Kauanko ponnistusvaiheesi on kestänyt? Mikä on pitkä ponnistusaika?

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana taas
  • Ensimmäinen viesti
Tirlittan
Vaihdelleet alle minuutista viiteen minuuttiin. Eikä synnytykset ole olleet mitään syöksyjä, paitsi yksi, mutta muuten menty hittaampaan tahtiin ja sitten ponnistusvaihe edennyt kuiteskin hyvinkin nopsaan. Onneksi!
 
ap
Se ponnistusvaihe on ihan törkeen kauheen kivulias. Miten ihmeessä jollain se voi kestää vain muutaman minuutin???

Voisiko erot johtua ponnistustekniikasta?

Seuraavalla kerralla en haluaisi ponnistaa tuntia, joten kertokaahan miten te nopeat ponnistajat olette saaneet vauvan ulos niin nopeasti.
 
memmu
Ekasta n. 4min (ehkä kaks ponnistusta)
tokasta n.1min (yhellä ponnistuksella)

Mun mielestä jo 15min on pitkä ponnistusaika, mutta mulla noi ponnistukset onki ollu suitsait ohitten.
 
mulla avautumisvaihe oli ponnistusta kivuliaampi, mutta eihän tuo ponnistus kauaa kestänyt. kuopusta odottaessa söin homeopaattisia helmiä pari viikkoa ennen synnytystä ja kävelin paljon, terkkarin mukaan ainakin kävely auttoi mun tapauksessa.

kaverilla kaikki ponnistukset kestäneet 30min - 1h 15 min eikä tekniikassa vikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se ponnistusvaihe on ihan törkeen kauheen kivulias. Miten ihmeessä jollain se voi kestää vain muutaman minuutin???

Voisiko erot johtua ponnistustekniikasta?

Seuraavalla kerralla en haluaisi ponnistaa tuntia, joten kertokaahan miten te nopeat ponnistajat olette saaneet vauvan ulos niin nopeasti.
Mun on vaan käsketty olemaan ponnistamatta, että vauva ei saa vaurioita.

 

Yhteistyössä