Kertokaapas teidän häistä :)

Budjetti? kiinnostaa myös miten olette häät rahoittaneet, lainalla yms? jos joku haluaa kertoa :)
Vierasmäärä?
Teema?
Millainen juhlapaikka?
Miten juhlat jatkui, myöhään yöhön vai...?
Kauanko häitä suunniteltiin/valmisteltiin ennen virallista päivää?

Kokemuksia, mikä onnistui, menikö jotain pieleen?

kaikkea maan ja taivaan väliltä!
 
"vieras"
4 500-5 000, omilla säästöillä rahoitettiin, vieraita 50 (ei lapsia), ei ollut varsinaisesti teemaa, talvihäät, juhlapaikka oli ravintolan sali, sieltä myös ruuat, tarjoilijat yms. juhlat jatkui noin 2 asti yöhön. Häitä valmisteltiin kaiken kaikkiaan noin 3 kk. Todella hyvin onnistui, kaikilla oli hauskaa ja bändi soitti menevää musiikkia...
 
"Ninni"
Meillä häät vasta tulossa mutta....

Budjetti?
- Budjetti ajatuksissa n. 8000€, suurin osa maksetaan itse, molempien vanhemmat + isovanhemmat on myös halunneet auttaa rahoituksessa..

Vierasmäärä?
- n. 100

Teema?
- Meille tulee talvihäät, teemaväreinä on ihan valkoinen ja hopea. Juhlapaikalle tulee lisäksi paljon tuikkuja/kynttilöitä, sellainen himmeä, romanttinen valaistus

Millainen juhlapaikka?
-Häät pidetään Kappelinrannassa, juhlahuvilassa

Kauanko häitä suunniteltiin/valmisteltiin ennen virallista päivää?
- joku 1,5 vuotta
 
"Kaisa"
budjetti n. 2000€ + (tarkkaan ei laskettu, lähes ainoa menoerä oli ruoka juhlapaikka oli ilmainen häämekko käytettynä + korjailtuna 100€)

Vieraita oli n. 140 (myös lapset)

Meil oli maaliskuussa häät, värinä ruskea + kermanvalkoinen. pöydissä valkoinen liina n. 15cm leveä pajumatto + tulppaanin ja kynttilät

Valmisteluihin meni n. 3kk

kirkosta juhlapaikalle siirryimme potkurlla (minä istuin kyydissä)
 
hmm....
häät maksoimme itse(enemmän kyllä mies laittoi)
meni n.8000-9000e
juhlapaikkana oli pieni kartano"linna" vieraita oli alle 100
teema oli kesäinen..värejä(luonnon)oli siis kesähäät.sanoisin että parhaat missä olen ollut ;)
ruoka osittain teimme jotain itse ja loput tuli paikan pitopalvelusta. juomaa ja pientä naposteltavaa oli kokoajan saatavilla kun oli myös lapsivieraita.

meillä oli muutamia leikkejä ja kaikki muu perus setti.olimme varanneet häille tietysti kokopäivän eli kirkon jälkeen iltaan asti(ei ihan yötä kun sulhasen kanssa karkasimme;)
häitä suunniteltiin n.1v ennen h-hetkeä
 
"Ninni"
Alkuperäinen kirjoittaja törppö;24061674:
oikein teinimeinikiä omat vanhemmat ja vielä isovanhemmiltakin oltiin käsi ojossa kerjäämässä rahaa että päästään vihille
Höpö höpö. Ei olla kertaakaan pyydetty tai edes vihjastu, ihan itse ovat tarjoutuneet, jopa vaatineet että saavat maksaa esim. valokuvaajan meidän häihin :) heille myös on suuri päivä meidän hääpäivä. Ja vaikka maksettaisiin kaikki itse niin vihille päästäisiin kyllä, ollaanhan me työssäkäyviä ja säästäväisiä :O
 
Meillä ei ollut budjettia oikeastaan, rahaa meni vähän yli 5000e (näin luulisin). Maksettiin kuluja pitlin matkaa, ja laitettiin säästöön myös ja säästöistä maksettiin isoimmat laskut eli ruoka, ilotulitus ja puvut.

Vieraita oli 50, mitään teemaa ei ollut, väreinä valkoinen ja kulta, talvihäät kun oli. No tavallaan meillä oli illallinen vain, höystettynä muutamalla perinteellä ja seurustelulla vieraiden kanssa. Eli vihkiminen kello 16, sitten juhlapaikalle joka oli perinteinen seurojentalo, pieni vain. Alkumalja, ruokaa jne. Juhlat loppui kello 22, kun lähdimme lähimpien ystävien ja sisarusten kanssa vielä vähän jatkoille.

Häitä suunniteltiin 9kk.

Kaikki onnistui, kun ei ollut rima liian korkealla :D Pukuni on jäänyt mieleen ihanana, siis koko kokonaisuus. Ja se minulle tärkein osuus eli kirkko, on mielessä lämpimänä. Ai niin, valokuvaaja ei ollut paras mahdollinen ja vuosi sitten se suututti, mutta nyt olen päässyt jo senkin yli. Ilotulitus oli hyvä idea ja sen toteutus ihan mahtava. Ja musiikki, joka valittiin soimaan taustalla koko illan oli ihan meidän näköistä ja siitä tuli kehuja. Ja häätanssiamme muistelen lämmöllä :)
 
Meilläkin on häät edessä päin, mutta vastaan silti.
Meillä on kaikki asiat jo valmiina. Paikan koristukset, hääpuvut, bestmanin asusteet + kahden kaasojen mekot. Menu on päätetty (tähän tulee menemään n. 200-300e), alkoholit haetaan virosta (tähän menee n. 400-500e). Valmiisiin on mennyt rahaa n. 300e.
Säästöillä on rahoitettu, ja vielä tulee maksettavaksi astiavuokra (n.200e), juhlapaikan vuokra (310e) ja em. ruuat ja alkoholit. Noin suunnilleen tulee häät maksaa 1500e.

Vieraita on 40, talvihäät ja väriteemoina on valkoinen, hopea ja omenanvihreä.
Häitä on suunniteltu nyt 10/2010, eli 1,5v suunniteltu.

muoks. Niin, ja valokuvaus on 150e.
 
Viimeksi muokattu:
pienet häät
Jos kiinnostaa kuulla meidän mini häiden suunnitelmasta niin se olis tällainen:

- budjetti 1000e (itse maksetaan kaikki pikkuhiljaa)
- vieraita 30 (23 aikuista ja 7 lasta)
- juhlapaikka on kotonamme (okt maaseudulla)
- ei teemaa, halutaan vain meidän näköiset pienet häät jossa läheisimmät sukulaiset ja pari ystävää. Käymme hääpäivänä ensin maistraatissa ihan kahdestaan jonka jälkeen siis hääjuhla kotona. Rahaa kuluu sormuksiin, ruokatarvikkeisiin (tehdään itse), juomiin, "juhlapaikan valmisteluun" eli terassin tekoon ja paviljongin ostoon. Myös meikkiin ja kampaukseen haluan. Yksi puku olisi jo, mutta katsotaan jos löytäis jonkun vähän juhlavamman . Koristeet tehdään itse. Ystävä joka harrastaa kuvaamista toivottavasti suostuu kuvaajaksi :)

- Juhlitaan varmasti myöhään, tosin pienet vieraat pääsevät jo unille aikaisemmin. Meillä on muutama ylimääräinen huone majoitusta varten.

- häät ovat ns. yllätys kaikille, eli ei haluta etukäteen kertoa kellekään, vaan saavat sitten kutsun myötä vasta tietää.
 
"Piika-äiti"
Yhtenä intiaanikesän perjantaina kävelimme maistraattiin mukanamme kaksi todistajaa, miehen veli ja hänen vaimonsa. Minulla oli alennusmyyntimekko ja miehellä valkea puku. Puolen tunnin päästä kävelimme ulos maistraatista avioparina ja menimme juomaan todistajien kahvit pieneen konditorioon.

Sen jälkeen menimme puolukkaan keräämään huomisen hääjuhlan jälkiruokaan ja booliin puolukoita.

Hääjuhlassa oli noin 20 ihmistä. Häät oli kotona, teimme kaiken itse. Koristeena oli syksyisiä lehtiä. Ruoka oli yksinkertaista ja hyvää; uunikasviksia, jotain nautakäristystä (söin silloin vielä lihaa) ja paljon erilaisia salaatteja. Jälkiruokana puolukoilla maustettu kinuskikakku, joka oli siis myös se hääkakku.

Häät olivat hyvin pienet ja hyvin halvat. Niistä on kohta 20 vuotta. Sinä aikana olemme saaneet viisi lasta (1 v - 18 v) ja olleet kohtuullisen onnellisia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja törppö;24061674:
oikein teinimeinikiä omat vanhemmat ja vielä isovanhemmiltakin oltiin käsi ojossa kerjäämässä rahaa että päästään vihille
Et taida tietää että se on ihan perinne että morsiammen isä / vanhemmat / tai suku maksaa morsiusparin häät-

Nykyäänhän morsiuspari maksaa itse, tai ainakin suurimman osan itse, harvalla vanhemmalla kun on edes varaa maksaa niitä häitä.
 
samis?
[QUOTE="Ninni";24061653]Meillä häät vasta tulossa mutta....

Budjetti?
- Budjetti ajatuksissa n. 8000€, suurin osa maksetaan itse, molempien vanhemmat + isovanhemmat on myös halunneet auttaa rahoituksessa..

Vierasmäärä?
- n. 100

Teema?
- Meille tulee talvihäät, teemaväreinä on ihan valkoinen ja hopea. Juhlapaikalle tulee lisäksi paljon tuikkuja/kynttilöitä, sellainen himmeä, romanttinen valaistus

Millainen juhlapaikka?
-Häät pidetään Kappelinrannassa, juhlahuvilassa

Kauanko häitä suunniteltiin/valmisteltiin ennen virallista päivää?
- joku 1,5 vuotta[/QUOTE]

eikä! :D oon suunnitellu ihan samanlaiset häät mitä tohon teemaan tulee :D Talvihäät ois tiedossa, väreinä valkoinen ja hopea :D Haluan juurikin semmoista talventaikaa siihen tunnelmaan, elikkäs kynttilöitä paljon luomaan tunnelmaa. :) toki muutakin koristusta, mutta haluan pitää suht pelkistettynä, ei liikaa krumeluuria :) Mutta kylläpä häitten suunnittelu onkin ihanaa puuhaa!
 
"Ninni"
eikä! :D oon suunnitellu ihan samanlaiset häät mitä tohon teemaan tulee :D Talvihäät ois tiedossa, väreinä valkoinen ja hopea :D Haluan juurikin semmoista talventaikaa siihen tunnelmaan, elikkäs kynttilöitä paljon luomaan tunnelmaa. :) toki muutakin koristusta, mutta haluan pitää suht pelkistettynä, ei liikaa krumeluuria :) Mutta kylläpä häitten suunnittelu onkin ihanaa puuhaa!
:D niin on, suunnittelu on tosi ihanaa, ehkä siksi meillä kestää se näin kauan :)
 

Yhteistyössä