Kertokaas, miten ihmeessä..

  • Viestiketjun aloittaja sotkupekka
  • Ensimmäinen viesti
sotkupekka
Saatte talonne siivottua ja pysymään siistinä?! Meitä on vain kolme, vauva vasta 6kk ja minä ja ukko. No, tätä taloa ei ikinä saa siivottua!! Tuntuu et kaikki aika menee tuon vauvan kanssa, vaikka kuinka yritän siivotakkin. Mies painaa pitkää päivää ja käy vielä yölläkin pari tuntia ajamassa. Joten ukosta ei kyllä oo siivoomaan. Äsken urheesti siivos mun kans keittiötä mut sit väsähti ja istu loppu aikaa vaan keittiön pöydän ääressä. Lopahti into siinä vaiheessa itelläkin eikä tullu aivan niin siistiä ku oisin halunnu. Ahistaa kauheesti, ku jouluki on tulossa ja pitäis joulu siivot tehä ja nytkin tekee tiukkaa siivota tää huusholli kunnolla pari kertaa viikossa.
Kertokaa siis, mikä on teidän konsti saada siivottua siinä ohella kun hoitaa lapsin/lapset?!?!
 
Kun esikoinen oli "vauva" tai siis tuonne reilu 1,5v asti ennen toisen syntymää, nukkui hän ulkona rattaissa jotain 3h unia, joten perusviikkosiivouksen tein perjantaisin noiden unien aikana. Sit jos oli isompaa siivoo, niin sit jaoin muistaakseni eri päiville tuohon uniaikaan. Sit on tullut vaihtelevasti luovittua, mutta muistaakseni yhtään viikkosiivousta en oo jättäny lasten jälkeen tekemättä (siis jos ollaan kotosalla oltu). Nyt lapset melkein 3v ja 1v4kk ja esim. kaappien pyyhintää voi harrastaa lasten leikkiessä esim. samassa huoneessa (tosin kaapista ulosotettavat kamat pitää laittaa pienemmän ulottumattomiin...) tai vaikka lasten mentyä nukkumaan (tänään puol ysin jälkeen aloin hinkata keittiön kaappeja, mies ei ole kotona nyt, on lähiopintojaksolla toisella paikkakunnalla).
 
"vieras"
Siivoilusta ja tavaroiden järjestämisestä kannattaa tehdä rutiini. Esim. ruokailun jälkeen ei lähdetä mihinkään tai tehdä mitään muuta ennen kuin keittiö on siivottu. Kun siivoa heti ruokailun jälkeen, ei mitään kaaosta pääse syntymään ja asia hoituu nopeasti pois alta. Sitten vasta hommaa onkin kun jätät puuroroiskeet pöydälle kuivumaan ja kastikkeenloput pannulle jämähtämään.
 
a-p
Meillä kans keittiön kaapit käytiin kyllä läpi:D Mut meillä kun tuo poika ei nuku päivällä kun korkeintaan puolen tunnin unet ja siinä yleensä sit yritän just syödä ite jotain tai maksaa laskuja tai jotain muuta sellasta. Tänään päivällä oon saanu joka käytyä oman vaatekaapin läpi. Tuo meiän veitikka kun ei meinaa kauaa viihtyä ilman että leikittäis. On nyt niin kärtynen ku tekee hampaita. Mutta nyt illalla nukuttaessa kokeilin, nii oli neljäs hammas tullu tänään läpi. Joten eiköhän tuo kohta vähän rauhotu:) Kyllähän tää tästä. Kaveri vaan soitti et oisivat huomenna tulossa käymään enkä sit kehannu kieltäytyä:D Rupes sit ahistamaan tää sotku:D Mutta todellisuudessa, täällä ei ees oo niin kauheen sotkusta..
 
Mikä sulle ap on siistiä?

Mulla kaksi alle 3v kotihoidossa ja lisäksi täällä heiluu yksi hännänheiluttaja karvastamassa nurkkia. Imuroin päivittäin juuri noiden koirankarvojen takia. Perusteellisemmin kerran viikossa. Enimmät lelut kerätään ennen päivälepoa laatikoihin. Olohuoneeseen ostin suuren korin johon heittelen lastenhuoneesta eksyneet lelut. Keittiön siivoan ruokailujen jälkeen, illalla en koskaan jätä keittiötä likaiseksi joten aamut menevät jouhevasti kun ei tarvitse esim.tyhjentää astianpesukonetta.

Pölyt pyyhin ja lattiat pesen kerran viikossa. Meillä nyt jatkuvasti näkee elämisen jälkiä, mutta tarkkaan koitan organisoida kodin puhtaanapidon että jää aikaa lapsille eikä vastassa ole täydellinen kaaos.
 
a-p
Juu, rakastan kun on siistiä mutta meillä ei sitä oo kun pari kertaa viikossa päivän verran kun oon saanu siivottua:D Vielä kun tuo ihana mieheni on sellainen että ei siivoa omia jälkiään oikeestaan koskaan.:D Taidan olla liika täydellisyyden tavoittelija:D
 

Yhteistyössä