Kaksosten äiti paikalla hetken. Onko kysymyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja 3lasta2vuodessa
  • Ensimmäinen viesti
3lasta2vuodessa
[QUOTE="tuplaäippä";28326011]Heh, kaksi menee varmaan samassa kuin yksikin? ;) Me olemme myös onnellinen monikkoperhe eikä ole tekemisen puutetta...[/QUOTE]

No eihän ne mene. Harvoin tuota sanontaa kuulee kaksosperheen itsensä vakavissaan käyttävän. Mutta, kyllähän näistä isompana on seuraa toisilleen paljonkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurjenkello
[QUOTE="tuplaäippä";28326011]Heh, kaksi menee varmaan samassa kuin yksikin? ;) Me olemme myös onnellinen monikkoperhe eikä ole tekemisen puutetta...[/QUOTE]

Juu, meneehän ne! No, pakko mennä, siis hoidettava nuo on, vaan tosiaan, välillä tuntuu, että triplasti töitä vaikka tuplasti poikia!
 
toinen kaksosten äiti
Itsekin usein koin riittämättömyyttä kun lapset olivat vauvoja, nykyään harvemmin kun ovat jo "isoja" (=kesällä 3v).
Meillä myös synnytty 38+2, melkoinen sattuma, meillä tosin tyttö ja poika.
 
Ihanan pieniä, kuten kaksoset aika usein. Omat olivat 3300 g 51 cm ja 3485 g 50 cm.

No, kolmen pojan kanssa teillä on varmasti välillä vauhtia jo viiden edestä, voin vain yrittää kuvitella! Mulla on kaksosten lisäksi kaksi lasta, nyt 16 v tyttö ja 25 v poika, eli on vain kaksi pienempää.
 
toinen kaksosten äiti
Mulla siis käynnistetty 38+1, en tiedä onko muilla näin myös vai onko tosiaan sattumaa että samoilla viikoilla syntyneet?
Minulla käynnisteltiin 38+0 päivä tipalla ja yöks menin osastolle, mutta mitään ei tapahtunut, joten sain passituksen kotiin viikonlopuksi. Yön nukuin kotona ja aamulla heräsin mojoviin supistuksiin, muutaman tunnin kuluttua olivat pienet (2,7 kg ja 3,2 kg) kainalossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurjenkello
"vieras"
Meillä kans kaksoset, vähän reilu 3 v. Nyt jo on ihanaa kun selvästi on seuraa toisistaan ja nyt sanoisinkin että helpompaa nyt on näin kun että olisi vaikka yksi 3 v ja toinen vauva. Mutta niille jotka tulevat laukomaan noita "meneehän kaksi siinä kuin yksikin" olen todennut vaan että ihan voi itse kokeilla olla vaikka ihan muutaman tunnin yksin kahden vauvan kanssa, että miten se menekään....
 
toinen kaksosten äiti
[QUOTE="vieras";28326121]Meillä kans kaksoset, vähän reilu 3 v. Nyt jo on ihanaa kun selvästi on seuraa toisistaan ja nyt sanoisinkin että helpompaa nyt on näin kun että olisi vaikka yksi 3 v ja toinen vauva. Mutta niille jotka tulevat laukomaan noita "meneehän kaksi siinä kuin yksikin" olen todennut vaan että ihan voi itse kokeilla olla vaikka ihan muutaman tunnin yksin kahden vauvan kanssa, että miten se menekään....[/QUOTE]

Näinpä! Se on henkisesti todella raskasta, kun et pysty repeemään kahtaalle yhtäaikaa. Ja fysiikkakin kohtentuu kummasti kun roudaat kahta turvakaukaloa (painoa vauvoineen yhdellä hyvin äkkiä se 15 kg) esim neuvolaan ja lisäksi siinä pyörii 3-vuotias vahdittavana. Saatikka viikon ruokaostosten haku kaupasta.
 
3lasta2vuodessa
Alkuperäinen kirjoittaja toinen kaksosten äiti;28326157:
Näinpä! Se on henkisesti todella raskasta, kun et pysty repeemään kahtaalle yhtäaikaa. Ja fysiikkakin kohtentuu kummasti kun roudaat kahta turvakaukaloa (painoa vauvoineen yhdellä hyvin äkkiä se 15 kg) esim neuvolaan ja lisäksi siinä pyörii 3-vuotias vahdittavana. Saatikka viikon ruokaostosten haku kaupasta.
Henkinen kuorma on minustakin ollut isompi kuin fyysinen. Ja sitä on vaikea selittää toisille. Tosin, kyllä joskus laskin että tuplarattaat joissa kolme poikaa ja ruokaa, painoi enemmän kuin minä...on tullut kiloja sen kotiäitiysvaiheen jälkeen meikäläiselle ;)
 
"vieras"
Nimenomaan, henkisesti vauva-aikana oli raskasta kun kaksi vauvaa itkee yhtäaikaa, niitä ei ihan helposti rauhoitettukaan. Ja olihan sitä käsityön määrääkin kyllä huimasti, onneksi vähitellen se helpottaa kun vaipat on jäänet pois ja pukeutuminen ja syöminen alkaa sujumaan.
 
"poropeukalo"
Missä vaiheessa sait tietää odottavasi kaksosia? Miten käsittelit shokki(?)uutisen?
Itse sain eilen tietää, että kohdussa onkin yhden sijasta kaksi vauvaa ja yö tuli valvottua ja itkettyä riskejä miettien.
 
3lasta2vuodessa
[QUOTE="poropeukalo";28326545]Missä vaiheessa sait tietää odottavasi kaksosia? Miten käsittelit shokki(?)uutisen?
Itse sain eilen tietää, että kohdussa onkin yhden sijasta kaksi vauvaa ja yö tuli valvottua ja itkettyä riskejä miettien.[/QUOTE]

Viikolla 15. Älä itke! Tai siis muista että kaikki voi mennä hyvinkin! Mulla esim käynnistettiin viikolla 38, kun eivät lähteneet syntymään, eli ei merkkiäkään ennenaikaisuudesta! Vaikka tein kauheita kävelyitä että lähtisivät jo syntymään. Riskeistä tottakai puhutaan, muttei juurikaan siitä että kaikki voi sujua hienosti. Tsemppiä!!!
 

Yhteistyössä