kaunko teillä ponnistusvaiheet on kestäny synnytksissä?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25772014:
Mulle taas kätilö sano että ku tulee nopeesti ni on lantionpohjalihakset kunnossa, mitä pidempää kestää ni sen heikommassa kunnossa on lihakset - milläs sitä lasta ponnistaa jos lihakset on surkeet. Ei sulla pallokaa kauas heittäessä lennä ilman voimaa.
Plus se että aika harva tietää treenailla alapään lihaksia ennen ekaa synnytystä. Ei kuulu päivittäiseen jumppatuokioon.
 
Eikä
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25772014:
Mulle taas kätilö sano että ku tulee nopeesti ni on lantionpohjalihakset kunnossa, mitä pidempää kestää ni sen heikommassa kunnossa on lihakset - milläs sitä lasta ponnistaa jos lihakset on surkeet. Ei sulla pallokaa kauas heittäessä lennä ilman voimaa.
Kaikilla ne lihakset siellä on, ja kaikki niitä osaa käyttää. Ero on siinä, että jos on myös löysä pillu niin vauva tulee nopeasti. Hyvät lantionpohjalihakset ei automaattisesti tarkoita, että pillu on kireä.

Ei se pillu siitä ainakaan parane mitä enemmän lapsia synnyttää, haloo!

Mikä siinä on, että kun tällä sivulla sattuu sanomaan jotain, mistä joku talipää ei tykkää, niin ollaan heti haukkumassa? Ammu itsesi, jos et muuta keksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eikä;25771617:
Huomaa tässä kyllä kuinka se värkki löysenee synnytysten mittaan. Enää ei voi synnyttäneet väittää muuta!
No ei kyllä huomaa. Huomaiskin!

Mulla eka kesti 30min
toka 18min
ja kolmas 45min.

Toivon että tää neljäs tulee nopeiten!
 
kökköliini
esikoisen ponnistus kesti 2min ja juniorin ponnistusta ei oikein ollut ollenkaan... mutta papereihin oli pakko kirjoittaa että yksi ponnistus aikaa ei kätilö kaittanut ollenkaan, koska ei tarvinnu tehdä mitään kun muksu päätti tulla niin se pidättelystä huolimatta tuli:)
 
Eka 43 minsaa.

Toka 30 minsaa.

Toka lapsi syntyi kasvot edellä, sikiökalvot kasvojen edessä ja napanuora kaulan ympärillä = piti aika kovasti tehdä töitä että sai vauvan ulos. Tai siis tosi kovasti. Pää näkyi, luisui takaisin sisään, näkyi, luisui takaisin sisään...ja virhetarjonnan takia piti olla sängyssä, kintut telineissä, apuna oli 2 kätilöä, lastenhoitaja, ja lääkärikin kävi vilkaisemassa. Ei paha kokemus kuitenkaan, vaikka työläs olikin.

Ja kumpikaan vauva ei ole laskeutunut koskaan - ensin sain ponnistaa heidät alas, sitten ulos. Saa nähdä seuraako kolmas sisarustensa viitoittamaa tietä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eikä;25772249:
Kaikilla ne lihakset siellä on, ja kaikki niitä osaa käyttää. Ero on siinä, että jos on myös löysä pillu niin vauva tulee nopeasti. Hyvät lantionpohjalihakset ei automaattisesti tarkoita, että pillu on kireä.

Ei se pillu siitä ainakaan parane mitä enemmän lapsia synnyttää, haloo!

Mikä siinä on, että kun tällä sivulla sattuu sanomaan jotain, mistä joku talipää ei tykkää, niin ollaan heti haukkumassa? Ammu itsesi, jos et muuta keksi.
Missä kohtaa haukuin? Sen sijaan itte auot päätäs ja käsket ampumaan itteni. Mä vaan vertasin ettei ilman voimaa mikään liiku mihinkään. Eikä todellakaan kaikki osaa sitä työntövoimaa käyttää, suurin osa tutuista ei oo ees ikinä ennen lapsen syntymää tienny koko lantionpohjalihaksista...

Mun pusaamat synnytykset on kai sitten kasvattannu miehen elintä niin että väljyydestä ei oo ongelmaa ;) Ei se "pillu" siitä mihkään muutu pidemmmällä aikavälillä - ei sitä voi olettaa että viikko tai kuukausikaan synnytyksetä keho on palautunu.

edit:
Vähäkö taas käy keittää kirjottajat jotka tietää kaikesta kaiken. Kroppahan ei voi olla erillainen.
Oli miten oli oon tyytyväinen että ei tartte tunteja/päiviä lasta pusata pihalle kivuissani vaan ne tulee nopeestija silti samalla värkillä saan miehenkin tyydytettyä.
 
Viimeksi muokattu:
"Huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25775341:
Missä kohtaa haukuin? Sen sijaan itte auot päätäs ja käsket ampumaan itteni. Mä vaan vertasin ettei ilman voimaa mikään liiku mihinkään. Eikä todellakaan kaikki osaa sitä työntövoimaa käyttää, suurin osa tutuista ei oo ees ikinä ennen lapsen syntymää tienny koko lantionpohjalihaksista...

Mun pusaamat synnytykset on kai sitten kasvattannu miehen elintä niin että väljyydestä ei oo ongelmaa ;) Ei se "pillu" siitä mihkään muutu pidemmmällä aikavälillä - ei sitä voi olettaa että viikko tai kuukausikaan synnytyksetä keho on palautunu.

edit:
Vähäkö taas käy keittää kirjottajat jotka tietää kaikesta kaiken. Kroppahan ei voi olla erillainen.
Oli miten oli oon tyytyväinen että ei tartte tunteja/päiviä lasta pusata pihalle kivuissani vaan ne tulee nopeestija silti samalla värkillä saan miehenkin tyydytettyä.
"Ei sulla pallokaa kauas heittäessä lennä ilman voimaa." Eikö ole haukkumista? Etkö juuri kutsunut minua tyhmäksi?

Se, että sun tutut on niin tyhmiä, ettei tiedä lantiopohjanlihaksista, niin se ei todellakaan tarkoita, että kaikki naiset on samanlaisia. Poikkeus vahvistaa säännön!
 
"mmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Eikä;25771617:
Huomaa tässä kyllä kuinka se värkki löysenee synnytysten mittaan. Enää ei voi synnyttäneet väittää muuta!
sulla ei taida olla lapsia. ei se vauva sieltä itsestään tipahda vaan tosissaan saa ponnistaa niillä lantionpohjalihaksilla. värkin löysyydellä ei ole mitään merkitystä.
 
"mmmm"
[QUOTE="Huoh";25778443]"Ei sulla pallokaa kauas heittäessä lennä ilman voimaa." Eikö ole haukkumista? Etkö juuri kutsunut minua tyhmäksi? [/QUOTE]

mä käsitin ton niin että oli ihan esimerkki: pallo heittäessä tarvii voimaa, samoin lasta ponnistaessa.
 
  • Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
"Jaa"
[QUOTE="mmmm";25778542]mä käsitin ton niin että oli ihan esimerkki: pallo heittäessä tarvii voimaa, samoin lasta ponnistaessa.[/QUOTE]

No enpä ajatellut tätä asiaa näin.

Tottakai siihen tarvitaan voimaa, mutta jos lantionpohjalihakset on kunnossa, niin se ei automaattisesti tarkoita, että pillu on tiukka. Jossain keskustelupalstalla ainakin jotkut miehet valittivat juuri tästä asiasta.
 
"mmmm"
[QUOTE="Jaa";25778566]No enpä ajatellut tätä asiaa näin.

Tottakai siihen tarvitaan voimaa, mutta jos lantionpohjalihakset on kunnossa, niin se ei automaattisesti tarkoita, että pillu on tiukka. Jossain keskustelupalstalla ainakin jotkut miehet valittivat juuri tästä asiasta.[/QUOTE]

Niin mutta ei sekään tarkoita automaattisesti että pillu on messuhalli jos ponnistusvaihe on lyhyt.
 

Yhteistyössä