Kenellä on käynnistetty synnytys? Mikä rv ja syy?

Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin 41+2, koska lääkäri sanoi vauvan olevan jo yli nelikiloinen, ei sitten oikeasti niin iso ollutkaan..

Mulla vaan siitään mielessä nyt tämän kolmannen ya-kontrolli 8.11, silloin rv 41, enkä halua tulla enää kotiin ilman vauvaa..:headwall:
 
[QUOTE="kahden äiti";22344643]Kaksi käynnistettyä synnytystä, molemmat 42+0 ja syynä yliaikaisuus.

Mun kroppa ei vaan ilmeisesti saa synnytystä käyntiin.[/QUOTE]

Eli hyvin todennäköistä että mäkin joudun venaamaan vielä 2vk:mad:
 
"Mihla"
rv 42+2. Eka yliaikaiskontrolli oli 41+6, jolloin todettiin, että kaikki hyvin, parin päivän päästä uusi kontrolli. 42+1 seuraava kontrolli, (keskiviikko), jolloin ensin ajattelivat, että sovitaan käynnistyspäivä maanantaiksi (42+6), jos jotain tapahtuisi itsekseen. Onneksi lapsivesi oli kuitenkin parissa päivässä vähentynyt, joten seuraavana päivänä käynnistettiin ja syntyi.
 
"vieras"
Rv:a en enää muista, oli kyllä täysikäinen silloin, syynä jatkuva asennon vaihtuminen. Kolme tuntia tippaa eikä mitään... Kotiin ja uudestaan lapsivesien mentyä puolitoista viikkoa yli lasketun, lopulta vauvan asento kuitenkin niin hankala että sektion kautta maailmaan. Eli ei ne käynnistyksetkään aina saa vaavia liikkeelle, vaikka olisi viikotkin täynnä.
 
Mulla on käynnistetty neljäs ja viides synnytys.
Neljäs yliaikaisuuden takia syntyi (ja varmaan jo vähän senkin takia että olin jo aika poikki sitä raskautta) syntyi viikoilla 41+6. Ja olisivat kyllä saanneet aikaisemminkin käynnisttää koska oli isokokoinen vauva (4820g, 56cm).
Sitten tuo viides käynnistettiin sen takia koska oli pelkoa että kasvaa isoksi kuten veljensä. Tämä syntyi sitten viikoilla 39+6 ja kokoa oli sitten se 3820g ja pituttaa muistaakseni 51cm. Tätä tosin arvioitiin n. 800-1000g suuremmaksi.
 
IhanaValo
Eka on käynnistetty, rv oli 41+3 (muistaakseni, miten tämmösenkin meinaa jo unohtaa..kuitenkin rv 41+5 syntyi) koska paikat oli ihan epäkypsät vielä tuolloinkin, ei oikeestaan ees supistuksia ja isoa vauvaa "lupailtiin" (Arvio 4,1kg ja tyttö oli melkeen 4,5kg)
 
"soile"
rv 42 alettiin käynnistämään yliaikaisuuden vuoksi.
viimeisten kahden raskausviikoaikana kävin useissa lääkärintarkistuksissa + ultrissa, jotta nähtiin olisiko tarvetta aikaisemmalle käynnistykselle. kokoarvioiksi vauvalle mitattiin n. 3,5kg noilla käynneillä, joten senkään takia ei pidetty kiirettä käynnistyksen kanssa.

ihana, terve ja ISO tyttö syntyi lopulta rv 42+2 mitoilla 5120g, 56cm ja 38cm.
 
mn
38+2 koska lapsen paino arvio oli 4,2 kg (piti paikkansa), lapsivettä oli niin paljon et en tuntenut enää edes lapsen liikkeitä (mitattua saatiin 3 l) ja asuttiin 90 kilometrin päässä sairaalasta eli ois pitänyt tulla ambulanssilla sairaalaan jos lapsivedet ois menny. näin mulle se perusteltiin.
 
rv38
38+0 meni vedet, mutta synnytys ei käynnistynyt. 38+1 aamulla aloitettiin käynnistys cytoteceilla. 38+3 olis menty sektioon kohonneiden tulehdusarvojen takia, mut sitten ehti syntyä 38+3 aamulla.
 

Yhteistyössä