Kenellä oli talo valmiina ennen esikoisen tuloa?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26329530:
... niin käytännön taidoista ei lapsille olekaan mitää hyötyä. Paljon opettavampaa on laskea amaa liukumäkeä vuodesta toiseen...

Anteeksi vaan mutta yleiset kodinaskareet, jotka tehdään lasten kanssa, ei ole mitenkään yhteisestä ajasta pois. Vaan yhteistä aikaa, jossa samalla opitaan ja saadaan hyödyllistä aikaan. Toisin kuin juoruammalla toisten kanssa siellä hiekkalaatikon reunalla päivät pitkät ;)
Kyllä me ainakin tehdään kotiaskareita yhdessä vaikka asutaan kerrostalossa ja saadaan kaikenlaista hyödyllistä aikaan :O
Niin ja mun mies on asunu KOKO elämänsä kerrostalossa ja kyllä se silti osaa leikata nurmikkoa ja luoda lunta vaikkei sen ole lapsena/nuorena sitä tarvinnu samalla lailla tehdä kuin omakotitalossa pitäisi ;)
 
häh
Kyllä me ainakin tehdään kotiaskareita yhdessä vaikka asutaan kerrostalossa ja saadaan kaikenlaista hyödyllistä aikaan :O
Niin ja mun mies on asunu KOKO elämänsä kerrostalossa ja kyllä se silti osaa leikata nurmikkoa ja luoda lunta vaikkei sen ole lapsena/nuorena sitä tarvinnu samalla lailla tehdä kuin omakotitalossa pitäisi ;)
Mä tiedän kyllä että suuri osa näin tekee. Mutta vastasin juurikin vain kyseiselle kirjoittajalla joka piti lumenluontia/nurmikon leikkuta "kamalana yhteistä aikaa syövänä" elementtinä.
 
"vieras"
Oli omakotitalo ollut jo useamman vuoden, koska niin halusin. En silti ajattele että muilla pitäisi olla. Rakennusaika oli tarpeeksi rankkaa pelkästään yhdistelmällä työssäkäynti + rakentaminen, jos olis ollut pieniä lapsia olisin varmaan tullut hulluksi.

Nyt kaksi alle 4v lasta ja koti on jo maksettukin. Meillä on tilaa ja rahaa jää nyt käyttöön enemmän kuin esim. jos asuisimme vuokrakaksiossa.
 
[QUOTE="tiitis";26329784]Ei ollut,eikä tule.En ole todellakaan mikään Omakotitalo asuja,ei kiitos.Eikä se Farmariauto ja koirakaan kiinnosta pätkääkään.[/QUOTE]

Meillä on sentään farmariauto. Ehkä se vähän lievittää meidän tilannetta kun ei sitä omaa TALOA ole :D ehkä meidän lapsilla sittenkin on ihan ok lapsuus vaikkeivat saa asua omassa TALOSSA.
 
Mä en oikein tajua tuota ajatuskuviota. Mitä se vauva tai pikkulapsi siitä piittaa onko se koti oma vai vuokrattu, pääasiahan on se, että on kunnollinen koti missä olla ja kunnolliset vanhemmat. Jos kaikki suomalaiset tekis lapsensa vasta kun "puitteet on kunnossa" niin taidettais kuolla sukupuuttoon aika pian... tietysti jotkut tekee lapsia totaalisen väärään kohtaan ja jos perheessä on jo lapsia ja talous koko ajan tiukilla eikä lapsille saada perusasioitakaan ostettua niin tietenkään ei kannata tehdä enää lisää lapsia. Mutta ei lasten tekemistä tarvi mun mielestä lykätä vaikka ei oiskaan vielä sitä omistusasuntoa ja farmariautoa tai vaikka ei oiskaan varaa kustantaa sille lapselle kielikursseja ja ostella yksiöitä (viitaten erääseen keskusteluun tässä männäpäivinä...).
 
Vuokralla oltiin omakotitalossa ja sitemmin myös kerrostalokolmiossa kun esikoinen saatiin.

Oma haave on saada nykyinen kerrostalokämppä velattomaksi ja lähikunnasta kunnostettava mummonmökki tyydyttämään tarpeen tehdä pihatöitä, itkeä silmät päästä kun katto vuotaa, erakoitua naapureista, nakuilla pihalla ilman yleisöä etc. :)
 
Mä olen kuullut, että pitää olla uusi, oma talo ja kaksi uutta autoa sekä kaksin vanhempaa, joilla molemmilla vakituinen työ. :) Joo, ei ollut meillä. :whistle:
Mielellään talo vielä punatiilestä ja auotojen oltava tila-autoja tai edes farmareita, eikä saa unohtaa sitä kultaistanoutajaa...
Joo ei ollut meilläkään taloa. Omassa=pankin kerrostalokolmiossa asuttiin/asutaan kun esikoinen ja tää toinenkin syntyi. Nyt ollaan vasta alettu miettimään taloa/rivaria kun meinaa tila loppua tästä rotankolosta.
 
Mielellään talo vielä punatiilestä ja auotojen oltava tila-autoja tai edes farmareita, eikä saa unohtaa sitä kultaistanoutajaa...
Joo ei ollut meilläkään taloa. Omassa=pankin kerrostalokolmiossa asuttiin/asutaan kun esikoinen ja tää toinenkin syntyi. Nyt ollaan vasta alettu miettimään taloa/rivaria kun meinaa tila loppua tästä rotankolosta.
Älä unohda että on oltava myös kesämökki, mielellään Leviltä tai jostain muualta sellaisesta. On myös varmistettava ennen lapsen syntymää että sinulla on varaa merkkivaatteisiin ja pystyt kustantamaan minkä tahansa harrastuksen mitä lapsi haluaa harrastaa. Teininä pitää päästä kielikursseille ja vaihtariksi, siihen on oltava varaa. Tietenkin ajokortti ja oma auto pitää hankkia lapselle, sitä ennen mopoauto ja muut härpäkkeet. Eikä autoksi tietenkään kelpaa mikään vanha, korkeintaan 3vuotta saa olla ikää. Lapsen on myös päästävä ulkomaille joka vuosi vähintään kerran että se sivistyy ja saa riittävästi virikkeitä. Kun lapsi menee naimisiin niin täytyy pystyä kustantamaan 300 hengen häät ja maksamaan lapselle ja hänen puolisolleen ulkomaanmatka häälahjaksi. kun he saavat lapsia niin sulla täytyy olla mahdollisuus kustantaa heille kaikenlaista koska lapsi on oppinu elämään leveästi eikä täten osaa käyttää omia rahojaan järkevästi ja ne loppuvat aina kesken. Ja tietenkin olet automaattisesti lapsenvahtina aina kun he haluavat sitä kuuluisaa omaa aikaa koska lapsesihan on tottunu pienestä asti ettei mitään epämukavuuksia tarvitse kärsiä ja että aina on oltava kivaa. :xmas:
 
Täytyy kiittä ja kumartaa kuinka ihanasti elämä on kantanut!

Tosiaan lähdettiin vuokra kaksiosta ja opiskelusta esikon kohdalla ja nyt 8vuotta myöhemmin 4 tervettä lasta, itse rakennettu omakotitalo maalaismaisemassa, tila-auto ja molemmilla vakituinen työpaikka ja edelleen olla naimisissa :D. Farmari-auto on mutta se on myynnissä, meidän perheessä ei ole järkeä pitää kahta autoa(eikä varaakaan) kun taajamassa asutaan ja koiraa eikä kissaa tule ikinä koska itse olen allerginen:saint:

En tiedä kuinka elämä olisi kantanut jos oltaisiin nyt vasta alettu lapsia haluamaan kun kaikki on valmiina...mutta parempi ettei tiedäkään=)
 
"mie"
Meillä oli. Mutta jos olisin saanut valita, niin olisi ne lapset saaneet syntyä ennen ok-talon rakentamistakin, mutta valitettavasti en raskautunut ennen kuin talo oli valmis, joten ei ollut oma valintani.
 
Pastakastike
Jaa. Oli vakituiset työpaikat, talo ja yksi auto ennen lapsen syntymää, mutta ei me tätä taloa ostettu lapsia ajatellen vaan siksi, että halusimme miehen kanssa asua omakotitalossa. Lähes viisi vuotta elettiinkin tässä kahdestaan, nyt meillä on yksi alle 2-v lapsi. Toista lasta, farmariautoa tai kultaista noutajaa ei tule :D
 
"vieras"
Älä unohda että on oltava myös kesämökki, mielellään Leviltä tai jostain muualta sellaisesta. On myös varmistettava ennen lapsen syntymää että sinulla on varaa merkkivaatteisiin ja pystyt kustantamaan minkä tahansa harrastuksen mitä lapsi haluaa harrastaa. Teininä pitää päästä kielikursseille ja vaihtariksi, siihen on oltava varaa. Tietenkin ajokortti ja oma auto pitää hankkia lapselle, sitä ennen mopoauto ja muut härpäkkeet. Eikä autoksi tietenkään kelpaa mikään vanha, korkeintaan 3vuotta saa olla ikää. Lapsen on myös päästävä ulkomaille joka vuosi vähintään kerran että se sivistyy ja saa riittävästi virikkeitä. Kun lapsi menee naimisiin niin täytyy pystyä kustantamaan 300 hengen häät ja maksamaan lapselle ja hänen puolisolleen ulkomaanmatka häälahjaksi. kun he saavat lapsia niin sulla täytyy olla mahdollisuus kustantaa heille kaikenlaista koska lapsi on oppinu elämään leveästi eikä täten osaa käyttää omia rahojaan järkevästi ja ne loppuvat aina kesken. Ja tietenkin olet automaattisesti lapsenvahtina aina kun he haluavat sitä kuuluisaa omaa aikaa koska lapsesihan on tottunu pienestä asti ettei mitään epämukavuuksia tarvitse kärsiä ja että aina on oltava kivaa. :xmas:
Ei pidä paikkaansa että ne jotka haluavat omakotitalon ja säästävät ahkerasti sellaisen saadakseen jo ennen lapsia, välttämättä syytäisivät rahaa holtittomasti ympärilleen. Itseasiassa mun kaveripiirissä ne joilla oli varakkaat vanhemmat, joutuivat tekemään eniten hommia saadakseen asioita. Ei ole tullut kenellekään mitään rahakasaa ilmaiseksi vaan perintönä lähinnä se ajatus siitä että kovalla työnteolla ja ahkeruudella voi vaurastua.

Mä en käsitä mitä pahaa siinä on jos haluaa itselleen ja perheelleen kivan kodin, vaikka sitten omakotitalosta?

Miten sen tekee kenestäkään sen parempaa tai huonompaa ihmistä missä asuu?

Vauvan kannalta se on ihan sama onko koti kerrostalossa vai omakotitalossa, vähän isommasta lapsesta voi olla kiva että saa oman huoneen.
 

Yhteistyössä