kaupan ilmoitustaululla nähtyä...

Joku myy koiran, koska vauva huutaa yöt, eikä koiraa jakseta hoitaa.

Mä ymmärrän.

Ja paljon parempi on tosiaan etsiä koiralle uusi koti, kuin pitää se, jos sille ei löydy aikaa, vaivaa saati kiinnostusta.

Ei tietenkään ole ideaalia luopua koirasta, mutta mä en aina ymmärrä näitä jeesustelijoita, jotka ei koskaan ymmärrä ihmisten muuttuneita elämäntilanteita, joiden tiimoilta muutos saattaa koskea myös perheen lemmikkieläimiä.

Ja harva sitä ehkä kaupan ilmoitustaululle rustaa vaikkapa synnytyksen jälkeisistä masennuksista yms. eli eipä se koliiklki välttämättä ole edes koko totuus. Tai totuus sitten niin lainkaan.
 
Ja entäs sitten? Jos ei koiraa jaksa hoitaa asiallisesti syystä tai toisesta niin lienee parempi etsiä sille uusi koti?
Mun mielestä lemmkin pitäisi kohentaa omistajansa elämänlaatua ja jos se alkaa ennemminkin tuntumaan taakalta niin ei hyvä, eikä kenenkään (varsinkaan sen koiran) etu.

Ärsyttää tuollaiset jeesustelijat kun ei kuitenkaan asiasta mitään tiedä.
 
eihän tuossa ole mitään epäselvää. jollain on vauvalla paha koliikki. vauva itkee jatkuvasti ja vanhemmat on väsyneitä. ne ei enää jaksaa siihen koiraa, varsinkaan kun tuollainen rotikka tarvii paljon liikuntaa ja huomiota. niinpä ovat tehneet järkevän ratkaisun niin koiran kuin myös itsensä kannalta
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
toisille se koira on vauvan korvike. Sitten kun vauva tulee taloon niin koira saa väistyä, mielellään muualle. Ei se ole rakas perheenjäsen koskaan ollutkaan. Koliikki on vaan yksi hyvä syy laittaa koira pois.

Meillä kakkosella oli vaikea koliikki, mutta ei meillä käynyt edes mielessä meidän rakasta koiraamme laittaa pois. Ei todellakaan. Koirasta tuli minun henkireikäni, entistä rakkaampi, kun hänen takia lähdin ulos ja se liikutti väkisin minua ja lapsia silloin.
 
toisille se koira on vauvan korvike. Sitten kun vauva tulee taloon niin koira saa väistyä, mielellään muualle. Ei se ole rakas perheenjäsen koskaan ollutkaan. Koliikki on vaan yksi hyvä syy laittaa koira pois.

Meillä kakkosella oli vaikea koliikki, mutta ei meillä käynyt edes mielessä meidän rakasta koiraamme laittaa pois. Ei todellakaan. Koirasta tuli minun henkireikäni, entistä rakkaampi kun hänen takia lähdin ulos ja se liikuttiväkisin minua ja lapsia silloin.
Tätä mä lähinnä kans tarkoitin...
 
No mutta eihän koliikki oikeasti kestä kovin kauaa...lapset kasvaa.
yleensä alle 6kk kestää koliikki. Joillakin voi kestää toki jopa vuoden, mutta nämä ovat harvinaisempia. Meillä kesti 4kk. Vauva huusi 19-05 joka yö. Esikoinen oli 1v5kk ja heräsi klo.6. Ilman koiraa en olisi varmaan selvinnyt hengissä tuosta ajasta, koska oli pakko lähteä ulos!!
 
"äitiii"
mulla kolme lasta. tokalla oli kamala synnytys masennus..ei tullu lähettyä ulos tai tehtyä mitään. nyt kun kolmas synty on tullu ulkoiltua ja tulee siivottuakin ettei koira syö leluja ym..8kk koira on...vauva nyt 4kk:) justiin ilosena miettiny ja miehelle sanonu et jos koiraa ei olis oisin varmaan masentuneena taas sängyn pohjalla:( koira pelastaa mun päivän vaikka rankkaa onkin mut jotenkin jaksan paremmin nyt kun tulee ulkoiltua ym säännöllisesti pakko:)
 
"vieras"
No mutta eihän koliikki oikeasti kestä kovin kauaa...lapset kasvaa.
Kukaan tuskin tekee kaupan ilmoitustaululle mitään kovin henkilökohtaista selontekoa elämästään. Äidillä voi olla vaikkapa synnytyksen jälkeinen masennus niin vakavana, että juuri ja juuri jaksaa koliikkivauvansa hoitaa.

Ehkä perhe on ihan lopussa ja koirasta luopuminen on vaikea mutta kaikkien kannalta paras päätös, tai sitten koira vaan saa väistyä vauvan tieltä eikä perhettä enää kiinnosta koiranhoito vauvan tultua. Mä en lähtisi ketään arvostelemaan ilman sen kummempia taustatietoja, ja olipa tilanne mikä hyvänsä, koiran on paras asua sellaisten ihmisten luona, jotka siitä välittävät ja jaksavat huolehtia kunnolla.
 
Saraldo
Mun ystävän koira stressas itsensä melkein hengiltä, kun vauvalla oli koliikki ja itki suurimman osan ajasta monta kuukautta. Koira lakkas syömästä eikä muuta tehnyt kun partioi vauvan vieressä. Kuulemma tuo on paimenkoirille aika yleistä. Tässä tapauksessa koira lähti anoppilaan hoitoon ja tuli takaisin kun vauvan koliikki helpotti. Muuten se olisi oikeasti näännyttänyt itsensä hengiltä.
 
"vieras"
[QUOTE="heh";26283754]Pimeitä ihmisiä, jotka kutsuvat koiraa sanalla "hän".[/QUOTE]

mä olen omia lemmikkejä aina puhutellut "hän" ja puhun myös muistakin eläimistä.
 
........................
Fb-kirppiksellä joku myi kissaansa, kun perheeseen on TULOSSA vauva...

Meidän koira on semmonen, että kun tuo vauva itkee, niin koira alkaa ulista ja tulee levottomaksi. Että jos tuo itkisi monta tuntia päivässä, niin voi olla, että jouduttaisiin harkitsemaan koirasta luopumista, koiran itsensä parhaaksi.
 
Kaupan ilmoitustaululla en koiraa myisi.

Muuten kyllä ymmärrän - ja hyväksyn. Jos voimat ei riitä, niin ne ei riitä. Mielummin koiralle uusi koti, jossa sitä jaksetaan hoitaa hyvin. Ja jos asia on niin, ettei koira enää vaan kiinnosta, niin siinäkin tapauksessa on parempi etsiä sille uusi koti.
 

Yhteistyössä