Keksikää mulle hyvä täytekakun täyte!

Lyö tyhjää... aion tehdä 2 v täytekakuksi sellaisen "käärmekakun" mihin tulee kaksi rengasvuokaan tehtyä sokerikakkua, ne leikataan puoliksi ja asetellaan käärmeen muotoon ja kuorrutetaan jollain (? ideoita siihenkin?) minkä värjään vihreällä elintarvikevärillä. Pitäisi vaan keksiä millä tuon kakun täytän... saisi olla aika kiinteää että on helpompi leikata ja pysyy jotenkin kasassa, mä en ole mikään kakkumestari varsinaisesti. :D

Ideoita??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä teen rahkan yleensä siten että noin 2 dl kermaa ja purkki rahkaa, ei se tuollaisenaan ainakaan kovin hyvin siellä välissä pysy. :/ Teettekö sen eri mittasuhteilla?
Ihan samat mittasuhteet mutta kakun täytteeksi laitettaessa kerma vaahdotetaan vain hieman "kovemmaksi". :)
 
Jos tekisikin siihen kaksi väliä, toiseen valkosuklaamoussea ja toiseen vadelmamoussea. :p Ei pitäisi suunnitella nälkäisenä... :LOL:

Mikähän olisi hyvä kuorrute? Perus kermavaahto on ehkä vähän turhan löysä. Marsipaania en ole koskaan kokeillut, eikö se ole aika makeaa?
 
myy
Testaapa www.hellapoliisi.fi sivuilta kohdasta täytekakut. On ihan hurjasti kakun täytteitä; valkosuklaamousse, mustikkamousse yms. on loistavia. Ja muissakin kakkublogeissa on hyviä täytteitä....
 
vieras
vadelmarahka täyte toiseen väliin ja banaanimössöä ja kermavaahtoa toiseen, kostuta sitruunamehu-sokeri-vesi litkulla, oli muuten hyvä ja raikas!

ite meinaan seuraavaks testaa vadelma tai mansikkamousse toiseen ja valkosuklaamousse toiseen kerrokseen :)
 

Yhteistyössä