Kauanko olit sairaalassa toisen lapsen syntymän jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on itselläni puolitoista kuukautta laskettuun aikaan ja jostain syystä ajatus sairaalassa makaamisesta tuntuu todella ahdistavalta, kuten se esikoisen syntymän jälkeenkin tuntui. Toisen lapsensa synnyttäviä pidetään kuulemma sairaalassa vähemmän aikaa kuin ensisynnyttäjiä (mikä kuulostaa huojentavalta) mutta silti ahdistaa. Millä lie tätäkin voisi lieventää... Mutta tosiaan, kauanko olit sairaalassa toisen lapsen syntymän jälkeen? Mitä, jos lähtee sairalasta "ennen aikojaan" ja siis vauvalla kaikki ok ja itsekin on kunnossa, mutta varsinaista lupaa lähtemiseen sairaalasta kotiin ei ole annettu?
 
"VIERAS"
Itsekin pohdin samaa. Esikoisen aikana lähdin sairaalasta kolmantena vuorokautena synnytyksestä, sillä koin nimenomaan suunnatonta ahdistusta sairaalassa. Olisivat mieluusti pitäneet vielä sen pari päivää, mutta en missään nimessä suostunut jäämään. (Toki olisin jäänyt, mikäli vauvalla ei olisi ollut kaikki kunnossa.) Pari vuorokautta kuulemma pitävät synnytyksen jälkeen, mikäli tosiaan kaikki on ihan kunnossa... mikä mielestäni onkin aika lailla maksimi aika silloin, kun kenelläkään ei hätää ole.
 
"..."
Vauva syntyi keskiviikkona klo 14:40, lähdettiin kotiin torstaina klo 13 jälkeen. Yhtään kauempaa en olisi ollut. Kysy omasta sairaalastasi mahdollisuutta varhaiseen kotiutumiseen, kyllä se kai pääsääntöisesti on uudelleen synnyttäjälle mahdollista.
 
"vieras"
Vauva syntyi 01:50 yöllä, kotiin lähdettiin n. 10 tunnin päästä puolilta päivin. Eli mulla oli ns. polikliininen synnytys ja päästiin kotiin lähes samantien kun sekä minulla että vauvalla oli kaikki hyvin. Lääkärin tarkistuksessa kävimme synnärillä muutaman päivän päästä. Muuten ei tarvinnut tehdä mitään erityistä.
 
LMN
[QUOTE="vieras";25748386]Menin sairaalaan pe aamuyöllä, tyttö syntyi aamulla. Kotiin lähdettiin sunnuntaina aamulla, heti lääkärikierroksen jälkeen.[/QUOTE]

Samoin, paitsi meille tuli poika ;)
 
"Piika-äiti"
4 päivää. Menetin paljon verta istukan käsinirrottelun yhteydessä ja meni monta päivää, ennen kuin vointini korjaantui niin paljon, että pystyin lähtemään kotiin.
 
Hmm.. Aika nopeasti. Tais olla niin että 1,5vrk oltiin sisällä ja sit lähdettiin. Oisko ollu niin.. vaiko 2,5vrk? Synnytin aikaisin aamulla niin en ole ihan varma olinko lopulta yhden vai kaksi yötä osastolla.

Pientä esikoista oli niin kova ikävä ja vauva niin hyvässä kunnossa että pitkään meitä ei kyllä siellä pidetty.
 
her
sen jälkeen kun vauvat on tarkistuksen lääkäriltä saaneet, niin on lähdetty kummallakin kertaa. Oliks se nyt sit kolme päivää. Ihan olen viihtynyt sairaalassa, kun sai siellä ruoat valmiina, eikä pitemmästä matkasta viitti heti tulla takaisin lastenlääkärille vauvaa näyttämään.
 

Yhteistyössä