MAALISKUU
tipunen8
(Minnah88)
hensq
Aadaz
Laurushka

HUHTIKUU
verppu
Mopsukka
Mamiksi
Helena2013
Alexandra89
Caro

TOUKOKUU

Merkillinen
Mijau




Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä toiveilijoista plussanneet 2013


Yritys-/raskausblogeja:

odotan. (Yritysblogi/lapsettomuus Grill)
haaveissa oma pieni (Odotusblogi Pamsku)
Onnenpotkuja odotellessa (Odotusblogi Lumihiutale92)
Ei niin yksinkertaista (Odotusblogi Taru_)
Se haaveiden taivaan kirkkain tähti (Odotusblogi Hopeakissa)
Rakkauden Melodiaa.. (Yritysblogi Melody89)
Elä unelmilla (Yritysblogi Millinkäinen)
Erilainen Päiväkirja (Yritysblogi Alexandra89)


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoituna.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Onnea kaikille plussanneille <3

Sun onnea jatkoon, toivottavasti palaat ilouutisten kanssa vielä jokupäivä :)

ON: täällä mennään huomenna lekurille again, labrat aamulla ja illalla kattelemaan tuloksia ja keskustelemaan jatkosta. Ehkäpä se antaa lisää teroja, ehkä ettii jotain muuta ratkaisua, sen näkee sitten! Mutta toivottavasti pääsis jo uuteen kiertoon, taas kerran!

Ihanaa kun on säät lämmennyt, pääsee ulkoilemaan paljon kivemmin! ja muutenkin nauttimaan parvekkeella oleilusta yms :) me like!
 
Mut voi poistaa kokonaan listoilta, sillä mun ja miehen tie tuli päätökseen. Joskus on vaan parempi mennä eteenpäin ja luoda uutta, kun jäädä ja yrittää korjata vanhaa. Tänään alko tuhrukin, että onneks kai se vuotokin kohta alkaa.

Tsemppiä kaikille jatkoon!! :hug:
 
Ensiksi Ihanaa lukea taas tällä teidän kuulumisia <3 ja OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE !!! :) Teitä on ollut jo USEA!! :heart:

Täällä kuumeillaan taas, pari kuukautta ollutkin jo "taukoa", tai sanottaisko yrittänyt keskittyä muihin asioihin ja sieltä vaan se vauvakuume nostaa päätään enemmän ja vähemmän.. Kierto on onneksi jo tasaantumaan päin noin kp 27-29!

Nyt kyselisinkin teiltä ihanilta että onko muilla kokemusta seksin jälkeisestä vudosta? Itsellä siis eilen kp.27 ja pupuilun lopetuttua olin vuotanut vähän kirkasta verta ja ajattelinkin että se laukaisi menkat mutta tänään ei ole tullut verta :O ?
(Toki voi olla että menkat on alkamassa mutta toive pilkahtikin jos se olikin jotain kiinnittymisvuotoa, vaikka harvakseltaan ollaankin pupuiltu eikä mies ole tullut sisääni aina.. mutta kai niitä touhutippojakin voi tulla ;) )
Ja ei ole ollut kauheasti menkka"oireitakaan", epämäärästä nippailua oli eilisen päivän mutta ei muuta... wierd..

Mutta olen seurailllut täällä taustalla teitä, plussarikasta kevättä pupuset! :D
 

Yhteistyössä