Kertokaas kaikkee mitä tarvis ottaa huomioon kun perustaa yritystä :)

Kopkop
Että onko se oikeasti kannattavaa yritystoimintaa. Minkälaista tulosta kahvila on tehnyt, onko kirjanpito kunnossa jne. Pelkästä "intohimosta" ei kahvilaa kannata ostaa, vaikka se monella haaveena onkin. Kylmä tosiasia kun on, että yrityksen täytyy kannattaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kopkop:
Että onko se oikeasti kannattavaa yritystoimintaa. Minkälaista tulosta kahvila on tehnyt, onko kirjanpito kunnossa jne. Pelkästä "intohimosta" ei kahvilaa kannata ostaa, vaikka se monella haaveena onkin. Kylmä tosiasia kun on, että yrityksen täytyy kannattaa.
Joo tottaki pyysin tältä myyjältä kaikki tarvittavat tiedot =) eli liikevaihdon, kalusteluettelon ja jotaki muita tietoja vielä =)

Ja kannattava toki pitää olla sehän on selvä.
 
vieras
Olet valmis tekemään pitkiä päiviä, ei mitään 8 h, vaan reilusti enemmän.
Yrityksellä olisi hyvä olla olemassa "hätävararahasto", jos jotain hajoaa tai itse sairastut.
Työntekijän palkkaaminen on kallista.
Kahvilatoiminta noin yleisesti ei ole mikään kultakaivos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet valmis tekemään pitkiä päiviä, ei mitään 8 h, vaan reilusti enemmän.
Yrityksellä olisi hyvä olla olemassa "hätävararahasto", jos jotain hajoaa tai itse sairastut.
Työntekijän palkkaaminen on kallista.
Kahvilatoiminta noin yleisesti ei ole mikään kultakaivos.
Juu pitkää päivää toki tottakai. Ja tää myyjä kanssa siitä jutteli, että kultakaivos ei oo mut pieni perhe, siis perheyritystä nyt pitää saa siitä kyllä elannon ihan hyvin.
Itse tekisin toki niin paljon kuin vaan ehdin ja mulla on teini-ikäiset lapset jotka työllistyisi siinä myös. Mut oon laskeskellu että tarvis kuitenki yhden työntekijän, koska lapset ei voi tehdä kuin joitaki tunteja.
 
Kopkop
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ota selville saisitko starttirahaa.
Yrittäjyyskurssi ei ole mikään huono ajatus ja usein se on starttirahan myöntämisperusteista yksi.
Sen verran jo selvittelin, että starttirahaa on hankalaa saada kahvilatoimintaan nykyään :/
Ehkä se kertoo jotain kahvilatoiminnan kannattavuudesta. Nousee kuin sieniä sateella uusia kahviloita ja lyhyeksi jää monen elämä. Vanhan kahvilan jatkamisessa on tietysti se etu, että se on jo ehkä löytänyt paikkansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kopkop:
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ota selville saisitko starttirahaa.
Yrittäjyyskurssi ei ole mikään huono ajatus ja usein se on starttirahan myöntämisperusteista yksi.
Sen verran jo selvittelin, että starttirahaa on hankalaa saada kahvilatoimintaan nykyään :/
Ehkä se kertoo jotain kahvilatoiminnan kannattavuudesta. Nousee kuin sieniä sateella uusia kahviloita ja lyhyeksi jää monen elämä. Vanhan kahvilan jatkamisessa on tietysti se etu, että se on jo ehkä löytänyt paikkansa.
Juu sitähän se, jossaki vaiheessa niitä kahviloita tuettii starttirahalla ja sitte ne kaatu kun tuet loppu. Mutta tää on hyvällä paikalla ja siitä on oikeesti vakiintunu asiakaskunta. Ja tää yrittäjäki on pitkän linjan ravintolayritys toimintaa pyörittäny henkilö. Mietityttää vaan se työnmäärä ja että uskaltaako palkata työntekijän jne.
 

Yhteistyössä