Keinoja sperman parantamiseen ??????

Heips ! Onks teille, kenellä on todettu tutkimuksissa, että sperman laatu on heikkoa, neuvottu mitään ravitsemus tms. vinkkejä, joilla sperman laatua vois parantaa? Olen lukenut jostain, että foolihappo vois auttaa, mutta jos näin on, niin miten suuria määriä sitä pitäis syödä, että siitä olis apua yms. Tietääks kukaan myös miten nopeesti muutoksia parempaa vois odottaa tapahtuvaksi ?
Kiitti vinkeistä :flower:
 
No meille lääkäri sanoi, että e-vitamiini on ainoa, josta on tutkimuksellista näyttöä. Mutta mutta... Meille kävi niin, että pidempi pidättäytymisaika paransi merkittävästi simppanäytteen laatua. Kahdella kerralla näyte oli sekä määrän että liikkuvuuden suhteen huono, kun pidättäytymisaika oli 3 vrk. Kerran sitten ihan sattumalta emme olleet yhdynnässä kuuteen vuorokauteen ennen simppanäytettä ja tulos olikin sillä kertaa radikaalisti parempi. Tämä sitten toistui seuraavissa hoidoissa kahteen kertaan. En kehota toimimaan vastoin hoitavan klinikan ohjeita, mutta tätä voisi ainakin kysyä.
 
Pidättäytyminen on kyllä meilläkin todettu hyväksi keinoksi! Mut mun mies syö foolihappoa (joka on b- ryhmän vitamiini), magnesiumia, kalsiumia ja monivitamiinivalmistetta. Näistä ei mistään ole mitään haittaa ainakaan! Itse napsin samat satsit.

Vaikka monet vitamiinit poistuvat luonnollista kautta, mitään ei kannata ottaa enemmän kuin annetussa ohjeessa lukee. Vaikutus ei ole millään tavalla todistettavissa/nähtävissä. Nämähän ovat kaikki ravintolisiä terveellisen ruokavalion oheen. Mutta itse olen todennut, että olenpahan levollinen koska tiedän, että kaikkemme olemme tehneet.
 
Meillä todettin surkeat simpat niin liikkuvuudeltaan kuin muodoltaan. Sitten mies alkoi syömään sinkkiä ja käyttämään löysempiä alushousuja... yöllä jätti alushousut kokonaan pois.

Nyt parin kuukauden päästä ekasta testistä siittiöiden liikkuvuus oli kaksinkertaistunut. A+B siittiöiden liikkuvuus oli lähes normaaliksi luokiteltavaa tasoa. Lääkärikin oikein ihmetteli asiaa, niin paljon muutosta oli tapahtunut.
 
Hieno homma, että selvästikkin vaikutusta noilla jutuilla on eikä ole "lopullinen tuomio", vaikka aluks näyttäiskin, että simppatilanne on huono. Minkälaisia määriä sinkkiä/foolihappoa/e-vitamiinia ym. pitäis syödä päivässä, että olis apua ?
 
Mies syö sinkkiä, B:tä ja C:tä purkin ohjeiden mukaan, E:tä 100 mg. Syö paljon hedelmiä, tomaatteja ja fruktoosia. ( On lukenut jostain, että siittöt käyttävät ravinnokseen eturauhasnesteen fruktoosia. ) Alkoholin käyttö on hyvin vähäistä eikä polta. Ainakin yritystä on ja siittiöiden laatu ja liikkuvuus on jonkin verran parantunut.

Siittiöiden kehittymiseen menee 3 kk, joten tuloksia voi odotella vasta 3 kk:n päästä siitä, kun on tehnyt muutoksia ravinnon ja elämäntapojen suhteen.

Tsemppiä simppojen parannukseen! :D
 
On myös todistettu, että vaikka liian kylmäkään ei ole hyväksi niin varma siitiöiden tappaja on liika lämpö! Eli EI pyllynlämmittimille autossa ja niinkuin syssy totesi; ilman alkkareita mahdollisimman paljon kotona (toki saa muuallakin olla ilman, hehhe)! Nykyään puhutaan paljon myös kännykkäsäteilystä ja monet miehethän pitävät kännykkää housujen taskussa! Mutta taitaa sekin mennä jo hätävarjelunliioitteluksi... :/
 

Yhteistyössä