Kaksostytöille nimiehdotuksia?

  • Viestiketjun aloittaja kaksosmami
  • Ensimmäinen viesti
kaksosmami
Kaksostytöt tulossa ja nimejä mietin. Saisi jollain lailla sointua yhteen.

Mitä mieltä olette Venla ja Viola?

Tykkään myös Anette tai Janette nimestä mutta vaikea keksiä siihen toista sopivaa..

Melissa ja Melina kävi myös mielessä.

Ehdotuksia kiitos! :)
 
vierailija
Mitäs jos edes harkitsisit antavasi lapsillesi ihan yksilölliset nimet? Kaksosilla on muutenkin ihan riittävän vaikeaa irtautua käsityksestä, että he ovat vain parin osia.
 
vierailija
Mitäs jos edes harkitsisit antavasi lapsillesi ihan yksilölliset nimet? Kaksosilla on muutenkin ihan riittävän vaikeaa irtautua käsityksestä, että he ovat vain parin osia.
Komppaan.
Mieti nimiä mistä tykkäät. Sitten voi alkaa miettiä onko ne yhtään saman tyylisiä eli käykö yhteen siltä kantilta, että toinen ei ole Adalmiina ja toinen Heta. Mitkä jo listaamistasi ehdotuksistasi on ne ykkösvaihtoehdot? Esim Venla ja Melissa on tasapainoiset tyyliltään ja yhtä kivat, ja kummallakin olisi ihan 'oma nimi'.
 
kaksosmami
Mitäs jos edes harkitsisit antavasi lapsillesi ihan yksilölliset nimet? Kaksosilla on muutenkin ihan riittävän vaikeaa irtautua käsityksestä, että he ovat vain parin osia.
Oon tuotaki miettinyt kyllä. Tuosta Viola ja Anette nimistä pidän eniten, mut tuo Viola ja Venla kuulostaa nii kivalta
No kaippa se sitte selviää ku vielä näkee ne et mikä nimi passaa!
 
vierailija
Miten tuo Viola äännetään? Vaikka nimi on muuten kiva, niin en itse päätyisi siihen ääntämisen vuoksi, koska ainakin täälläpäin ihmiset sanoisivat Viuula.

Toinen juttu on se, että tykkäisin kaksosten nimien alkavan eri kirjaimilla. Silloin on helppo merkata tavaroita tai vaatreita nimikirjaimilla. Tosin, jos on hyvät nimet, niin tämä ei olisi este. Mulla on kaksoset, joten käytännön kokemusta on :)
 
vierailija
Väestörekisterin nimipalvelun mukaan

Seena noin 50 naista
Sunna noin 90 naista
Sessa noin 20 naista

Suomessa ihan oikeita nimiä. Aika kauniita kaiken lisäksi.

Ei mitään Yasmina, Jessica yms.
Aina löytyy muutama hassu vanhempi, joka haluaa antaa tuollaisen nimen ja varmaan ne menevät väestörekisterissä läpi, koska eivät ole loukkaavia, mutta ei se tee nimistä edelleenkään muuta kuin outoja ja keksittyjä., Voihan sitä antaa nimeksi vaikka Aprikapaprika, Pennu tai Ruvaliina, ja perustella että "kun väestörekisteristä löytyy niin ne ovat ihan oikeita nimiä", mutta hirveitä ne silti ovat. Niin kuin Seena, Sunna ja Sessakin. Sopivat kyllä hamsterille. Tai ehkä sellaiselle hamsterin näköiselle pikkutytölle, jolla epätasaiset nököhampaat, ohut väritön tukka ja haiseva hengitys.
 
vierailija
Olis muuten jännä tietää mistä on lähtöisin ajatus että kaksosilla pitää olla samantyyliset nimet. Yleensä ihmiset haluavat tulla nähdyiksi yksilöinä ja arvotetuiksi omina itsenään, joten miksi kuvitellaan että kaksoset ovat jotain puolikkaita, jotka tekevät kokonaisuuden ja tätä ajatusta tuetaan samanlaisilla vaatteilla, nimillä yms.
 
vierailija
Ap, vaikka lapset kasvavat yhtä aikaa sinun vatsassasi, tytöt ovat kuitenkin YKSILÖITÄ. Joten miksi alkaa jo pienestä asti pitämään vain puolikkaina ja sitä minun mielestäni on se, että nimet pitää sointua yhteen, vaatteet samanlaiset yms. Tulet pian huomaamaan kunhan lapset syntyvät, että kumpikin on yksilö ja heillä on erilainen tempperamentti, kehittyvät omaa tahtiaan yms. Joten ei kannata jo raskaus aikana alkaa ajatella heitä "puolikkaina" tämän olen usealta kaksoselta kuullut olevan tympeää.
 
vierailija
Itse olen tutustuut useampaan kaksospariin nuorena tai aikuisena. Kaikilla on ollut 'omat nimet', nyt kun asiaa ajattelen. Itseasiassa olisi tuntunut vähän oudolta, jos niillä olisi ollut tosi samanlaiset nimet, ihan kuin he olisivat jotain leikki-ihmisiä jotenkin, tai näyttelykappaleita, tai jonkun lemmikkejä.
 
vierailija
Ap, vaikka lapset kasvavat yhtä aikaa sinun vatsassasi, tytöt ovat kuitenkin YKSILÖITÄ. Joten miksi alkaa jo pienestä asti pitämään vain puolikkaina ja sitä minun mielestäni on se, että nimet pitää sointua yhteen, vaatteet samanlaiset yms. Tulet pian huomaamaan kunhan lapset syntyvät, että kumpikin on yksilö ja heillä on erilainen tempperamentti, kehittyvät omaa tahtiaan yms. Joten ei kannata jo raskaus aikana alkaa ajatella heitä "puolikkaina" tämän olen usealta kaksoselta kuullut olevan tympeää.
Kaikki lapset on yksilöitä ja jotkut nyt vaan tykkää, että lapsilla on samantyyppiset nimet (olivat kaksosia tai ei), mutta ei niistä nimien myötä tuu mitään "nippua". Vaikka nimet olis Hertta ja Bertta, niin eri ihmisiä ne silti on. :D Jotenkin melkein ärsyttää tuo yleinen pelko, että kaksosille jää jokin valtava trauma, jos nimet/vaatteet tms. on samantyylisiä. Jos "tavallisilla" sisaruksilla on samanlaiset vaatteet/nimet, ei siitä yleensä nosteta niin suurta meteliä.

(Meilläkin kaksoset, tyttö ja poika. Nimet ei oo mitään Mari-Kari-linjaa, vaikka jotain yhdistävää kaikkien meidän lasten nimissä onkin (heillä on myös isoveli). Samanlaisia vaatteita eivät harrasta ja ovat monella tavalla hyvin erilaisia, myös hyvin eri näköisiä. En ajattele heitä ensi sijassa kaksosina vaan sisaruksina. En tiedä, esiintyykö identtisillä kaksosilla enemmän tuota niputtamisen vaaraa...)
 

Yhteistyössä