kelan korvaus hoidoista???

Eli kelahan korvaa 3 ivf yms hoitoa???

Ja jos plussa tulee niin "katkaiseeko" se sitten sen eli jos nyt meille tehtiin 2.ivf ja plussa tuli ja jos on mennyt kesken niin saadaanko me sitten vielä 3 kertaa korvausta hoidoista???

Vai miten se menee???
 
Minun tietojeni mukaan jokainen saa kolme hoitoa per lapsi. Meillä on takana 5 hoitoa, joista ensimmäinen ja kolmas epäonnistuivat (sillä siis tarkoitan että emme päässeet siirtoon asti). Toisesta, neljännestä ja viidennestä päästiin siirtoon asti, joten ne lasketaan ja lääkärin mukaan meidän "kiintiö on nyt täynnä". Eli jos nyt tulisi lapsi tästä viimeisestä hoidosta niin tilanne nollataan ja saadaan sitten taas kolme uutta hoitoa, mikäli haluamme useamman lapsen (meidän kohdallamme tottakai!). Jos nyt ei onnistu niin joudumme maksamaan seuraavat itse, kunnes se eka tärppi tulee ja tilanne nollataan.
 
Kelahan muutti noita korvauskäytäntöjään noin vuosi sitten. Hoitavan lääkärin mukaan asiassa on vieläkin vähän epäselvyyksiä. Mutta periaatteessa alle 43-vuotias saa kolmeen koeputkihoitoon korvauksen. Hoitoja, joissa ei päästä siirtoon asti, ei lasketa hoitokerroiksi. Kun lapsi syntyy, alkaa laskuri uudelleen. Keskenmenotkin useimmiten lasketaan onnistuneeksi hoidoksi. Maksimirajaa ei käsittääkseni tällä hetkellä ole lapsimäärän suhteen, mutta siitäkin on ilmeisesti erilaisia tulkintoja.
 
Mitämitämitä??? |O Minä olen varmaan vanhalla tiedolla kyllästetty, kun mun mielestä se menee että 3hoitoa, joissa päästy siirtoon ast TAI kaksi lasta. Eikö kellään olisi kelalle asiaa, että voisi kysäistä tuota!! Entä jos tulee kolme täyteen ja omilla rahoilla tekee sen yhden lapsen, niin saako sitten taas 3 hoitoa korvattuna siihen toiseen lapseen???
 
Plasebo, tuo on muutttunut viime vuoden alusta. Siihen astihan yli 40v piti aina erikseen hakea Kela-korvausta, nyt se tulee kolmeen hoitoon suoraan. Ja tosiaan, lapsi 'nollaa' hoidot. Meille syntyi lapsi 3.hoidosta (tai oikeastaan 4., mutta kun yhdessä ei päästy ollenkaan siirtoon, niin sitä ei silloin laskettu). Uusi hoito korvattiin taas suoraan koska siitä edellisestä syntyi lapsi.

Mutta saattaa olla, kuten SaaraX kirjoitti, että 3 hoitokertaa saa vain per kaksi lasta.

Ollaan oltu yksityisellä hoidoissa koko ajan. Siitä en tiedä, miten sitten jos julkisella tehty kolme epäonnistunutta hoitoa, saako sitten yksityiseltä korvaukset. Siitäkin muistaakseni on ollut tässä syksyllä joku ketju.
 
Tosiaan kolme tuloksetonta hoitoa korvataan ja jos kolmesta ensimmäisestä hoidosta joku on onnistunut (onnistuneeksi lasketaan myös keskenmeno mutta ei biokemiallista raskautta) niin laskuri alkaa alusta. Meillä tehtiin viisi hoitoa joista toisesta biokemiallinen raskaus, neljännestä keskenmeno viikolla 7 ja nyt viidennen hoidon tuloksena olen viikoilla 29 + 4. Ja korvattiin siis kolme ensimmäistä hoitoa mutta ei neljättä eikä viidettä. Kaikki tehtiin yksityisellä. Tein neljännen ja viidennen hoidon kielteisistä päätöksistä valitukset sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan ja päätöstä ei ole vielä tullut (käsittelyaika ilmeisesti noin puolitoista vuotta).
 

Yhteistyössä