Kela pakottaa elämäntapatyöttömät muuttamaan halvempiin vuokra-asuntoihin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tarinassa jäi hämmentämään se, kuka tuota lapsen toista vanhempaa kiusasi? Sisaresi tytär? Miksi jonkun muun suorittama kiusaaminen olisi syy olla maksamatta?
Ihmiset voivat olla rikki/herkkiä erinäisistä syistä, jos vaikka on kokenut elämässä järkyttäviä asioita jne.
Jos mieli järkkyy pahasti niin siitä voi seurata erinäisiä asioita kuten vaikka työkyvyttömyyttä tms?🤷‍♀️

Vaikea sellaisten ihmisten on ymmärtää tällaisia asioita, joilla suurin järkytys on ollut että on jäänyt ilman pullaa tai jos isi sanoi joskus vähän pahasti tms.🤷‍♀️

Meiltä puuttuu yhteisöt! Yhteisöjen tuella ihmiset eheytyisivät paremmin ja voisivat paremmin!
 
vierailija
Ihmiset voivat olla rikki/herkkiä erinäisistä syistä, jos vaikka on kokenut elämässä järkyttäviä asioita jne.
Jos mieli järkkyy pahasti niin siitä voi seurata erinäisiä asioita kuten vaikka työkyvyttömyyttä tms?🤷‍♀️

Vaikea sellaisten ihmisten on ymmärtää tällaisia asioita, joilla suurin järkytys on ollut että on jäänyt ilman pullaa tai jos isi sanoi joskus vähän pahasti tms.🤷‍♀️

Meiltä puuttuu yhteisöt! Yhteisöjen tuella ihmiset eheytyisivät paremmin ja voisivat paremmin!
🌞👍🏼🤗 Aivan, yhdessä voisimme paremmin.
 
vierailija
En oikein ymmärrä miksi pitäisi romuttaa hyvinvointivaltio maahanmuuttajien vuoksi.
Sosiaaliturva/terveyspalvelut ja opiskelu yms. tulisi tarjota vain suomalaisille.
Ja Suomen kansalaisuutta ei tulisi saada noin vain.

Ihan vähässä ajassa olemme pilanneet niin monia asioita. Hyvinvointi alkoi selkeästi romuttua kun EU ja maahanmuutto astuivat kuvioihin.

Miksi esim. pisteytyksestä/kansalaisvalinnasta ei voida käydä edes keskustelua?

Väestönvaihto on kuulema vain salaliittoteoriaa/rajat kii aktivistien öyhötystä.🤭 Aivan kuten Britanniassakin.😬
Totta, sairas unelma! Suomen alijäämästä ja velasta juontuu mamutuksesta ja kehitysavusta, päälle sitten vasemmiston caruna-kaupat ja voimalaitosten tuhoaminen ja rahanjako italiaan.
 
Aivan, jokainen saa valita missä vuokralla asuu, veronmaksajan ei toisaalta tarvitse kustantaa sitä.
Mua itseäni vähän ihmetyttää miksi toista maanmiestä ei nähdä sijoituksena. Sen sijaan Hamas ja muut terroristit ovat olleet jo pitkään prioriteetti tai oligargit tai muun maalaiset…

Mistä tämä älytön viha omia maanmiehiä kohtaan kumpuaa?

Luuleeko joku tosiaan, että jos omalle maanmiehelle annetaan vähemmän niin hyvin toimeen tulevat saavat enemmän?🤭

Nyt täytyy vielä muistaa, että kuinka vähän meillä näitä elämäntapatyöttömiä on. Mamut ovat päättäjien/median syytä, koska, kuka kansalainen oikeasti allekirjoittaisi paperin jossa vaihtoehdot ovat avoin sosiaalitoimisto koko maailmalle (karmeilla rikoksilla kuorrutettuna) tai suht mehevä sakko/käännytetty henkilö!🤭
 
vierailija
~ 18€ päivässä. Ei todella käy kateeks.

Pyykinpesuaine pänikkä maksaa jo 6€ jos saa edullisesti.

Kun ostat tiskiaineen, tiskiharjan ja pänikän pyykinpesuainetta niin tuo päivän raha on kulunut.

Kun ei harrasta mitään? Sinulla ei tosiaan ole varaa harrastaa mitään maksullista.

Reseptittömät lääkkeet, joudutko ostamaan niitä?

Mitähän tuolla rahalla syö? Oletko pysynyt terveenä? Onko sinulla seuraelämää?
Jos seuraa vähänkään uutistarjontaa, hyvin suurella osalla kansaa elämä on kituuttamista päivästä toiseen.
Koronavuodet opettivat minut pysymään kotona. Tavallaan olen hyvilläni, kun elämästäni karsiutui rönsyjä.
Helsingissä on paljon kaupungin toimesta projekteja, joilla yritetään saada ihmiset kotisohvilta virkistymään.
Ilmaisia menopaikkoja on runsaasti.
Yksineläjänä pärjään nelko vähällä.
Minulla on ollut vuoden litran pyykinpesuneste kaapissa, jonka sain aikuisen lapseni vierailulla Suomessa.
Käytin ensin loppuun ostamani pesunesteen. Joskus nauran itselleni miten vähän kulutan. Äänestän vihreää puoluetta ja elän puolueeni oppien mukaisesti. Lentämään en ole vielä oppinut, ja siksi käytän lentokoneita.
Köyhien ihmisten pitää arvostaa itseään. Te olette mallioppilaita maapallon pelastamisessa saastumiselta. Kulutatte vähän ja ette hötkyile kerskakulutuksen parissa. Nautitte elämästänne oikeaoppisesti. Itseään fiksuina pitävät raatavat töissä, joissa eivät viihdy. Siitä kertoo Hesarin työssäviihtyvyystutkimus. Olkaamme siis kokemusasiantuntijoita elämänvalinnoissamme. Avaan kohta päivän Hesarin ja vilkaisen menopalstaa. Toivottavasti lukemisesta ei tule hinkua lähteä jonnekin. Kävin lauantaina esityksessä, jonka pyörittäjä ottaa toimintaansa kaikenikäisiä esiintyjiä. Harjoituksia on monta kertaa viikossa. En enää sitoudu yhtään mihinkään. Ei minun kotisohva antaisi siihen edes lupaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Jos seuraa vähänkään uutistarjontaa, hyvin suurella osalla kansaa elämä on kituuttamista päivästä toiseen.
Koronavuodet opettivat minut pysymään kotona. Tavallaan olen hyvilläni, kun elämästäni karsiutui rönsyjä.
Helsingissä on paljon kaupungin toimesta projekteja, joilla yritetään saada ihmiset kotisohvilta virkistymään.
Ilmaisia menopaikkoja on runsaasti.
Yksineläjänä pärjään nelko vähällä.
Minulla on ollut vuoden litran pyykinpesuneste kaapissa, jonka sain aikuisen lapseni vierailulla Suomessa.
Käytin ensin loppuun ostamani pesunesteen. Joskus nauran itselleni miten vähän kulutan. Äänestän vihreää puoluetta ja elän puolueeni oppien mukaisesti. Lentämään en ole vielä oppinut, ja siksi käytän lentokoneita.
Köyhien ihmisten pitää arvostaa itseään. Te olette mallioppilaita maapallon pelastamisessa saastumiselta. Kulutatte vähän ja ette hötkyile kerskakulutuksen parissa. Nautitte elämästänne oikeaoppisesti. Itseään fiksuina pitävät raatavat töissä, joissa eivät viihdy. Siitä kertoo Hesarin työssäviihtyvyystutkimus. Olkaamme siis kokemusasiantuntijoita elämänvalinnoissamme. Avaan kohta päivän Hesarin ja vilkaisen menopalstaa. Toivottavasti lukemisesta ei tule hinkua lähteä jonnekin. Kävin lauantaina esityksessä, jonka pyörittäjä ottaa toimintaansa kaikenikäisiä esiintyjiä. Harjoituksia on monta kertaa viikossa. En enää sitoudu yhtään mihinkään. Ei minun kotisohva antaisi siihen edes lupaa.
Niin, jännä että vain sille annetaan arvoa että käyt työssä. Työ saattaa olla toimistorottana istumista, taloudelle jopa miinusmerkki plus kulutat enemmän ja sairastut koska istut päivät pitkät.🤷‍♀️

Toisella puolella työtön joka käy hoitelemassa lähitienoon vanhusten menoja ja auttelee naapurin pappaa puutarhatöissä. Työttömällä ei ole edes varaa kuluttaa marketeissa mihin sattuu. Hän poimii mahd. marjat metsästä ja liikunnat suoritettu siinä samalla.🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Niin, jännä että vain sille annetaan arvoa että käyt työssä. Työ saattaa olla toimistorottana istumista, taloudelle jopa miinusmerkki plus kulutat enemmän ja sairastut koska istut päivät pitkät.

Toisella puolella työtön joka käy hoitelemassa lähitienoon vanhusten menoja ja auttelee naapurin pappaa puutarhatöissä. Työttömällä ei ole edes varaa kuluttaa marketeissa mihin sattuu. Hän poimii mahd. marjat metsästä ja liikunnat suoritettu siinä samalla.
Kuin minun sulkakynästäni. Ihan hyvin voisin jo jäädä eläkkeelle tältä palstalta.
Kolmas sektori eli vapaaehtoistyö.
Myös itsestään hyvän huolen pitäminen on tärkeämpää kuin kuluttavassa työssä käyminen. Katsoin tällä viikolla elokuvan Farmer’s Daughter eli Farmarin tytär. Elokuva pohjautuu Hella Vuolijoen kirjaan Juurakon Hulda. Minäkin olen kuin Hulda. Katsoin tuon suomalaisen elokuvan nuorena ja pidin siitä paljon. Olen aina harrastanut opiskelua työn ohessa tai oikeammin töiden ohessa. Teinhän yh:na kahta työtä. Kohta tulevat uutiset ja A-studio. Huomenna klo 14 on jännittävä eduskunnan istunto. Minua on joskus luultu kansanedustajaksi. Mieluiten edustan kansaa nimettömänä nettikirjoittajana. Jos joku lukijani miettii mikä on suurin saavutukseni, vastaus on isoäitiys. Tulevana kesänä toivottavasti saan syliini kaikki lapsenlapseni.
Lentokone vie minut taas vähäksi aikaa tuulettumaan ankeasta Persulandiastamme. Luulisi mammapalstan olevan ilon ja valon huvimaja. Sellainen kuin kesämökillämme oli appiukkoni rakentamana.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
~ 18€ päivässä. Ei todella käy kateeks.

Pyykinpesuaine pänikkä maksaa jo 6€ jos saa edullisesti.

Kun ostat tiskiaineen, tiskiharjan ja pänikän pyykinpesuainetta niin tuo päivän raha on kulunut.

Kun ei harrasta mitään? Sinulla ei tosiaan ole varaa harrastaa mitään maksullista.

Reseptittömät lääkkeet, joudutko ostamaan niitä?

Mitähän tuolla rahalla syö? Oletko pysynyt terveenä? Onko sinulla seuraelämää?
Siis pari sataa taloutta on toimeentulotuen varassa ja kyllä ne kaikki ihan elossa pysyvät. Ainahan sitä voi harrastaa esim. lenkkeilyä joka maksaa lähinnä niiden lenkkareiden verran kerran vuodessa tai parissa ja muuta ilmaista tai suht ilmaista.

Tiukempaa saattaa olla jos asuu kaksistaan koska silloin molempien perusosat putoavat 500e/kk niin se on 180e per kuukausi yhteensä vähemmän käytettäväksi. Ruokaa kuluu kuitenkin melkolailla saman verran ja jos buranaa tarvitset niin samanverran se yksi tabletti silti maksaa ja puhelimet on molemmilla omat jne. Vuodessa miinusta noin 2150e. Melko iso summa. Mieluummin sitä asuu molemmat omissa kämpissään ja viettää muuten aikaa yhdessä.
 
Totta, sairas unelma! Suomen alijäämästä ja velasta juontuu mamutuksesta ja kehitysavusta, päälle sitten vasemmiston caruna-kaupat ja voimalaitosten tuhoaminen ja rahanjako italiaan.
On ihan sama, mistä syystä rahat ovat loppu. Nyt on kuitenkin tästä eteenpäin selvittävä pienemmillä budjeteilla, aikansa kuluksi voi sitten nimetä syyllisiä tai kertoa palstalla "mitäs minä sanoin".
 
vierailija
On ihan sama, mistä syystä rahat ovat loppu. Nyt on kuitenkin tästä eteenpäin selvittävä pienemmillä budjeteilla, aikansa kuluksi voi sitten nimetä syyllisiä tai kertoa palstalla "mitäs minä sanoin".
Tuossa sanotaankin että "Yleisen asumistuen menot kasvoivat viime vuonna 17 prosenttia, koska valtaosa opiskelijoista siirtyi elokuussa 2017 yleisen asumistuen piiriin. "

Mutta se mitä julkisuudessa on jauhettu on että loispummityöttömien takia se on paisunut. Sueraavaksi varmaan toisin päin. Jiihaa yleistä asumistukea maksettiin ennätysvähän huutavat otsikot ja unohdetaan kertoa opiskelijoiden siirtymisestä asumilisän piiriin.
 
Eikö tyttö käyttänyt huivia?
Ei, Samara halusi pukeutua kuten ranskalaistytöt, mitä oma yhteisö ei hyväksynyt. Oma koulutoveri (tyttö) julkaisi somessa kehoituksia Samaran raiskaamiseksi ja sai parin päivän porttikiellon kouluun. Kun niin ei tapahtunut, oli hän mukana potkimassa tätä tajuttomaksi koulun portilla.

Ranskalaislehdet kertovat Samaran olevan 13-vuotias, ulkomaiset mediat jostakin syystä 14. Tapon yrittäjät (syyte siis tapon yrityksestä kolmelle) 14-15-vuotiaita. Mukana oli ilmeisesti kymmeniä teinimuslimeita. Koulun rehtori oli havainnut portille kerääntyneen joukon ja soittanut äidille, jotta tämä tulisi noutamaan tytön. Äiti oli pyynyt pitämään tyttöä koulussa tunnin ajan jotta hän ehtisi paikalle, mutta näin ei tehty.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa sanotaankin että "Yleisen asumistuen menot kasvoivat viime vuonna 17 prosenttia, koska valtaosa opiskelijoista siirtyi elokuussa 2017 yleisen asumistuen piiriin. "

Mutta se mitä julkisuudessa on jauhettu on että loispummityöttömien takia se on paisunut. Sueraavaksi varmaan toisin päin. Jiihaa yleistä asumistukea maksettiin ennätysvähän huutavat otsikot ja unohdetaan kertoa opiskelijoiden siirtymisestä asumilisän piiriin.
Oletko uutisia seurannut, kyllä tuo opiskelijoita koskeva muutos on ollut tiedossa. Paluu entiseen tulee valtiolle halvemmaksi.
 
vierailija
Ei, Samara halusi pukeutua kuten ranskalaistytöt, mitä oma yhteisö ei hyväksynyt. Oma koulutoveri (tyttö) julkaisi somessa kehoituksia Samaran raiskaamiseksi ja sai parin päivän porttikiellon kouluun. Kun niin ei tapahtunut, oli hän mukana potkimassa tätä tajuttomaksi koulun portilla.

Ranskalaislehdet kertovat Samaran olevan 13-vuotias, ulkomaiset mediat jostakin syystä 14. Tapon yrittäjät (syyte siis tapon yrityksestä kolmelle) 14-15-vuotiaita. Mukana oli ilmeisesti kymmeniä teinimuslimeita. Koulun rehtori oli havainnut portille kerääntyneen joukon ja soittanut äidille, jotta tämä tulisi noutamaan tytön. Äiti oli pyynyt pitämään tyttöä koulussa tunnin ajan jotta hän ehtisi paikalle, mutta näin ei tehty.
"Meillä on unelma."
 
vierailija
Oletko uutisia seurannut, kyllä tuo opiskelijoita koskeva muutos on ollut tiedossa. Paluu entiseen tulee valtiolle halvemmaksi.
Olen olen. Sitä vain olen ihmetellyt miten jo vuosia on uutisoitu paisuneista asumistukimenoista ilman että on yleensä sanaakaan sanottu siitä että suuri osa tuosta johtui opiskelijoiden siirrosta yleisen asumistuen piiriin.

En ihmettelisi jos Orpo&co pian tämän seuraavan uudistuksen jälkeen julistaisi asumistukimenojen roimasta laskusta unohtaen että siitä valtaosa taasen johtui opiskelijoiden siirrosta asumislisän piiriin.
 
Olen olen. Sitä vain olen ihmetellyt miten jo vuosia on uutisoitu paisuneista asumistukimenoista ilman että on yleensä sanaakaan sanottu siitä että suuri osa tuosta johtui opiskelijoiden siirrosta yleisen asumistuen piiriin.

En ihmettelisi jos Orpo&co pian tämän seuraavan uudistuksen jälkeen julistaisi asumistukimenojen roimasta laskusta unohtaen että siitä valtaosa taasen johtui opiskelijoiden siirrosta asumislisän piiriin.
valhe, emävale, tilasto
 

Yhteistyössä