Kauanko kestää, että polveen pistetty kortisonipiikki auttaa?

määä
Mä yritin kysellä kipuihini joskus kortisonipiikkiä, mutta lääkäri sanoi, että sillä on vaan plasebo-vaikutus, mutta joillekin vanhoille mummoille sitä on pakko käyttää, kun tivaamalla tivaavat jotain hoitoa.
 
IhanaValo
[QUOTE="vieras";27220394]Kyllä minulla on helpottanut muutamassa tunnissa... Varsinkin, jos polvesta on poistettu nestettä ja tilalle laitetaan kortisonia.[/QUOTE]

Sama juttu.
 
"minna"
sain tänään kortisonipiikin polveen ja on edelleen kipeä tai se kipu vaan paheni entisestään en pääse käveleen muuta ku keppien varassa ku astuminen ottaa kipeää!!
 
Nublu
[QUOTE="elina";29544611]tuleeko kortisoonipiikin jälkeen kyynärsauvat?[/QUOTE]

Erikoisesti aseteltu kysymys.

Itse olen joutunut ottamaan työterveydestä kepit aina mukaan kortisonipiikin jälkeen. Itsellä siis kantakalvontulehdus kummassakin jalassa ja piikin jälkeen (kun puudutus lakkaa) kipu ollut kolmisen päivää niin järkyttävä, ettei jalalle ole voinut ollenkaan astua. Sen jälkeen on kyllä kivut olleet poissa kolmisen kuukautta.
 
vierailija
AI ei saa liikuttaa? Sain piikin polveen ja lääkäri sanoi 30 min huilia ja sit kotiin... Kyllä vaan piti liikkua ja liikkua niin paljon kun vaan voi kivun salliessa . Lihakset surkastuu jos ei liiku ja ei parane laisinkaan. Sitä paitsi liikkua pitää ettei tule veritulppaa
 
vierailija
en oo viisas, mutta mulla tuli vaan polvi kipeemmäks.
muuta vaikutusta ei piikillä ollu.
Mikähän mahtoi olla siinä polvessa silloin?
Mulle ei ole kertaakaan piikkiä laitettu, mutta kamalan kipeä oli kauan sitten. Mitään rakenteellista vikaa ei ole - selvisi vuosikausia myähemmin, mutta naprapaatilla kävin ja viidessä minuutissa sain avun siihen vaivaan.

Käsittämätöntä, ettei ihmiset ensimmäisenä apuna niitä käytä, vaikka nykyään niillä on kunnollinen koulutuskin.o_O
 

Yhteistyössä