Kauheen aikaisin toiset laittaa Joulun

Toisilla jo jouluverhot vaihdettu, pöydissä joululiinat ja koristeet.
Mulla ei ole käynyt vielä mielessäkään laittaa joulukoristeita esille ja sisustaa koti joulutunnelmaan. Jos sen teksin olisi hohto jo aattoon mennessä hiipunut koko touhusta. Aikaisintaan viikkoa ennen h-hetkeä teen tuon. Ulkovalot, lyhdyt ja kyntteliköt riittää vielä meillä. Mites muilla?
 
verhot ja valot paikoillaan jo eikä hohto niistä kyllä häviä jouluun mennessä :xmas:
seuraavaksi leivotaan piparit ja joulutortut
sitten kaaokseen ostamaan lahjoja (siitä se joulumieli alkaa oikeesti)
paketointia keskellä yötä

mä vaan olen jouluhörhö :whistle:
 
Meillä lapsuudenkotona oli niin että kaikki laitettiin AATTOA EDELTÄVÄNÄ ILTANA kamalalla kiireellä pitkin iltaa ja yötä. Nyt kun ollaan eka joulu oman perheen kesken, saan olla lapsi (vaikka olenkin äiti) ja laittaa kaikki ajoissa valmiiksi ja nauttia ihanasta tunnelmasta ja tästä ajasta. Saan siis vihdoin myös itselleni sellaisen joulun mitä olen aina halunnut! Ja haluan että myös oma lapseni kasvaa kiireettömiin, tunnelmallisiin jouluihin. Joulunaika on jo alkanut!
 
meillä on keittiössä jo Jouluverhot ulkona valot, pojan ikkunassa Joulupukki, mut muita verhoja en oo vaihtanu.. ku ei oo tullu postista ja pöytäliinat laitan viikon päästä :) mun mielestä kun on Joulukuu voi hyvin mielin jo vaihtaa.. ja kerkee niistä sitte hetken nauttimaankin.
 
mä tykkään nauttia tästä koko joulukuun. tänään kaivoin ekat tontut hyllyyn ja lumihitaleita askartelin äsken. huomenna teen isoimman siivouksen. sen teen aina ennen itsenäisyyspäivää.. eli kaikki lattiasta kattoon puhtaaksi.
 
Minä rakastan kaikkea tuota jouluhössötystä ja ekana adventtina joulu kotiin ja loppiaisena (viimestään nuuttina) sitten pois. Yksi kuukausi vuodessa kun niitä saa pitää, enkä kyllästy. Mutta loppupäästä tosiaan sitten otan pois heti enkä vetkuta siinä.
 
Meillä on kaikki koristeet jo paikoillaan. Mun mielestä on hullua laittaa niitä vasta viimetingassa, kun lähetään vielä jouluks pois kotoo. Pois kerään koristeet jo sit ennen uuttavuotta. Kuusikin tuodaan jo väh.viikkoa ennen joulua sisälle.
 
Meillä laitettiin eilen jouluvalot partsille mutta kotiin ei olle vaielä mitään joulujuttuja tehty. Itse taas en jaklsa nähdä sitä sisustamisen vaivaa vain muutaman päivän vuoksi vaan haluan nauttia joulun tunneölmasta pitkään...meillä se tarkoittaa sitä, että joulukuun ekalla viikolla laitetaan koti jouluiseksi ja ennen uutta vuotta korjataan joulujutut valoja lukuunottamatta pois.
 
Meri-Kaisla harmaana
Mä taas en viitsi muutaman päivän takia nähdä sellaista vaivaa eli joukoristeet laitan yleensä marraskuun viimeisenä viikonloppuna ja otan pois viimeistään loppuaisena. Jotain koristeita edelleen puuttuu ja kuusi tulee vasta 23. päivä.
 
näin meillä
Mulla on jouluinen kappa keittiössä, ulkona valoja ja ikkunoissa valoja. Muuta ei vielä ole. Pikkuhiljaa alan laittaa loput, joulunalusviikolla viimestään ja keittiönpöydälle joulukaitaliinan laitan jouluviikolla. Joulusiivous tulee siinä missä jokainen viikkosiivous, erikseen en isompaa tee, komerossa en joulua vietä :)
 
...
Meillä kynttelikkö ja tähdet ikkunoissa. Ja pihavalot (kirkkaat). Itsenäisyyspäivänä laitan jouluverhot ( vain keittiössä) ja silloin leivotaan pipareita + piparkakkutalo. Sitten kuun puolivälissä laitan enemmän joulukoristeita,tonttuja jne.. että pikkuhiljaa täälläkin. Joulukukat haen joulua edeltävällä viikolla. Kuusi koristellaan aattoaamuna .)
 

Yhteistyössä