Kassaneiti josta tehtiin valitus!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Asiakas"
  • Ensimmäinen viesti
plm
Jos kerää tavaroita ostoskoriin, on ostokset laitettava koriin niin, että raskaimmat ovat alla. Tällöin kun tulee kassalle, niin on todella vaikea saada ne painavat sieltä korin pohjalta ensimmäisenä kassalle.
No ei ne korit niin isoja ole että sinne mitään tavaroita hautautuisi niin alle ettei niitä saisi laitettua ekaksi. Ja ihan vinkkinä: Tavaroita voi myös siirrellä siinä hihnalla.
Enkä mä tiedä millaisessa kaupassa sä käyt mutta meilläpäin painavimmat tavarat on loppupäässä, esim maidot ja limsat. Hedelmät ja leivät yms on jo silloin otettu koriin.
Alatko sä silloin järjestellä tavaroita korissa uuteen uskoon? Mä käytän kärryjä kun ostan enemmän tavaraa, koria vain pikkuostoksilla.
 
"vieras"
Jos kerää tavaroita ostoskoriin, on ostokset laitettava koriin niin, että raskaimmat ovat alla. Tällöin kun tulee kassalle, niin on todella vaikea saada ne painavat sieltä korin pohjalta ensimmäisenä kassalle.
No siinä liukuhihnan vieressä on kyllä yleensä tilaa muutamalle jogurttipurkille, salaatinlehdille tai karjalanpiirakoille, että voi nostaa ne siksi aikaa siihen kun kaivelee niitä maitopurkkeja sieltä alta.
 
warrant
Aika tylyä käytöstä kassahenkilöltä eikä ole kyllä toiminut ohjeiden mukaisesti, mutta sitä voi itsekin laittaa ensin painavammat ja lopuksi vasta helposti rikkoontuvammat. Vaikka kassaneiti laittaisikin sivuun herkemmät ostokset, niin isompi hihnalla tuleva ostos saattaa pyyhkäistä ne mennessään sinne kasvavaan kekoon, jonne taas seuraavaksi tuleva ostos ne rusikoi. Ihan maalaisjärkeä.
Tai siis ainakin minä (ja ketjun perusteella moni muukin) on saanut ohjeen esim. rieskojen, jugurttien ym. sivuun nostamisesta..
 
maksava asiakas
Minäkin kyllä valittaisin, jos kassa ruttaisi tavarani rikki. Isojen markettien kassat tuntuvat välillä unohtavan olevansa asiakaspalvelutyössä - ei niin kiire saa olla, että asiakkaan tavarat rikotaan. Minä ainakin äänestän jaloillani sellaisesta kaupasta, jossa on ikävät kassat (meilläpäin s-market). Meidän perheessä on seitsemän henkeä ja ruokalaskut sen mukaiset, ja ruoat ostetaan sieltä missä ne myydään hymyillen, hinnasta viis.
 
"vieras"
Te, joiden mielestä pitää ehdottomasti saada uusi tuote sen rusentuneen tilalle, miten toimitte tilanteessa, jossa itse vahingossa rikotte esim siellä maitohyllyllä jonkin viilipurkin kannen tai pudotatte pilttipurkin? Marssitteko kassalle maksamaan oman vahinkonne?
 
Aikanaan kun olin kassalla töissä niin ihan ensimmäisiä opetettuja asioita oli juurikin tuo että rusentuvat tuotteet sivuun, ja jugurtteja ja viilejä ei milloinkaan kaadeta. Mutta kyllä asiakkaankin pitäisi pikkuisen miettiä miten ne kamat sinne heittää. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa kun ensimmäisenä tuli 20 jugurttia, tomaatit, banaanit ja viimeisenä 12 kg joulukinkku ja 5 kg perunaa. :headwall: Parhaimmillaan asiakas vielä seistä tönötti siinä maksupaikalla ja kyttäsi silmä kovana miten tavarat sinne laitoin, eikä tehnyt elettäkään että olisi pakannut ensimmäistäkään tavaraa kassiin, vaikka jonoa on kymmenen ihmistä. :headwall: :headwall:

Mitä taas tulee tohon että itse heitellään pehmeät ja hajoavat tavarat sinne pussin pohjalle ja sitten kitistään kassalle että ne hajoaa... No, se kyllä kertoo asiakkaasta paljon enemmän kuin kassanhoitajasta. Ja yleensä nää ruikuttajat oli nimenomaan keski-ikäisiä naisia.
 
"Neith"
[QUOTE="Asiakas";22325632]Ja kannan kaiken paskan pussien pohjalla kotiini sieltä kaupan lattialta missä ihmiset on rapasinen kenkineen seisoskelleet. Lueppas tekstit ajatuksella, koska nyt ei ollut kyse ruuhka-ajasta ja kyseinen kanssa myönsi virheensä tavallaan, mutta käänsikin asian sitten mieheni viaksi joka ei ollut sanonut kassalle, että tavarat tulevat liian nopeasti. Taisi se kiukkuinen kassaneiti löytyä :D
En mäkään kaupoissa jaksa turhaan oleilla ja pyrinkin välttämään suuria ruuhkia menemällä sinne muulloin, kun perjantaina.[/QUOTE]

no ei ne lattiat ole niin paskasia.. en mie ainakaan ole huomannut että sieltä mitään hiekanjyväsiä suurempia olisi kotio tullut.. tosin nekin jyväset on varmaan todennäköisesti tuosta kotipihasta missä ne viimeistään lasken maahan..
enkä muuten ole enää kassalla töissä :D
en jaksanut pässejä asiakkaita..
 
[QUOTE="vieras";22325807]Te, joiden mielestä pitää ehdottomasti saada uusi tuote sen rusentuneen tilalle, miten toimitte tilanteessa, jossa itse vahingossa rikotte esim siellä maitohyllyllä jonkin viilipurkin kannen tai pudotatte pilttipurkin? Marssitteko kassalle maksamaan oman vahinkonne?[/QUOTE]

ei niitä tarvii maksaa,mutta oishan se ihan kiva,jos vaikka viimestään siinä kassalla ilmottaisi,että esim jugurtti tippui maahan,sen voisi sitten joku henkilökunnasta siivota pois..mutta tosi harvoin suomalaiset asiasta sanoo mitään..toisin kun ulkomaalaiset asiakkaat.
 
"vieras"
Eipä ollut kassan vika että piirakkanne muussantuivat, mutta hänen olisi tietenkin pitänyt käydä se vaihtamassa teille, niinkuin hyvään asiakaspalveluun kuuluu.

Ihan oikein, että teitte valituksen. Palvelu kehittyy epäkohdista huomauttamalla.
 
"salla"
Kuinka paljon te muuten ostatte kerralla tavaraa? Meillä on noin 200euron lasku ja tosiaan viikon ruuat (monta kestokassia). Vaikka kuinka yrittää laittaa 15 purkkia maitoa/mehua + muut painavat alkuun, niin se loppulta on niin täynnä se hihna, että uutta tulee ja aikaisemmin tulleita ei saa välistä pois. Enkä todellakaan lastaa salaattia ensimmäisenä. Kyllä siinä kiittelee kassaa, joka ei päästä herkempiä purkkeja tuonne sekaan vaan laittaa ne huolellisesti sivuun tai suman nähtyään pitää pienen tauon. Tosin ei minulla useinkaan tuotteet hajoa, mutta välillä tekisi mieli antaa palautetta kassalle tyylistä :D

Jos ostaa kaksi maitopurkkia ja vähän muuta, niin tähän ongelmaa ei ole...
tätä peesailen. jos kärry on laitoja myöten täynnä, on tosi hankalaa kaivaa pohjalta ne kovat ja painavat tavarat. niitä maitopurkkeja kun ei voi keräillessäkään jättää hedelmien päälle....
 
"Kaisa"
Tuo on tosiaan ärsyttävää, yhtä harmittavaa on se, että ne tuotteet tulee siihen hihnän päähän niin voimalla, et saat ihan oikeasti repäistä ne ensimäisenä hihnalle laitetut maitopurkit että saat ne irti (joissain kaupoissa). Aina et vain voi mennä nosteleen niitä tuotteita sinne hihnan toiseen päähän valmiiksi kasseihin, jos on useampi lapsista mukana ni et voi jättää hetkeksikkään niitä istumaan 1m päähän ostoskärryihin.
 
"kaveri"
Tänään jäi myös ikävä maku kauppareissusta. Mul oli kaupassa mukana 2½v ja 10kk ikäinen. Isompi käyttäytyi hyvin, mut pienempi alkoi nousta seisomaan kärryissä kun pakkasin ruokia kassiin. Nostin sen sitten sinne kärryn puolelle, tiedän ettei niin saisi tehdä. Kassa mulkaisi todella rumasti ja sanoi ettei sinne kärrynpuolelle saa laittaa lasta kengätjalassa. Vastasin ihan asiallisesti että, tiedän mutta nyt ei paljon ole vaihtoehtoja jos ei halua että tämä lapsi tippuu näistä kärryistä päälleen alas (olin 4krt laittanu jo lapsen takaisin istumaan). Jonossa ei ollu muta asiakkaita ja kassa ei teny elettäkään auttaakseen. Jatkoi vain puhuttelua siitä miksi lasta ei saa laittaa sinne kärryihin... mitä ihmettä mä oisin voinu tehdä toisin?? laittaa lattialle konttaamaan tuon lapsen ja syömään roskia?
 
[QUOTE="Asiakas";22325282]Ikävä todeta, mutta itselläni ei ole, kun kaksi kättä ja sairaan nopea olenkin. Mihin Neitih laittaa pakatut ostokset miehensä kanssa, jos kärryt ovat vielä täynnä tavaraa?
Jos maksan ruuasta satoja euroja, vaadin myös, että kykenen sen mitä ostan syömään. Olishan nuo piirakat voinu syödä lusikalla lautaselta tai syöttää koiralle. Mutta lähinnä tässä niskakarvat nosti pystyyn kassahenkilön tympeä ja asiaton asiakkaan syyllistäminen sekä se, että tavallaan myönsi virheensä yhdessä lauseessa.[/QUOTE]

Eikö niitä pakattuja ostoksia (ilmeisesti kassissa) voi laittaa siihen kassan päätyyn. Seuraavat ostokset tulevat sitten niitten kassien eteen. Lattiallekin voi laittaa jos kassi pysyy pystyssä.
 
seuraavan kerran kun olette jonossa niin siellä ei sitten aleta huokailemaan kun kassaneiti pakkaa edellä olevan jukurtit ja piirakat pumpuliin jos hää ei osaa itse laittaa tavaroita oikeassa järjestyksessä hihnalle.
MUN mielestä asiakkaan omamoka jos jotai menee soosiks jos ne tavarat lätkitään hihnaan tyyliin maidot-jugurtit-10kiloa perunoita-karjalanpiirakat-15kg raksuja-viilipurkit.. :saint:
 
"vieras"
[QUOTE="kaveri";22326330]Tänään jäi myös ikävä maku kauppareissusta. Mul oli kaupassa mukana 2½v ja 10kk ikäinen. Isompi käyttäytyi hyvin, mut pienempi alkoi nousta seisomaan kärryissä kun pakkasin ruokia kassiin. Nostin sen sitten sinne kärryn puolelle, tiedän ettei niin saisi tehdä. Kassa mulkaisi todella rumasti ja sanoi ettei sinne kärrynpuolelle saa laittaa lasta kengätjalassa. Vastasin ihan asiallisesti että, tiedän mutta nyt ei paljon ole vaihtoehtoja jos ei halua että tämä lapsi tippuu näistä kärryistä päälleen alas (olin 4krt laittanu jo lapsen takaisin istumaan). Jonossa ei ollu muta asiakkaita ja kassa ei teny elettäkään auttaakseen. Jatkoi vain puhuttelua siitä miksi lasta ei saa laittaa sinne kärryihin... mitä ihmettä mä oisin voinu tehdä toisin?? laittaa lattialle konttaamaan tuon lapsen ja syömään roskia?[/QUOTE]

No mitä sun mielestä sen kassan olisi pitänyt tehdä, tulla sieltä kassan takaa kaitsemaan lasta? Ei se kassa itse ole niitä hygieniasääntöjä keksinyt eikä hänellä ole myöskään minkäänlaisia valtuuksia antaa kellekään myönnytystä niistä.
 
myyjänen
[QUOTE="vieras";22326524]No mitä sun mielestä sen kassan olisi pitänyt tehdä, tulla sieltä kassan takaa kaitsemaan lasta? Ei se kassa itse ole niitä hygieniasääntöjä keksinyt eikä hänellä ole myöskään minkäänlaisia valtuuksia antaa kellekään myönnytystä niistä.[/QUOTE]

Niinpä, meille on kanssa sanottu että vanhempia pitää kieltää laittamasta lapsiä kärryyn kengät jalassa. Mun tosi vaikeaa aina mennä kellekään huomauttelemaan tuosta, olen sen verran lälly. Kiva mennä sönkkämään että kun niitä lapsia ei saisi sinne kärryyn laittaa kengät jalassa.... Ja sitten saa vanhempien vihan niskoilleen.
 
"hah"
Aiheen vierestä. Muovipusseista tuli mieleen asiakaskunta, joka lätkäisee jonossa muovipussit hihnalle ja alkaa latoa tavaroitansa niiden päälle. Sitten ne menee kassapäätyyn huokailemaan, että saisiko ne muovipussit jo. Jos ne on ihan jumissa sanon että heti kun olen saanut nämä tavarat tästä päältä pois tai jos siinä on kevyempää niin repäisen ne pussit sitten sieltä tavaroiden alta. Itsepähän pyysivät :D
 
8 vuotta kassalla
Olen ollut 8vuotta kassalla töissä. Ja usein näkee näitöä tapauksia,e ttä ekana sipsit, jugurtit, ja kaikki mitkä hajoo. Laitan herkät tuotteet hihnan sivuun, siihen metalliosalle. Mutta, sitten asiakas ITSE voimalla työntää hihnan päähän, jonka jälkeen siirtyy kyttäämään että alennukset tulee.
Ja kuinka ollakkaan ihan lopuksi tulee kolme packia kaljaa, 5 packia limua ja tietty maitoa. Sitten huudetaan sieltä kassan päästä, että "saisko ne limut tännepäin?" okei laitetaan hihna liikkumaan, niin muussaantuu ne kaikki herkät kamat. Ja kenen syy se on No tietty kassan, vaikka hän on ne siirtänyt sivuun, ja asiakas itse kiskonu ne hihnalle.

Inhoon muutenkin sellasia ihmisisä jotka laittaa eka kaljalavan lappeeleen hihnalle, päälle kasataan läjä tavaraa.. huoh! niitä on hieman vaikea purkaa..
Ja toinen, MIKSI niitä isoja LIMUPULLOJA ei voi laittaa lappeelleen??? sattuu muuten aika sikana, kun se kaatuu kädelle...
 
azs
[QUOTE="NOPPA";22324911]Kassallahan ollaan juuri siksi ettei henkilöstä muuhun työhön ole, jos olisi aivoja lukea olisi varmaan opiskellut ja hankkisi paremmin palkatun duunin.

Kannatan automaattikassoja suomeenkin , kuten jo ikeassa on. Voi vittuilla ihan itselleen jos meni väärin.[/QUOTE]

hahahahah... siinä vasta saakin jonottaa. Ikeassa jotkut eivät edes tiedä mikä on viivakoodi. Eli ENARI. siellä sit sählätään...
 
mä tässä jäin vaan ketjun luettuani miettimään, että kuinka samalla ihmisellä (ap) on voinut useastikin rikkoutua tavaroita? kun puhuu, että aina on saanut vaihtaa rikkoutuneet tuotteet ehjään jne.

mulla ei ole ole ikinä mennyt mitään rikki. ihan käyn kaupassa itsekseni tai lasten kanssa. lapsetkin osaa laittaa hihnalle ensin painavimmat ostokset ja vikaksi esim salaatit, tomaatit, jugurtit jne.

eli mä en oikein tajua mitenkään,miten kaksi aikuista ei yhdessä saa yhtä karjalanpiirakkapussia muiden ostosten alta pois, jos kassa ei siihen osaa varautua kun katsoo, että paikalla on jo joku niitä tavaroita vastaanottamassa.

no. turha tätä on pohtia, mutta en itse pitänyt ap:n asenteesta, mielestäni oli aika ilkeästi ja töykeästi selitetty ja veikkaan, että ap ei ihan kovin mukavasti sille kassaneidille ole asiaansa puhunut.
 
voi hyvänen aika. Minusta ap:lla oli hyvät syyt tehdä valitus.
Ensinnäkin, asiakaspalvelutyössä asiakas on oikeassa, vaikka kuinka vituttais ja tekis mieli sanoo pahasti niin se on nieltävä, oltava kohtelias ja toimittava sen mukaan.

Toiseksi. Kassaneidin(miehen) ON katsottava miten ostokset laitetaan. Sen pitäisi tulla esille jo hyvässä perehdytyksessä.

Kolmanneksi. Ei ostajan ole mikään pakko mennä pakkaamaan jo valmiiksi, itse joskus pakkaan (jos kiire) ja joskus ootan että oon maksanu. Sillä hetkellä palvellaan minua enkä ala hosumaan jonojen takia. Riippuu myös ostosmäärästä. Tuotteet on miten sattuu siinä kun ite siihen ladon koska kuten joku jo sano, painavimmat on yleensä siellä alla. Eipä silti oo tarvinnu saada ruttaantuneita tuotteita kovinkaan montaa kertaa, jugurtit on ollu ehjiä jne johtuen kassaneidinkin järkevyydestä ja oma-aloitteisuudesta.

Kassaneidit ei ole sen huonompia kuin muutkaan esim lääkärit. Kuka ne ruuat laskuttaa sitten, jos sinne tulee pikakassoi missä jotku vanhat papat ja mammat vetää viivakoodinlukijasta tavaraa tunnin kun ei ymmärrä niiden päälle, sit pitäs vielä visakortilla maksaa eikä pankilla jne. Eiköhän tuo suju aika hyvin kun on kassalla ihminen joku tottuneesti vetää tuotteet läpi ja laskuttaa.

Työtä voi tehdä ripeästi mutta myös huolellisesti. Kassaneidit on tosiaan usein ne kun saa paskat niskaan asiakkaalta jos on huono päivä, siinä pitäs muistaa oma ammatillisuus ja sulkee korvat niiltä. Jos ei pysty toimimaan asiakaspalvelutyössä ASIAKASLÄHTÖISESTI niin liekö sitten väärä ala kokonaan.

Itse olin muutaman kuukauden kassalla ja asiakkaita näki jos jonkinmoisia, ikinä ei tullu mieleenkää puhua asiakkaille epäkunnioittavasti, oli syy minussa tai heissä. Tykkäsin kyllä olla siellä!
 
e
[QUOTE="kaveri";22326330]Tänään jäi myös ikävä maku kauppareissusta. Mul oli kaupassa mukana 2½v ja 10kk ikäinen. Isompi käyttäytyi hyvin, mut pienempi alkoi nousta seisomaan kärryissä kun pakkasin ruokia kassiin. Nostin sen sitten sinne kärryn puolelle, tiedän ettei niin saisi tehdä. Kassa mulkaisi todella rumasti ja sanoi ettei sinne kärrynpuolelle saa laittaa lasta kengätjalassa. Vastasin ihan asiallisesti että, tiedän mutta nyt ei paljon ole vaihtoehtoja jos ei halua että tämä lapsi tippuu näistä kärryistä päälleen alas (olin 4krt laittanu jo lapsen takaisin istumaan). Jonossa ei ollu muta asiakkaita ja kassa ei teny elettäkään auttaakseen. Jatkoi vain puhuttelua siitä miksi lasta ei saa laittaa sinne kärryihin... mitä ihmettä mä oisin voinu tehdä toisin?? laittaa lattialle konttaamaan tuon lapsen ja syömään roskia?[/QUOTE]

Kassaneidinkö vika se on ettet saa lastasi pysymään aisoissa?
 
hitailija
MInun on kyllä nyt myönnettävä, että en ole sitten tarpeeksi ripeä tavaroiden kassalle lappaaja ainakaan silloin kun on tyhjä kassa edessä ja takana. Vaikka kaksin käsin niitä tavaroita siihen kassalle laitan, niin siinä vaiheessa kun viimeisen tuotteen nostan hihnalle, kassaneiti vetelee jo viimeisiä hintoja. Ei siinä ehdi enää pakkaamaan, vaan pitää maksaa ensin.
 

Yhteistyössä