Karppaajia alkaa kuolemaan kuin kärpäsiä!

[QUOTE="vierailee";27032942]Fanaattiset karppaajat eivät koskaan suostu asiaa myöntämään tai voisi paremminkin sanoa,etteivät he ehdi sitä myöntämään,koska kuolevat äkillisesti sydänkohtaukseen ennen sitä.[/QUOTE]

Mä en usko, että fanaattiset karppaajat olisivat niitä, jotka ovat pahiten hengenvaarassa vaan ne, jotka vähänniinkuin karppaavat eli vaihtavat rasvat ja vähänniinkuin vähentävät hiilihytraatteja, mutta eivät ehkä lisää kasvisten käyttöä.
 
tiituuuu
juupa juu..todella uskottava tutkimus,taas kerran.Taas lähdetty vääristä lähtökohdista.Toitotetaan kuinka karppaus on jotain lihan/rasvan mättöä,mitä se ei todellakaan ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27032991:
Ehkä tätäkin on veisattu palstalla miljoona kertaa, mutta vielä kerran: karpata voi terveellisemmin tai epäterveellisemmin. Iltalehdet repii lööppinsä noista jälkimmäisistä, koska ilmeisesti ensimmäisissä ei ole mitään mediaseksikästä.
Juuri näin. En minä ainakaan usko että kasvisten ja kasviöljyn lisääminen ruokavalioon esim. sokerin ja perunan kustannuksella tappaisi ketään.
 
"viera"
Mä en usko, että fanaattiset karppaajat olisivat niitä, jotka ovat pahiten hengenvaarassa vaan ne, jotka vähänniinkuin karppaavat eli vaihtavat rasvat ja vähänniinkuin vähentävät hiilihytraatteja, mutta eivät ehkä lisää kasvisten käyttöä.
Kyllä ne on juuri ne fanaattiset karppaajat, jotka niitä kovia rasvoja käyttävät, eli tutkimus koskee juurikin niitä. Miksi se on niin vaikea uskoa? Tai itseasiassa ei se ole edes uskon asia, vaan TUTKITTU juttu.
 
"titiuuu"
[QUOTE="viera";27033075]Kyllä ne on juuri ne fanaattiset karppaajat, jotka niitä kovia rasvoja käyttävät, eli tutkimus koskee juurikin niitä. Miksi se on niin vaikea uskoa? Tai itseasiassa ei se ole edes uskon asia, vaan TUTKITTU juttu.[/QUOTE]

Sinä puhut asiasta josta sinulla ei ole tietoa.Pitkään karpanneet,eivät todellakaan vedä mitään pekonia ja paistorasvaa.Oika karppaaja syö KASVIKSIA vaalean hötön tilalla,lihaa/rasvaa normaalisti.Erikseen ovat nämä "karppaajat" jotka kuvittelevat karppaavansa kun vetävät pahemmas tapauksessa pelkkää lihaa/rasvaa.
Toisekseen tuota tutkimusta ei voi tehdä pelkän karppauksen nojalla,muitakin muuttujia on. vanheneva väestö,päihteet,liikunta jne..Miksi näitä ei ole otettu huomioon? Ei tietenkään THL:n tutkimukset ovat sitä itseään.Juurihan kesällä tuli tutkimuksia ulos,joissa oli uutta tieto kolesterolista,ja kuinka sen vaikutus sydänsairauksiin on vähäisempää kuin tähän asti on luultu.
 
[QUOTE="vieras";27033081]Sehän se, mutta kun puhutaan karppauksen ihannoimasta rasvasta (kovaa rasvaa), niin se kyllä tappaa.[/QUOTE]

Kuka ihannoi kovaa rasvaa? Se, että karppaajat syövät myös eläinrasvaa, ei kyllä tapa ketään. Sitä samaa lihaa syövät myös virallisterveellistä ruokavaliota noudattavat.
 
Juuri näin. En minä ainakaan usko että kasvisten ja kasviöljyn lisääminen ruokavalioon esim. sokerin ja perunan kustannuksella tappaisi ketään.
Jos luit uutisen niin siinä ei puhuttu että kasviöljyn lisääminen tappaisi vaan nimen omaan kovien rasvojen ja sitä kautta kolesterolin nousu. Nämä fanaatikothan vannovat nimen omaan voin ja ihran nimeen.
 
"Sirkkeli"
No enpä ihmettele, jos karppaa niin kuin mun mutsi.
Vaihtoi kahvimaidon kermaan, otti pekonit ja voit käyttöön, vaikka ennen ei käyttänyt yms. Sitten ihmettelee, kun paino ei tipu vaan nousee...huoh...
 
"titiuu"
On tää karppaus hirveen tappavaa: Vilja ja sokeri pois.Tilalle proteiinia kanasta/kalasta,hyviä rasvoja pähkinöistä,oliivioljystä ja joskus voista.Marjoja ja kasviksia suositusten mukaan.Eli todella vaarallista ja epäterveellistä.
 
"juliet"
joo,minä karppasin viime talvena ja kuinkas kävikään,terveystarkastuksessa kolesteroliarvot olivat nousseet pilviin.Samoin aineenvaihduntaan tuli jotain häikkää aloin kärsimään turvotuksesta jalat on iltaisin kun norsulla.En voi suositella!
 
"titiuuu"
Jos luit uutisen niin siinä ei puhuttu että kasviöljyn lisääminen tappaisi vaan nimen omaan kovien rasvojen ja sitä kautta kolesterolin nousu. Nämä fanaatikothan vannovat nimen omaan voin ja ihran nimeen.
Tämä on kuva joka on annettu mediassa: karppaajat vetävät voita ja rasvaa..Totuus on sitten ihan muuta.Hieman mediakriittisyyttä kiitos.Ja ottakaa nyt hyvät ihmiset oikaesti selvää mitä se karppaus on.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
karppaaja
No ei näytä kuin terveys paranevan mulla vaikka olen karpannut jo 5 vuotta... Kaikki arvot on hyvät ja olo mahtava :) Ja eläinrasvoja käytä PALJON, varsinkin maitorasvaa. Turhaa pelottelua tuollainen. Jos tämä hyvä olo mut tappaa niin sitten tappaa. Vähän vaan vaikea uskoa kun esim. sokeriarvot, verenpaine ja kolesteroliarvot sanovat jotain ihan muuta ja ovat parantuneet huimasti...Laihdutuksen piikkiinkään ei parantuneita arvoja voi laittaa sillä olen aina ollut normaalipainoinen.
 
"Heihei"
Juu joitain kuukausia sitten, kun tällä palstalla pari kertaa fanaattisten karppajien kanssa intin, ne kasvikset juurikin OLI pannassa. Ja eläinrasvahehkutus taivaissa.

Suosituimmat kommentit heidän puoleltaan oli tyyliin:

"Inuitiitkin elää jatkuvassa ketoosissa", "eläinrasvoilla ne aivotkin kehittyy", "ihminen on pohjimmiltaan lihansyöjä" ja "kuituhömpötys on ihan hölynpölyä" jne.

Jos joku kyseli karppaamisohjeita, oltiin tälle huutamassa, ettei kunnon karppi mihinkään täysjyvärukiiseen koske ja että "kasviksia vähemmäksi, juurekset, hedelmät ja marjat on pelkkää hiilaria"!

Buah.

Että sori vaan kaikki "hyväkarpit" (jotka ei mun mielestä edes karppaajia ole, vaan fiksuja sekasyöjiä), ne äänekkäimmät fanaatikot on tehny NIIN paljon hallaa koko hommalle, ettei tosikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
kotiäitiys paistaa läpi
Kai te tajuatte yhden perusasian? NIMITTÄIN SEN, ETTÄ TUTKIMUKSESSA EI TUTKITTU PELKKIÄ KARPPEJA VAAN TAVALLISEN LAUTASMALLIN MUKAAN SYÖVIÄ MYÖS JA KAIKKEA SILTÄ VÄLILTÄ!

Voiko teistä sanoa että vähemmistön karppaamisen vuoksi valtaväestön veriarvot ovat surkeat?? :D
 
"vieras"
No ei näytä kuin terveys paranevan mulla vaikka olen karpannut jo 5 vuotta... Kaikki arvot on hyvät ja olo mahtava :) Ja eläinrasvoja käytä PALJON, varsinkin maitorasvaa. Turhaa pelottelua tuollainen. Jos tämä hyvä olo mut tappaa niin sitten tappaa. Vähän vaan vaikea uskoa kun esim. sokeriarvot, verenpaine ja kolesteroliarvot sanovat jotain ihan muuta ja ovat parantuneet huimasti...Laihdutuksen piikkiinkään ei parantuneita arvoja voi laittaa sillä olen aina ollut normaalipainoinen.
Niin, sehän se onkin kun hetkellisesti se ruokavalio voikin parantaa niitä arvoja. Tuleppas kuule viiden vuoden päästä kertomaan, että mitä niille arvoillesi kuuluu. Jos kykenet.

Ja jokainen saa toki itse tehdä ratkaisunsa, mutta tiedostakaa nyt hyvät ihmiset ne riskit, mitä kovien rasvojen runsaaseen käyttöön kuuluu! Älkää olko tyhmiä.
 
Jos luit uutisen niin siinä ei puhuttu että kasviöljyn lisääminen tappaisi vaan nimen omaan kovien rasvojen ja sitä kautta kolesterolin nousu. Nämä fanaatikothan vannovat nimen omaan voin ja ihran nimeen.
En tiedä mistä fanaatikoista puhut, mutta voin ja ihran lisääminen ruokavalioon ei oikeastaan liity karppaajiin mitenkään. Sillä, että joku vetää kaksin käsin sitä paistinrasvaa, ei ole mitään tekemistä karppauksen kanssa.
 

Yhteistyössä