Kerta kiellon päälle; v*ttu s**tana tota ukkoa!!!!!!


Kaks yötä oon nyt pitäny jotain perhanan unikoulua tolle mukelolle. Muksu huutaa tunnin välein ja mä en tunnissa saa unta. Eli oon lähestulkoon valvonu 3vrk putkeen. Unikoulu on kuitenki toiminu paremmin ku osasin odottaa, jo viimeyönä muksua ei tarvinnu kertaakaan nostaa sängystään.

Nyt sitte olin keittiössä laittamassa muksun safkoja (teen siis ite soseet) ja mies ei voinu auttaa siinäkään, vaan makas ku lahna sohvalla "koska hänellä on ollu rankka päivä". :headwall: Muksu huus ja mitä mies menee tekemään? NOSTAA SEN SYLIIN!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Nyt ei naurata, ku oltiin jo voiton puolella.

Alunperinki nää uniongelmat paheni, ku mies koki tarpeelliseks opettaa muksun nukkumaan päikkärit vaan vieressään, vaikka mä just olin 4kk taistellu, et sain sen nukkumaan yksin ja omassa sängyssä. :headwall:

Mä oon niin väsyny ja niin kyrsiintyny ja mulla menee hermot, ku toi ukko on niin ääliö!!! Lupas sata kertaa hoitavansa unikoulun, mut sit ku sen aika tuli, ni "hänen tarvii saada kyllä nukkua"!!!! Huikeet 4 yötä on vauvan 6kk elämän aikana valvonu ja silloinki on ollu liikaa vaadittu lämmittää pullo ja mun on pitäny kuitenki nousta imettämään!

Ja kyseessä siis mies, joka tekee 130pv vuodessa töitä, eli ei uskois liikaa rasittavan... :headwall:

Anteeks nyt purkaus, mä oon vaan niin väsyny ja PINNA KIREELLÄ!!!!

|O |O |O :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O
 
vieras
Siis sanoitko miehelle selvästi, että unikoulu menossa eikä saa ottaa syliin? Oletteko muuten(kaan) keskustelleet kasvatusasioista, eli onko mehellä edes mitään sananvaltaa lapsenhoitoon? Määräätkö sinä miten edetään ja miehen pitää toimia sen mukaan? Aika äkkiä saattaa mies lakata välittämästä ihan kokonaan, jos hänen tapansa hoitaa ei kelpaa. Toki jos tapansa on ihan vahingollinen niin ei sitten, mutta jos yritystä ja halua on, niin ei kannata tappaa sitä liian tiukoin säännöin, jos se ei ole kuolemaksi.

Mies varmaan ajatteli kuten minä, että kun soseet saa valmiina kaupasta,miksi rehkiä itse? Jos SINÄ haluat itsetehtyä ja mies valmiita, niin älä valita että joudut ne tekemään.
 
Voi ei.... valvominen on raskasta. Meilläkin unikoulun pitäminen edessä kun vauva syystä tuntemattomasta on alkanut vaatia taas maitoa öisin. Huomattavasti pienempi vaiva antaa vain se pullo kuin alkaa tassuttaa ja vaikka mitä, mutta pärjää kyllä taatusti ilmankin! Psyykettähän tuo taitaa sillä enempi lääkitä kuin varsinaista nälkää...

Mutta mitä tuohon siun ongelmaasi tulee niin ei auta kuin ihan oikeesti MOLEMPIEN, eikä vain sinun orientoitua tuohon unikouluun, sillä huudattamistahan se on. Jos miestä ei kiinnosta ja vituttaa niin voi mennä nukkumaan vaikka pihalle tai ostaa korvatulpat. Ei siitä mitään tule jos mies märäjää sängyn pohjalta että tahtoo nukkua, ihan varmasti koko muukin perhe tahtoo sillä hetkellä kun vauva itkee, vain nukkua!

Tsemppiä, taas kerran! :hug:
 
hei
minusta tämä on ehkä "inhimillisin erehdyksensä" mitä olet tänne kirjoittanut.
Paras oli se, että hän käytti teidän säästöjä omaan matkaansa vaikka te näette nälkää lapsen kanssa (ja olihan noita muitakin..)
Mut parempaa vuotta 2009!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sanoitko miehelle selvästi, että unikoulu menossa eikä saa ottaa syliin? Oletteko muuten(kaan) keskustelleet kasvatusasioista, eli onko mehellä edes mitään sananvaltaa lapsenhoitoon? Määräätkö sinä miten edetään ja miehen pitää toimia sen mukaan? Aika äkkiä saattaa mies lakata välittämästä ihan kokonaan, jos hänen tapansa hoitaa ei kelpaa. Toki jos tapansa on ihan vahingollinen niin ei sitten, mutta jos yritystä ja halua on, niin ei kannata tappaa sitä liian tiukoin säännöin, jos se ei ole kuolemaksi.

Mies varmaan ajatteli kuten minä, että kun soseet saa valmiina kaupasta,miksi rehkiä itse? Jos SINÄ haluat itsetehtyä ja mies valmiita, niin älä valita että joudut ne tekemään.
Mies haluaa että soseet tehdään itse. Minä myös. Mies on silti ilmassu ihan itse mielipiteensä.

Mies on kotona enemmän kun töissä. Tietää tasan missä mennään. Maanantaina neuvolassa (mies mukana) saatin 2 viikkoa aikaa opettaa muksu nukkumaan, muuten tulee sairaala reissu (taustaa en jaksa nyt selvittää ). Maanantaina sanoin että on pidettävä unikoulu. Mies oli samaa mieltä. Eilen käytiin taas sama keskustelu.

Meillä on kaikki systeemit yhdessä sovittu, koska mies on kasvatettu niin paljon fiksummin kuin minä, joten noudatan mieluusti anopin neuvoja/tapoja.
 
Tuohon vielä lisäys että kaikesta huolimatta siun kannattaa kysyä mieheis mielipidettä asioista! :attn: Niinkuin joku tuolla sanoikin, saattaa lakata piittamasta kokonaan jos tuntee olonsa turhaksi. Vaikeaa, tiedän, mutta palkitsevaa kun mies alkaa osallistua. Itsekin yllättynyt monta kertaa kun vaihdoin kertaheitolla asennetta, ja aloin nauttia vauvasta, enkä vain valittamaan siitä miten raskasta on (tämä nyt sitten ei liity sinuun millään tapaa!) kun mies ei auta ja mär mää. Nyt mies osallistuu HUOMATTAVASTI enemmän ja alkanut itsekin nauttia vauvasta ja saada niitä onnistumisen tunteita.
 
vieras
Kuulostaa aika rankalta, siis vauvan näkökulmasta. Ei olisi minusta moiseen. Vauva vasta 6kk ja siitä 4kk olet opettanut tavoille. Ja viimeiset 3vrk vauva huutanut tunnin välein. No, varmaankin olet tarkistuttanut jo korvat ja muut vauvojen vauvat lääkärillä ja varmistanut riittävän maidon saannin, jos on kaiken aikaa noin paljon heräillyt. Ymmärrän hyvin, jos perheessä on isompiakin lapsia, silloinhan sitä väsymystä on vaikea kestää. Parempaa uutta vuotta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä sille vauvalle nyt opetetaan? Se on 6 kk ikäinen eikö niin? Omassa sängyssä nukkumistako? Miksei saisi nukkua vieressä?
Tätä minäkin mietin...
Itsellä väsytti juniorin kanssa niin, etten jaksanut edes ajatella mitään unikouluja ja tassutteluja. Vaavi viereen perhepetiin vaan. Ei tarvinnut yöllä nousta ylös imettämään, riitti kun laittoi tissin suuhun ja jatkoi itse nukkumista.
Sitä imetystä tosin jatkuikin sitten melkein 2 vuotta...
 
Siis mä olisin sun tilanteessa jo varmaan paistinpannun kanssa ajamassa ukkoa ulos nukkumaan, koska se on niin niiiiin raivostuttavaa, kun pienikin virheliike voi vesittää koko homman. Ja jos et ole nukkunut 3 vrk:teen niin luulis oikeesti aikuisen ihmisen tajuavan, että säkin saattaisit "ehkä" tarvita unta ja apua...Siis "ehkä" miehen ajattelumallin mukaan.
Meilläkin ukko oli joskus aika äreä vauva-aikaan, mutta järkipuheella sain onneksi miehen mukaan. Ainakin henkisellä tasolla. :hug: Toivottavasti ei ihan koko homma mennyt puihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa aika rankalta, siis vauvan näkökulmasta. Ei olisi minusta moiseen. Vauva vasta 6kk ja siitä 4kk olet opettanut tavoille. Ja viimeiset 3vrk vauva huutanut tunnin välein. No, varmaankin olet tarkistuttanut jo korvat ja muut vauvojen vauvat lääkärillä ja varmistanut riittävän maidon saannin, jos on kaiken aikaa noin paljon heräillyt. Ymmärrän hyvin, jos perheessä on isompiakin lapsia, silloinhan sitä väsymystä on vaikea kestää. Parempaa uutta vuotta!
Tähän liittyy nyt niin paljon mitä et tiedä. Älä tee turhia johtopäätöksiä.

Ja eihän se lapsi päivisin oo mitään huutanu nyt, ilonen poika.

Eikä sitä huudateta, vaan rauhotetaan, mutta ei vaan nosteta sängystä. Pisin huuto oli 10 min ekana yönä ja silloin oli sylissä. Yleensä haluaa vaan nähdä äidin.

Tätä ennen tilanne oli kuitenki jo todella paha, mut en nyt jaksa sitä vatvoa.

Ja poika on terve kuin pukki.
 

Yhteistyössä