kertokaa kokemuksia L&T:stä, siis te jotka olette heille työskennelly??

  • Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää!
  • Ensimmäinen viesti
tahtoo tietää!
Haluan kuulla teijän kokemuksia tuosta firmasta, jotka olette heille töitä tehny. Mitä tykkäsitte paikasta? Oliko jotain mikä sai työmotivaation laskemaan? Kuinka teijän kohdalla palkka hoidettiin, oliko myöhässä vai ajallaan? Oliko jotain muuta, mikä paino mieltä?
 
"vieras"
Siivosupuolella olen ollut. Eka esimies ei juuri koskaan saanut tehtyä palkkoja oikein, uskomattomia selityksiä riitti. Työhönkutsuja ilman varoitusaikaa, ei tuntilistoja, ei tiettyä tuntimäärää vaan nollasopimus. Työtä saattoi olla viikkoja putkeen pari tuntia päivässä, usein vielä niin että tunti aamulla ja toinen illalla. Aivan hullua. Seuraavan esimiehen myötä tilanne hieman parani.
 
Palkat on maksettu aina ajallaan. Työilmapiiri sit kyllä riippuu ihan milllasia työkavereita on ja millanen pomo. Tällähetkellä mulla on aivan mahtis pomo mut myös niintä ei niin kivoja on ollut ja sillon myös työmotivaatio ei kovin korkeella ole. Ja siis siivous puolella olen.
 
Professional Griefer
Olin niillä siivouspuolella palveluesimiehenä. Palkat tuli ajallaan, joka oli ainoa plussa. Toki sekin oli säälittävän pieni palkka siitä duunista, mitä niillä tekee. Kyykyttävät nuoria, tietämättömiä sekä ulkomaalaisia oman etunsa = (alueen säästöt=provikkaa omaan palkkaan) vuoksi jne. Työvälineet oli jotain neuvostoliiton jämävarastoista varastettuja, eli ei todellakaan nykyaikaa tai ergonomisia. Alueet on ylimitoitettu, niitä ei voi ammattitaitoisinkaan hoitaa hyvin työajan sisällä.

En voi sanoa mitään hyvää. Liekö olisi palkkaakaan maksaneet ajallaan, ellen olisi kuulunut liittoon.
 
"vieras"
No minulla ei ollut palkka ikinä myöhässä. Se riippuu esimiehestä, että hoitaako se ajallaan. L&T:llä esimiehet ajaa palkat järjestelmään aina kuun lopussa ja puolivälissä. Että jos se esimies ei ehdi, niin jää palkka saamatta. Meillä esimiehet hoiti kyllä palkka-asiat ihan ok, tekivät ylitöitäkin, että saivat kaikki palkat ajettua järjestelmään. Jos jotain virheitä oli, niin yleensä ne oli ihan näppäilyvirheitä ja rahansa sai kyllä viimeistään seuraavassa palkassa. Että oli jotain hyvää siinäkin firmassa... mutta en mene enää ikinä pörssiyhtiöön töihin, minun selkänahasta ei oteta yhdellekään osakkeenomistajalle enää voittoa!
 
"vieras"
Olin niillä siivouspuolella palveluesimiehenä. Palkat tuli ajallaan, joka oli ainoa plussa. Toki sekin oli säälittävän pieni palkka siitä duunista, mitä niillä tekee. Kyykyttävät nuoria, tietämättömiä sekä ulkomaalaisia oman etunsa = (alueen säästöt=provikkaa omaan palkkaan) vuoksi jne. Työvälineet oli jotain neuvostoliiton jämävarastoista varastettuja, eli ei todellakaan nykyaikaa tai ergonomisia. Alueet on ylimitoitettu, niitä ei voi ammattitaitoisinkaan hoitaa hyvin työajan sisällä.

En voi sanoa mitään hyvää. Liekö olisi palkkaakaan maksaneet ajallaan, ellen olisi kuulunut liittoon.
Riippuu yksiköstä. Meillä oli ihan hyvät työvälineet. Ylimitoitusta oli, mutta niinhän se on ISS:llä ja SOL:llakin... isot firmat on vetäneet mitoitukset sellaisiksi, että juosta saa.
Palkat oli kyllä huonot. Sain rv-lisää vähän yli euron tunnilta. Nykyisessä paikassa saan yli kaksi euroa tunnilta ja perustuntipalkkakin on parempi.
 
"jjjj"
Palkat aina väärin. Joka ikisestä lisätyön korvauksesta sai tapella (peruspalkalla en suostunut ylitöihin). Työaika ei riittänyt mihinkään ja lopulta aloin jättää työt kesken ja lähdin kun työaika täyttyi. Kaikista ylitöistä ei makseta ja pomo pakottaa ylitöihin ja tekemään omia töitään myös. Pölvästejä palkkaavat koko ajan opetettavaksi ja kun pölvästit ei osaa tai jäävät aivastuksen takia saikulle on siellä töissä ne kunnolliset ihmiset ja IKINÄ ei kiitosta saa mistään. Ei enää ikinä tohon firmaan!!
 
JUu ihan hyvät on työvälineet meilläkin ja mitoitus on ihan passeli, tosin mitään ylimääräistä ei juuri ehdi tehdä. Olen jopa ollut kohteessa jossa oli liian löysää!! Ei sekään kivaa ollut että piti oikein keksimällä keksiä tekemistä että sais päivän kuluun.
 
"minävaan"
Olin joskus 12 vuotta sitten 2 vuotta töissä L&T llä Helsingis ja silloin tykkäsin ja seuraavan kerran olin hieman pohjoisemmassa samaisella firmalla joskus 6 vuotta sitten ja se oli ihan täyttä kukkua. Liikaa töitä, liian vähän aikaa ja huono perehdytys. Tein niska limassa töitä ja asiakas väitti että en ole muka töissä ollutkaan ja siitä johtuen jätettii puolet palkoista maksamatta. Irtisanouduin... Enkä muuten aijo mennä enää ikinä siivoamaan. <3
 
"minävaan"
[QUOTE="minävaan";29176866]Olin joskus 12 vuotta sitten 2 vuotta töissä L&T llä Helsingis ja silloin tykkäsin ja seuraavan kerran olin hieman pohjoisemmassa samaisella firmalla joskus 6 vuotta sitten ja se oli ihan täyttä kukkua. Liikaa töitä, liian vähän aikaa ja huono perehdytys. Tein niska limassa töitä ja asiakas väitti että en ole muka töissä ollutkaan ja siitä johtuen jätettii puolet palkoista maksamatta. Irtisanouduin... Enkä muuten aijo mennä enää ikinä siivoamaan. <3[/QUOTE]

Ainakaan millekkään yritykselle, kunnilla ehkä arvostetaan vähän enemmän.
 
Potkittu pihalle L&T:ltä
Mielestäni työkohteet oli kivat missä siivosin. Mutta työjohto täys paska minun mielestäni. Ottivat vain yhteyttä kun haukkuvat työntekijät huonoiks, itte olivat muka "hyviä", syyttävät työkoneittein ja pesukoneen rikkomisesta ja korjausta saa odottaa kauan. Eivät vastaa puhelimeen kun soittaa. Mielestäni täys paskapaikka.
 
hjuvaveli
En suosittelisi kyseistä yhtiöte edes vihamiehilleni. Rivityöntekijällä ei ole minkäänlaista arvoa yhtiön johdon ja esimiesten silmissä. Kikkailevat laillisuuden rajamailla ja samalla koittavat julkisesti luoda itsestään kuvaa hyvänä työnantajana. L&T:n vahinkosaneeraus puolelle ajautuvat ne, jotka eivät normaalissa rakennustyössä pärjää. Virheiden peittely ja suoranaiset rakennusvirheet ovat arkipäivää tuolla. Siivouspuolen ihmiset ovat eittämättä vielä huonommassa asemassa. Johtoportaaseen ei saa yhteyttä, kaikki delegoidaan pikkupomojen kautta työntekijöiden niskaan. Neuvon kiertämään tämän ulkokultaisen pörssiyhtiön toiminnot kaukaa, touhu muistuttaa lähinnä itämafiaa.
 
koira
työvälineitä liian vähän , työaikaa liian vähän esimies ei vastaa puhelimeen ja sähköpostiin kuin luottamusmiehen välityksellä, ei työvaatteita, palkat myöhässä, en ole saanut tilierittelyä pyynnöstä huolimatta , ei maksettu koulutuslisiä eikä luvattua rikosrekisteriotetta, työkohde ihanteellinen mutta firma ei esi miestä vaan työnohjaaja joka ei hoida hommiaan vituttaa ja toisetkin työntekijät ovat samaa mieltä.
 
ei ikinä enää
Olin edellis kesänä kesätöissä ja yhtä helvettiä oli. työvaatteiksi sai vain yhden firman logolla varustetun t-paidan, ei työkenkiä eikä mitään muuta. yhdellä paidalla piti pärjätä koko kesä ja kerran oli oma paita ja johto jollain tarkastuksella haukkuivat ja olettivat että käytän samaa hikistä paitaa koko viikon tai pesen sen joka päivä! Lisäksi työaikaani oli laskettu vakituisen siivoojan ajasta enkä kerennyt tekemään töitäni kunnolla ja asiakas haukkui minut pystyyn huonosta siivouksesta.Perehdytys kesti vain muutaman päivän.koneet ja kaikki oli uutta.motivaatio oli nollassa joka päivä ja mietin kauanko kestän.kesän jälkeen pyydettiin jäämään tuuraajaksi ja satunnaisia keikkoja teinkin kunnes raja tuli vastaan kun pyysin kilometrikorvauslistoja jo kolmannen kerran tuloksetta!ei ikinä enää isolle firmalle töihin!!
 
"keski"
Paska firma.Joukossa aina yks kalju joka itkee "omalle väelle" kuinka harjoittelijat pelkkiä perässähiihtäjiä ja ties mitä.Oman alueensa asukkaat tuskin koskaan näkevät koko pientä käppänää kun harjoittelijalle haukkuvat kun mitään ei tehdä.Onhan se hyvä ottaa ja tyhjentää jouluaiheiset roskikset vappuna.Se on sitä asiakaspalvelua ja harjoittelija saa haukut kun eihän sitä muutakaan näemmä osaa tehdä kuin lakasta katuja vaikka opiskeluun kuuluu niitä näyttöjäkin.Meno ei muutu ja saman rahan saa työttömänä tekemättä mitään kuin kituuttamalla riistopalkalla kun kuunnellut noita työntekijöiden avautumisia.En suosittele kenellekään L&T kierrätyskatastrofi Ky:tä.
 
vierailija
Ei ihme ettei hoideta piha-alueita eikä muutakaan kun on tommonen yritys jossa ei kunnioiteta työntekijöitä . Milloin
kiinteistöjen omistajat saavat tarpeekseen moisesta huoltoyhtiöstä
 
vierailija
Olen 10 Vuotta töissä kyseisessä Yhtiössä kauppakeskuksissa. Kaikki ulkolaiset siivojat sai lopputilin iso päälikkö antoi kenkää joka oli ettinen puhdistus. Kiinteistön suurin päälikkö ei ottanut kantaa mihinkään asiaan. Työpaikka kiusaamista 8 vuotta. Asiasta ilmoitettu joka instansiin 2 Kpl tutkintapyyntöa pasilan poliisi laitos.Työnjohtajat syylisty Henkeen ja Tervyteen rikkomukset. Tessiä rikottiin jatkuvasti ei saanut pitää ruokatuntia ja kahvitaukoja.
Työkaveria huijatiin tiputtamalla palkka alle TES- Palkan.Siivojat joutui tekemään omalla ajalla siivouksia ilman palkkaa.Mailman huonoita johtamista Työnjohto ja päälikkö tasolla.
Koko aika siellä kusetetaan duunareita joka ei ole muuttunu mihinkään suuntaan.
Lopputilin sai myös pääluottamusmies Vuosia sitten ja asia meni tuomio istuimeen ja sen työkaveri Oli laiton irtisanominen. Työnjohtajat Kakarat hyppii silmille.
 

Yhteistyössä