kertokaas mitä hyvää mä leipoisin!

tekis mieli leipoa jotain hyvää,kohtuullisen yksinkertaista joko suolaista tai makeaa...Kertokaas mulle jokin hyvä ohje!omat on koluttu sataan kertaan läpi enkä jaksais etsiäkään *laiska :ashamed: *
eli jokin hyväksihavaittu ohje kiitos mulle! :D
 
Suklaavaahtorulla

8 annosta


Täyte:

2 dl kuohukermaa

200 g suklaata



Pohja:

4 kananmunaa

1,5 dl sokeria

1 dl perunajauhoja

1 rkl vehnäjauhoja

2 rkl kaakaojauhetta

1 tl leivinjauhetta






Valmista ensin täyte. Kuumenna kattilassa kerma ja paloittele joukkoon suklaa. Sekoita ainekset tasaiseksi seokseksi. Kaada suklaakerma puhtaaseen kulhoon ja nosta pakkaseen jäähtymään noin 15 minuutiksi. Valmista pohja. Vaahdota kulhossa munat ja sokeri sakeaksi, vaaleaksi vaahdoksi. Sekoita keskenään kuivat aineet. Lisää jauhoseos siivilän läpi varovasti sekoittaen. Levitä taikina leivinpaperoidulle uunipellille ja paista 225 asteessa 6-7 minuuttia. Ripottele puhtaalle leivinpaperiarkille hieman sokeria ja kumoa päälle torttupohja. Anna pohjan jäähtyä. Vatkaa sähkövatkaimella kylmä suklaakerma vaahdoksi ja levitä täyte tasaisesti jäähtyneelle torttupohjalle. Kääri torttu rullalle leivinpaperin avulla ja jätä saumakohta alaspäin. Nosta kylmään jähmettymään. Halutessasi siivilöi pinnalle kaakaojauhetta ja vuole suklaasta lastuja.
 
Nakkisarvet

2,5 dl maitoa
25 g hiivaa
0.5 rkl suolaa
6 dl jauhoja
50 g voita
75 g juustoraastetta

täytetahna:

0,5 dl ketsuppia
0,5 dl sinappia
2 valkosipulinkynttä

nakkeja

Kaulit taikinan pyöreäksi ja leikkaat siitä sellasia "pizzansiivuja". Täytetahnaa ja yks nakki leveämpään päähän. Rullaat kiinni leveästä päästä alkaen. Päälle kananmunaa ja juustoraastetta.
 
Mokkapalat (varmaan sata erilaista ohjetta, mut tässä yks)

6 munaa
6dl sokeria
8 dl vehnäjauhoja
5 tl leivinjauhetta
4 tl vaniljasokeria
3 dl maitoa
300 g voita

Kuorrutus:
4 rkl kylmää kahvia
50 g voita
2 rkl kaakaojauhetta
n. 4 dl tomusokeria
 
Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
Ajattelin tehdä tänään Marianne muffinsseja :p
Mä tein just lauantaina kun tuli vieraita, lisäks tein maitosuklaa-valkosuklaamuffinsseja, kasvis-fetapiirakkaa ja pasteijoita.
Just meinasin kans tehä alotuksen et mitä leipois mut joku muu olikin ehtiny ensin. Tuntuu et aina tulee tehtyä jotain marjapiirakoita, mokkapaloja, pulllia, sämpylöitä, karjalanpiirakoita tai sit jotain suolasta piirakkaa. No, toisaalta... mul kyl taitais olla viel raparperiä pakkasessa niin vois käyttää sen pois. Vaniljakastikekin ois jääkaapissa... hmm...
 

Yhteistyössä