Keitä ovat teidän "lastenhoitajat"?

  • Viestiketjun aloittaja hoitajapula
  • Ensimmäinen viesti
hoitajapula
Joilta siis saatte apua lastenhoitoon? En nyt päivähoidosta puhu, vaan vapaa-ajan hoidoista, viikonloppuja tai jos tarve tulee, keitä pyydätte? Kuinka monia vaihtoehtoja on?

Saatteko tarvittaessa miten usein lapselle/lapsille hoitajan?
 
ap
Eipä ole tarvetta lastenhoitajalle vapaa-ajalla, kun menemme joka paikkaan koko perheen voimin. Tosin on meillä sukulaisia täällä päin missä nyt asumme, joita voimme käyttää, jos
tahdomme.
 
meillä
Mun sisko tai veli, miehen sisko tai veli, lapsen pappa tai mummi tai minun mummi (joka on vielä nuori). Myös lapsen kummi ja oma ystäväni hoitavat joskus. Saan aina tarvittaessa lapsenvahdin, mutta kovin usein en tarvitse. Ja yleensä hoitoaika on luokkaa käyn lääkärissä ja joku kaitsee sillä aikaa tai täyn kampaajalla tai jotain. Siis ihan lyhytaikaisista vahtimisista kyse.
 
halipula
Mun ihanat kaverit ja lasten sedän vaimoke =o). Jos tarvitsee yön yli hoitoa niin se täytyy kyllä hyvissä ajoin varata että mummi tulee hoitamaan.

Jos tarviin illalla pariksi tunniksi illalla hoitoapua niin sen saan aika helposti. Apuja tarviin noin joka toinen viikko just pariksi tunniksi.

Ja mein tytöt on ilmeisesti hyviä leikkikavereita, koska heitä "tilataan" sitten silloinkin kun ei ole hoidolle tarvetta. =o)
 
äiti
Joskus pariksi tunniksi voi jättää fammulle- ikää 80 v. Asuu 8 km päässä.

Mun äitini (67 v) luona on toisinaan yökylässä (ehkä 3-4 krt vuosi), sinne lapsi haluaisi aina.
Matkaa meiltä on hänellä 40 km, joten parin tunnin vuoksi ei sieltä hoitoa kannata hakea.

Siinäpä ne sitten ovat. Mies on iltatöissä joten pääsääntöisesti mä olen aina lapsen kanssa.
 
omppu
Alkuperäinen kirjoittaja ap1:
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Koska molemmilla vanhemmilla vuorotyö, tarvitsemme lastenvahtia muutaman kerran viikossa. Yleensä tasapuolisesti pyydetään mummoja vuorotellen :)
Mielelläänkö mummot aina tulevat?
Joo, on oikeastaan jo vakintunut käytäntö, mun äiti soittaa sunnuntaina, että mikä päivä tarvitsee tulla. Ja anoppilaan lapset menee suoraan koulusta, kun asutaan lähekkäin.
 
em
Yökylään ottaa mun vanhemmat (1-2 yötä vuodessa ) ja meidän ystäväperhe. Ystäväperheen kanssa näitä yökyläilyjä on aika helppo järjestää. Niiden lapset on usein meillä yötä ja meidän lapset niillä. Siis kerran kuussa jomminkummin päin. Kummit ottaa välillä. Lasten isomummi hoitaa myös. Hakee tytön hoidosta jos oon iltavuoros ja mies ei pääse ajoissa. Ja hoitaa melkein koska vaan muutaman tunnin. Mun äiti myös tulee hoitamaan melkein aina jos pyydän (siis päiväksi ) en vain viitsi vaivata kovin usein. Lähinnä jos molemmilla on työjuttuja jotka on pakko hoitaa ja ei päästä ajoissa kotiin. Naapureista löytyy ainakin 3 perhettä joilta saisi hätäapua, jos siis hetkeksi pitäis johonkin saada. Mutta lapset siis jo 5- ja 7-v, täyttävät tänä vuonna 6- ja 8-v, että ovat aika helppohoitoisia.
 

Yhteistyössä