Kakskymppiset yrittäjät 2012

Olipa hyvä juttu, että Grill sait ajan näinkin nopeasti! Vaikka aluksi pitivät sua jännityksessä. Kuulosti jo aika karmealle, että pitäisi ties minne asti odotella pelkkää ajanvarausta. Alkaisin itse varmaan siinä vaiheessa ottamaan jo tosissani ne teinipoikien paidoissa lukevat "en ole gynekologi mutta voin kyllä vilkaista"-tekstit :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: memsie
Miramei: Juu ja siis itse haluan pääasiassa että vaan "perustarkistavat" mut, koska sitten synnytyksen jälkeenhän seuraavassa tarkistuksessa pitää odottaa aika kauan... Vuoden on ainakin mun kaveri odottanut ja mulle vaan sanoi, että kannattaa yrittää käydä ennen kun tulee raskaaks. Vaikka eihän sitä tiedä jos lääkärille mennessäni olisinkin jo raskaana tai että ehdin käydä vielä monen monta kertaa gynellä ennen raskautta. :D Mutta otan kyllä puheeks myös tän lähes 11kk yrityksen, sitä en ajanvarauksen yhteydessä edes maininnut.

Pahoittelut Henkari! :hug: Koitahan kestää kipujen kanssa!

Niiu: Haha, joo! :LOL:

ON: Eilen sattui ja tapahtui kaikenlaista, niin en meinaa muistaa kaikkea kerralla kertoa. :D Miehen kansssa kun illalla juteltiin kävi ilmi, että appiukkoni oli viime perjantaina udellut (oikeastaan tivannut), että olenko minä raskaana kun olin autolla liikenteessä ja en kauaa ollut missään! :D Sitten kun sanoin miehelle, että kiva jos nyt jo jotkut epäilee että olisin raskaana, vaikka en ole, niin mites asia on sitten kun oikeasti olen raskaana? Ja sitten totesin, että onneksi nyt ei kukaan muu luule silleen, niin mies sanoi että itseasiassa aika moni meidän kavereista on sitä kysynyt häneltä viime aikoina! :O :D Siis mitäh?! Olen elänyt vielä ihan suht' normaalisti, alku kierrosta voin juoda vähän jos on "aihetta" mutta muuten otan aika rauhassa...
 
Miramei :heart: Khihih. Täällähän mä joka päivä edelleen. Ei pysty olemaan erossakaan. :) Paljon juttuja, mutta ihan yhtä paljon pettymyksiä, joita en vaan henkisesti jaksa edes kuukausittain purkaa, niin jotenkin tää ratkaisua pysyä taustalla on kyllä toiminut mulla.

Uusi työpaikka alkaa huomenna, asunnon ostoa suunnitteilla ja pitkällisen odottamisen ja miehen kanssa vänkäämisen jälkeen sain meille lähetteen yleiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin. En kestänyt enää tän epävarmuuden kanssa, vaan tarvitsen tietoa, kovaa faktaa, missä vika?? Eri asia mitä sitten tapahtuu, jos jotain selviää. En tiedä. Mutta tuntuipa vaikealta katsoa sitä sanaa. Lapsettomuustutkimukset. Olenko siis nyt "virallisesti" lapseton? Sairas? Viallinen? Siltä kyllä on jo pitkään tuntunut. Joku sanoikin ihan vähän aika sitten (kyynelten hymy?) että tuntuu kuin oma kroppa pettäisi sinut. Siis juurikin niin olen tätä itsekin kuvannut, ei voi luottaa edes siihen. Joka kuukausi tulee erilaisia "oireita", eivätkä ne olekaan sitten mitään.

Ja Miramei, ja muut keskenmenon kokeneet, olette niin kannustava esimerkki siitä, että miten siitä voi nousta, kun pahin tapahtuu. Tai nyt kokemuksenne tuntuisi siltä. Miramei, olet vaikuttanut niin vahvalta, vaikka olen huomannut taukosikin. Ihan ymmärrettävää. Jotenkin sekin, että jos pelkkä plussautuminen on näin vaikeaa, niin tämä on vasta niiiiiin alkua, sitä saa pelätä jokaisessa vaiheessa aina uudelleen, eri tavalla ja uusia riskejä. Eikä pienen syntymä poista sitä, sekin on vasta yksi aallonharja, sitten ne opettelevat liikkumaan, kasvamaan ja itsenäistymään. Ja pelko on aina. (Olen ehkä hieman sekaisin ja tunteellisella päällä juuri nyt :D, en hysteerisenä pelkää kokoajan, halusin purkaa vain huonoimpia ajatuksia.)

Kiitos Grill hyvästä linkistä, josta pystyi ostamaan Briteistä edullisesti ovulaatiotikkuja ja -lukijoita. Menin tuhlaamaan, vihdoin! Tosin taisin ostaa väärän tuotteen, mutta noh kerron sitten ehkä miten toimii. :) Paljon on myös greippimehua mennyt. Mitähän seuraavaksi?

Kiva että on uusia tyyppejä, tämä on kyllä mahtava palsta. Ehkä syksy on meille kaikille otollisempi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Minut voi lisäillä sinne mukana menossa oleviin, kun varsinaista yritystä ei vielä ole, kun keho uinuu vielä e-pillereiden jäljiltä. Sain nyt gynelle ajan 4.9 eli sitä odotellessa. Ajattelin sitä aikaa odotellessa popsia multitabsin raskaus ja imetys-vitamiinilisää ja käydä luontaistuotekaupassa kyselemässä olisiko heillä tuotteita, jotka voisi auttaa oman hormonitoiminnan herättelyssä.

Oon kyllä huomannut, että omat hormonit on heitelly tässä kevään jälkeen laidasta laitaan, on ollu kausittain ihon kukkimista, hien haisemista, päänsärkyä, apaattisuutta, energisyyttä, tuntemuksia alavatsassa ja rinnoissa ym. mitä ei e-pillereitä syödessä ollut. Et kai se keho yrittää pyristellä käyntiin, vaikkei kuukautiskierto olekaan vielä oikein lähtenyt pyörimään. Eka luomukierto oli sen 50 päivää ja nyt menossa toka kierto kp 170.

Eniten tässä rassaa se julmetun vauvakuume, kun tulee kytättyä kaikkia oireita ym. jos jotain tapahtuisi johonkin suuntaan, mut ei, täti on tainnut unohtaa mun osoitteen, kun ei tuu kylään. Kyllä ne e-pillerit vaan pistää pakan sekaisin.

Liityin nyt tänne, että saa ajatuksia hieman purettua, kun en viiti tästä oikein kenellekään miestä lukuunottamatta puhua. :)

Toivon kaikille paljon onnea yrityksiin ja plussatuulia! :heart: :)
 
Hyvä homma Helluunen! :) Lääkäriä odotellessa tuo luontaistuotekaupassa vierailu on ihan suositeltavaa (tai minä suosittelen :D). Itsellä kun oli yrityksen alku puolella yhdessä kierrossa todella niukka ja kivulias vuoto, kaakao-macajauhe auttoi siihen. :) Mutta siellä osaavat sua parhaiten neuvoa! ;) Niin ja lisäsin sut tuonne listaan!

Punnabis: Rohkea veto lähteä rehellisesti vaan selvittämään että mikä mättää, voihan olla ettei mikään ja tulet ennen kuin huomaatkaan jo raskaaksi! =)
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei naiset taas pitkästä aikaa :wave: Tai en mä siitä pitkästä tiedä, mut vähän kuitenkin tullut hiljaiseloa vietettyä..Tekee kyllä ihan hyvääkin välillä keskittyä muihin juttuihin, jos meinaa lähteä taas luisumaan siihen pakkomielteiseen yrittämiseen. Itse oon nyt niinkin hyvin "vaihtanut vapaalle" tästä yrittämisestä, että en meinaa edes millään muistaa tilata ovistestejä (okei ehkä mä nyt tilaan ne tällä istumalla kun asia nyt tuli puheeksi). Ei vaan kiinnosta suoraan sanottuna koko yritys ja jatkuvat pettymykset. Mietin että jos en nyt pariin kiertoon tikuttelis ovista ollenkaan, mut toisaalta jos tikutan niin voin ainakin sit lääkärille sanoa et mitä ne näytti..Eli luultavasti sitä et ne clomit ei toimineet..Blaah..:headwall:

Naspulalle onnittelut uudesta suhteesta ja KyyneltenHymylle talokaupoista! :)

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Helluunen oho, kerrankin jollain on vielä pitemmät kierrot kun mulla :O Itselläni eka kierto oli 160 ja sit 129 ja sit sainkin primolutit. Et joo, se on vähän kaksipiippuinen juttu et odotteleeko et kroppa palautuu itsestään vai ottaako teroja, kun ne tosiaan saavat vaan aikaan vuodon keinotekoisesti..Mut toivotaan nyt et sun megakierto tulis päätökseen ja kroppa alkais toimia pillereiden jälkeen ilman et tarvitsee enempää popsia mitään hormoneja : /

Niin ja sunflower testiä kehiin vaan mahdollisimman pian :popcorn:
 
Helluselle vielä, että tosiaan itselläkin kävi melkolailla samalla tavalla, että lähes vuoden oli hyvin epäsäännölliset kuukautiset, kunnes alkoivat venymään 50-60 pvän hujakoille (eli suhun verrattuna aika lepposat vielä :) ) ja lääkäri määräsi Terolutit, joita söin vain 3kk, jonka jälkeen itsenäisesti lopetin. Sen jälkeen kierrot ovat olleet melko tarkalleen joko 28 tai 32 päivää :p Ja lääkäri totesikin jälkikäteen, että ilmeisesti se auttoi herättämään kehon omat "systeemit". TOISAALTA en kuitenkaan kehoita ketään kokeilemaan itse mitään omia kikkoja, mutta kannattaa tosiaan puhua (erikois)lääkärin kanssa ja miettiä mikä olisi hyvä sulle.

Ja pakko vielä, oon niin kade kuinka teillä toisilla on kohdennettuja julkisia palveluita jonne soitella, jotka ottavat vastaan! Meillä (pk-seutu) jos haluat julkiselle, saat tklääkärin, joka pitkin hampain suostuu kurkkimaan syvään tuntemattomaan, kuin se olisi jokin suurempikin harmi. Ainakin mulla kävi näin vuosia sitten. Sit tietysti (yliopisto)opiskelijoilla voi olla onni päästä yths:lle, mutta muuten ohjataan kyllä aika suoraan yksityiselle puolelle. Kuulosti vain melko hyviltä nuo mainitsemanne, vaikka aikoja varmasti onkin vähän.
 
Sunflower: :hug:

Punnabis: Juu onhan se hyvä kun julkiselle puolelle vielä ihan suht' helposti pääsee lääkäriin, eipä tässä sinänsä valittamista. Olin minä varautunut pitkälle menevään aikaan, mutta alkoi vaan sapettaa (ja pelottaa) kun eivät aluksi sitä aikaa pystyneet antamaan lainkaan, ajattelin jo että hyvä jos ennen joulua saan ajan! :D

Amalia: Mutta sehän on hyvä, että olet saanut itsesi "vaihdettua vapaalle"! :) Edes vähäksi aikaa. ;) Minä kun en ole vielä kertaakaan kunnolla pystynyt... :ashamed:

ON: On muuten tosi hyvä fiilis (kerrankin!) kun bongasin kunnolla oviksen ja se tuli hyödynnettyä! Ainakin on mahdollisuudet, jos ei muuta. :) Eilen illallakin vaan juttelin miehelle kaiken "sitten kun meillä on vauva/olen raskaana" -tyyliin. :D Miestäkin tais alkaa ahdistaa mun outo optimismi, se kun ei ole kuulunut mun mielialoihin hetkeen. ;)
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



KESKIVIIKKO 15.8.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu...............kp56/28................22v.........yk5...............1.lapsi
thewholestory.....kp50/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
nepulis.............kp47/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp46/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi
memsie............kp34/27-37..........21v.........yk5.................2.lapsi
Nemppis..........kp34/??................20v.........yk1.................1.lapsi

Kp 21-30


Marpa..............kp29/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp28/29..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp28/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp26/24-28(38).....23v..........yk21............3. lapsi
-es-................kp25/24-30............21v.......yk16.................1.lapsi
Nelistin............kp24/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi
murkku...........kp22/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi
millinkäinen.....kp21/???.................22v..........yk5...............1.lapsi

Kp 11->20


Niiu................kp20/27-31............25v............yk1..............1.lapsi
Grill................kp19/25-32.............22v........yk11.................1.lapsi
Hopeakissa......kp18/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Taru_..............kp18/32-60..............21v.........yk4................1.lapsi
lumihiutale92.....kp18/29...............20v........yk7.................1.lapsi
Miramei...........kp15/33-40.............24v.........yk2(8)..............1.lapsi
Miwwi..............kp15/28-35...........21v............yk2(5)............1.lapsi
AnnisK............kp13/28-32............23v..............yk5..............1.lapsi
Amalia89..........kp11/46-160........22v.............yk13.............1.lapsi
Pamsku............kp11/17-52 .......22v..............yk10.............1.lapsi

Kp 1-10


Leva................kp9/30................23v..............yk2...............1.lapsi
Anlii...............kp7/27-30...........23v.........yk12.................1.lapsi
Henkari............kp2/24..............23v.........yk5......... .....3.lapsi
Mosmos..........kp1/30-32.............23v.........yk3(4)............1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Helluunen
Ruska-
Punnabis
Naspula


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
minssu
miuku9
Agnes
Haidi89
Jonna_91



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Punnabis, meillä Turussa saa myös tk-lääkärille ajan, mutta kun soittelin ajanvaraukseen, ilmoitettiin, että "meitä turkulaisia naisia ei hemmotella", eli melkein kaikissa asioissa ohjataan käyttämään yksityisiä palveluita.

Sunflower, iso halaus.

ON: Tänne EI mitään. Ei kertakaikkiaan mitään. Tai no edelleen on rinnanpäät arat, kuten jo kohta viikon verran. Ei muuta.
 
Sun hali :hug:

Jällen puhelinpäivitys.
Ultra takana, follit kasvamassa. Molemmissa folleja, vasemmassa munasarjassa kp11 folli 11x12, selvä johtajatar.
Kohdun limakalvo melko ohut, kerrokset tosi erottuu selvästi. Follin kokoon nähden ok.
Ovulaatio mahdollisesti 3-4 päivän päästä.
Vuotoa ei enää kohdun takana ole..

Hyvä lääkärikäynti mun mielestä. Kroppa toimii kenties ilman clomeja. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Grill
Millinkäinen
Sunflower11 voimia! :hug:

Helluunen ihan oikein minusta teit, kun lääkäriin aikaa varailit :) minä söin pillereitä (Mercilon) 2006/2007-2011 ja vuoden tosiaan odottelin nyt että kierrot tasaantuisivat (tai joo tasaantuihan ne siihen, että 2 kk välein valu 2 viikkoa) ja sitten tutut patistivat varaamaan lääkäriajan.

Ja siitäpä päästäänkin Grillin kohtalotoveriksi, eli soitin sit heinäkuun puolivälissä meillä olevaan ehkäisy/perhesuunnitteluneuvolaan.. sanoin että on kierto epäsäännöllinen ja tartteisin lääkäriaikaa, niin sano, etten ole heidän asiakas, kerta en käytä mitään heille kuuluvaa ehkäisyä. Ja käski soittamaan yleiseen ajanvaraukseen. Sinnepä sitten soitin ja kerroin saman, että tarvitsen kk-kierto ongelmien takia lääkäriajan, niin käski soittamaan ehkäisy/perhesuunnitteluneuvolaan.. ARG :mad: hänelle kerroin, että käskivät sieltä soittaa tänne ja oli ihan ihmeissään ja jopa pahoillaan (saman talon sisällä siis nämä). Lopulta suostui minulle ajan varaamaan, mutta olisi voinut mennä kuulemma jopa parin-kolmen kuukauden päähän. Sitten soitinkin yksityiselle ja pääsin viikon sisällä. Että ei ihan taida olla pelisäännöt näilläkään selvillä :D
mut hyvä Grill et aika löyty niinkin nopeasti :)

no nyt "tyytyväisenä", olen terojen kanssa.. rinnat ja vatsa totaalisen turvoksissa ja alavatsaa nipistelee jatkuvasti.
Ja kuten Niiu sanoikin - kyllä voi kuukausi tuntua PIIIIIIIIITKÄÄÄÄÄLTÄÄÄÄÄÄ :O
 
Millinkäinen
ja vaan ärsyttää, kun kirjottaa niin pitkään, ettei huomaa kun joku kirjottaa jotain siihen väliin :D

mutta siis Pamsku hyvä, kun saa selkeyttä asioihin :) ei muuta kuin ovista odottelemaan :)
 
Millinkäinen: Hah, meni sitten lähestulkoon samalla lailla sulla kuin mullakin! :D En sitten tiedä kuinka hyvä asia se on, mutta kuiteskin...

memsie: Ootko nyt vielä testannut?

Pamsku: Hyvä homma, sä toimit! ;)

ON: Selvittelin tuossa sitten mun keuhkokontrollia kun sieltä tuli mulle vuodeosasto aika, niin siitä sitten kysyin että kauankos mua siellä sitten pidetään. Kuulemma ainakin yks yö ja sitten tähystetään keuhkoputket :)$), hoitaja ei osannut sen jatkosta sanoa mitään... No se on sitten parin viikon päästä edessä. Just kalenterista laskin, että varmaan täytyy sitten silloin aamulla ennen kun lähden sairaalaan testailla. Kuitenkin on puhalluskokeet ja röntgen myös silloin.
 
Galluppia!

Mitäs pidätte uudesta äitiyspakkauksesta?
Kela - äitiyspakkaus

Kelan sivu voi vähän tökkiä, mut mun blogissa on myös osa tavaroista: Vuoden 2012-2013 äitiyspakkaus - odotan.

Mun mielestä se on tosi kiva, turkoosi nyt ei kuulu mun lempiväreihin, mutta varsinkin pojalle se sopii tosi hyvin ja kyllä mä noita tytölläkin kotosalla käyttäisin. ;) Ja tuo peitemakuupussi (kuin myös vanuhaalari) on aivan ihana!<3 Itse vaan olen ihastunut tuohon laatikkoon jo monta kuukautta sitten ja MÄ HALUUN TON! :D
 
Kp 1, yk 3(4) starttasi tänään... Yritän olla ajattelematta sitä liikaa. Ei näillä yk:illa pitäisi kai vielä näin pahalta tuntua... Toisaalta ottaisin mieluummin taakakseni vaikka viisinkertaisen yk-määrän kuin keskenmenon. Se on taas pyörinyt mun päässä, ne klöntit ja se hullu määrä verta, leikkaussali ja ne opiskelijat tuijottamassa minua siinä pöydällä haarat auki, kun se lääkäri kiskoi sitä alkiota ulos... Äh. En oikein osaa puhua tästä siten kuin miltä musta tuntuu, siksi mä kai olenkin viettänyt hieman hiljaiseloa. Olis vaikka mitä sanottavaa, mutta jotenkin en osaa, en ainakan positiiviseen ja rohkaisevaan sävyyn. Mutta kyllä sekin hetki vielä tulee, pakko sen on tulla.

Kiitti Grill kun muitutin tuosta äitiyspakkauksen julkaisusta, oon odotellut sitä. Sovitaanko, että tuo on se meidän äitiyspakkaus? :D
 
Tosi hieno äitiyspakkaus :) Hyvät värit! Pojalle sain sillon 2009 mallin pakkauksen, en tykänny siit persikasta.. Mut turkoosia pukisin myös tytölle :)

Tääl sormet syyhyää.. "vau mikä tapetti" "tuota maalia kyl haluan" "räjäytetäänkö tuo seinä auki"... MÄ EN MALTA OOOOOOTTTTTAAAA!!! Tässä kuussa tehään kaupat :cool:

Sunflower pahottelut negasta

Uuteen kiertoon joutuneille voimia, oviplussia ja kärsivällisyyttä :hug:

Kappas, kalenteri tikittää.. Huomen alkaakin menkat.. Ihan kokonaan unohtunu, pitää varmaan lähee rätti ostoksille. Huomenna soittaapi se lääkäri.. Miehelle sanoinki et mulla on varmaan kaikki viat mitä vaan testattiin :D

Pamsku kiva että tuli hyviä uutisia ja sujui hyvin :)

Perheneuvolaan itekkin soittelin lapsettomuuden myötä, käskivät soittaa vaan kunnalliselle lääkärille ajan ja siel me sit käytiinki.

Voi, nyt on pakko alkaa lukeen sisustus blogeja! Oon yhtä hymyä vaan :)
 
Punnabis: Voin lohduttaa, ettei ainakaan Turun YTHS:än gynelle ole mitenkään ilo mennä, vaikka itse systeemi tietenkin hieno ja syyskuun alusta lähtien on YTHS:llä myös erikoislääkärikäynnit ilmaisia. Mutta googleta huvikses Harri Polvi tai Turku YTHS gynekologi niin hänestä löytyy toinen toistaan "ihanampia" kokemuksia. Hän on siis eläkeikää lähestyvä harmaahapsinen mies joka laukoo aika suoria kommentteja esim. "Missä miehes on käyny ku täälä näyttää tältä", painostaa lastenhankintaan (ei meinaa millään määrätä ehkäisyreseptejä), on sitä mieltä ettei tervettä alapäätä tarvi tulla esittelemään (suhtautuu nihkeästi mm. papa-kokeisiin jollei oireita) ymymym..
 
Niin ja kiitos murut! :) Mää tilasin ovistestejä ja raaskin vihdoin tilata digitestin ovulaatiota varmentamaan. Mies tuo mulle punkkua illaksi, nyt kasvatellaan kohdun limakalvoa ja pupuillaan yötä päivää. :)

Grill mä tykkään kyllä tuosta tämän(kin) äp.sta! Kivoja raikkaita värejä! :)

Kyyneltenhymy onnea hurjasti talokaupoista! Oon niin kade sulle! Mäkin haluaisin jo oman talon! :) millanen asunto? Maalla, kaupungissa, uudempi/vanhempi.. Kerro siitä! :)
 
KyyneltenHymy: Vautsi, onnea kovasti! =) Meilläkin on just menossa vessaremppa ja sinne saan kaikkea kivaa ideoida ja ostella (no toi ostelu on nyt taas jäissä seuraavaan palkkaan saakka :D).

Helluunen: Just, kuulostaa oikein laatu-lääkäriltä! :O

Pamsku: En taida töistä käsin uskaltaa katsoa tuota kuvaa... Ehkä sitten kotona. :D Hei missäs kohtaa ovista tuota punkkua kuului (kannattaa) juoda? Suomeksi: kannattaako mun vielä käydä ostaa täks illaks? ;)
 

Yhteistyössä