Kertokaa, miksi pesukone ei linkoa?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja sh-äiti, 04.03.2011.

1. sh-äiti

sh-äiti Vieras

Onko kokemusta? Pyykkikone jättää linkoamatta vaatteet. olen kaksi kertaa pesun jlk pyörittänyt vielä pelkän linkousohjelman, mutta eipä siitä ole mitään apua.

2. no kun se on

no kun se on Vieras

se on rikki

3. oletan niin

oletan niin Vieras

Melko varmaan on poistopumpussa vika, se pitäisi avata ja puhdistaa mutta en voi täältä käsin tehdä mitään.

4. sh-äiti

sh-äiti Vieras

No just mietin että osaakohan sille itse mitään tehdä(ohjekirjakin hukassa) vai soittaako suoraan korjaajalle.

5. "vieras"

"vieras" Vieras

Jep, poistopumppu joko tukossa tai kokonaan sökö

6. Keiju123

Keiju123 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.02.2010
    Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä oli poistoletku tukossa. Muovipala tukki putken, siitä kohtaa missä putki yhtyy lavuaariin.

7. "vieras"

"vieras" Vieras

Korjaajalle tietty, ei sitä voi itse korjata jos elektroniikassa on vika vaan pumppu pitää vaihtaa joka maksaa enemmän kuin uusi kone, kuten yleensä.
    Sen sijaan nukkasuodattimen voi itse tyhjätä, nopsaa näkee onko se täynnä

8. jotain apua

jotain apua Vieras

Jos tiedät mikä on poistopumppu ja osaat avata koneen sivusta niin sitten voit kokeillakorjata sitä itse, muuten ei kannata tehdä mitään vaan soittaa korjaaja.

9. "vieras"

"vieras" Vieras

poistoletku väärässä asennossa. Ollut monesti itelläkin.

10. ..

.. Vieras

[QUOTE="vieras";23279204]Korjaajalle tietty, ei sitä voi itse korjata jos elektroniikassa on vika vaan pumppu pitää vaihtaa joka maksaa enemmän kuin uusi kone, kuten yleensä.
    Sen sijaan nukkasuodattimen voi itse tyhjätä, nopsaa näkee onko se täynnä[/QUOTE]

Mies kävi ostaa uuden poistopumpun kun vanha menny rikki ja maksoi 38€, eli ei ihan uuden koneen hintaa.

11. "vieras"

"vieras" Vieras

Ei se maksakaan jos itse osaa hoitaa homman ja tietää mistä saa halvalla

12. "jep"

"jep" Vieras

ohjelmakortti hajoomassa.seuraavaks vhenee pesuohjelmat nim kokemusta on Onko edes upon kone? niissä juuri tätä vikaa,siis ihan alle puolen vuoden koneissakin.

13. "vieras"

"vieras" Vieras

Joo, letku tukossa tai väärin paikallaan. Tai se nukkasysteemi liian täynnä.

Meillä myös joskus vanha kone tekee tuota jos on liian täynnä, esim. pyyhkeitä täyttä koneellista ei aina jaksa lähteä linkoamaan. :D

Tosi kummallista kyllä jos tuota ei osaa itse tarkistaa, jopa minä osaan ja kuuluu musta perustaitoihin jos omassa kodissa asuu, vähän niin kuin hehkulampun vaihto ja vastaavat.. Tulispa kalliiksi jos joka juttuun aina pitäisi hankkia korjaaja, hui!?

14. klk

klk Vieras

Jos on vähän pyykkiä ja rumpu ei pääse tasapainoon niin ei linkoa. Suojelee konetta silleen.

15. juuu

juuu Vieras

Meillä linkoamattomuuteen oli syynä 10 sentin kolikko poistopumpussa.

16. "mmm"

"mmm" Vieras

tätä mäkin oisin veikannu

17. Moraalinvartija

Moraalinvartija Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.10.2010
    Saadut tykkäykset:
    10
    Meidänkään kone ei linkoa jos on liian vajaa.

18. sh-äiti

sh-äiti Vieras

Korjaajalle soitettiin ja sanoi puhelun perusteella että poistopumppu on mennyt rikki ja hän tulee maanantaina laittamaan uuden.

19. keppälerttu

keppälerttu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.08.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    meidän kone ei linkoa jos nukkasihti on täynnä..kannattaa sekin kokeilla.

20. Patu59

Patu59 Vieras

Moi,

kannattaa ennen kalliin korjaajan kuhtumista kokeilla seuraavaa:

Laita kuivapesuaineen tilalle 2-4 dl sitruunahppopulveria (tai sopivalta tuntuva määrä -- kahvinkeittimen puhdistusaine...) ja aja konetta kerran tai 2 90 asteessa!

Voi toimia!

/Patu

Jaa tämä sivu