kertokaa kokemuksia tutin vieroituksesta 7kk; ikäseltä!

Millä menetelmällä?Ja oliko huuto korvia huumaavaa?Menikö kauan vieroituksessa?
Kaipaisn siis kokemusta temperamenttisten vauvojen vanhemmilta..

Ennen haukkuja ja kysymyksiä taustat kysymykselleni toisessa ketjussa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
En hauku vaan kysyn miksi noin pieneltä tutti pois? En ole nähnyt toista ketjua..
tän päivän ketjuissa 0-12kk on selvitys meidän risaiset yöt ja jatkuvaa tutin syömistä,se menee kaiken muun aktiviteetin edelle... :(

Ihan lapsen itsensä parhaaksi näin olen ajatellut..yöunet lapsella päin honkia..muuten nukkuisi oikein hyvin,mutta tutti on syynä moniin moniin heräämisiin..

eikä ole kyse äidin unien menetyksestä,tätä on jatkunut jo usean kuukuden..joten mä tulen tällä hetkellä toooosi vähillä toimeen :)
 
Jokaiselle on se vaihe kun yöt on risaisia.. seisomaan ja istumaan nousut yms. tulee uniin ja 7kk ikäisellä on vielä IMEMISEN TARVE jonkin aikaa.
En kyllä vieroittaisi öiden takia kun kohta helpottaa.. imemisen tarve siis vähenee 8-10kk iässä ja silloin suositeltava ikä vierottaa.. huomaat sen itse kun aika kypsä.
Luulen että tutin tilalle tulee sitten peukalo tai jokin muu josta on vaikeampi vieroittaa.
 
Meillä alkoi tuttiralli öisin n.3-4kk iässä ja jatkui 8kk ikään asti, sitten se loppui, kuten yösyönnit, ihan tyhjästä :eek: Aiemmin joutui käymään joskus jopa tunnin välein laittamassa tutin vaikka itse sen osasikin jo laittaa suuhun.. Ymmärrän sua kyllä (ja meillä tosiaan on tempperamenttinen lapsi, lue ns.vaativa vauva- ketjusta ;)), ja mä toivotan kärsivällisyyttä. Niin.. mä luulin et yöt sit helpotti kun ei enää syönyt, sit oppi seisomaan, puuuh! Onneksi ei ole kuitenkaan ihan kamalia öitä ollut enää paitsi sairastaessa. :)
Tempperamenttisen lapsen äitinä en myöskään sano sulle että "nuku kun lapsi nukkuu", se ei mene ihan niin ;)
 
käytätkö vauvallasi jotain muuta turvaa nukkuessa, kuten unirättiä tai lelua? meillä on molemmat olleet alusta saakka ja rätistä hakee nykyään tarvitsemansa rauhoituksen. yleensä laittaa itse rätin kulman suuhunsa ja jässyttelee sitä, joskus jässyttelee unilelunsa korvaa :) eli ei 7kk ikä ole ollenkaan huono ikä alkaa vieroittamaan, jos muut tutut ja turvalliset elementit säilyvät. onhan vauvoja, jotka eivät syö koskaan tuttia, eikä sitä suositeltu edes meidän synnärillä, eli tutti ei kuulu vauvan perustarpeisiin.
 
Meillä huonoja kokemuksia vieroituksesta, lapsi kylläkin oli jo 1v ja 3kk. Tutti ei meillä ollut edes kovin tärkeä (tai niin luulimme), käytössä ainoastaan unilla. Heitin vain tutit yhtenä päivänä roskiin ja nukkuessa oli turvana ennestään tutut uninalle ja uniharso. Lapsi ei nukahtanut millään unille ilman tuttia, nukutus kesti 2 tuntia päivin ja illoin. Lapsi ei itkenyt tutin perään lainkaan, ei vain osannut rauhoittua ja hillui pinniksessä yliväsyneenä. Kahden viikon jälkeen luovutimme ja tutit otettiin takaisin käyttöön. Puolen vuoden päästä uusi yritys joka onnistui hienosti. Tuolloin veimme tutit yhdessä lapsen kanssa roskiin ja puhuimme ettei iso tyttö enää tarvitse tuttia. Iltaisin itki tutin perään tunnin parina iltana puolisen tuntia ja sen jälkeen tutti unohtui.
 

Yhteistyössä