Kertokaa mitä vikaa on Nico-nimessä???

  • Viestiketjun aloittaja Tuore mamma
  • Ensimmäinen viesti
Tuore mamma
Olemme miettineet pojalle nimeksi Nico... Siitä syystä, että nimen täytyisi olla sekä suomalainen että eurooppalainen (pojan isä) ja sopia sukunimeemme, joka on ulkomaalainen ja C-alkuinen. Minä kuitenkin emmin äärettömästi tuota nimeä, koska Nico-nimeä haukutaan aina liian yleiseksi lastensuojelunimeksi. Mutta meidän kriteerit täyttäviä pojan nimiä ei vaan montaa löydy! Siis kertokaahan nyt, onko rakkaan poikamme tulevaisuus pilattu, jos hän saa tämän nimen?
 
"Eräs äiti"
no ei mitään vikaa!
meillä on Mico :)

ja todellakin jos sukunimessäkin on c, niin ehdottomasti sopii. Mun mielestä noi "haukkumiset" noita c-nimiä kohtaan ei edes koske niitä jos on erilaisempi sukunimi, tai on kansainvälistä verta
 
"kiki"
enemmän ongelma ehkä on siinä, että sukunimi on virtanen tai möttönen ja etunimet nico christian. mutta jos sukunimi ja etunimi sopii toisilleen niin sitten nico on hyvä nimi, ainakin miun mielestä.
 
xx
Nicoa haukutaan lähinnä jos nimi on haluttu erikoisuuden tavoittelun vuoksi laittaa c-kirjaimella ja sukunimi on perisuomalainen. Jos lapsen isä on ulkomaalainen ja sukunimikin alkaa C-kirjaimella, Nico on oikein sopiva nimi.
 
En tykkää
Olemme miettineet pojalle nimeksi Nico... Siitä syystä, että nimen täytyisi olla sekä suomalainen että eurooppalainen (pojan isä) ja sopia sukunimeemme, joka on ulkomaalainen ja C-alkuinen. Minä kuitenkin emmin äärettömästi tuota nimeä, koska Nico-nimeä haukutaan aina liian yleiseksi lastensuojelunimeksi. Mutta meidän kriteerit täyttäviä pojan nimiä ei vaan montaa löydy! Siis kertokaahan nyt, onko rakkaan poikamme tulevaisuus pilattu, jos hän saa tämän nimen?
Saa koko ikänsä esitellä itsensä "Olen Nico, C:llä). Mietipä esimerkiksi puhelinkeskusteluissa, kun täytyy antaa nimi ja jos se poika joutuu tavaamaan sekä etu- että sukunimensäkin.. menis hermo. Ajattele sitä lastas nyt.
 
Ooo
Miksei Niko tai Niklas? Toki olen samaa mieltä kuin edellä on olleet, että sopivaan sukunimeen se c:kin sopinee ihan hyvin, myönnytään nyt sen verran ;) Mutta pelkän erikoisuuden vuoksi keksityt nimet on omasta mielestä kamalia. Mutta mitäs se muita haittaa nimeämästä lapsiaan ihan miten itse tykkäävät.

Edellisellä myös hyvä kommentti siitä, että on kurja joutua aina selilttämään se nimensä kirjoitusasu!
 
...
se on white trash -nimi. lastensuojelulaitoksissa on nicoja pilmin pimein. ja ei, tämä ei ole provo, vaan totesin tämän työskennellessäni lastensuojelussa. ja ei, en myöskään väitä, että kaikki nicot olisivat lastensuojelun asiakkaita.
 
Ego
Hmm..siis viitaten tonne että pitää aina selitellä sitten kuin kirjotetaan nimi...noh, huomasnpa tuon itekkin kun tytön nimi Julia. Kaikki puhuu siis Juulia eli kahdella ja sitten ne kysyykin että kumpis malli oikeampi...usein kirjottavat kahdella uu:lla. Heh, mummikin näköjään:whistle: Eipä tuo haitanne..nätti nimihän tuo ja kansainvälinenkin.
 
Huon harmaana
[QUOTE="Eräs äiti";22092299]no ei mitään vikaa!
meillä on Mico :)

[/QUOTE]

Tämä se vasta onkin kiva nimi.
"hei täällä on Mico c:llä, ei ei mikään Mikko eikä Miko eikä Niko vaan Mico äm ii see oo". Voin jo kuvitella tämän puhelinkeskustelun.
 
"NaNNa"
Mieheni nimi on Nicklas vanhemmat ovat ihan suomalaisia.. mitä sillä on valiä jos jossakin nyt vahingossa lukee väärin.. sanotaanhan Mia.. Miiia ja Tia Tiia ja Julia Juulia ja mikoa nikoksi ja niin edespäin.. aina voi sanoa nimen väärin.. Ei Nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.. niinhän sitä sanotaan.. Antakaa vaan ihan mikä nimi vain.. ei kukaan voi tulla valittaan että miksi teän pojalla on tuollainen nimi.. se on ihan omassa päätöksessänne.. Nico on ihana nimi. miestäni kutsutaaan nikeksi.. suomalaisittain eikä mitään haittaa tuostakaan oo ollu.. sitä paitsi jos nyt vanhempana pojan mielestä NiCo on vaikea nimi niin voihan sen muuttaa itse sitten nikoksi.. tai vaikka petteriksi.. ihan miten vaan haluaa.. onne teille vain pikkuisesta pojasta:) Tuo nimi on erittäin hyvä kun itse siitä tykkäätte. :)
 
.....
Jos on ihan tavallinen suomalainen sukunimi niin ei mun mielestä sovi mitkään c tai x nimet, Mico, Nico, Tico, Alex, Axel.. Mutta kerta on tuo ulkomaalainen sukunimi niin mikä jottei! :)
 
"vieras"
me annettiin nico siksi koska me luultiin ettei se kauhean yleinen nimi olis ollut. kuinkas kävikään..
samalla lailla on käynyt mun äidille kun nimeni antoi. olen susanna, ja meitä on niin paljon.
 

Yhteistyössä