Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

joo, aika hiljaista täällä meidän pinossa...

Onnea Siirille kääntymisestä ja ryömimisestä.
Tommy kans yrittää kovasti päästä eteenpäin mutta aika heikolla menestyksellä vielä. Kovasti kyllä pyörii selältä masulle ja masulta selälle.

Tommyn ihottumat alkaa parantua kortisoonin avulla. Nyt täytyy vaan kovasti rasvailla ettei pääse kuivumaan.

Muistatteko muuten kun odotusaikana kerroin kuinka mun ihottumat jylläs pahana, joka paikkaa kutitti ja olin aivan verillä ja ruvilla, ei saanut nukuttua kun kutitti jne.
Ihottumat jäi sillä kertaa synnärille kun tommy synty. Huomasin muutaman päivän jälkeen että hei mua ei enää kutita yhtään. Voitte vaan uskoa mikä autuus tuli.
Nimittäin stressi laukesi kun sain terveen pojan itselleni ja kaikki meni muutenkin hyvin. Koko odotusaika oli mulla kauheeta pelkoa ja huolta että meneekö kaikki hyvin ja keskenmenon pelko jylläsi koko ajan mielessä, kun edellinen meni kesken.
Nyt on jäljellä kauheet arvet jaloissa, mutta se on pientä kun on saannut tollaisen maailman suloisimman ja rakkaan pikku penikan.

No nyt toi minun rakas pikku-ukko taitaa heräillä aamupäikkäreiltä ja kutsuu äitiä =)

Mai+Tommy
 
Terkkuja pitkästä aikaa,
Kesä on hellinyt niin kovin, ettei tässä ole nettiin ehtinyt. Nyt vuorossa miehen viimonen lomaviikonloppu, ja ollaan vielä menossa mökille. Mutta paljon on ehtinyt tässä tapahtua:

6-kk neuvolassa käytiin, tosin ikää oli jo 6,5kk. Pituutta 72cm ja painoa 8,2kg. Ensimmäinen hammas on puhjennut, eilen näkyi jo ihan selvästi. Ja vielä ainakin on selvitty ilman kätinöitä. Max on myös siirtynyt nukkumaan omaan huoneeseen, ja ihan hyvin on mennyt. Yöllä ei siis enää syödä, eikä kyllä muutenkaan heräillä. Koira sillä nukkuu siellä kaverina. Eka öinä piti laittaa itkuhälytin, mutta nyt ollaan pärjätty jo ilman. :)

Mutta nyt pitää alkaa pakata mökkireissua varten, palaillaan!

Nupsu ja Max, 6.5kk
 
Taas kotosalla poikkeamassa.

Meidän piti tulla vasta ma tai ti kotiin, mutta mies tarvitsi kalavehkeitä, joten piti lähteä poikkeamaan kotosalla ja kaupassa. Joten ajeltiin siis kotiin. Matkahan ei ole pitkä, reilu 30 min joten sikäli ei haittaa. :) Mutta siis lähdetään takaisin tuossa hetken kuluttua, kun mies käy ostoksilla ensin.

Siirille hurjasti onnea uusista opituista asioista! Meillä Netta nyt ei suuremmin ole uusia juttuja oppinut. Mahallaan tosin pyörii napansa ympäri. Mutta muuten ei etene vielä. Takaisin selälleen kääntymisen on neiti unohtanut täysin. Tai siis ei ole sitä tehnyt muutamaan viikkoon. Viihtyy nyt niin kovin masullaan, että kai se sitten on Netan mielestä turha taito. ;)

Mulla, tai siis meillä on tosiaan haave asua jossain maalla. Oikeesti rauhassa, niin että mun ei tarvi edes nähdä koirien hihnoja! Se on suunnilleen se kriteeri. Mutta toisaalta sitten taas paras olisi ettei kauppaan olisi kauhian pitkä matka. Kun talossa vain yksi auto. Mutta nyt ainakin tällä hetkellä täällä kämppien hinnat niin kauheessa nousussa, ettei kannata edes aatella! Keväällähän katseltiin asuntoa enempikin ja sitten päätettiin pitää tauko neidin takia. No nyt sitten on hinnat siitä keväästä noussut niin paljon, että tauko jatkuu vielä. Mutta ehkäpä joskus. :)

Meillä Netta syö kans iltasin banaanipuuroa, jauheesta tehtyä. Oli se kyllä kätevä kun sai alkuun tehdä pikku makuannoksia. Mä syötinkin sitä aamusta ja päivällä pikku määriä ensin. Eilen sai sitten illalla ekan kerran ja hyvin uni maistui. :)

Mulla ei muuten millään näy kuva profiilissa!!! Krääks! Ärsyttävää!

Mutta nyt kaikille mukavaa viikonloppua!

Nampula & Netta
 
Aurinkoista päivää kaikille !

Kiirettä pitää, kun tahdo ehtiä kirjoittelemaan mitä meille kuuluu :)

½v neuvola on takana päin. Vaaka heilahti 10900g ja pituutta 71cm, eli melkoinen jässikkä on äitillä kannettavana. Täällä on juuri ennen ½v käännytty selältä masulle.
Pyöritään navan ympäri eli siitä se liikkuminen lähtee ...

Meillä syödään jo aamuin illoin puuro soseella, kaksi lämmintä ateriaa ja yksi sose unien välissä. Muutama yökin on jo nukuttu illasta aamuun, ihanaa :)

Uusin keksintö on päristellä, niin että kuola lentää. On muuten kiva kun suuhun laitat lusikallisen ruokaa ja sitten päristellään :LOL:

Nauttikaa nappuloidenne kanssa vielä tästä kesästä, mitä on jäljellä :heart:

kuu-ukko ja poju ½v
 
Meillä tyttö on tosi touhuissaan kun pääseepi vähän jo liikkeelle =) Nampula meillä meni pitkään että mitään kehitystä ei tapahtunut mutta nyt sitten kerralla kaks asiaa :whistle: Enää ei uskalla jättää lattialle vahtimatta hetkeksikään kun on puolentoista metrin päässä sohvan alle pyörähtäneenä :eek:
Vielä tuosta maalla asumisesta niin meillä uskaltaa päästää koiran vapaaksi kunhan ite on pihalla ja vahtii (tontit tosiaan sen verran suuret) 3 sivulla aidat mutta tielle ei ja joskus kyllä livahtaa sinne kuin varkain. Kaikki talot on erinäköisiä kun ollaan vanhalla asuin alueella, sellaselle uudelle kaavoitus alueelle jossa saa tyyliin olla 3 erimallista ja 2 värisiä taloja mua ei sais millään. Kaikki samalla kaavalla tehtyjä.
Huomena mennään taas Ikeaan ostoksille ;) ei me kyllä mitään tarvita mutta josko sieltä jotain taas tarttuisi mukaan....
Kuu-ukolla mahdoton pojan jöllikkä :LOL: melkein puolet painaa enemmän kuin meidän Siiri...
Milloin meinaatte kokeilla kalaa vauvoille? Rasvaisia kaloja meidän neukkutäti suositteli, mites muilla?
Amodini mää en ehkä uskaltaisi lähteä noin kuumaan paikkaan, rohkeasti menette ja onhan siellä paikallisiakin joilla on vauvoja ja ne elää siellä ympärivuoden. Tekis kyllä terää loma mutta taitaa tältä kesältä jäädä.

Hh ja Siiri reilut 5kk
 
Minäkin ehdin nettiin pitkästä aikaa.

Ollaan yhä mummolassa. Mun sisar perheineen (2 lasta) oli täällä kans mutta lähtivät tänään pois. Tuli ihanan rauhallista, kun oli vieraitakin ja hulinaa on riittänyt. Hassua, mutta mulle tää kotona olo on ollut raskaampaa kuin kotona kahden tytön kanssa. Koko ajan joku on haluamassa tyttöä syliin ja naurattamassa ja iltaisin se ei ole meinannut millään rauhoittua nukkumaan kun on ollut niin menoa. Rutiinit on menneet ihan sekaisin... |O No, eiköhän me saada ne takaisin kun palataan kodin rauhaan joskus ensi viikolla.

Vierastaminen näyttäytyi eilen ekaa kertaa oikein kunnolla, kun tuli Ellille ihan vieraita ihmisiä kylään ja mä menin eri huoneeseen hetkeksi ja tyttö jäi mummonsa syliin. Alkoi ihan hirmuinen itku ja huuto ja tyttöä oli vaikea saada rauhoittumaan. Mummolle taisi tuli trauma... :(

Amodini: Meidän Manduca on oululaisesta Taikapilvi-liikkeestä, netin kautta ostettu. Värinä on hiili, olen tykännyt kun sopii kaikkien vaatteiden kanssa. :D Mutta puklut näkyy tosi hyvin, se on huono puoli!

Puuroa on maisteltu parina iltana mutta merkittävää parannusta uniin ei ole näkynyt. Tyttö oli tosi kärttyinen kun ummetti, mutta tänään tulleet megakakat auttoivat asiaa. Pitänee harrastaa ahkerammin luumunsyöntiä...

Liikkumista täälläkin yritetään kovasti mittarimatotyyliin, mutta vielä ei etene. Kääntyminen on sujuvaa paitsi että vatsaltaan tyttö ei enää osaa kääntyä takaisin selälleen. Hampaita on kaikki kaksi ja tänään tyttö puraisi imiessään oikein kunnolla. Sattui ihan sairaasti!!! :O Huh huh, loppuu imetykset nopeasti jos alkaa tyttö äitinsä tissiä järsimään. :LOL:

Jiksu ja Elli 4 kk ja 2 vkoa
 
Huomenta !

Näin se on sitten elokuu jo, ei meinaa perässä pysyä kun kesä viilettää ohi. Antonilla puolivuotis päivät ihan kohta.Meinaatteko muuten käydä kuvauttamassa muksut puolivuotis kuvassa ?
Mä ensin meinasin, mutta näitä rahareikiä on tässä tulossa niin hirveesti, joten ajattelin vaan itse säätää jonkun kuvaussession täällä. Poika ainakin osaa istua nököttää nojatuolissa mahtavasti varpaat suussa... :D

Amodini : Mahtavaa että saitte matkan varattua! Milloin olette lähdössä? Metsäpalot aiheutti varmaan jonkin verran peruutuksia, josko sitten matkatoimistot myy näitä peruutuspaikkoja niin halvalla ? Ihan kiva saari tuo Rodos. Vaikka itse Kreikkassa olen matkustellut kohta 15vuoden ajan, Rodoksella tuli käytyä vasta 3 vuotta sitten. Tykättiin molemmat, mieskin on aika ronkeli lomapaikkojen suhteen, joten hänelle kans iloinen yllätys että viihtyi saarella sen verran hyvin että haluaisi mennä vielä toistekin =)
Muuten, piti vielä kysyä että syökös se Kaisla jo kiinteitä? Onko teillä hotellihuoneessa keittiö ns.huoneisto, vai pelkkä hotellihuone? Jos syö jo kiinteitä, ota kaikki soseet ja puurojauheet mukaan, sillä täällä ei valmissoseita ole. Muksun puurojauheet on täällä Nutricia merkkisiä, ja peltipurkeissa. Valinnanvaraa ei todellakaan ole. No hedelmät ovat täällä hetkellä varmasti tuoreita ja hyviä. Liberoita ja Pamperseja saa, tosin nekin kalliimpia kuin Suomessa :(

Me oltiin myös mökillä.Mulla on nyt semmonen veetutus päällä ettei mitään rajaa. Viimepäivinä anoppi ja appi ovat sitten ruvenneet vihjailemaan että he veisivät pojan pariksi viikoksi mökille keskenään :eek: Mulla meni pasmat ihan sekaisin, sanoin että en nyt oikein tiedä jne, ja siitäkös ne heti närkästyivät. Kyllä mulla pitää olla oikeus päättää annanko poikaa heille vai en. Ja en tosiaankaan pariksi viikoksi, ei ikinä!!!! Mies on töissä, ja mä en jaksa heidän kanssa olla kahta viikkoa mökillä mistään hinnasta.
 
Hei!

Amodini mun likkakaveri asuu rodoksella, on asunut jo 20 vuotta. Se on Caktus nimisessä hotellissa töissä. Se hotelli taitaa olla Ellin rannan puolella.
Mä tykkään kanssa että rodos on ihan kiva paikka ja sopii myös lapsiperheille. Olen muutaman kerran käynnyt siellä.

Kitty me varmaankin viedään tommy vasta 1.v kuvaan. Mä oon näpsinyt tommystä kuvia ihan hirveesti. Kaksi albumia jo täynnä :whistle: Paljon on sellasiakin kuvia mitä ei tarviis teettää mutta minkäs teet, kaikki on muka niiiin ihania ja pakko teettää =)

Maalla asumisesta mä oon ihan kaulaani myöten täynnä tätä.
Nimittäin tässä tuhannen asukkaan kylässä ja tässä meidän kadulla asuu vain mummoja ja pappoja. Täällä on yks pieni kauppa jota vois ennenmminkin sanoa kioskiksi, siellä ei ole juuri mitään.
Meillä on vaan yksi auto ja mies käy sillä töissä. Kaupunkiin on matkaa 10km.
Joten täällä kökötän päivät pojan kanssa ja meinaan tulla hulluksi |O

Eilen tulin sanottua muutama valittu sana miehelle...
Että täytyy myydä talo pois ja muuttaa kaupunkiin tai sit hankkii mulle auton että pääsis kulkemaan pojan kanssa.
Aika yksinäistä on muutenkin, täällä mulla ei ole ketään kaveria. Ei ole päässyt ystävystymään, kielimuuri!
Miehen kaksi siskoa asuu täällä ja niitten kanssa joskus ollaan, mutta ei se ole sellasta ystävyyttä mitä ystävien kanssa on koska on miehen sukua ja aika kovia juoruamaan asioista, ei niitten kanssa voi vapaasti jutella,heti asiat menee eteenpäin. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Että tällästä valitusta tuli tänään...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mai+ Tommy 5kk+ päivää vaille 2vk
 
Amodini : Kiitos! :hug: meillä taitaa olla toisinaan vähän samanlaista vääntöä anoppiemme kanssa :whistle: On vaikeeta välillä vetää ne rajat, ei haluaisi tahallaan loukata ketään, mutta en tässä rupea kynnysmatoksikaan.Olen tähän asti ollut liian kiltti, suostunut moneen asiaan vaan miellyttääkseni muita ja sitten itsekseni purnannut miksi. Nyt päätin lapsen synnyttyä että otan ohjat käsiin ja päätän tästedes omasta elämästäni ja perhetta koskevissa asioissa. Mies ei osaa sanoa juurikaan juuta eikä jaata, varsinkaan isälleen :/

Antoni on kasvanut mun mielestä viime viikolla hirveästi, tai oppi uusia asioita. Nyt nousee masultaan suorien käsien varaan, ja pyllykin nousee...eli kovaa yritystä konttausasentoon mutta eihän siinä pysy kuin sekunnin ja sitten lässähtää.. :LOL: Noin metrin verran etenee, yleensä peruuttaen tai sivuttain kiemurrellen =)

 
Hei kaikille! Sain pojat just nukkumaan ja pikaisesti luin jutut ja laitan kuulumiset. Kaikilla tuntuu olevan asiat kutakuinkin mallillaan ja lapset kehittyy =) Hauskaa seurata miten yht äkkiä huomaa jonkin uuden taidon ilmestyneen. Meillä pyöritään lattialla ympyrää ja kovasti koitetaan eteenpäin. Juttua riittää ja tuota päristelyä on meilläkin.

Ihanaa Amodini kun pääsette matkalle. Ilmatkin tuntuu nyt olevan taas tätä sateista tämän viikon ainakin. Kerro sitten heti miten lento meni. Minua mietityttää eniten tuo lentokoneessa olo. Tai no kahden kanssa... mietityttää kaikki lähteminen. Tosin ollaan kyllä aktiivisesti mekin poikien kanssa liikkeellä oltu. Pitäisi ostaa kunnon matkarattaat. Meillä on nyt carenat mutta Maclarenilla on aika näppärä malli kaksosille.
Meillä menee muuten kunnon rattaa vaihtoon. Eli Briot jotka hankitittiin odotusaikana. Olin niihin tyytymätön jo alunperin. Nyt ne on sitten liian ahtaat :)
Pojat ei voi enää niissä nukkua. Ostan väliseinälliset Easywalker merkkiset. On euroopassa tosi suositut yksösillä ja kaksosilla. Alunperin olisi pitänyt hankkia sellaiset. En vain tiennyt mitään kaksosrattaista ja valikoima oli huono. Näihin rattaisiin saisi turvaistuimetkin kiinni. Ainut malli kaksosille. On mielestäni aivan ihanat!!
Muuten, Manduca reppua saa bebesistä kampista! Kävin siellä katsomassa. Sieltä voi löytyä kyseistä väriä. On vaan kalliimpi kuin netistä tilattuna.

Kitty koska te olettekaan tulossa suomeen? Eikö teilläkin jo matka lähene? Eikö ole ihanaa.
Voimia muuten noihin anoppiongelmiin. Eikö tuo ole aika tyypillistä sielläpäin. Minulla ainakin siskon anoppi italiassa on kova järjestämään heidän asioitaan vaikka heillä ei ole edes lapsia. Ai niin ja vielä: Ihana nimi pojalla. Antoni on loistava myös suomalaiseen suuhun :heart:

Lähden nyt suihkuun ja odotan että mies tulee kotiin. On golffaamassa taas...Harrastus vie vain vähintään neljä tuntia päivästä. Toisaalta olen ihan tyytyväinen täällä poikien kanssa. Oltiin taas eilen lievästi törmäyskurssilla :x

Niin ja Amodini Meillä pojat on veneessä matkarattaissa. Heillä on Vauvaliivit. Mutta Hangossa ei oltu veneellä. Tämä kesä menee nyt näin. Ensi kesänä sitten paremmin.

Voikaa hyvin :hug:

Roosa ja pojat 5,5 kuukautta
 
Kitty: No ei sun tietenkään tarvi antaa lasta pariksi viikoksi, eihän tuollaista voi edes ehdottaa!!! :eek:

Mä olen päättänyt olla reilusti itsekäs, jos me ei tarvita apua niin me ei tarvita. Jos mä en halua antaa tyttöä anopille hoitoon, mä en anna. Elli on MUN lapsi eikä kenenkään muun (no miehen tietty kans...) ja mä en aio ottaa syyllisyyttä siitä että haluan olla oman lapseni kanssa. Anopin mielestä mä olen varmaan kauhea bitch mutta so be it. Oman perheen rajat on pakko tässä vaiheessa vetää tai ne vetää joku muu. Ja jos ne vetää joku muu, niistä tuskin tykkää itse.

Anoppisuhteet on vaikeita, miksiköhän niin muuten on? Onkohan ne mustasukkaisia pojastaan vai kuvitteleeko että me ollaan niiden lapsia kans ja meitä voi määräillä ja ohjailla kuin omia lapsiaan? En tiedä, onkohan tätä asiaa kukaan koskaan tutkinut?

Meillä menee miehen kanssa just nyt tosi hyvin, kun meillä on välimatkaa tuhat kilsaa. :LOL: Mies meni kalaan ja me tultiin mummolaan.

Tunteet on vähän ristiriitaisia. On toisaalta kiva olla täällä ihan rauhassa eikä tarvi miettiä miehen viihtymistä, mutta samalla on raskasta olla yksinhuoltajana. Ja osa musta on tosi surullinen siitä miten helppoa miehelle on olla erossa tytöstä. Kyllähän se varmasti ikävöi, mutta en mä voisi olla erossa lapsesta kahta viikkoa!?

Kukin tyylillään, mutta kyllä mä toisaalta pelkään että me etäännytään tätä menoa toisistamme. Miehet ja niiden harrastukset, kuka niitä ymmärtää... vai mitä Roosa? :whistle:

Tällaista tänään...

Jiksu
 
Heipsan taas!
Miten on saako vauvat nukkua mahallaan? Siiri kääntyy yöllä tutti suussa mahalleen nukkumaan ja ei se kyllä valita eikä ähise ettei pääsisi kääntymään. 3 yötä nukkunut ilman yösyöttöä, syö 19 aikaan maidon ja puuroa (nestlen kaura/riisi/vehnä) jota on nyt saanut 3 iltana ja sillä pysyy näköjään nälkä loitolla koko yön. Herää vasta 6-7 aikaan eli on syömättä 12 tuntia!!! Sängystä löytyy milloin mistäkin :LOL: yleensä pääpäätystä poikittain......
Luomet oli puhtaita ei siis sillä saralla enää huolehdittavaa =)
Mää taidan olla ainut meidän porukasta jolla on paremmat kuin hyvät välit anoppiin, en edes muista aina että meillä on ikäeroa niin paljon. Mulla on nuorekas ja mukava anoppi :D
Kitty en todellakaan antaisi vauvaa hoitoon 2 viikoksi! Se on sun poikas ja piste. Nyt vaan pidät pääsi ja näytät suomalaisen sisun :LOL:
Ois kiva nähdä Ellin silmät millaset ne nyt on ja Netan tukka, mitä sille kuuluu? Onko lähtenyt? Meillä kulunut sivuilta ja takaa pois mutta päällä on n.8cm mittaista tukkaa.

Hh ja Sipukka reilut 5kk
 
Hei!

HH: Meillä Tommy on nukkunut siitä lähtien mahallaan kun oppi kääntymään masulle eli noin parisen kuukautta. Alussa yritin kääntään takaisin selälle tai kyljelle mutta ei, mahalle vaan aina kääntyi. Ollaan siis annettu nukkua niin.
Olisi se alussa kauheeta stressiä kun pelkäsin että tukehtuu ja mulla meinas mennä yöt valvoen ja kytäten sen nukkumista.
Parhaimmat ja pitemmät unet nukkuu mahalla kuin että nukkuisi selällään. On tainnut poika tulla äitiinsä nukun myös aina mahallani.
Tommy kans möyryää petissään kovasti ja on välillä pää jalkopäissä tai sit ihan poikittain...

Mä odotan sitä yötä jolloin tommy nukkuisi koko yön heräämättä syömään. Eilen illalla just sanoin miehelle että en oo 5,5 kuukauteen nukkunut kertaakaan koko yötä yhtä soittoon. Miehelle tuli omantunnon tuskia ja sanoi että onks hän nyt kauhee kun ei koskaan herää syöttään poikaa.
Olishan se tietenkin kiva jos joskus syöttäis, mutta enhän mä sitä voi vaatia kun toinen käy töissä ja joutuu heräileen jo kuuden pintaan.

Kitty Mä en oo antanut tommyä vielä kenellekkään hoitoon ja en myös todellakaan antaisi kahdeksi viikoksi sitä kenellekkään. Mähän kuolisin ikävään.

Ai niin ihanaa HH että luomista ei löytynyt mitään.

Mai+Tommy 5 ja puol kk
 
Hei, HHmeillä myös pojat nukkuu välillä vatsallaa. Pää kääntyneenä sivulle. Kyllä kai ne niin saa nukkua. Yöllä tulee joskus kovat huudot, kun eivät pääse takaisin selälleen. Nukkuvat oikeastaan paremmin vatsallaan kuin selällään.
Yöt menee meillä kohtalaisesti. Yhdellä syötöllä p.a.ssa. Tosin kun kävimme Turussa ja olimme toissa yön hotellissa pojat nukkuivat läpi yön. :) Itse saan nykyään nukkua jo yli kuusi tuntia putkeen. Se on minulle todellista juhlaa. En ole myöskään nukkunut koko yötä yli vuoteen.

Soseista: Paljonko annatte puuroa? HH minkälainen sinun puuroannos on iltaisin?
Meillä ei puurot maistu, eikä oikein mikään muukaan. Toisella pojalla on aina maha sekaisin kun jotain uutta tarjoan. Parhaiten menee perun,porkkana ja päärynä sekä omena.
Eli niillä meillä mennään. Haluaisin kovasti kyllä puuroa jo antaa. Banaani-riisipuuro ei maistunut lainkaan, sitten tein pelkän riisipuuron ja ei auennut suut!

Meillä on muuten nyt uudet rattaat. Sain siis Briot myytyä. Nyt mennään Hollantilaisilla Easywalkereilla. On tosi sporttiset. Hyvältä tuntui kun eilen tehtiin eka lenkki. Nyt on vaan poikien kasvot menosuuntaan, enkä voi enää katsella heitä kävellessä. Näillä rattailla pitäis pärjätä niinkauan kuin rattaita tarvitaan.

Anopeista vielä, minulla on myös mukava anoppi. Ei valittamista. On hoitanut poikia jo monet kerrat. Siis yhden illan jne.. En kyllä pidemmäksi aikaa vielä antaisi. Tosin pieni yökyläily mummin luona on kohta tulossa. Ihan kokeena vain päätettiin yrittää heti kun yöt alkaa sujumaan paremmin.

Mukavaa torstaita kaikille! Voikaa hyvin :heart:

Roosa ja pojat
 
Oiskohan sitä puuroa valmiina n. 1dl verran, teen sen veteen mutta tosi jämäkäksi ja laitan maitoa siihen että notkistuu+ aina jotain hedelmä tai marjasosetta. Luumua menee myös joka ruualla kun muuten kakka ei tule, siltikin se on kuin muovailuvahaa :LOL:
On muuten heti pirteämpi olo kun ei tarvi syöttää yöllä, tutti härdelli jatkuu yöllä mutta saan heti unenpäästä kuitenkin kiinni.
Roosa laitahan pojista kuvat, ois kiva nähdä heidätkin =)
Meillä Siiri taitaa olla kissa allerginen, yläkertaan minne kissat ei pääse ei aivastele yhtään mutta alakerrassa aivastelee ja hiuttaa silmiään :( pitää kai mennä testeihin.
 
Mäkin haluan nukkua!! :eek: Viime yönä pitkästä aikaa tyttö nukku 4 tuntia putkeen. Mä olin jo ihan pirteä kun sain sellaisen unimaratonin. :LOL: Ilmeisesti eilinen kyläilyruljanssi ja iso puuroannos illalla vaikuttivat noin väsyttävästi tyttöön.

Kuinka moni muu vielä imettää? Nimittäin meillä tuo tissin pureminen vaan jatkuu, eilenkin puri pari kertaa ja nyt mua jo pelottaa antaa sille rintaa suuhun. On alkanut tehdä mieli lopettaa koko imettäminen, mutta samalla haluaisin kyllä jatkaakin vielä kun kerran maitoa riittää. Onko muilla kokemuksia tuosta puremisesta. Tytön alahampaat on kuin kaksi naskalia... |O

Jiksu

Ps. Profiilissa ei nyt ihan tuore kuva mutta muuta ei nyt ollut. Kuvassa Elli maistaa ensimmäisen kerran perunaa. :D
 
Hellurei!

Olipas täällä taas ahkerasti kirjoitettu =) Kovasti vääntöä on ollut tuosta anopin 2 viikon hoitotarjouksesta, hän piti mykkäkoulun tapaista päivän, ja nyt on sitten ollut tavanomaista nyrpeämpi. Hitto kuuseen moiset anopit |O No, minä olen mielipiteeni asiasta nyt ilmaissut, katsotaan mitä tuleman pitää. Sanoin miehelle että 3-4 päivää voivat pitääm sitten menen itse viikonlopuksi sinne, ja se riittänee. Katsotaan ensi vuonna sitten asiaa uudestaan :kieh:

Antonille ei kyllä maistu hedelmäsoseet, ei sitten millään. Mä olen täällä valittanut kun mitään valmissoseita ei saa, ja itse olen tenyt päärynä-omena-banaani soossit, mutte ei vaan kelpaa. On kokeiltu persikka-banaani, luumusose, aprikoosi, omena, vesimeloni, mikään ei tunnu maistuman. Kunnes sitten tänään kaveri toi suomesta mangososetta, ja sitä meni kokonainen purkki alta aika yksikön =) Kovin on eksoottisten makujen perään tuo poika :whistle:

Meillä on myös mahallaan röhnöttäen nukuttu jo varmaan pari kuukautta, silloin kun oppi kääntymään masulleen, niin masulleen aina nukahtaa paremmin.Tutti vaan tuppaa tippumaan suusta kun mahallaan kääntelee päätä, ja sen tutin kanssa saakin taistella aikansa.

Mai: tiedän tasan tarkkaan mitä on asua vieraassa maassa ja ilman ystävien tukiverkostoa. Mulla oli tosiaan vähän erilainen lähtötilanne kun asutaan miljoonakaupungissa jossa on aika iso suomalais yhteisö, mutta kyllä ne ekat vuodet oli aika melankolia voittoisia ja kreikkalaisista naisista ei mulle koskaan kavereita tullut.Enkä kyllä huoliskaan! sen verran suuri on kulttuuriero, ja ajatusmaailma täysin erilainen sekä tuppaavat juoruilemaan mielellään, joten sanoin että no thanks. Ystävät täällä ovat enimmäkseen suomalaisia, tai ainakin puoliksi jotain muuta syntyperää.

Suomeen lähdetään sitten 29.8. En meinaa pysyä tolpillani enää, niin paljon matkaa ja rentoutumista kotimaassa odotan. Piti käydä ostamassa pojalle jo pitkähihaisia paitoja ja kevyitä neuleita, kun eihän sitä tietä mitä ne lämpötilat on sitten syyskuussa.

En oikeastaan tiedä milloin Antoni oppi ''istumaan'' kun en ollut pahemmin nojatuolissa tai sohvalla istuttanut aikaisemmin. Sitten vaan yks päivä laitoin sohvalle selkä tietysti tuettuna, ja siinä poika tyytyväisenä nökötti ja naureskeli

Ihana kuva Ellistä perunamössöä maiskuttamassa :D Huomenna meillä jo 6kk synttärit, joten laitetaan sitten puolivuotis kuva kehiin!

 
Mulla on myös ihana anoppi. Hoitaa molempia poikia suurella sydämellä ja ei ole koskaan mistään "nalkuttannut"

:wave: meillä syödään tissiä, tuttipulloja ei huolita. Nyt on vähän mukia harjoitelut, mutta tahtoo mennä ohi suun juotava, joten body on napaan asti märkä.

Meillä tuo puuro annos on HH:n luokkaa, n. 1dl.

Jokos teidän naperot ovat jättäneet turvakaukalot ?
Meillä jouduttiin luopumaan, kun tuli painorajoitus meitin jässilälle vastaan.

Kuu-ukko ja poju
 
Kiva kuva Ellistä =)
Oiskos liian tujun makuisia Kittyn soseet kun onhan se ihan eri tavaraa kun ite tekee soseet kun kaupan piltit. Kokeile niin että laitat vettä
enemmän kun keität ja suurustat kai maitzenalla?
Meillä siiri veti eilen puolitoista desia tai enemmänkin puuroa illalla :eek: Koira on aivan hulluna vauvan ruokien perään ja olenkin antanut loput jos on jäänyt mutta nytpäs tyttö vetää kaiken mitä antaa :LOL: Koiru syö jopa parsakaalta :whistle: hulluksi tullut piski :LOL: mustankipeäna syö kun muuten ei suuhunsa puuroa laita millään...
On pitänyt kysyä Kittyltä että tunnetkos ketään Airaa sieltä suurkaupungista? Asuu Kemissä hänen isovanhemmat eli äiti on siis suomalainen ja isä paikallinen. Hänen isänsä ja veljensä joutui vankilaan jonkun sotkun takia (luulisin että syyttömänä
Meillä kaukalo menee painon puolesta mutta pituus alkaa tökkiä vastaan.
Siiri on istunut jo monet kerrat sohvalla tyynyjen tukemana, ihan on selkä suorana mutta ei se vielä ilman tukea lattialla osaa. Ja syöttötuolissakin on jo ihan terhakkana eikä notku puolelta toiselle.

Hh ja Siiri 5kk ja viikko
 
Hei taas!

Meillä on kaukalo vielä käytössä, siinä on painoraja 13kg asti.Toistaiseksi menee vielä pituudenkin puolesta.

Oletteko antaneet tai saako antaa esim. Banaania, omenaa ja vadelmaa että vaan survoo ne hyvin hienoksi?
Jossain luin että banaania sais antaa niin...

Nyt mä taidan ottaa tommyn rintareppuun ja mennä vähän ottaa raitista ilmaa. Täällä on nyt satanut parina päivänä niin ettei ulos olla päästy. Nyt näyttää sade loppuneen joten käytetään tilaisuus hyväksi =)

Mai+Tommy
 
Huh huijaa ja heippa hei kaikille! :wave:

Nyt on sitten palattu kotiin ja aletaan suuntaamaan nokka kohta arkea. Miehellä alkaa maanantaina työt, joten päätettiin tulla nyt pari päivää aiemmin kotiin. Jotta saadaan totuteltua jo hieman normaali elämään. :)

Kyllä tuo mökki elämä ja kesäloma touhu vaan vaatii veronsa. Kuten Jiksukin kertoi kuinka Ellillä meni rytmit ihan sekaisin. Sama vika meillä. Tuntuu ettei minkäänlaista kunnon rytmiä neidiltä nyt löydy ja muutoinkin hieman poloisella pää pyörällä. Vaikka oltiinkin siis vain mökillä pääasiassa ja siellä meidän lisäksi minun vanhempani. Mutta kai se silti pikkuisesta on outoa moinen elämä. Tänään onkin sitten kotona olleet lelut olleet ihania, kun on niillä päässyt taas leikkimään. :)

Amodini kyseli Manducasta. Tilasin omani KenguRuusta ja toimitus oli tosi nopea ja homma toimi hienosti! Mä tilasin sen punaisen, tai mikä marjapuuron värinen nyt lienee. Tosi kivan värinen mun silmääni.

Ihanaa että HH:n luomista ei seurannut sen kummempaa!! :hug: HH kyseli Netan hiuksista, kyllähän ne yhä paksuina ja pitkinä tytöllä on. Toissapäivänä mummu suoritti parturointia, kun otsatukka alkoi menemään pahasti silmille. Nyt on hauskan näköinen kun otsis tasainen: :)

Voi kiesus noita miehiä!!! En tajua. Toisinaan ei meinaa millään ymmärtää niiden ajatuksen juoksua ja minä sitten menetän hermoni!! Miten lapsen hoitaminen voi olla niin vaativaa??? Ei tuo meinaa tajuta, että esim jos kahvilla käydään, niin ei voi jäädä kaveriensa kanssa juoruamaan (siis jos esim. huoltsikalla sellaisen tapaa), nyt kun Netta on meillä mukana. Kun eihän tyttö nyt kauaa jaksa istuimessaan käkkiä. Äsken sitten annoin tytön hänelle, että hoitaa, jotta minä saan rauhassa olla koneella. 10 min jaksoi ja sitten toi likan mulle tähän. Hän lähtee ulos (paheilleen tottakai!!!). Miten homma voi olla noin vaikeeta!! |O Anteeksi paasaus... Nyt vaan alkoi kiehumaan ja pahasti. Kyllä mies lasta hyvin hoitaa, mutta vain kun sanotaan ja ohjeistetaan kunnolla.

Mutta palataan siis asiaan... Anopeista täällä oli puhetta... Mulla ihan mukavat anoppi ja appiukko, mutta ikää heillä on aikalailla. Joten siksi ei lapsenhoidossa tms. ole apua. Eivätkä he kyllä oikeastaan kauheasti ikinä ole muita lapsen lapsiaan hoitaneet, ei kuulu kai sitten tapoihin.

Meillä Netta söi tuota banaanipuuroa muutaman kerran, mutta sitten iski stopin. Ei suostunut syömään, ei millään. Sitten ostin sitä Muksun riisipuuroa ja se menee kuin kuumille kiville!Eilen sitten aattelit koittaa banaanipuuroa taas, mutta ei kelvannut. Otti innoissaan ruokaa, mutta sitten kauhia huuto! Koitin pari kertaa, mutta sitten oli pakko antaa riisipuuroa. Se vaan ei nälkää pidä oikein yhtä hyvin kuin banaanipuuro. Joten seuraavaksi sitten koitan sitä HH:n kehumaa Nestlen kaura-vehnä...puuroa. Tuota riisipuuroa meillä on nyt mennyt hieman vajaa desi kerralla. Muutoin meillä Netta popsii kiinteitä 4 kertaa päivässä. 3 kertaa kun ei tuntunut neidille riittävän.

Tässä nyt tärkeimmät, taidan mennä puhuttamaan miestä... :p

Nampula & Netta 4,5 kk
 
Heippa!

Kiitti Hh vinkistä, jospa mä taidan ruveta tekemään sitten hedelmäkiisseliä, eli keitän ja suurustan. Nyt olen vaan hyvät ja kypsät hedelmät pistäny bamixilla soseeksi. Voi hyvin olla että on liian tujut maut Antonin mielestä. No mä oon sitten lappannut omaan suuhuni hyvät hedelmäcocktailit :p
Uskomaton tuo teidän koira, kaikkea ''kivaa''ne mustasukkaisuus puuskissaan keksiikin! Te ette ikinä arvaa, meidän hienohelmaneiti katti oli tuonut tänään sisään rotan |O . Mistä ihmeestä se sen on löytänyt täältä pääkaupungin kaduilta :$. Ei siinä mitään, mä kattelin että mikäs möykky tuolla olkkarin pöydän alla oli, ja siinä se oli, karmea rotta, ja vielä elossa |O Oli katti loukannut ''rotta parkaa'' sen verran pahasti ettei kävelemään pystynyt. No minä sitten vaan reipaasti rottaa ottamaan muovipussiin ja kiikuttamaan ulos.Kissa katto perässä että mihis sä mun saalista viet, en mä vielä ole sitä tappanu :kieh: Julma katti!
En HH muuten tunne ketään Airaa, tai en ole tietenkään ihan varma. Meitä suomalaisia on täällä noin 300, nimiä en muista millään.

Nyt sitten me vuorostaan lähdetään mökkeilemään. Lomamökki naapuri on kutsunut täksi illaksi grillijuhliin, joten niihin kieli pitkällä suunnataan.

Mukavat viikonloput kaikille!

Kitty & Antoni (profiilissa tuore 1/2 vuotis kuva, tuli vaan kauhean pienenä. en osaa liittää tänne tekstin joukkoon)

 
Moikka taas!

Nyt mä sitten kokoajan täällä turisen, kun kotosalla ollaan. :)

Mai oli kysellyt soseutetuista hedelmistä. Mä oon antanut Netalle itse soseutettuna banaania, siis haarukalla/lusikalla mössännyt ja lusikoinut suuhun. Se maistuu meillä oikein mainiosti. Nettahan on myös saanut natustaa banaania kädestä, mutta se nyt on semmoista natustusta vain. Muista hedelmistä en tiedä, mutta tosiaan tota banaania ainakin voi antaa. Itse mietin luumuja, kun meillä mun vanhemmilla tulee kauheesti luumuja, että miten niistä sais jotain sosetta tehtyä? Vinkkejä?

Meillä neiti äsken nousi pari kertaa konttaus asentoon ja oli hetken siinä kunnes lysähti. ;) Hauskan näköistä. Pääsi myös nyt eteenpäin mittarimato-tekniikalla. :D

Käytiin tänään miehen siskolla ja hän sanoi että Netta muistuttaa kovin paljon miestäni vauvana. Olihan se hauska kuulla. Kerran näin valokuvan ja oli kyllä tosi paljon samannäköinen. Samanlaiset hiuksetkin. :p

Mutta nyt sohvalle töllötintä katselemaan. :)

Nampula

ps. mä en saa sitä kuvaa laitettua, en sitten millään. Pitää varmaan kysyä tekniikka puolelta missä mättää... Nyyh! :headwall:
 

Yhteistyössä