Kertokaa nyt hyvät ihmiset- asiaa jääkaapin siivouksesta

Asiani koskee jääkaapin lasihyllyn pesua.meillä upu jääkaappi (sellainen yksiovinen iso...) siellä on hyllyinä sellaiset ns turvalasit ja niiden ympärillä on valkoiset reunasuojukset.Ongelmana on nyt se, kun olen jääkaappia siivoamassa mutta en millään ilveellä saa niitä reunuksia irti ja pitäis saada putsattua sinne ikäänkuin lasin ja reunksen väliin mennyt lika...millä ihmeellä onnistuu kun reunus on n iin tiukassa kiinni, että ilman hyllyn rikkoontumista et sitä irrota.Onko tarkoitus ettei niitä saakkaan irti...:ashamed::ashamed::ashamed:
 
"vieras"
Se vissiin riippuu ihan jääkaapista irtooko ne vai ei. Siskoni just valitti, ettei saa jotain jämähtänyttä hajua pois edes liottamalla, kun ei se reuna lähde irti.
 
"juppe"
Meillä on kärcherin höyrypuhdistin. Loistovehje jääkaapin siivouksessa (kuten monessa muussakin hakalassa kohteessa). Höyrynpaine "ajaa" lian pois raoista ja samalla kuumuus tappa pöpöjä - ei bakteereja, ei hajuja. EI tässä kohtaa tietty vinkkinä auta, mutta suosittelen ko laitetta. Tosi kätsy kaikessa tän tyyppisessä siivouksessa.
 
en testais
[QUOTE="mä";22767793]Kyllä ne pitäisi jokaisessa kaapissa irrota, ihan hygieenisyyden vuoksi. Ootko pesassu astianpesukoneessa ne lasit?[/QUOTE]

EI kyllä kannata testata astinapesukonetta, meinaan sillä saa pahaa tuhoa aikaiseksi jos lasit/metalli ei ole konepesun kestävää... Pesuaine voi olla ihan liian rajua noille. Se kun ei todellakaan sovi jokaiselle metallille eikä muoville.
 
Kokeilen liottaa.Kiitos vinkeistä!Tuosta höyrypesurista olen kuullut paljon hyvää...Ehkäpä joskus sellaisen vois hommata. Ei löytynyt ohjeistakaan mitään tietoa saako niitä reunoja millään irti ja en uskalla voimalla repiä eli muut kikat kokeiltava
 

Yhteistyössä