Kerroin miehelle imusolmukesyövästäni

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli kerroin miehelle, jota olen tapaillut vakavasti nyt useampia kuukausia, että sain alkuviikosta diagnoosin syövästä. En pystynyt kertomaan puhelimessa niin laitoin viestin.
Mies ei ole reagoinut mitenkään???
 
Eli kerroin miehelle, jota olen tapaillut vakavasti nyt useampia kuukausia, että sain alkuviikosta diagnoosin syövästä. En pystynyt kertomaan puhelimessa niin laitoin viestin.
Mies ei ole reagoinut mitenkään???
Ehkä mies tarvii aikaa sulatella asiaa,kun noin vakavasta sairaudesta on kyse ja ottaa suhun yhteyttä myöhemmin. Jaksamista ja tsemppiä.
 
HippuTAR
Mistä tiedät et on edes huomannu viestin?
Tai jos on jossain ja haluaa ottaa yhteyttä kun pääsee rauhalliseen paikkaan.

Onhan sekin mahdollista että ei halua suhdetta enää jatkaa. Toivottavasti kyse ei kuitenkaan olisi siitä.
 
vierailija
On varmaan vähän shokissa. (Jos siis tosiaan on edes kerennyt huomata koko viestiä). Aika paha paikka saada tuollainen tekstiviesti. Vaikeaa oli sulle kertoa, ja vaikeaa hälle vastata, kuulostaa ihan inhimilliseltä. Varmaan miettii että mitä ihmettä nyt sanoa, ja koska lähetit viestin, saattaa ajatella että se tarkottaa että et halua soittoa tai käyntiä. Tuskin välinpitämättömyydestä on kyse. <3
 
vierailija
Odottelee varmaan, että otat yhteyttä, kun olet vain pelkän viestin lähettänyt, minkä voi olettaa tarkoittavan sitä, että et halua puhua/tavata. Vai pyysitkö viestissä ottamaan yhteyttä?
 
vierailija
Eli kerroin miehelle, jota olen tapaillut vakavasti nyt useampia kuukausia, että sain alkuviikosta diagnoosin syövästä. En pystynyt kertomaan puhelimessa niin laitoin viestin.
Mies ei ole reagoinut mitenkään???
No miten tollaseen nyt reagoi?!

Ei kaikki toimi samalla tavalla, ehkä mies joutuu himppasen miettii, että mitä laittais. Mulla vois itelläkin käydä samoin, että aina alottaisin viestin kirjottamisen japyyhkisin pois, kun tuntuis, että ei löytäis oikeita/tarpeeks lohduttavia sanoja ja lauseita. Anna miehelle aikaa miettiä ja käsitellä asiaa, äläkä vaan rupee uhkaamaan tolleen, että et tiedä, kuinka pitkän ajan voit antaa anteeks. Sähän painostat ja kiristät tolla, vaikka ootkin saanu syöpädiagnoosin niin ei se silti oikeuta kohtelemaan toisia epäreilusti ja epä kunnioittavasti. Mies ottaa yhteyttä aivan varmasti, kun saa selkiytettyy tilannetta itelleen, koska uskon, että on ollu aikamoinen isku myös hälle. Voimia sulle ap, niitä tulet tarviimaan ja toivottavasti voitat taistelun syöpää vastaan. Halaus sulle:).
 
Meidän äiti oli keuhkokasvainleikkauksessa, ja leikkauksessa selvisi, että se oli syöpä. Sain tämän tietää, kun soitin heräämöön. Soitin isälleni asiasta, mutta isä joutui lopettamaan puhelun, ei pystynyt puhumaan asiasta. Ehkä tällaisesta on kysymys.

Jos ap itse saisit yllättäen lähimmältä ihmiseltäsi tekstiviestin, että hän on sairastunut tiettyyn syöpään, miten reagoisit?
 
vierailija
Tukea, läheisyyttä, sellaista normaalia "et oo yksin" -juttua.
Ei kaikki osaa ja ole sellaisia "olen sinun tukena" tyyppejä. Valitettavasti. Ei vain ole annettu työkaluja siihen, mallia omasta lapsuudesta kuinka olla läheisen tukena.

Oma mieheni on juuri sellainen. Itselläni vakava sairaus jonka aikana on tukenut minua omalla tavallaan. Käymällä kaupassa, tekemällä ruokaa ym. Mutta lohduttavia sanoja ei juurikaan, tai lausetta "miten tänään voit?"

Asiasta ollaan keskusteltu useastikin, sanonut itse ettei osaa ja näyttää tukensa muulla tavoin. Vasta monien vuosien jälkeen sen ymmärrän ❤

Voimia sinulle!
 
vierailija
Ymmärrän kyllä tilanteesi ja toivon jaksamista ja voimia hoitoihin.

Kuitenkin et itse kertonut vaikeaa asiaa henkilökohtaisesti, mutta nyt oletat hänen käyttäytyvän niin. Minulle myös eräs ystäväni ilmoitti vain viestillä ja oletin hänen tietenkin kertovan läheisille ja tärkeille henkilöille itse ja minä olin vain ilmoitusluontoinen ihminen. Myöhemmin sain myös selville hänen odottaneen minulta sekä muutamalta muulta ystävältä yhteydenottoja ja viestejä. Voikohan näin olla tapahtunut myös sinun tapauksessa?
 
vierailija
Ymmärrän kyllä tilanteesi ja toivon jaksamista ja voimia hoitoihin.

Kuitenkin et itse kertonut vaikeaa asiaa henkilökohtaisesti, mutta nyt oletat hänen käyttäytyvän niin. Minulle myös eräs ystäväni ilmoitti vain viestillä ja oletin hänen tietenkin kertovan läheisille ja tärkeille henkilöille itse ja minä olin vain ilmoitusluontoinen ihminen. Myöhemmin sain myös selville hänen odottaneen minulta sekä muutamalta muulta ystävältä yhteydenottoja ja viestejä. Voikohan näin olla tapahtunut myös sinun tapauksessa?
No kyllä minun mielestä kuuluu jokatapauksessa vastata viestiin, jos toinen on kertonut saaneensa syöpädiagnoosin. Vaikka olisi kuinka ilmoitusluontoinen viesti niin aika karua vaan jättää vastaamatta, ihan kun ei kiinnostaisi ollenkaan.

Veikkaan että ap:n tapauksessa mies on järkyttynyt ja yrittää miettiä miten vastata, ja vastaa myöhemmin kun on yksin ja saa rauhassa miettiä. Tsemppiä sinne!
 
vierailija
Odottelee varmaan, että otat yhteyttä, kun olet vain pelkän viestin lähettänyt, minkä voi olettaa tarkoittavan sitä, että et halua puhua/tavata. Vai pyysitkö viestissä ottamaan yhteyttä?
Tämä tuli minullekin mieleen. Hän voi ajatella, että laitoit viestin, jotta hän ymmärtää, miksi sinusta ei kuulu mitään. Ehkä hän haluaisi soittaa, mutta ei uskalla häiritä sinua.
 
vierailija
Mun "äly"puhelin ainakin hävittää viestejä niin, että näen joniun lähettäneen viestin, mut se on kadonnut kun avaan viestiketjun. Voisiko tästäkin olla kyse?

Soita sinä miehelle ja kysy ja puhu asiasta. Jos olette olleet jo pidempään suhteessa, niin mikä estää soittamasta tai kysymästä?

Paljon voimia, uskoa ja toivoa sinulle sairauden kanssa kamppailuun. :)
 
Jos painun nurkkabaariin ja ilmoitan, että baarilla on kolme sekuntia aikaa tyhjentyä, niin nurkkabaari on tyhjä samantien.
Kukaan ei pelkää minua, moni voittaa minut, mutta kukaan ei jää vastaamaan tuhoista joita syntyy milloin särjettävaäksi kelpaa kaikki mikä liikkuu tai mikä pysyy paikallaan.

Mitä sinä tahdot miehen tekevän?

En voi sinua sairaudessa auttaa mutta nurkkabaari tyhjenee kauniista pyynnöstä heti.
 

Yhteistyössä