Kakskymppiset yrittäjät 2012

Heissan!

Täällä oli aivan pakko pitää pari viikkoa taukoa palstailusta kun alko olemaan niiiiiin älytön stressi vauvansaamisesta että se meni jo siihen pisteeseen jotta alko olemaan painajaisia ettei koskaan meille vauvaa tulisikaan. Jotenkin järki hävisi aivan muille maille, Luojan kiitos se on jo ainakin osittain palannut. :D Ei riittäny että oli kokoajan kauhee masis että varmasti jäädään lapsettomiksi, vaan lisäksi tuli kaikenmaailman omantunnontuskat siitä että tunnen niin kun mitään varsinaisesti ei ole vialla ja yrityskertojakin vasta muutama takana. Nyt onneksi taas vähän parempi olo. :)

En kaikkia viestejä vielä oo kerenny lukasemaan mutta tässä ajan kanssa.

Jaksamisia Grill :) Toivottavasti saat sopivat lääkkeet ja paranet pian!

Pamskulle sormet ristiin ja peukut ja varpaat pystyyn!!!!! :) Nuo testit on aina välillä vähän mitä on... (silti niitä jaksaa kierrosta toiseen tehdä :D) Mutta muistelen kyllä lukeneeni että positiivinenkin tulos voi hävitä testiajan päätyttyä joissakin testeissä.

Naspula suuret pahoittelut ja paljon jaksamisia! :hug: Olen kyllä samoilla linjoilla että jos vaan mitään on tehtävissä niin rakkauden ja hyvän parisuhteen eteen kannattaa nähdä se vaiva. Jokaisessa suhteessa on niitä alamäkiä, joskus jopa äärettömiä kuiluja, mutta jos molemmilta löytyy tahtoa niin aina kannattaa tehdä kaikkensa.

Tämmösen bongasin tuolta facebookista https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150820669350248&set=a.430546785247.213953.139543310247&type=1&theater (mahtaneekohan linkki toimia :D

Sitten täällä oli joku kysely aiemmin.
Minä 22 (vaikka olinki näköjään tuonne listaan laittanu olevani 23 :D)Mutta siis joo kahden viikon päästä kuitenkin tuokin luku kasvaa. Mies 26. Seurusteltu ollaan...... no ehkä virallisesti marraskuusta saakka. Yhdessä asuttu vuokralla puoli vuotta. Häistä on vähän puhuttu, että jouluhäät ois aika kivat. Katotaan nyt josko tälle vuodelle ehdittäis :LOL: mutta taitanee kuitenkin ensi vuoteen siirtyä. :) Aika pikaseen tämä meidän suhde on edenny mutta kun sitä vaan tietää että toinen on se jonka kanssa loppuelämänsä tahtoo viettää niin mitä sitä turhia odottelemaan. :)


Ja sitten vielä vähän omaa napaa:
Tämä kierto siis ihan hukkaan mennyt kun mies on Englannissa äitinsä luona kylässä. Vikat petipuuhat sattu 6 päivää ennen ovulaatiota, joten ei tarvi stressailla mistään plussista tässä kierrossa. :D Nyt täällä kotosalla yksinäni töiden lomassa sisustan kämppää vähän uusiks kun ei tarvi kysellä toisen mielipidettä. Järjestän "yllätystä" niin eihän siitä voi toiselle mainita... :LOL:
 
Kiitti kaikille, ja pahoittelut kun en lukenut kovin huolellisesti teidän muiden juttuja :heart:

Toivottavasti saatais korjattua juttumme, itse ainakin yritän parhaani!! Puskista tämä tuli kyllä itsellekkin! :( Ainakin katsellaan nyt erikseen miltä elämä näyttää.. Itse haluaisin mieheni takaisin ja hirvittävä ikävä ja yksin kotona ei ole helppoa :ashamed: Ja kun meillä on hyvä suhde, tai oli...
 
Naspula Voi ei.. Vaikea löytää oikeita sanoja tosiaan. :( Toivon joka tapauksessa, että saisitte asiat selville, mutta jos se ei ainakaan nyt ole mahdollista niin toivottavasti olosi helpottaisi. Täällä voit ainakin purkaa pahaa mieltä, jos se helpottaisi jotenkin.. Tietenkään ei ole pakko, jos tuntuu, ettei pysty/halua. Jaksamisia. :hug:

Pamsku Olisin tosiaan testannut, mutta kun en löytänyt tähän hätään testejä mistään ja apteekin omat olivat aikas tyyriitä. Huomenna tilaukseen internetin ihmeellisestä maailmasta! ;) Ja minä ainakin uskon ihan täysillä sun olevan raskaana. Se ei vain vielä näy pysyvänä tuplaviivana testissä. Maltti on nyt valttia Pamskuiseni! :) :heart:

Grill Terveyden kanssa ei ole leikkimistä, että vakavastihan se kannattaa ottaa, kun outoja oireita on. Toivottavasti pian selviää syy ja saat kunnon roppia! :)

AnnisK Suht nopeita mekin ollaan oltu. ;) Nyt "vanhempana" sitä tietää, mitä oikesti haluaa, kun järki on jo (aikalailla :D) päässä. :rolleyes:

HUOMIO:
Mistä tilailette ovistestejänne? Ku mun muistaakseni ihan joku Prisma tms. on ainaki jossain välissä myyny niitä pregcheck-merkkisten raskaustestien lisäksi ovistestejäkin ja suht halvalla? Ainaki ku apteekkiin vertaa.. Täällä pinehkössä kaupungissa en tänään kierrellessäni löytänyt mistään testejä, paitsi apteekista, jossa ne olivat hintaan 19,50e/5kpl. Onko ne oikiasti nuin kalliita? Ku muistelin kyllä puolet halvemmiksi ainakin, mitä nyt joskus oon bongannu. Eli vinkkejä kaivataan. Kiukutti niin, että ostin sitte cittarista kaks pakettia raskaustestejä, että olis ees jotaki. :kieh:
 
Sunflower11
En mie apteekista tosiaan osta, on kalliimpia.
Prismasta meiltä ainakin saa vaan raskaustestejä pregcheckiltä ja pregent stick(?) ovis-ja raskaustestejä.
Citymarketista sitten pregcheckin ovis- että raskaustestejä.
Tosin oon tilannut niitä raskauskeijulta Raskaustestit / Ovulaatiotestit / Herk
ja mammaksin halpoja jotka tosin ei mulla toimi ihan niinku pitäs vaikka kyllähän niillä saa oviksen tikutettua. Mammaksi.fi - Raskaustestit, ovulaatiotestit, kondomit
Halpa-testistä wondfon ovistikkuja joiden pitäs olla samoja kuin pregcheck mut pregeissä se hyvä puoli että tulee ne näyteastiat mukaan. Raskaustestit ja ovulaatiotestit edullisesti verkosta

naspula miehenkö aloitteesta oisitte eri teille menossa? Halauksia!
 
Nojuu, mulla iski sitten herpeksen molempiin silmiin pari päivää sitten. Muistatte vamaan, kun kerroin punoittavista silmistä..
Mulla oli toissatalvena eka herpes silmässä ikinä ja silloinkin säikähdin toen teolla tilannetta ja sen vakavuutta..
No, nyt etenkin olen odottanut pari päivää lääkärille soittoa, luullen, että niissä on vaan jokin pieni tulehdus, joka menee itsestään ohi.... No tein tänään vanupuikkotestin molempiin silmiin (jossa siis nähdään, onko herpes vaikuttanut jo silmien tuntoaistiin) ja eihän mun kummatkaan silmät tuntenu mitään!!
Kui voin olla näin TYHMÄ!? Miksen menny heti lääkäriin, vaikka jokin takaraivossa yritti sanoa, että kaikki ei välttämäti oo ok.

No parin tunnin päästä tiedetään, onko herpes ottanut vallan ja sokeudunko loppuelämäkseni..
 
Heipsan kaikille!

Alkuun onnea Miramei :)

Naspula, voimia sulle ja toivon, että saatte asiat vielä selvitettyä. Toisinaan pieni tauko voi tehdä vaan hyvää, mutta sitähän ei voi tietää kuin kokeilemalla :/

Jahas ja sitten omaa napaa... Tiistaina oli jälkitarkastus ja luulin, että yritys saa alkaa, mutta ehei. Raskaushormoni vielä koholla, verenpaine ja hemoglobiini tosi alhaiset kun oon vuotanut nyt aika tarkalleen 36 päivää (välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta ilman yhtäkään taukoa)... Maanantaina tuli VIELÄKIN tavaraa kohdusta, vaikka sen piti olla tyhjä jo kauan sitten. Ens viikolla sitten vielä Taysiin tutkimaan asiaa paremmin. Saikulla oon nyt sit ollu ja huilinu. Toi mun kierto ei nyt siis pidä luultavasti ollenkaan paikkaansa ja en sitä nyt lähe korjaileen. Saanko kuitenkin roikkua jo mukana vaikka vielä ei saadakaan yrittää? Jotain positiivista; siellä oli kaksi munasolua kypsymässä, mikä sekin ihmetyttää, mutta kiva tietää, että jotain edes tapahtuu... Eilen illalla ja tänään vuoto ollut enää todella niukkaa, voiskohan olla, et maanantaina tuli kaikki loput pihalle ja nyt sit vuoto loppuis kokonaan.. Oon ihan pihalla taas kaikesta! Jos tää vuoto loppuu nyt niin saadaankohan harrastaa seksiä jo ennen ens viikon Taysin reissua, mitä mieltä ootte!? Alkais vähän jo mieli tekeen tän "muutaman" viikon tauon jälkeen :D

Vielä yksi kysymys teille, jotka on keskenmenon joutunut kokemaan. Miten merkkaatte listaan yk:n? Huomasin, että joillain on suluissa toinen luku, onko se sitten niin, että jos edellinen tärppi tullut esim. yk7 niin keskenmenon jälkeinen kierto on yk8? Sorry tyhmät kysymykset :D Tää on vaan taas vähän niinkun olevinaan uutta ja ihmeellistä!
 
Pamsku Toivottavasti pääset pian lääkäriin ja saat lääkkeet! Kuulostaa aikas pahalta. :( :hug:

Kiitokset vastauksista, Sunflower ja Grill! Tuosta raskauskeijusta monesti puhutaankin, sieltä minäkin taidan tilata. :)
Ja tosiaan, meidänpä prismassa ei myydä edes raskaustestejä.. Oulussa niitä kyllä oli ja ovistesteineen päivineen, mutta kaippa täällä ei sitten niitä ole valikoimissa, mikä kyllä ihmetyttää. :| Olisin vaan halunnu jo kokeilla omaksi ilokseni, olisiko mitään näyttänyt, kun vuoto loppui taas kuin seinään! Ensin 4 päivää minimäärä, sitte yhen päivän tauko ja sitte taas iltasella punertavaa ja sitte taas loppu. Ja eilen illallakin jomotteli aika kipeästi oikean munasarjan tietämiltä ja nytkin hiukan välillä tuntuu. Finnejä on tullu naamaan (ja yllätyksekseni jopa muutamia selkään) tässä lähipäivinä. Ihan selkeitä tädin lähestymisen merkkejä, mutta mitään ei tapahdu..
 
Pamsku: Mulle ihan uus juttu, että silmäänkin voi tulla herpes! :O Mut tärkeintä että näkö säilyy ja sait lääkkeet! =) Paranemisia!

Voi ei Nemppis, onpa ikävää! : / Kiva siinä sitten haaveilla lapsesta kun ei pääse edes jatkamaan yritystä... Tuosta yk:sta kyselit (vaikka en kuulukaan kohderyhmään, mutta vastaan silti :D), mun mielestä jokainen on oman "maun" mukaan laittanut sen numeron. Eli joillain on se edellinen luku suluissa ja jotkut on aloittaneet ihan suoraan ykkösestä ja "unohtaneet" keskenmenoa edeltäneet kierrot.

ON: Mies lähti aamulla serkkunsa kanssa volkkari-tapahtumaan viikonlopuksi joten minä lähden viettämään iltaan kaverini (miehen serkun avokki) ja kummipoikani kanssa. Ja ei hätää! Otan rauhallisesti. ;)
 
Noniin, nyt pääsin vihdoin ja viimein koneelle rauhoittumaan. Otin pikkusisarukset päiväksi tänne meille ja äskön oltiin katsomassa miehen jalkapallopeliä. :) Voi, että se mies on KOMEA! :heart: ..ja se on mun!

Grill ja muut tietämättömät :)laugh: , anteeks en tarkottanu pahalla) sillä, jolla on herpes -virus veressään suattaa saada sen mihin paikkaan vaan. Tai, no ainanki nenään, silmään, suuhun... En tiedä genitaalista.
Enkä oikein oo tutkinu asiaa, siirtyykö herpes automaattisesti tulevalle lapselle myös. Ikävää jos siirtyy..
Mulla on aika usein herpes huulessa taikka nenän alla - etenki flunssan aikaan, ja silloin, kun on stressiä.
Nyt se vaan päätti puhjeta silmiin ja näky on aika kaamea. Ei siis silmien punoitus ja hehku johtuneet mahdollisesta raskaudesta.

Omia oloja: Tänään on ollut niiiin mahdoton nälkä. Parin tunnin välein pitää syödä, taikka muuten tulee oksu.
Menkkajomoja on ollut tänään aika ajoin, mutta useasti loppuneet parin minuutin jomon jälkeen. Ja tänään naurahtaessani puhelimeen mulla repäs tuolta alavatsasta aika kovin. Ja ovislimojen kaltasia limoja on tullu pitkin päivää.. Lämmötki edelleen kohollla - lääkäri kyllä sanoi, että lämpö johtuu tuosta herpeksestä silmissä.. En kyllä puhunut mahdollisesta raskaudesta mitään, vaikka olis ehkä pitäny. Luin juuri, että zoviraxia ei suositella raskaana oleville, mut joku rv18 oli ottanu sitä silmäherpekseen eikä ollu tullu mitään.

Nemppis ompa ikävä tilanne, kun tuollain vuotaa :( toivottavasti vuoto nyt loppuisi ja saisitte jatkaa yritystä! Kaikki peukut ja varpaat pystyssä! :hug:

Mikä on Grillin vointi? :)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
ei se siirry koska se on veressä. Äidilläni on ka yhdelläkään lapsella ei. Genitaaliherpes on semmonen et muistaakseni ennen laskettua aikaa alotettais joku lääkitya, mut jos on aktiivinen niin silloin tehdään sektio koska voi tarttua vauvaan. Mut jos ei oo niin ei hätää.
 
Naspula, :hug:

Mulla on tietyin väliajoin huulessa herpes ja mun äiteellä ja isillä on se kans kuten myös mun sisaruksilla..

Huomenna pitäs isännän kans mennä viettää meitin hääpäivää.. Vaikkakin se oli jo eilen.. Saadaan mukelot päiväks hoitoon niin pitäähän se aika käyttää hyväkseen..

Oviksen pitäs olla ens viikon puolen välin tienoolla.. Mutta saas nyt nähä..
 
Herpestarkennus kaikille tietämättömille: (;)) Internetin ihmeellisestä maailmasta selviää tarkemmin. Eli herpeksessä voi olla kahta eri viruksen muotoa, kumpikin vaan voi olla joko huulissa tai genitaalialueella. Lähinnä haavauma- ja limakalvokontaktissa tarttuu. Mutta siis lähes KAIKKI on herpesviruksen kantajia, joillakin se vain oireilee. Ja useimmiten esiintyy tosiaan limakalvoilla ja nenässä. Ja jos ymmärsin oikein lukemaani, niin nuo oireilevat haavaumat ovat siis tarttumaherkempiä, eli jos haavauma on päällä, ei esim. kannata lainata sellaisen henkilön huulirasvaa, koska on todennäköisempää, että itse saa oireilevan herpesviruksen.

Tässä muutamia linkkejä: Herpes simplex – Wikipedia

Sukuelinherpes :: Terveyskirjasto

Ja ehkä tärkein: "Herpes ja raskaus

Uusiva herpesoireilu on harvoin ongelmallinen raskauden aikana. Sen sijaan loppuraskaudessa saatu ensitartunta tai silloin puhkeava ensioireilu voi olla lapselle vaarallinen ja synnytystapa on tällöin keisarileikkaus. Herpeslääkkeitä voi käyttää myös raskauden aikana. Neuvolassa on kerrottava sekä tulevan äidin että isän herpeksestä. "
 
Hei kirjottelinkin jo tonne plussaketjuun, mutta kysyn nyt vielä täälläkin... Mun testiin piirty tänään haamu. Mullahan on kierrot sen 40-60päivää ja nyt on vasta 30 ja jotain plakkarissa. Voinko siis iloita tosta yhtään?? :O Kuvaa en siitä saa, koska kamera on huono... Kosteena näytti vielä tolta miltä Puuhiksen eka linkittämä kuva plussaketjussa sivulla 197... Apuja kiitos :)
 
Äh, nyt tein toisen testin ja siihen ei tullu mitään :'( Siis kontrolliviivan lisäksi... Voiko vaikuttaa se, että pissa oli paljon laimeampaa kun olin juonut ja pissannut jo kerran tänä aamuna? Vai oliko toi eka testi viallinen? Hitto kun ehtisin jo innostua :( Ekassa testissä näkyy vieläkin viiva, aika haalea, mutta selvä viiva kumminkin... Miten mä jaksan odottaa huomiseen uutta testausta? :x
 
Pamsku: Olo on ihan ok, kiitos kysymästä. :) Pikku hiljaa väkerrän kakkuja veljen huomisiin rippijuhliin, mut onneksi nyt kun sairastuin, muu perhe tekee oikeestaan kaiken muun (vaikka ei mitään kovin suureellisia tarjoiluja olekaan).

Taru: Hmm... Testaahan huomenna aamupissasta uusiksi! =)

ON: Nonniin, tulihan se sieltä "viimein". Täti nimittäin.... :( Eli mulla kp1 yk11, eihän se nyt mikään yllättys ollut, ovista ei hyödynnetty ja testattiin negaksi jo lääkärissä. Mut mut, noi "tissi-tuntemukset" kuitenkin pisti miettimään mahdollisuutta.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 28.7.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Hopeakissa......kp75/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
Agnes...............kp58/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp56/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
Jonna_91..........kp52/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
miuku9............kp46/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp45/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp45/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi
Miwwi..............kp43/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
Lindu...............kp38/28................22v.........yk5...............1.lapsi
Taru_..............kp32/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp32/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi

Kp 21-30


lumihiutale92.....kp29/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp29/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp28/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi
AnnisK............kp23/28-32.........23v............yk4................1.lapsi
Amalia89..........kp21/46-160........22v.........yk12.................1.lapsi

Kp 11->20


Anlii...............kp18/27-30...........23v.........yk11.................1.lapsi
memsie............kp16/27-37..........21v.........yk5.................2.lapsi
Nemppis..........kp16/??................20v.........yk1.................1.lapsi
Naspula............kp15/30-32??.........20v........yk17.............1.lapsi
Mosmos..........kp11/30-32.............22v.........yk2(3)............1.lapsi
Marpa..............kp11/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi

Kp 1-10


KyyneltenHymy..kp10/27..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp10/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp8/24-28(38).....23v..........yk21...............3. lapsi
Henkari............kp7/24..............23v.........yk4......... .....3.lapsi
-es-................kp7/24-30............21v.......yk16.................1.lapsi
Nelistin............kp6/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi
murkku...........kp4/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi
Grill................kp1/25-32.............22v........yk11.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi
Pamsku...................................22v..............................1.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna
Punnabis


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Grill korjaatkos mulle murkku...........kp4/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi :)

Tänne ei kummempia, eilen käytiin katsomassa neljän päivän ikäistä vauvaa ja avokki sielläki kiusasi että vauvakuume taas pahenee minulla.. Eilen tilasin taas pari raskaustestiä, jos sitä nyt malttaisi odottaakin sinne kp 39:n asti ennen kuin testailee :)
 

Yhteistyössä