Keksi uskottava selitys

  • Viestiketjun aloittaja lyöty
  • Ensimmäinen viesti
lyöty
Tilanne tämä:
Mies hermostuksissaan löi minua ylärintaan, johonkin toisen kylkiluun kohdalle. Rinta on kipeä muttei murtumaa tms. (tämä tarkistettu kun kävin flunssan takia lääkärissä)
Pahempaaa on kuitenkin kipu samassa kohtaa selän puolella, jossain lapaluun tietämissä. En voi varata sen puolen kädellä mihinkään, sängyssä kääntyminen tekee todella kipeää...jne jne. Joko jokin lihasvenähdys tai sitten hermopinne tai muu joka aiheutunut iskusta. Isku oli aika voimakas, henki salpautui ja vaikeutui vähäksi aikaa ja mies todella säikähti. Hyvä niin! Luuli, että kuolen.

Ja nyt EN HALUA mitään "Jätä se mies" "miksi katsot tuollaista" - juttua. Tämä oli eka kerta ja ei tarvitse sanioa että tuskin viimeinen. Hoidan asian omalla tavallani.

Mutta nyt pitäisi mennä lääkäriin enkä halua sanoa siellä että mies on lyönyt minua. Mitä siis sanon? Mikä olisi uskottava selitys oireille? Kaatuminen ei oikein kuulosta hyvälle...Käsipainon putoaminen rinnan päälle?
 
"joo"
[QUOTE="aapee";23206191]Mun tuleeko siitä joku tutkinta jos saa selville että mies on lyönyt?[/QUOTE]

Mitei nyt oikeasti, miten idiootti olet. Mietit täällä, uskallatko mennä lääkäriin noinkin vakavan ongelman tähden, jos vaikka miehellesi koituu siitä jotain. Ei ole kaikki palikat kyllä päässäsi kohdallaan.
 
"aapee"
[QUOTE="taikuri";23206201]Sano että harrastat jotain kontaktilajia, esim. jotain taistelua (thainyrkkeily tms.) ja sait siellä iskun juuri tuohon kohtaan.[/QUOTE]

Mut näissähän on yleensä vakuutukset ja silloin pitäis mennä sen vakuutuksen piikkiin...
 
[QUOTE="aapee";23206191]Mun tuleeko siitä joku tutkinta jos saa selville että mies on lyönyt?[/QUOTE]
Vaikka perheväkivalta onkin asianomistajarikos niin syyttäjällä on oikeus nostaa siitä syyte vaikka asianomistaja ei sitä vaatisikaan.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23206231]Mut mä en halua mitään sossun tarkastuksia. Kun pelkään, että lääkäri ilmottaa johonkin ja sossut tulee kyttään.[/QUOTE]

Sossut tekevät korkeintaan tarkastuksen eikä siitä ole hätää, jos kaikki on hyvin.

Ja kannattaa muistaa, että lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus ellei kyseessä ole rikos, josta voi seurata vähintään 6 vuoden tuomio (esim. törkeä pahoinpitely). Aika harvoin sitä paitsi voi todistaa, että sinänsä epäuskottava selitys ei ole totta.
 
dd
anteeksi vain ja huh huh!
ihan sinun (lastesi) ja miehesi puolesta kertoisin totuuden ja hakisin vaikka apua kun suuttumus pitää väkivalloin näyttää.

ja hienosti tiesit itsekkin, kun kerran lyö tulee lyömään vielä uudestaan ja uudestaan.

En sanonut että jätä se, vaan että hakekaa apua.. ja äkkiä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23206267:
Vaikka perheväkivalta onkin asianomistajarikos niin syyttäjällä on oikeus nostaa siitä syyte vaikka asianomistaja ei sitä vaatisikaan.
Mutta jos asianomistaja sanoo saaneensa turpaan tuntemattomalta vaikka nakkikioskijonossa (kuten eräs odottava äiti teki), ei ole ketään syytettävää.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23206305]Jos mä sanon, että mua lyötiin, että joku sukulaismies löi?[/QUOTE]

No et sä ketään tuttua voi syyttää. Sano että olit tappelussa baari- illan jälkeen, ja lyöjää et tuntenut.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";23206305]Jos mä sanon, että mua lyötiin, että joku sukulaismies löi?[/QUOTE]

Älä nyt jumalauta syytä toisia miehesi teosta. Sano vaikka, että joku tuntematon löi pimeässä metsässä.
 
[QUOTE="aapee";23206231]Mut mä en halua mitään sossun tarkastuksia. Kun pelkään, että lääkäri ilmottaa johonkin ja sossut tulee kyttään.[/QUOTE]

Miksi et halua? Eikö teillä olekaan kaikki kunnossa? Mitä pelkäät teidän kotioloista selviävän?

Jos kaikki oikeasti hyvin, niin silloin ei ole mitään huolta. Jos käynti tulisi, se olisi vain rutiininomainen tarkastuskäynti, josta ei mitään seuraa.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";23206325]No et sä ketään tuttua voi syyttää. Sano että olit tappelussa baari- illan jälkeen, ja lyöjää et tuntenut.[/QUOTE]

Eikös tostakin voi alottaa jonkun tutukimuksen, alottavat hakemaan jotain silminnäkijöitä pitkin kaupunkia...
 

Yhteistyössä