kertokaas kokemuksia kuparikierukasta

Nuorimman jälkeen ei olekaan ollut ihan itsestään selvyys nuo hormoonivalmisteet..halut menee yms.
Onko kuparikierukka ihan kauhea? Miten paljon vuoto lisääntyy, aiheuttaako munasarjakipua yms..
 
Mulla oli kuparikierukka n.5 vkoa. Kaikki meni ihan ok (mitä nyt sellaista limaa tuli koko ajan) . Otin siis 8kk synnytyksestä eikä menkat ollu alkanu... sitten kun alkoi oli 4pv. niukkaa vuotoa (luulin joksikin väliv.) Siotten alkoi kunnolla vuotamaan...lattiat lainehti verta kun suihkuun menin yms. kaks päivää katoin tuota kunnes otin langoista kiinni ja vetäsin kapistuksen pois!!!
Nyt tässä on yhdeksäs vuotopäivä menossa eikä loppua näy vaikka kierukan poisti 3 päivää sitten. Verentulo oli jotain niin älytöntä,alkoi jo tuyntumaan ettei mitää enää jaksa :kieh:
Mulle ei sopinut tuo ehkäisyksi...
 
Hei!

Mulla on kohta ollu viisi vuotta kuparikierukka;
Ensimmäiset puoli vuotta oli n. 20 pvää jonkinlaista vuotoa. Pari ekaa kuukautta sattui tosi paljon. Vaivoja kyllä on koko ajan. Kierto on jtn 30-40 pvää, kovat vatsakivut alkavat jo kahta tai kolmea viikkoa aiemmin. Sitten kun alkaa kunnolla vuotamaan niin se tulee kuin hanasta pari pvää, yhteensä menkat kestävät n. 10 pvää. Kivut ovat todella kovat.
Nyt kun tahtoisin kierukan pois niin se ei onnistukaan helposti, koska langat ovat kadonneet.
 
Joopa.. mullakin ollut kuparikierukka 2v. eka vuosi meni ihan ok,vähän kipuja,melko paljon vuotoa,mutta sen kanssa pärjäsi. kaikkihan on niin yksilöllistä näis oireiluissa. Mutta..sitten alko noin vuoden päästä takkuamaan se touhu,kivut koveni,vuoto tuli runsaammaksi ja alkoi inhottavat iho-ongelmia,huimausta,ym. en ymmärrä miksi sitten vuoden päästä se kierukka ei tykännytkään olla sielä alapäässä... kai mennyt pois paikoiltaan... se kierukka voi olla joko tosi hyvä juttu tai sitten se ei sovi ollenkaan. mutta kannattaahan sitä kokeilla. muutamat ystäväni ovat olleet suht tyytyväisiä...
 
Yksilöllistähän se on. Mä oon ollut yli 2 vuotta tyytyväinen, vuoto kestää saman 7 päivää kuin ennen kierukkaakin, 1-2 pvää on runsaampaa, mutta kuukuppi on hyvä pelastus tässä.
Nyt viime kuukausina vasta ilmaantunut hemoglobiinin laskua, raudasta tulee pahoinvointia, ja kun rautaa vähentänyt on aamuisin ja iltaisin päänsärkyä ja heikotuksen tunnetta.

Nythän sen voin poistattaa, jos nämä oireet eivät helpotu, mutta tosiaan pitkään sai olla tyytyväinen.
 

Yhteistyössä