Kellään kokemusta perhetyöntekijästä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Sossusta sellaista tarjosivat. Jotenki tuntuis kuitenkin hassulta ett vieras ihminen tulee tänne. Onko ne oikeesti auttamassa vaiko vahtimassa? Millaisia kokemuksia teillä on?
 
ls-sossu
perhetyöntekijä tekee avohuollon lastensuojelua...juttelee hankalista jutuista, mitkä perheessä vaivaa, vie lapsia vaikka pihalle tai uimaan, että vanhempi saa omaa aikaa...tekee sitä, mitä missäkin perheessä tarvitaan. ota ihmeessä tuki vastaan. ei ne sielä kyttäämässä käy, mutta toki raportoivat, jos on jotain huolestuttavaa ja sit pitää miettiä, että oisko jotain muutakin tukimuotoa mahollista tarjota.
 
manta
auttamaan me ollaan tulossa eikä tosiaankaan kyttäämään. jos on jotain todellisia epäkohtia mitkä vaarantaa lapsen terveyden tai kehityksen niin on velvollisuus puuttua mutta muuten meidät on kyllä tarkoitettu tukemaan lapsen ja kodin hoidossa ja vanhemmuuteen liittyvissä asioissa.
 
Meilläkin kävi perhetyöntekijä, mutta se on kaupungin tarjoama palvelu kaikille perheille jossa on vauvaikäinen. Saa 5 maksutonta kertaa ja jatkossa menee tulojen mukaan. Mä en sinällään sitä kokenut niin hyödyksi, yleensä menivät isompien muksujen kanssa puistoon ja mä jäin vauvan kanssa kotiin. Hyvällä tuurilla sai tehtyä jotain kotihommia rauhassa :)
 
manta
itse teen työtä ihan neuvolan yhteydessä ja olen auttanut paljon esim monikkoperheitä pääsemään arjessa alkuun ja monesti olen yh äitejä auttanut lastenhoidossa esim vienyt vauvaa vaunukävelylle että äiti saa nukkua ym. Kaikissa neuvoloissa ei vaan ikäväkyllä ole tämmöiseen toimintaan kovinkaan hyviä resursseja.
 
yhäippä
Meillä käy perhetyöntekijä hoitamassa lapsia kun mulla on meno esim lääkärikäynti tms. Lähtevät usein ulos siksi aikaa kun olen poissa tai sitten ovat kotona ja leikkivät tai pelaavat lasten kanssa.
 
Täällä saa helposti perhetyöntekijän. Mekään emme ole sossun asiakkaita missään muodossa ja saimme yhdeksi illaksi tänne hoitoapua.
Maksoi 5 ?/h, ei paha hinta.
 
ls-sossu
toki tilapäistä lastenhoitoakin, mutta tavoitteellisessa perheyössä se on kumminkin suurimmaksi osaksi jotain muuta kuin lasten- tai kodinhoitoa...apua ja tukea ennemminkin ja kirjattuna suunnitelmaan...siis jos sossu sen maksaa
 
ap
Meillä on vastasyntynyt vauva joten en oikein keksi mitä se täällä vois tehdä. Siivota? Miehelläni on lievä päihdeongelma ja siksi ottivat yhteyttä. Ajattelin, että heillä olis jotain muutakin apua tarjota.. Tosin en keksi itsekään miten ne vois auttaa. Seuraavat tietty tilannetta, mikä on hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on vastasyntynyt vauva joten en oikein keksi mitä se täällä vois tehdä. Siivota? Miehelläni on lievä päihdeongelma ja siksi ottivat yhteyttä. Ajattelin, että heillä olis jotain muutakin apua tarjota.. Tosin en keksi itsekään miten ne vois auttaa. Seuraavat tietty tilannetta, mikä on hyvä.
No sitten se varmaan juttelee sun kanssa, jos ei väsymyksestä tms. ole kyse. Ota vaan apu vastaan, sen voi lopettaa kyllä, jos siltä tuntuu eikä ls-tarvetta ole.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ls-sossu:
toki tilapäistä lastenhoitoakin, mutta tavoitteellisessa perheyössä se on kumminkin suurimmaksi osaksi jotain muuta kuin lasten- tai kodinhoitoa...apua ja tukea ennemminkin ja kirjattuna suunnitelmaan...siis jos sossu sen maksaa
Mut niinku käytännössä mitä? Keskustelua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ls-sossu:
toki tilapäistä lastenhoitoakin, mutta tavoitteellisessa perheyössä se on kumminkin suurimmaksi osaksi jotain muuta kuin lasten- tai kodinhoitoa...apua ja tukea ennemminkin ja kirjattuna suunnitelmaan...siis jos sossu sen maksaa
Mut niinku käytännössä mitä? Keskustelua?
Keskustellaan, kirjataan tavoitteet (mihin perhetyöllä pyritään), ja tavoitteita seurataan palavereissa.
 

Yhteistyössä