Kauanko kestää 3- vuotisella EI- kausi?

Alkaa usko jo loppumaan. Ihana mahottomaksi vain menee. Kaikki asiat on ei tai empäs. Kysyn/pyydä/käsken niin aina sama vastaus. Sitten hetken kiukkuaa itekseen ja tekee, mitä olen käskenyt tekemään. Mutta siis aina ensin tulee vastaukseksi, EI!

Miten ihmeessä reagoisin tuohon? Yritän olla välittämättä, mutta välillä saatan korottaa ääntäni ja sanon, että älä aina sano Ei, niin siihen kuuluu taas vastaukseks, enpäs. Huoh. Mitä ihmeen uhmaa hällä taas on? Hetken oli jo parempi kausi :|
 
vieras
Meillä myös ihan kaikkeen vakiovastaus on EI. Välillä itsekseenkin hokee ENKÄ, ENKÄ, ENKÄ...vaikka mitään ei ole kysytty tai ehdotettu. Lempikirjakin on Scarryn Eipäs possu.
 
Aika paha
Mun isäni vakiovastaus kaikkeen on yhä aina ensin EI, kunnes saattaa jonkin ajan kuluttua muuttaa mielensä, ehkä... Ikää nyt isälläni on 58 vuotta, joten ei voi muuta sanoa kuin jaksamisia...:)
 
murkku
meillä toimii ainakin pienten "palvelusten" kohdalla se, että sanon muksulle "ei:n" jälkeen, että pyydäppä multa jotain, niin vastaus on "ei". Eli jos pyydän vaikka heittämään likaset sukat pyykkiin ja vastaus on ei, sanon vaan että pyydäppä multa jotain.

Yleensä tosin muksu on saanu sanoa jo muutaman kerran "ei" ennenku tota käytän, mutta kun on jo 4-v, niin ymmärtää jo senkin että sitä saa mitä tilaa. Joskus alkuaikoina kun ton otin käyttöön, muutaman kerran toteutinkin sen, että sanoin itse "ei" johonkin normaalisti sallittuun juttuun (esim. "saanko kaapista mehua?" "ei. nyt juodaan pelkkää vettä.").
 

Yhteistyössä