Kertokaa REHELLISESTI kuinka paljon lapsenne on hoidossa?

satu86
tällä hetkellä tyttö on minun vanhemmilla hoidossa. Eilen äiti tulee hakee likkaa ja tuo perjantaina ( enkä edes pyytäny että ottaisivat hoitoon, vaan halusivat itse ). Välillä saattaa olla tunnin tai pari miehen vanhempien luona tai toisen siskoni luona, jos käymme syömässä tai elokuvissa. Mutta mielelläni en kyllä sitä hoitoon mihinkään anna koska ikävä tulee heti kun se ovesta pihalle menee :(
 
vieras
Esikoinen on hoidossa 1 päivä viikossa, ja itse olen hoitanut asiat sitten sinä päivänä. Pienempi on ollut siskolla 1 tunnin kun esikon kanssa käytiin kaupassa ja hampurilaisella. Muulloin ennen kotiinjääntiä tyttö oli anopilla tai siskoillani esim. neuvolakäyntien ajan, muuten kyllä menee mukana.
 
Meillä tulee olemaan apuna vanhempani, sisareni ja kummitätini...sekä uskoisin myös mieheni exän olevan välillä halukas katsomaan pientä...tosin alkuun en varmasti kovin helpolla edes raaski jättää pientä hoitoon, vaikka niitä tarjolla olisikin...
 
Meillä ei ole hoitopaikkoja lyhyitä esim. lääkärin käyntien ajaksi. Tänä vuonna on kaikki lapset olleet 2 kertaa yhden yön isovanhempien hoidosssa, kerran on pojat olleet pari yötä vanhempieni mökillä ja muutaman kerran olen vanhempieni luona ollessa jättänyt kaikki tai osan lapsista shoppailu tai uintireissun ajaksi.
 
viihteelle lähtiessä, tai jos reissuun mennään (esim.tallinna), niin sit vien mummolle ja papalle (vanhemmilleni), jos jotain muuta menoa, ihan muutaman tunnin kestävää, niin sit kummeille. Vaihtelee kovasti kuinka usein...harvemmin kuitenkin.
 
Khimaira
Ihan rehellisesti: nykyisin todella vähän. Kaikki lapset ovat tädilläni hoidossa ehkä 2 krt/vuosi, sitten satunnaisesti hän saattaa katsoa lapsia esim. tunnin/kk jos on pakkorako.
 
Mun vanhemmat asuu viereisessä talossa, et melkein joka päivä mummu käy täällä tai poika on mummun ja vaarin luona. Usein viettää lauantaisin mummun kanssa aikaa, käyvät kaupungilla yms. varsinkin silloin jos mä töissä.
En vois sanoa, et poika on kovinkaan usein varsinaisesti hoidossa isovanhemmilla meidän menojen takia. Mutta ihan muuten vaan tykkäävät puolin ja toisin toisistaan niin oon antanut heidän olla yhdessä. Poika myös haluaa ja saa jäädä yöksi mummulle viikonloppuna jos haluaa. Soittavat sitten mulle ja toivottavat hyvät yöt. Kyllä mä tunnen olevani etuoikeutettu kun on näin ihanat isovanhemmat ja asutaankin lähekkäin ( appivanhemmat n. 12km päässä ) et on aina hoitajia ja jotka haluavat pojan luokseen vaikkei tarvittaiskaan hoitajaa :heart: =)
Poika siis 2v2kk.
 
Kumikameli
Ehkä noin kerran kuussa? Yleensä silloinkin on vain jompikumpi kerrallaan, esim esikko tykkää olla Paapan luona yökylässä ihan muuten vaan, tai käydä Paapan kanssa muutaman tunnin pyöräily retkillä jne.
Sen takia, et ite päästäis johonkin viihteelle lapset on hoidossa n. 5 kertaa vuodessa, osa näistäkin on sellaisia, et käydään ukon kans vaan kahestaan syömässä ja sitten kotiin...
 
Poika ehkä pari kertaa kuukaudessa papan tai mummun (mun vanhemmat) kanssa noin tunnin, että pääsen/päästään käymään asioilla esim. hammaslääkärissä, lääkärissä, pankissa. Poika siis 2v5kk. Neiti 4kk ei vielä ole hoidossa ollut.
 
esikoinen on ollut 3 kertaa mun kaverilla hoidossa,hoiti sen ajan kun sain työpaikan mutta tarhapaikan saaminen kesti.
esikoinen myös käy n. kahdenviikonvälein isällään, toisin sanoen on sillon mummulassa,en sit tiedä että hoitaako ne tyttöö kokoajan vai kuinka paljon isä tytönkanssa on. joskus kun ei ollut ollenkaan. mun vanhemmat pyytää välillä lapsia hoitoon yhdeksi yöksi. olisko kerran kahdessa kuukaudessa. mieheni vanhemmilla lapset ovat olleet kerran hoidossa,4 tuntia. mun vanhemmat myös on sen aikaa lastenkanssa kun käydään kahvilla. asutaan kuitenkin niistä senverran kaukana ettei ihan muutenvaan sinne ajella hoitoon viemään kahvittelunajaksi. yleensä kun siellä poikkeemme ne patistaa meidät ulos. ja tietenkin sen aikaa isovanhemmat katsoo lapsia kun saunomme. ei siis kovin usein,esikoisen on pakko käydä kun,muuten ei olisi niin usein hoidossa.
 
Yökylässä lapset on mummilassa pari kertaa vuodessa. Silloin kun käydään vaik viikonloppuna isovanhemmilla koko perhe, osa lapsista saattaa jäädä pariks tunniks mummin ja ukin seuraks kun muut käy vaikka kaupungilla...

Kotioloissa rakas serkkuni, joka asuu tässä lähellä, auttaa tarvittaessa jos miun pitää vaikka ite käydä lääkärissä tms... käytännössä aika harvoin vien lapsia hoitoon... Ite oon melkein aina lasten kanssa... =)
 

Yhteistyössä