Kellään tullut pleikkarista ongelmaa? Tuo laps ei muuta enää tekiskään!

  • Viestiketjun aloittaja äitikans
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Noh, ei kai kaikkien asioiden kaiketi tarvitse olla hyödyllistä ;)
Ei toki, mutta mä en koskaan nähnyt tarpeelliseksi hankkia pleikkaria, kun kerran huushollista löytyi telkkari ja PC:kin. Myöhemmin jokaiselle omansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Noh, ei kai kaikkien asioiden kaiketi tarvitse olla hyödyllistä ;)
Ei toki, mutta mä en koskaan nähnyt tarpeelliseksi hankkia pleikkaria, kun kerran huushollista löytyi telkkari ja PC:kin. Myöhemmin jokaiselle omansa.
Aivan. En sillä sanonutkaan, että pitäisin teitä jotenkin outona. Kunhan vain totesin, että ei kai kaikki tässä elämässä tarvitse perustua hyödyllisiin asioihin, vaan joskus voi ottaa ihan huvittelunkin kannalta.
 
Meillä on Nintendo Wii, Gameboy (joku 90-luvun vekotin) ja sit tää tietokone, poika saa pelata noin 2 tuntia viikossa pelipäivänä mitä noista haluaa. Ja joskus jos on kipeenä, on saanut pelata ylimääräistä tai jos on "ansainnut" pelin esim. siivoamalla ylimääräisenä veljensä huoneen (veljensä ei osaa vielä siivota kun on 1,5v).. :D
 
vieras
Meillä saa 11 v pelata kahdesti viikossa 1,5h kerrallaan siten että 45min. 15min tauko ja toiset 45min. Kavereitten kanssa saa lisäksi pelata kun on saman ajan ulkona. Poika saa itse päättää pelipäivät. Ei se enää valita, ennen valitti kun "muut saa pelata". Nykyään käyttää tietokonetta tarinoitten kirjoittamiseen enemmän kuin haluaa netissäkään olla (pleikka-ajan saa vaihtaa nettiaikaan, tiedonhakua ei lasketa mukaan).
 
vieras
Meillä saa 11 v pelata kahdesti viikossa 1,5h kerrallaan siten että 45min. 15min tauko ja toiset 45min. Kavereitten kanssa saa lisäksi pelata kun on saman ajan ulkona. Poika saa itse päättää pelipäivät. Ei se enää valita, ennen valitti kun "muut saa pelata". Nykyään käyttää tietokonetta tarinoitten kirjoittamiseen enemmän kuin haluaa netissäkään olla (pleikka-ajan saa vaihtaa nettiaikaan, tiedonhakua ei lasketa mukaan).
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Aivan. En sillä sanonutkaan, että pitäisin teitä jotenkin outona. Kunhan vain totesin, että ei kai kaikki tässä elämässä tarvitse perustua hyödyllisiin asioihin, vaan joskus voi ottaa ihan huvittelunkin kannalta.
Ymmärrän =) Ja kyllä meilläkin on PC:llä myös pelattu, mutta sillä tedään paljon muutakin. Mäkin palstailen, vaikka tääkin on täysin turhaa ajantappamista, mutta tienaan mä meidän perheelle leivänkin tällä samaisella masiinalla =)

 
kinuski
Meillä on 7v pojalla oma tietokone, pleikka ja xbox. Lisäksi meillä on vielä olkkarissa xbox, ja pojalla on tietyt ajat millon saa pelata. Jostain saattaa saada palkinnoksi peliaikaa, ja taas rangaistuksena käytetään pelikieltoa. Välillä nousee meteli jos ei saakkaan pelata, ja silloin pidetään pidempi pelitauko, kun tuntuu että muu ei enää kiinnostakkaan. Mä en näe pelaamisessa mitään pahaa, se vaan on nykyaikaa. Ja meillä ainakin pojalle se on auttanut keskittymiseen (vaikkei uskois että niin voi olla) ja hallitsee esim. tietokoneen käytönkin jo melkein paremmin kuin minä.
 

Yhteistyössä