Kauhea ahdistuskohtaus päällä :( :(

  • Viestiketjun aloittaja hengitä syvään
  • Ensimmäinen viesti
hengitä syvään
Tuntuu, että repeän tähän paikkaan. Tekee mieli huutaa, repiä, kynsiä itseäni. Itkettää vaan, tuntuu ettei saa happea.

Miksi tämän olon pitää olla tämmöinen? :'(
 
SS
Hae nyt hyvä ihminen apua!!!! YMMÄRRÄTKÖ VAI PITÄÄKÖ JONKUN VIEDÄ SINUT SITÄ PYYTÄMÄÄN.

Ja joo, puhun ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Nyt lääkitys masennukseen ja ahdistukseen ja elämä näyttää jo paljon valoisammalta.

Onko sinulla ollut tuota usein? Oletko äiti?
 
SS
Hae nyt hyvä ihminen apua!!!! YMMÄRRÄTKÖ VAI PITÄÄKÖ JONKUN VIEDÄ SINUT SITÄ PYYTÄMÄÄN.

Ja joo, puhun ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Nyt lääkitys masennukseen ja ahdistukseen ja elämä näyttää jo paljon valoisammalta.

Onko sinulla ollut tuota usein? Oletko äiti?
 
hengitä syvään
Kaikenlaisesta, ahdistun niin monesta, ahdistuneisuutta on ja lääkäri ehdottanut lääkitystäkin. Nyt pitäisi hoitaa asioita ja olen lamaantunut, itkettää ja hengitys kangertelee :'(

Minkään ei pitäis olla huonosti, ei ainakaan kovin huonosti, ei ainakaan näin huonosti. Ei tälle ole mitään oikeaa todellista syytä.
 
Valentine
Voi toista:( mä itse taistelin tuollaisen tunteen kanssa melkein vuoden kun en halunnut aloittaa lääkitystä.Nyt jonkin aikaa ollut ja elämä näyttää valoisalta vaikka välillä vielä ahdistaakin.:) Kyllä se vielä paremmaksi kääntyy.
 
hengitä syvään
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
Hae nyt hyvä ihminen apua!!!! YMMÄRRÄTKÖ VAI PITÄÄKÖ JONKUN VIEDÄ SINUT SITÄ PYYTÄMÄÄN.

Ja joo, puhun ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Nyt lääkitys masennukseen ja ahdistukseen ja elämä näyttää jo paljon valoisammalta.

Onko sinulla ollut tuota usein? Oletko äiti?
Olen äiti. Käyn jo neuvolapsykologilla. Mielialalääkitys aloitettiin syksyllä, pahentanut ahdistusta. Tää on puhjennut erään vaikean elämänvaiheen jälkeen, kun lapsi taisteli hengestään, mutta ei mene ohi vaikka se vaara on jo oikeasti mennyt ohi :(

Lapset ei ole täällä, mä olen itse sairaslomalla uupumuksen vuoksi, ja lapset normaalisti hoidossa.
 
SS
Alkuperäinen kirjoittaja hengitä syvään:
Kaikenlaisesta, ahdistun niin monesta, ahdistuneisuutta on ja lääkäri ehdottanut lääkitystäkin. Nyt pitäisi hoitaa asioita ja olen lamaantunut, itkettää ja hengitys kangertelee :'(

Minkään ei pitäis olla huonosti, ei ainakaan kovin huonosti, ei ainakaan näin huonosti. Ei tälle ole mitään oikeaa todellista syytä.
Jos kuulut neuvolan piiriin, niin sano rakas ihminen siitä siellä. Niin minunkin avunhakeminen ja sen antaminen lähti käyntiin. Ja jos et siellä halua sanoa, niin sitten paikkakunnan psykiatrinen päivystys on sinulle oikea paikka.

Tiedäthän, että tuollainen on niin yleistä. Sitä on hankalaa ja varmasti omat ajatukset hävettääkin. Mutta kun sen saa kerrottua jollekin ja tietää, että nyt minä saan apua, niin kaikki alkaa jo näyttämään paljon valoisammalta. Usko minua.

Nyt otat puhelimen käteen ja soitat tilanteestasi. Pyydät ROHKEASTI apua, se on rohkea, joka uskaltaa puhua asioista!!

Älä enää päästä tilannetta pahemmaksi. Kun tilanne menee epätoivoiseksi ei tiedä mitä tekee. Nyt sinun on oikea aika pyytää sitä apua.

Soita heti! Äläkä epäröi yhtään. Minäkin pidin tunteita sisälläni vuoden ja nyt en olisi varmaan enää tässä, jos en olisi uskaltanu pyytää apua. Sitä nyt saan ja olen onnellisempi kuin moneen kuukauteen.

VOIMIA PALJON!!!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
Ja jos et siellä halua sanoa, niin sitten paikkakunnan psykiatrinen päivystys on sinulle oikea paikka.
Tuonne ei pääse ilman lääkärin lähetettä ja mulla vaati 3 lääkärissä käyntiä ennen kuin sain lähetteen vaikka olin todella vaikeasti ahdistunut, itkin ja paniikkikohtaus oli koko ajan päällä.
 
SS
No kyllä meilläpäin pääsee. TK-päivystyksen kautta sinne mennäänkin.

Ja oma suu se pitää aukaista, että pääsee puhumaan elämän kriisikohdista jonnekin. Jos ei itse osaa itseään auttaa, on psyk. puoli oikea paikka!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
No kyllä meilläpäin pääsee. TK-päivystyksen kautta sinne mennäänkin.

Ja oma suu se pitää aukaista, että pääsee puhumaan elämän kriisikohdista jonnekin. Jos ei itse osaa itseään auttaa, on psyk. puoli oikea paikka!!!
Juurihan sanoit itsekin että pitää mennä tk-päivystyksen kautta eli psykiatrisen polin päivystykseen noin vaan lampsita. Kannattaahan se koittaa, mutta resurssit ovat mitä ovat..

 
v
Onko sulla nyt siis käytössä mitään lääkitystä??Jotain meni ohitse:D Jos se kohtaus iskee niin yritä ajatella vaan kaikkea iloista ja mieluisaa niin se menee hiljalleen ohi.
 
SS
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
No kyllä meilläpäin pääsee. TK-päivystyksen kautta sinne mennäänkin.

Ja oma suu se pitää aukaista, että pääsee puhumaan elämän kriisikohdista jonnekin. Jos ei itse osaa itseään auttaa, on psyk. puoli oikea paikka!!!
Juurihan sanoit itsekin että pitää mennä tk-päivystyksen kautta eli psykiatrisen polin päivystykseen noin vaan lampsita. Kannattaahan se koittaa, mutta resurssit ovat mitä ovat..
Siis sinne voi soittaa ja mennä sovitusti. Ei tietenkään sinne ovelle lampsita suoraan. Sitä en tarkoittanutkaan.

Oletko millasella paikkakunnalla? Meillä on ainakin keskussairaalalla se psykan päivystävä hoitaja. Onko siellä päivystävää sairaanhoitajaa, jota kautta saada numero psykiatriselle hoitajalle?




 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SS:
No kyllä meilläpäin pääsee. TK-päivystyksen kautta sinne mennäänkin.

Ja oma suu se pitää aukaista, että pääsee puhumaan elämän kriisikohdista jonnekin. Jos ei itse osaa itseään auttaa, on psyk. puoli oikea paikka!!!
Juurihan sanoit itsekin että pitää mennä tk-päivystyksen kautta eli psykiatrisen polin päivystykseen noin vaan lampsita. Kannattaahan se koittaa, mutta resurssit ovat mitä ovat..
Siis sinne voi soittaa ja mennä sovitusti. Ei tietenkään sinne ovelle lampsita suoraan. Sitä en tarkoittanutkaan.

Oletko millasella paikkakunnalla? Meillä on ainakin keskussairaalalla se psykan päivystävä hoitaja. Onko siellä päivystävää sairaanhoitajaa, jota kautta saada numero psykiatriselle hoitajalle?

Siis toki voi soittaa psykiatriselle hoitajalle pahassa tilanteessa, mutta aina on saatava päivystyksestä lähete, psykiatriseen päivystykseen ei ilman sitä pääse. Vaikka menisi ambulanssilla niin ensin on käytävä päivystyksessä.
 
"Tuntematon"
Mulle tulee josksu semmonen ahdistava tunne ja joskus meen ihan hysteeriseksi. En oo ikinä ollu kaverilla yötä. Tääl on ollu pari kertaa mut mä en pystyny nukkuun. Onneks kerran nukahin kun katottiin elokuvaa niin ei tuntunu missään. Täs ehkä pariviikkoo loman alun jälkeen sai nsen taas ja nukuin ehkä noin viikon äidin kans jos tulee jotain ongelmia. Inhottaa jos ei mee ikinä ohi. Entäs kun oon niin vanha että muutan kotoa? Äääähh... Nyt äiti ja iskä on Viros tulee sunnuntaina niin ääks.
 

Yhteistyössä