Kelasta toimeentulotukea

  • Viestiketjun aloittaja Sossupumminro5677
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuolla ei lukenut dokumenteistä mitään.
Kuvaa tai skannaa liitteet ja lähetä ne verkossa. Liitä hakemukseesi:
  • tositteet esittämistäsi menoista (kopiot maksukuiteista tai laskuista, joihin haet perustoimeentulotukea)
  • tiliotteet viimeisen kahden kuukauden ajalta (uusi hakemus)
  • kopiot palkkalaskelmista viimeisen kahden kuukauden ajalta (uusi hakemus) tai yhden kuukauden ajalta (jatkohakemus)
  • Yrittäjän tuloselvitys (TO4) liitteineen, jos olet yrittäjä
  • kopio kunnan tekemästä viimeisestä toimeentulotukipäätöksestä, jos olet saanut toimeentulotukea ajalla 1.12.2016 – 31.3.2017.
http://www.kela.fi/toimeentulotuki-nain-haet
 
vierailija
kuitteja tai laskuja olisi syytä esittää asumismenoista, terveydenhoitomenoista, lapsen mahdollisista päivähoitomaksuista (jos asia koskee sinua) yms. menoista. Myös henkilötodistuksen kulut ovat toimeentulotuessa välttämättöminä pidettyjä menoja.

Asumismenojen osalta tarvittavat dokumentit riippuvat siitä, missä asut. Jos asut vuokra-asunnossa, esität vuokrasopimuksen, mahdollisen kotivakuutuslaskun ja mahdolliset erilliset sähkö, lämmitys- ja vesimaksut. Taloyhtiössä omistusasuva esittää lisäksi vastikelaskut ja asuntolainan korkolaskut, jos on asuntolainaa. Omakotitalon kohdalla pitää raportoida kaikki asumismenot. Niiden lista on pidempi ja riippuu talosta. Mutta ainakin lämmitys, vesi, vakuutukset, kiinteistövero, tontin vuokra, nuohousmaksu, jätemaksut, vakuutusmenot, aurausmaksu, tiemaksu, ja erilaiset kiinteistönhoitokulut kannattaa dokumentoida. Ja sähkömenot sekä siirron että myynnin laskujen osalta. Mitä kattavammin raportoi, sitä todennäköisemmin menot huomioidaan.
 
vierailija
Saan toimeentulotukea joka kuukausi. Toimeentulotuki siirtyi kelalle 1.1.2017 ja kela ei
ottanut huomioon kotivakuutusta koska siinä oli eräpäivä 12.12.2016. Oulun soskulla oli tapa hyvittää kotivakuutusta 5 euroa kuukautta kohti. Kun sain joulukuun toimeentulotuen
Oulun soskusta siinä oli se 5 euroa kotivakuutukseen. Kun hain tammikuulle toimeentulotukea kelasta, kotivakuutuksen hyvitystä ei tullut ollenkaan. Tein valituksen mutta eipä mennyt läpi. Kela perusteli vain sillä että eräpäivä oli ollut joulukuussa. Kotivakuutus kuuluu toimeentulotuen piiriin mutta eipä näköjään minun kohdallani. Eli Oulun sosku ei ota enää kantaa eikä myöskään kela. Lasku jäi yksin minulle. Sain vain 5 euron hyvityksen vähän yli 30 e laskusta. Vielä voi valittaa hallinto oikeuteen. Taidanpa katsoa loppuun asti.
 
vierailija
Saan toimeentulotukea joka kuukausi. Toimeentulotuki siirtyi kelalle 1.1.2017 ja kela ei
ottanut huomioon kotivakuutusta koska siinä oli eräpäivä 12.12.2016. Oulun soskulla oli tapa hyvittää kotivakuutusta 5 euroa kuukautta kohti. Kun sain joulukuun toimeentulotuen
Oulun soskusta siinä oli se 5 euroa kotivakuutukseen. Kun hain tammikuulle toimeentulotukea kelasta, kotivakuutuksen hyvitystä ei tullut ollenkaan. Tein valituksen mutta eipä mennyt läpi. Kela perusteli vain sillä että eräpäivä oli ollut joulukuussa. Kotivakuutus kuuluu toimeentulotuen piiriin mutta eipä näköjään minun kohdallani. Eli Oulun sosku ei ota enää kantaa eikä myöskään kela. Lasku jäi yksin minulle. Sain vain 5 euron hyvityksen vähän yli 30 e laskusta. Vielä voi valittaa hallinto oikeuteen. Taidanpa katsoa loppuun asti.
Herranen aika, joudut itse maksamaan vakuutuksesi. Ei voi olla totta
 
vierailija
Tältä palstalta kyllä löytyy takuuvarmasti pitkä liuta eksperttejä rahan kuppaamiseen yhteiskunnalta eli veronmaksajien selkänahasta.

Haistakaa pitkä ja homeinen vittu, joka ikinen. Miten aikuiset ihmiset edes kehtaavat?
 
vierailija
Saan toimeentulotukea joka kuukausi. Toimeentulotuki siirtyi kelalle 1.1.2017 ja kela ei
ottanut huomioon kotivakuutusta koska siinä oli eräpäivä 12.12.2016. Oulun soskulla oli tapa hyvittää kotivakuutusta 5 euroa kuukautta kohti. Kun sain joulukuun toimeentulotuen
Oulun soskusta siinä oli se 5 euroa kotivakuutukseen. Kun hain tammikuulle toimeentulotukea kelasta, kotivakuutuksen hyvitystä ei tullut ollenkaan. Tein valituksen mutta eipä mennyt läpi. Kela perusteli vain sillä että eräpäivä oli ollut joulukuussa. Kotivakuutus kuuluu toimeentulotuen piiriin mutta eipä näköjään minun kohdallani. Eli Oulun sosku ei ota enää kantaa eikä myöskään kela. Lasku jäi yksin minulle. Sain vain 5 euron hyvityksen vähän yli 30 e laskusta. Vielä voi valittaa hallinto oikeuteen. Taidanpa katsoa loppuun asti.
Tajuatko sinä kuinka paljon tuo pelleilysi viiden euron takia kustantaa yhteiskunnalle? Katso peiliin ja mieti hartaasti mikä meni pieleen.
 
vierailija
Eipä näytä olevan ymmärrystä köyhille ihmisille. No eipä sitä voi kaikilta odottaakaan jos töitä on riittänyt tai muuten vaan on syntynyt kultalusikka suussa.
 
vierailija
Saiskohan sitä toimeentulotukea ukomaille
Jos vaikka asuis Floridassa ja ottaa toimeentuloa Suomesta?
Ei saa. Toimeentulotuki on paikallinen tuki, jota maksetaan vain Suomessa asuville. Jos muuttaa vaikka toiseen EU-maahan, on sen maan toimeentulotukijärjestelmän piirissä, ja tuki pitää sitten hakea paikallisesta maasta. USA ei taida maksaa suomalaisille vastaavaa tukea, mutta muut EU-maat maksavat. Eri maissa määrät on vaan erilaisia.
 

Yhteistyössä