Kehtaako kukaan enää tunnustaa himoitsevansa perunaa ja leipää?

kokkendaal
mun on ihan pakko saada välillä pottuja ja kastiketta. Siis kuorineen keitettyjä pottuja ja vaikka jauhelihakastiketta. tai kala- tai munakastiketta. kunhan on kuoripottuja. Ehkä toi jauhelihasoossi on paras.
 
Himoitsen! Mut mun vatsa ei kestä niitä... :( En tiä, mikä sen aiheuttaa, mut peruna ja leipä tekevät minulle todella tukalan olon, vatsa on kipeä ja turpoaa ja tätä ihanuutta kestää 2 päivää... :( Mut silti sorrun vähintään kerran viikossa! :LOL: Hölmö kun olen, mut pakko! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Mä en ole kohta vuoteen syönyt perunaa tai pastaa. Leipää kerran pari.
Niin ja olen laihtunut 15 kiloa.
:flower: Mä en vaan pystyisi olemaan ilman.
Mä tuhoan pienen vuoren kasviksia viikossa myös, mutta noista en luovu. Perunakellarin ovenkripahan ketjulla köytän itteni, jos joku tulis ja käskis luopumaan.
 
Suzyanne
Kyllä ne sopivissa määrin kuuluvat ihan normaaliin ruokavalioon, liika on tietty liikaa, oli mistä tahansa kyse. Täysjyväviljatuotteita varsinkin suositellaan, valkoisista jauhoista tehtyä leipää ja pastaa ei niinkään. Tai siis näin ainakin olen käsittänyt.
 
Sikuriitta
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Kuuluu ihan normaaliin ruokavalioon?
No eihän. Nimenomaan EI SAA syödä perunaa, leipääkin vain kohtuudella kunhan on sitten täysjyväistä ja pasta- nou nou.

Johan sitä on täälläkin niin kerrottu ja saarnattu.
Kyllähän kaikki sen tietää että ettei vaalea pasta/leipä ole mitään terveellistä! Eikä perunankaan ravintoarvot ole mitenkään huimat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sikuriitta:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Kuuluu ihan normaaliin ruokavalioon?
No eihän. Nimenomaan EI SAA syödä perunaa, leipääkin vain kohtuudella kunhan on sitten täysjyväistä ja pasta- nou nou.

Johan sitä on täälläkin niin kerrottu ja saarnattu.
Kyllähän kaikki sen tietää että ettei vaalea pasta/leipä ole mitään terveellistä! Eikä perunankaan ravintoarvot ole mitenkään huimat...
No tietää tietää, ja suuri synti on näitä himoita. Olen ollut huomaavinani.
Höttöpastaa meillä ei syödä siitä yksinkertaisesta syystä että täysjyväinen pasta pitää paremmin nälän loitolla.
Ja leipä jos on valkoisista jauhoista niin se on pullaa.

Mutta mua riepoo kun jostain luin että täysjyväviljaakin vain kohtuudella....

Ja joku tuossa kommentoikin jo että liika on liikaa ja se koskee kaikkia. Itsensä kiduttamistakin... :snotty:
 
Ja ensin opetetaan että puuroa puuroa- syöttäkää mukuloillenne puuroa.

Ja sitten tullaan ja sanotaan että ei maitoa ja viljoja :eek: tyrmistyttää. (ja nämä ihan huumorilla sitten... ) kukkakaaliamuusia vaan pitäis syöttää.
 
Suzyanne
Pakko tunnustaa että ostin eilen kaupasta juustolla kuorrutettuja, valkoisesta jauhosta tehtyjä höttösämpylöitä, ja pari olen jo syönyt. Sairaan hyviä. :p Mutta en toki meinaa tavaksi ottaa. :saint:
 
kokkendaal
Entäs kunnon uuniperunat? Niihinkin tulee välillä ihan himo.

Mä en niin tosta pastasta välitä, muksujen kanssa tullu vissiin myrkytys. Ne olis yhteen aikaan syöny vaan makaronia. Siis syön kyllä mutta pärjäisin ilmankin.

Meikä on pottutyttö :D
 
kokkendaal
Ja tosta leivästä, pakko on välillä tehdä ruisleipää ja saada syödä sitä uunituoreena :p Mut sitte sitä vetelee mieskin ja sitten mun pitää ajaa se vierashuoneeseen asumaan pariksi päivää :D
 

Yhteistyössä