Keittiönoita!

vieras
jos et saa keittikseen yhteyttä nyt niin kirjoita haku sanaksi hae keskusteluista Pidetään huolta ja kato sieltä semmonen ketju kun pidetään huolta viimmeksi siihen on kirjoitettu 9.11.

Siinä ketjussa Keittiönoita on hieman kertonut kerhosta =)
 
kerholainen
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Ok, kiitos!

laiskuus huipussaan taas :shame:
suosittelen liittymään =) itse olen välillä ollut avun antajana mut nyt tilanne todella huono joten valitettavasti olen avun saajana :( vaikka mielellään auttaisin jos voisin
 
Keittiönoita
Toki =) Niin... siis Pidetään huolta -kerho on jatkoa palstalla aiemmin toimineelle HYVÄ SYDÄN -kerholle. Kerhon alkuperäinen idea oli pienimuotiosesti ilahduttaa vaikeassa taloudellisessa tilanteessa elävien perheiden lapsia. Toiminta on näiden kolmen vuoden aikana laajentunut ja kerhossa on jo pitkälti toistasataa jäsentä. Tuo etusivulla näkyvä jäsenmäärä 119 ei enää pidä paikkaansa, vaan jäseniä on jo enemmän.

Kerhoon voi siis liittyä sellaiset, jotka voisivat jotakuta toista auttaa ja sellaiset, jotka apua tarvitsisivat. Kerho aktivoituu yleensä näin joulun alla, mutta muulloinkin - vaikka onkin hiljaisempaa - toiminta jatkuu. Kerhon kautta siis voi lahjoittaa vaatteita, leluja, kirjoja yms niitä tarvitseville. Voi myös hankkia jotain uutta, esim jotain pientä kivaa lapsille joulu- tai synttärilahjaksi. Onpa kerhon kautta onnistuttu järjestämään lapsille synttäritkin talkoovoimin, eli joku on lähettänyt lautasliinoja, joku pienen lahjan, joku jotain muuta. Myös ruoka-apua on voitu toimittaa, jos tarvitsija on asunut riittävän lähellä tai elintarvikkeet ovat olleet säilyviä, jolloin postituskin onnistuu.

Kerho on monelle myös henkinen tuki silloin, kun elämä ei menekään niinkuin on suunnitellut. Auttajasta voi muuttua autettavaksi, mutta toisin päinkin on tapahtunut. Moni auttaa, vaikka omatkin varat ovat tiukilla. Mutta se apu voi joskus olla ihan vaan sitä, että lahjoittaa omien lastensa jo pieniksi käyneitä vaatteita.

Kerho vaatii salasanan ja jäsenhakemuksen jättämisen. Mutta pliis...älkää laittako kyselyitä siitä mulle, koska mun yy-lootani täyttyy jatkuvalla syötöllä enkä mä edes tällä nikillä pääse niitä hakemuksia hyväksymään. Laitan hetken päästä tähän nikin, jolle y-viestit voi osoittaa ja potkin samalla virtuaalisesti niitä neljää muuta ko nikin käyttäjää aktivoitumaan ja seuraamaan sitäkin y-lootaa. Ja muistutan, että jokainen kerhon jäsen voi sen salasanan y-viestinä antaa eli ei tarvitse olla just joku meistä viidestä, joka pystyy hakemuksia hyväksymään.
 

Yhteistyössä