Kannatti olla nälissään viikko..

Aloitin karppauksen viikko sitten ja meinasi homma tyssätä heti alkuun leivän,leivonnaisten ja karkkien himoon. Oli KOKOAJAN nälkä kun ei saanut mahaa hiilariähkyyn,muutenkin niin vetämätön ja väsynyt olo. Olin luovuttamassa useemman kerran mutta onneksi en sillä nyt näläntunne on vihdoin kurissa! :) Rasvaprosenttini on pienentynyt kahdella prosentilla (mikäli nyt on uskominen tuohon vaakaan) ja paino pudonnut 0,5-1kg.

Suosittelen! Oli pakko avautua! :LOL:
 
karppaaja
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Aloitin karppauksen viikko sitten ja meinasi homma tyssätä heti alkuun leivän,leivonnaisten ja karkkien himoon. Oli KOKOAJAN nälkä kun ei saanut mahaa hiilariähkyyn,muutenkin niin vetämätön ja väsynyt olo. Olin luovuttamassa useemman kerran mutta onneksi en sillä nyt näläntunne on vihdoin kurissa! :) Rasvaprosenttini on pienentynyt kahdella prosentilla (mikäli nyt on uskominen tuohon vaakaan) ja paino pudonnut 0,5-1kg.

Suosittelen! Oli pakko avautua! :LOL:
suosittelen myös, puoli vuotta takana, ikinä en palaa entiseen valkoisen jauhon ja sokerin maailmaan. Olen aina, niin kauan kuin muistan, rakastanut valkoista leipää, keksejä ja pullaa, kaiken jätin ja olo on ihmeellisen tasapainoinen, suolisto pelaa vuosikausiin ja väsymys on hellittänyt. Paino putosi yli 10 kiloa ja nyt jaksan liikkua, olen elämäni kunnossa ja näytän hyvältä!
 
Helekutti
Eli ei sulla oikeasti ollut edes nälkä, olit vain tottunut siihen hiilaripöhöön. Ennustan seuraavan viikon ajaksi mahtavaa energiapiikkiä ja kaappien siivousvimmaa.
 
vv
Saisko pienen tiivistelmän tosta karppauksesta? Kuulostaa hyvältä jos siitä tulee noin energinen olo jne. :) Itse olen huomannut, että vaalea leipä ja makarooni saa mahan huonoon kuntoon.
 
karpppi
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Saisko pienen tiivistelmän tosta karppauksesta? Kuulostaa hyvältä jos siitä tulee noin energinen olo jne. :) Itse olen huomannut, että vaalea leipä ja makarooni saa mahan huonoon kuntoon.
karppaus.infon sivuille vaan tutustumaan.
Sokeri, peruna, viljat pois, lisää kasviksia ja rasvaa, siinä se :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eli ei sulla oikeasti ollut edes nälkä, olit vain tottunut siihen hiilaripöhöön. Ennustan seuraavan viikon ajaksi mahtavaa energiapiikkiä ja kaappien siivousvimmaa.
Niin. Söin ennen oikeasti aamuisin ja iltaisin jonkun neljä-viisi leipää,päivällä herkkuja jonkinverran ja usein pastaa jne.. En tosin ole ollut millään 20g/vrk vaan ehkä 50-100? Välillä on vaikeuksia keksiä mitä söisi lisukkeeksi kastikkeiden tai lihan kanssa. Lanttu- ja porkkanatikut alkaa tökkiä.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Niin. Söin ennen oikeasti aamuisin ja iltaisin jonkun neljä-viisi leipää,päivällä herkkuja jonkinverran ja usein pastaa jne.. En tosin ole ollut millään 20g/vrk vaan ehkä 50-100? Välillä on vaikeuksia keksiä mitä söisi lisukkeeksi kastikkeiden tai lihan kanssa. Lanttu- ja porkkanatikut alkaa tökkiä.
Meillä syötiin tänään höyrytettyä parsakaalia pastakastikkeella :p yleensä teen pastan lisukkeen kesäkurpitsasta juustohöylällä silpomalla, nyt vaan oli sikahalpaa parsakaalia. Vaikeaa se keksiminen ei ole kunhan se oma silmä oppii poimimaan kaupasta kaikkea uutta kokeilemisen arvoista. Ihan alussa meillä kului wokkivihanneksia melko tuhottomasti.
 
mielikuvitus rajana
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eli ei sulla oikeasti ollut edes nälkä, olit vain tottunut siihen hiilaripöhöön. Ennustan seuraavan viikon ajaksi mahtavaa energiapiikkiä ja kaappien siivousvimmaa.
Niin. Söin ennen oikeasti aamuisin ja iltaisin jonkun neljä-viisi leipää,päivällä herkkuja jonkinverran ja usein pastaa jne.. En tosin ole ollut millään 20g/vrk vaan ehkä 50-100? Välillä on vaikeuksia keksiä mitä söisi lisukkeeksi kastikkeiden tai lihan kanssa. Lanttu- ja porkkanatikut alkaa tökkiä.

Lisukkeeksi kasvisgratiineja, voissa paistettua kaalia, lanttumuussia, kukkakaali tai parsakaali muussia, kasviksia höyrytettynä, keitettynä, uunissa wokaten..., kesäkurpitsa-jauhelihalaatikko on hyvää!!
 
vieras
En ole ap, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Herkutella voi muullakin kuin noilla esim. kermavaahdolla ja marjoilla, rahkalla, parilla palalla tummaa suklaata, pähkinöillä. Ja toki joskus harvoin voit hallitusti sortua herkuttelemaan muullakin, mutta yllätykseksi voit huomata ettet edes pidä niistä enää.
 
karpppi
Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eli ei sulla oikeasti ollut edes nälkä, olit vain tottunut siihen hiilaripöhöön. Ennustan seuraavan viikon ajaksi mahtavaa energiapiikkiä ja kaappien siivousvimmaa.
Niin. Söin ennen oikeasti aamuisin ja iltaisin jonkun neljä-viisi leipää,päivällä herkkuja jonkinverran ja usein pastaa jne.. En tosin ole ollut millään 20g/vrk vaan ehkä 50-100? Välillä on vaikeuksia keksiä mitä söisi lisukkeeksi kastikkeiden tai lihan kanssa. Lanttu- ja porkkanatikut alkaa tökkiä.
ootko kukkakaalimuusia kokeillu? mun lemppari :) ja tietty erilaiset salaatit. Meillä ei syödä oikeestaan koskaan kastikkeita, teen niistä lähinnä muhennosta jota lapset voi sit sen täysjyvä pastan tms kanssa syödä ja itse vaan ilman. Eli peruskastikkeisiin vaan paljon kasviksia mukaan! :)
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te syötte aamupalaksi? Iten en voi sietää munia enkä pekonia enkä hapanta jogurttia.
Jos en syö munia niin syön mantelileipiä mitä on tehny pakastimeen ison kasan. Yleensä aina kuitenkin syön munia/munakasta. Paistan pannulla sipulia, tomaattia ja munia.... oijoijoi.

Ja karpatessa jokainen päivä ja melkein joka ateria on herkuttelua. Ei todellakaan kaipaa jotain kuivaa känttyä tai ylimakeaa sörsseliä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te syötte aamupalaksi? Iten en voi sietää munia enkä pekonia enkä hapanta jogurttia.
Jos en syö munia niin syön mantelileipiä mitä on tehny pakastimeen ison kasan. Yleensä aina kuitenkin syön munia/munakasta. Paistan pannulla sipulia, tomaattia ja munia.... oijoijoi.

Ja karpatessa jokainen päivä ja melkein joka ateria on herkuttelua. Ei todellakaan kaipaa jotain kuivaa känttyä tai ylimakeaa sörsseliä.
Ite meinasin kans kokeilla tuota ruokavaliota kunnes tajusin et osa ruuista on sellaisia etten pysty syömään. En kyl tietäis mitä söisin aamiaiseksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te syötte aamupalaksi? Iten en voi sietää munia enkä pekonia enkä hapanta jogurttia.
salaatinlehti, juusto ja meetvursti rullalle ja pistelet poskeen. Niin ja salaatinkin voi syödä aamulla, kahvi kermalla, edellisen päivän jämiä, munakasta eri variaatioin, raejuustoa ja sinne sekaisin jotain mitä ny mieli tekee. Rahkaa, kermavaahtoa.... Mielikuvitusta käyttäen voit syödä vaikka mitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te syötte aamupalaksi? Iten en voi sietää munia enkä pekonia enkä hapanta jogurttia.
salaatinlehti, juusto ja meetvursti rullalle ja pistelet poskeen. Niin ja salaatinkin voi syödä aamulla, kahvi kermalla, edellisen päivän jämiä, munakasta eri variaatioin, raejuustoa ja sinne sekaisin jotain mitä ny mieli tekee. Rahkaa, kermavaahtoa.... Mielikuvitusta käyttäen voit syödä vaikka mitä.
Niin paitsi kuten sanoin, inhoan munaa oli se sit paistettua tai keitettyä, meetvursti on toinen ällötys pekonin ohella, kahvia en juo. Rahka on kans liian hapanta sellaisenaan kuten on maustamaton jogurtti. No joo kermavaahtoa ja juustoa voin syödä mut vähän olis ankeeta. Heh.. olen vaativa tapaus.
 
Joo
Karppaus on kyllä mahtava homma pudottaa painoa. Mä laihduin sillä 20 kg 8 kuukaudessa. Sitä pitäisi vaan jaksaa ylläpitää koko ajan. Jos lipsuu, niin läskit tulevat takaisin. Mä lipsuin ja olen taas läski.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te syötte aamupalaksi? Iten en voi sietää munia enkä pekonia enkä hapanta jogurttia.
salaatinlehti, juusto ja meetvursti rullalle ja pistelet poskeen. Niin ja salaatinkin voi syödä aamulla, kahvi kermalla, edellisen päivän jämiä, munakasta eri variaatioin, raejuustoa ja sinne sekaisin jotain mitä ny mieli tekee. Rahkaa, kermavaahtoa.... Mielikuvitusta käyttäen voit syödä vaikka mitä.
Niin paitsi kuten sanoin, inhoan munaa oli se sit paistettua tai keitettyä, meetvursti on toinen ällötys pekonin ohella, kahvia en juo. Rahka on kans liian hapanta sellaisenaan kuten on maustamaton jogurtti. No joo kermavaahtoa ja juustoa voin syödä mut vähän olis ankeeta. Heh.. olen vaativa tapaus.
No voithan sekoittaa jugurttiin, rahkaan valion sokeroimatonta mehukeittoa nam. Niin ja meetvurstin tilallahan käy ihan mikä leikkele tahansa (= Kurkkua ja päälle samat jutut kuin leipään. Pähkinöitä. Nitriinitöntä täysliha makkaraa, nakkeja. marjoja, leipäjuustoa onhan niitä vaihtoehtoja kun käyttää sitä päätä.
 

Yhteistyössä