Katetroinnista

  • Viestiketjun aloittaja Harakrankka
  • Ensimmäinen viesti
Hyvin sen kivun kestää että katetri saadaan laitettua.

Kannattaa ajaa itse karvat kotona mahdollisimman kokonaan pois jos pystyy kun ne siellä osastolla vetää sitten kuivalla höylällä liiat karvat pois ja se sattu yök.
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 23:40 vieras kirjoitti:
Hyvin sen kivun kestää että katetri saadaan laitettua.

Kannattaa ajaa itse karvat kotona mahdollisimman kokonaan pois jos pystyy kun ne siellä osastolla vetää sitten kuivalla höylällä liiat karvat pois ja se sattu yök.
höpsis.
Ei mulla vaan sattunut.Ainakin täällä ottavat ne mahdollisimman nätisti pois!Ja sitähän voi vielä erikseen sanoa,jos silt tuntuu.
 
herkkusuu
minut jouduttiin katetroimaan, vaikka synnytinkin alateitse.
Pelkäsin paljon, mutta kaikkea muuta, EI SATTUNUT YHTÄÄN!
Tsemppiä synnytykseen, ei kannata pelätä!!! :hug:
 
Mulla näin
Katetrointi ei onnistuessaan satu lainkaan!! Lisäksi laittavat puuduttavaa geeliä virtsaputken suulle, sekä katetriin, toki tuntuu epämiellyttävälle kun alapäätä ronkitaan, mutta EI SATU. Poisottaminen ei tunnu laittamisenkaan vertaa.
Mulle laitettiin suunniteltuun sektioon vasta juuri ennen saliin lähtöä, koska ainakin KYSissä tietty kaikki kiireellisemmät leikkaukset meni elektiivisen sektion edelle, joten tippa vaan pistettiin aamulla (kun ei tietty saanu syödä tai juoda) ja katetri vasta sitten kun leikkurista soittivat että saa alkaa tulemaan.
 
Mulla se laitettiin osastolla just ennen saliin lähtöä. Pois ei oettu heti osastolle takaisin tullessa kun en kyennyt vessaan vielä seuraavana päivänäkään. Tuli sit pissatulehdus kun se joutu olemaan niin kauan. Useinhan niistä tulee tulehdus.
 
Mulla näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 12:02 mutzi81 kirjoitti:
Mulla se laitettiin osastolla just ennen saliin lähtöä. Pois ei oettu heti osastolle takaisin tullessa kun en kyennyt vessaan vielä seuraavana päivänäkään. Tuli sit pissatulehdus kun se joutu olemaan niin kauan. Useinhan niistä tulee tulehdus.
Mulla oli kans toi katetri yli vuorokauden, mutta ei mitään ongelmia. Join paljon ja kävin vähän väliä vessassa, mikä myös tietääkseni ehkäisee osaltaan tulehdusta.
Mutta jos leikkaus on aamusta, suurin osa kai saanee katetrin pois vielä saman illan aikana, tai viim. seuraavana aamuna.
 
Mut katetroitiin ennen ponnistusvaiheen alkua, kun oli rakko niin täynnä...koko toimenpidettä en edes huomannut! Ja tuskin olis niiden järkyttävien suppareiden jälkeen miltään tuntunutkaan, vaikka taisi vaikuttaa myös epiduraali siihen etten mitään tuntenut :whistle:
 
Mulla näin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 12:21 Harakrankka kirjoitti:
Jos se on vaik vuorokauden paikallaan niin eikö se puudute lakkaa? Sithän sen pois oton tuntee?
Siis tunteehan sen, mutta ei satu! B) Ei se katetrin paikallaanolokaan satu eikä tunnu, ellei letku jää kiinni johkin, mutta kun se laitetaan paikallaan, voisi vähän kirvellä, kun letku työnnetään virtsaputkeen, ellei olisi puudutegeeliä, mutta ei todellakaan poisotto satu, mutta tunnet sen kyllä, ei värkki tunnottomaksi mene =)
 

Yhteistyössä