Kantoliinako 3-vuotiaalle?

mlm
Kertokaa mulle että tämä on tuttua! Juuri 3v. täyttänyt tyttäreni on täysin riippuvainen minun, äitinsä seurasta. En saa poistua hänen näköpiiristään edes roskia viemään, kun alkaa kauhea itkuraivari.Äiti ei saa poistua minnekään ja näin on AINA ollut, tämä ei ole mikään kausi tms. Tosin nyt olen pitkällä kesälomalla ja silloin kun kävin töissä, niin hän kyllä tottui siihen rytmiin, eikä raivonnut, mutta mikään satunnainen tai yllättävä poistuminen paikalta ei onnistu ilman huutoa.Muutenkin tyttö on aina ollut lahkeessa roikkuvaa tyyppiä ja äidin on pitänyt aina ja kokoajan osallistua leikkeihin.Sylissäkin pitäisi saada olla vähän väliä. Välillä ihan suututtaa kun ei saa edes lehteä lukea.Onko minulla kohtalotovereita? ja mitä antaisitte neuvoksi?
 
meillä kanssa reipas 3 vuotias samoilla oireilla. olen yrittänyt olla vaan kärsivällinen ja ajatellut, että menee ohi. itsestä tuntuu, että on jotenkin muuten harpannut kehityksessä eteenpäin reippaasti, ehkä tämä vaikuttaisi asiaan.
 
Tuo lienee luonteenpiirre, sillä mun vanhin tyttö, 5v on tällainen: hälle täytyy hyvin tarkkaan kertoa esim. pihalla ollessa, jos joudun "sekunniksikaan" poistumaan paikalta esim. vessaan (muuten hän pelästyy heti). Silloinkin hän tulee heti nuoremman siskonsa kanssa rappukäytävään odottamaan, ei siis suostu olemaan hetkeäkään pihalla yksin/ kaksin/ ilman minua tai iskää. Nuorempi tyttömme (2,5v) puolestaan ei ole moksiskaan, vaan hyvin leikkisi hiekkalaatikolla yksinään sen hetken. Muuten en kyllä uskaltaisi häntä vielä edes yksin jättää, mutta piha on rauhallinen, ja mulla on loppuun asti näköyhteys ikkunoista.
 

Yhteistyössä