Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Voiko manducan rintarepussa kantaa myös niin että vauvan selkä on omaa napaa vasten? Siis nassu meno suuntaanpäin? Mulla kipeytyy myös alaselkä (baby björnin) repusta ja Siiri tykkää mahottomasti olla siinä esim kaupassakin ja koiran kanssa lenkillä.
Kittyllä hauska rotta jahti :) vaan ei varmaan naurattanut yhtään kun tapahtui....
Meillä Siirin otsis kohta kulmakarvoissa saakka mutta en uskalla leikata ennen kuin sanoo sanoja (vanha uskomus...)
Täällä ei kummempia..

HH ja Siiri 5kk 1 viikko
 
Manducassa ei mun tiedon mukaan voi kantaa lasta nenu menosuuntaan. Mutta sillä voi kantaa lasta (muistaakseni yli 8 kg) myös selässä. Meillä Netta viihtyy manducassa kuitenkin, vaikkei voikaan katsella eteenpäin, sillä pyörittelee päätään sivulta toiselle sen mukaan mitä haluaa katsella. Sitten saattaa välillä nukahtaa menoon ja ottaa unoset. :)

Mikä HH, tuo tuollainen vanha sanonta on? En olekaan kuullut ennen ja ihan hyvä etten ollut. Muutoin olisi varmaankin jäänyt otsis leikkaamatta! :D Huomasi että alkoi tyttöä itseäänkin tukka haittaavan ja muutamana päivänä pompulaakin pidettiin jotta saatiin hiukset pois silmiltä. :)

Nampula
 
Ok en sitten tilaa sellasta reppua kun tyttö on jo kuitenkin tottunut kulkemaan nenä menosuuntaan päin. Mikähän reppu mulle sitten kävisi.....?
Vanha uskomus että vauva ei opi puhumaan jos leikkaa tukkaa ennen kuin oppii sanomaan sanoja, vaan ei taida olla perää tässä asiassa :LOL: Pakkohan se on leikata tukkaa jos silmiä rappaa.
 
...eli Ellille iski eilen kunnon flunssa, raukalla on kuumetta ja köhää ja nuha. Olen nukkunut viime yönä enhkä noin 2 tuntia. |O Tyttö itki ja valitti ja niiskutti ja mä pelkäsin että se tukehtuu. :eek:

Ja meidän pitäisi lähteä huomenna illalla yöjunalla kotiin. Saa nähdä pitääkö lähtöä siirtää, jos tyttö on kipeä niin ei me mihinkään lähdetä. Mulla on jo koti-ikävä.

HH: Mä vastasin sulle jo tonne toiseen ketjuun. Vuokraaminen voisi olla hyvä vaihtoehto jos et ole repunostosta ihan varma. Meinasin itsekin ensin vuokrata mutta halusinkin sitten heti omaksi.

Jiksu

Ps. Miten ihmeessä teidän lapsilla on jo niin pitkät hiukset?!!! :eek: Ellillä on blondia haiventa vähän nimeksi.
 
Ellille paranemista!!! :hug: Tiedän kuinka kurjaa on kun pieni sairastaa. Toivottavasti menee pian ohi!

Jiksu kirjoitteli hiuksista... Meillähän Netalla oli jo syntyessään tosi pitkät ja paksut hiukset, joten siksi niitä riittää. :) Isällään on ollut pienenä samanmoiset. :) Netan hiukset on tosi kovasti vaalentunut syntymästä, jolloin oli lähes mustat ja nyt ovat paljon vaaleammat ja hieman punertavat. Mä muuten mietin että koskahan lapselle ilmestyy pisamia, jos on tullakseen? Mulla kun niitä kesäisin nassu täynnä ja talvisin puoli nassua. Joten siis taipumusta taitaa olla.

Ei sulla HH satu oleen kesän Vauva-lehteä. 6-7 numerossa oli juttua erilaisista kantorepuista. Juuri sitä itse tuossa lueskelin. :) Siellä on listattu hyviä ja huonoja puolia.

Nampula & Netta
 
Voi Elli parkaa! Kai sulla on se nenäfriida? Ehdoton kapine nuhassa ja määhän edin örkät pois kun ei muuten meinannu tulla ulos (tuli nenästäkin ökeä ). Ja annat nestemäistä panadolia, mulle lääkäri sanoi että vauvaa ei saa turhaan kiusata kivuilla.

Mää tilasin sen Manducan hiilen värisenä, löytyi pikkukaupasta Kurusta =) Isoissa kaupoissa kaikki värit on loppu. Luin noista repuista ja vauvaa ei olisi hyvä kantaa pitkiä aikoja nenä eteenpäin joten päädyin sitten manducaan. Toinen vaihtoehto olis ollut patapum tai ergo mutta manducaan voi laittaa jo pienenä, noihin muihin vasta n.4-5kk ikäisenä. Mulla painaa jo vähän vauva kuume, josko sais toisenkin muksun vielä (helpommin sanottu kun tehty)

Meillä miehellä myös tosi paksut hiukset ja mullakin on ollut musta tukka syntyessäni ja sitten heti vaalentunut. Tytöllä myös vaalentunut tukka mutta ei siitä näin vaaleaa tule kun minusta.

Pisamat tulee kai sitten joskus 6-7 vanhana, mulla ainakin on kevät pisamat koulukuvassa ja nykyäänhän nassu täynnä kesäisin mutta talvella ei ollenkaan. Mun pisamat on vaalena ruskeita ja tukka ihan blondi. Mun pappa oli punatukkainen ja sieltä kai ne peritty...


Hh ja Siiri 5 ja puoli kuukautta
 
Huomenia täältäkin!

Kiva HH, että tilasit Manducan. Tuollaisesta lastentarvikkeesta Kurussa en oo tiennytkään. :) Kuru kun on oikeasti pikkuinen paikkakunta, joten ihan ihmettelin. Joten pakko oli siis mennä surffaamaan nettiin niiden sivuille. :) Isommista liikkeistä tosiaan taitaa reppu olla aikalailla lopussa. Mun kaverilla on Ergon reppu, ihan käytännöllisen oloinen sekin. Paljolti samanlainen kuin manduca.

Pisamia saadaa siis hetken odotella, josko tulevat. :) Meillä on äidin puolelta suvussa punaisia hiuksia ja pisamia paljon. Joten saas nähdä kuin käy. Netallahan on nyt hieman punertavat hiukset. Tosin näkee vain tietyssä valossa. Samoin siis kuin mulla.

Meidän piti lähteä Netan kanssa tänään hieman kaupungille, mutta vettä tulee lähes taukoamatta. Joten jäätiin siis kotiin. Miehellä kun on huomenna synttärit ja meillä sitten keskiviikkona hääpäivä. Mutta mennään huomenna ostoksille, kun on parempaa ilmaa luvattu.

Tänään sitten alkoi se odotettu laihis! Eilen söin viimeisen jäätelön, sillä nyt sitten kaikki makea tms. on kiellettyjen listalla. :whistle: Motivaatio on kyllä aika korkealla, joten josko nyt oikeasti sitten saisin tuloksia aikaiseksi. :)

Nampula & Netta 4 kk 3 vkoa
 
Taidettiin selvitä vähällä, Elli voi jo paljon paremmin. Nukkui eilen monet kunnon päikkärit ja taisi parantua nukkuessaan. Nyt vielä vähän nuhainen mutta muuten ihan reipas ja terve.

Päästään siis tänään lähtemään kohti kotia yöjunalla. Ollaankin oltu jo kaksi viikkoa mummolassa, on jo miestä ikävä ja sillä meitä (lukekaa: Elliä). ;) Isovanhemmat on suruissaan mutta eiköhän se siitä taas helpotu kun niidenkin arki palaa uomiinsa. Mukava täällä on kyllä ollut olla, mutta kiva on lähteä kotiinkin.

HH: Hyvä ratkaisu!! Mullakin on se hiilen värinen Manduca. :D Siiriä on varmaan tosi helppo sillä kantaa kun tuo meidän jättityttökin (seuraavassa neuvolassa varmaan noin 9 kiloa...) menee siinä ihan kepeästi monta tuntia.

Nampula: Olen messissä herkkujen suhteen!! Täällä mummolassa on tullut vedettyä keksiä, karkkia, suklaata ja pullaa ja jätsiä ihan liikaa... painoa tullut varmaan melkoisesti lisää. Kun päästään kotiin niin alkaa terve elämä ja liikunta ihan toiseen malliin kuin tähän mennessä! :)

Jiksu ja Elli kohta 4 kuukautta ja 3 vkoa
 
Huomenta jälleen!

Meillä "ihana" yö jälleen takana. Ensiksikin meillä kävi illalla vieraita, joten Netan puuron syönti venyi hieman normaalia pidemmälle. Oli sitten jo niin väsy, ettei millään halunnut syödä. Minä sitten lantrasin puuroa niin paljon, että siitä tuli velliä. :p ja syötin siis pullosta. Mutta sitten yö menikin pyörimiseksi. Pyöri ja hyöri pitkin sänkyä. Huomaa kyllä, että kun eilen oppi eteenpäin pääsemisen, niin se heijastui sitten yöhönkin. Sain olla kääntämässä ja vääntämässä ja tuttia laittamassa vähän väliä. Normaalisti kun neiti syö yöllä velliä n. 00.30, niin nyt ei sitten halunnut. Tosin sitten alkoi onneksi nukkumaan ja veti sikeitä 4.30 asti!!! Joten siis varsinaisesti eka syöminen yöllä oli vasta tuolloin. Joten jotain saan hehkuttaa!!! :D

Aamulla sitten 6.30 alkoi sängyssä mekastaminen... Mutta nyt sitten jo väsähti, ilmeisesti katkonaisen yön takia ja meni pikku unille. Mutta nyt ainakin saan itse laittaa rauhassa itseäni valmiiksi kaupunki reissua varten. Täällä nimittäin paistaa aurinko!! :)

Amodini, puhui hiusgeeneistä... ja vähäisistä hiuksista... Meillä veljen tyttö oli lähes 3 vuotiaaksi melkein kalju ja nyt 5 vuotiaana omaa ihan hyvän paksuiset ja pitkät (tosin juuri leikattiin...) hiukset. Joten eiköhän niitä teillekin tule. :D

Tämä onkin kohta sellainen Manduca-jengi! :p Ei vais, loistava kapistus!!

Oli muuten hyvä idea tuo hoitojen kertaus, jonka Amodini tavallaan laittoin alulle... Joten eiköhän kerrata. Eli miten ihana pikkuinen sai alkunsa ja onko jatko suunnitelmia. Minä siis voin aloitella. Meillä Netta sai alkunsa ekasta IVF:stä, pakkaseen jäi 7 nenua. Jatko suunnitelmia ei vielä ole. Haluan antaa tyttösen rauhassa kasvaa ja katsellaan sitten uudelleen. Mulla ei onneksi ole minkäälaista kuumetta, ihan on riittävästi neitosessa työtä. :) Vaikka onkin ihana piiperoinen! :heart:

Vielä tuosta kantorepusta... Meilläkin on mökillä vanhan mallinen Baby Björn. Mies Nettaa siinä kanniskelee ja tyttö viihtyy ihan hyvin. Mutta onneksi ajat on lyhyitä, yleensä jonkin ulkopelin ajan tms. Mutta on se itsellekin ihan erilainen kantaa se baby björn, mulla on hartioihin tosi kovasti. Manducaakin kannan olkaimet ristissä, muutoin jännitän hartioita niin paljon että jumiutuu siitä. Joten olen kokenut tuon ristissä kantamisen paremmaksi. Mites muut? Kuinka kannatte?

Mutta nyt valmistautumaan kaupunki reissuun...

Nampula ja unta tuhiseva Netta
 
Kalimera! (huomenta ;) )

En päässyt eilen nettiin lainkaan, kesän ensimmäinen raivoisa ukkosmyrsky iski sellasella voimalla että luulin jo maailmanlopun tulevan, istuttiin sitten sisällä ja katseltiin salamointia.

Eilen olis pitänyt alkaa se laihis mullakin, mutta mökkivierailta saatiin herkkuja tuomisiksi, joten jonkunhan ne oli taas pakko pistää parempiin suihin :D Mutta jos tänään sitten.... :/ Motivaatiota on mullakin, mutta sitten taas iskee että äh, jos kannattais se laihis aloittaa sittenkin vasta Suomen reissun jälkeen.
HH ja Nampula, vau, on teidän tyttärillä mahtavasti hiuksia! Meillä poika on kyllä perinyt täysin mun hiukset, silmät, ja ihon. Isäänsä ei vielä ainakaan paljoa muistuta.

Seuraavaa hoitokierrosta ei meillä ole suunniteltu, enkä tiedä aiotaanko enää yrittää.Jos tulee ihme luomu+ niin sitten tulee. Antoni sai alkunsa ekasta ICSI:stä, kävi vaan semmonen solukato ettei mitään jäänyt pakkaseen, kaksi siirrettiin. Taloudellisesti ei ole varaa edes uneksia uudesta hoidosta, kun tämäkin koko rumba synnytyksineen maksoi meille lähemmäs 15.000 :eek: Uusi autokin olisi hankittava ensi vuonna. Mulla ja miehellä ei ole sisaruksia, joten tiedetään mitä on kasvaa ainoana lapsena.Eihän se kaikista ihanteellisinta tietenkään ole, mutta olen tämän yhden ainokaisen kanssa onnellinen ja 100% äiti, eli ei se onni ole verrannollinen lasten lukumäärään.minun tietäänkseni ainakaan... :/

Amodini : Hyvää matkaa teille! Rodokselle luvattu perjantaille asti aurinkoista ja 32C :saint:
Se anisgeeli on nimeltään Mundisal Gel (Lavipharm)

Kitty ja Antoni 6kk+4pv
 
Kuten myös, kotosalla taas.

Nampulan galluppiin: Max syntyi ICSI:n tuoresiirrosta, ja pakkaseen jäi vielä 6 alkiota. Olemme kyllä puhuneet jo miehen kanssa, että nyt syksyllä yritettäis siirtoa. Menkathan mulla alkoi heti jälkivuodon loppumisen jälkeen.

Puuroista joku kyseli: Meillä menee pojalle illalla sellainen murolautasellinen (Arabian 24h) puuroa. Kyllä siinä taitaa olla 2-3 dl. Teen vaihdellen jauheesta Piltin kaurapuuroa tai Muksun kaura-vehnä-riisipuuroa. Sitten iltatissit ja poika nukkuukin koko yön niillä eväillä. Nukkuu siis omassa huoneessa. Joskus, jos yöllä kätisee, auttaa, kun käy vähän pitämässä kättä selän päällä.

Ilmeisesti lapsillamme alkaa jo olla mielipiteitä ruoasta, kuten Nampula ja Kitty kertoivat. Meilläkin tuo Pikkukalastajan herkku ei maistu millään. Tai no millään menee, nimittäin hedelmäsoseen kanssa. Tänäänkin yritin, mutta kyllä se purkki meni sitten kovan yrittämisen jälkeen koiralle, ja pojalle tarjottiin sitten liharuokaa. Ja samaten kaupan riisi-ananaspuuro on saanut stopin. Jogurttisoseet ovat aiheuttaneet meillä melkoisia pukluja. Haisee ihan oksennukselle. Ja muuten ei enää juuri puklaile. Miten muilla, onko ollut vastaavaa?

Mullakin olis harkinnassa kantoreppu. Meillä ollut tähän asti käytössä (vähäisessä sellaisessa) kantoliina. Mites tuo Manduca, riittääkö säädöt myös miehelle? Ystävälläni on Patapum, ja sanoi, ettei siinä riitä säädöt. Olen myös harkinnut tuota Becoa, josko mies tois Jenkkireissulta, täällä nimittäin kaksi kertaa kalliimpi.

Minä olen muuten jättämässä miestä ja poikaa eka kerran viikonlopuksi kaksistaan. Luvassa on koiraharrastusviikonloppu toisella puolella Suomea. Ovatkin olleet monessa meidän kanssa kesän aikana mukana, mutta nyt laskeskeltiin, ettei jakseta sitä pitkää autossaistumista pojan kanssa. Minähän vielä imetän, joten rintapumppu pitää kaivaa esiin. Yritän lypsää kotiin jotain, ainakin iltamaidot. Mutta korvikettahan poika on ottanut päivällä silloin tällöin muutenkin. Toivottavasti kahden yön poissaolosta ei kuitenkaan ole suurempaa haittaa imetykselle. Onko teillä muilla kokemuksia?

Nupsu ja Max, kohta 7kk (profiilikuvassa 6kk)
 
Galluppiin: Meille on tehty 1 ivf josta yksikään ei hedelmöittynyt, 2 icsi josta tuoresiirto negaa, 3icsi tuoresiirto negaa mutta 1 alkion pas plussa! elikkäs 3 siirto toi onnen =) Minä oisin jo valmis kokeilemaan pakkasnenun siirtoa(7kpl) mutta mies kinnaa vastaan. Mutta eiköhän tuo ole puhuttavissa ympäri :whistle: Minä en muuten anna siirtää kun 1 alkion kerrallaan, kaksosissa taitas olla mulle liikaa hoitoa kun on tuo tyttö jo valmiina.
Manducan säädöistä en tiedä, meillä ei mies kanna tyttöä ulkona....
Siiri ei muuten tykkää ananaksesta kun sitä on jossain piltti sekoituksessa mukana.
Mulla kasvaa 2cm sänki päässä kun sitä tukkaa lähti niin älyttömästi n.3kk sitten, menen huomena leikkaamaan lyhyemmän tukan.
Mulla alkoi 2kk synnytyksestä menkat joten ei se pidä hedelmällisyyteen paikkansa, on muuten ollut tosi lyhyitä kiertoja (jotain 24 päivää)

Hh ja Siiri 5kk2viikkoa
 
Hei vaan!

Tommy sai alkunsa 2. ivf tuoresiirrosta, mitään ei jäännyt pakkaseen. Me ei enää lähdetä hoitoihin. Mulla rajoittaa ikä ja joutuisimme kaikki kustantamaan omasta pussista.
Mulle riittää tämä yksi pieni kullannuppu josta saan olla kiitollinen että se edes suotiin minulle.

Mulla on pieni ongelma Tommyn syömisen suhteen, on se sitten lihaa,kalaa tai jotain kasvista niin syömisen kanssa ei meinaa tulla mitään.
Tommy avaa kyllä suunsa reippaasti, mutta sitten kun se tajuaa mitä saa niin se vaan pitää suuta auki niin kauan että ruoka joko kieleltä tai kitalaesta valuu kurkkuun ja sitten vasta nielaseen sen annoksen. Se ei varsinaisesti yäkkäile ruokaa mut sitä alkaa sit kauheesti haukotuttaan. Olen yrittänyt lantata ruokia maidolla ettei olisi niin paksua mutta ei auta.
Puurot ja hedelmäsoseet taas menee reippaasti maiskutellen.
Onko kenelläkään mitään vinkkiä, että sais ruoan maistumaan?

Amodinille aurinkoista ja hyvää lomaa!

Mai+Tommy n.5kk+3vk
 
Hei,

kotona ollaan, mulla kurkku kipeä ja tytöllä taas nuha. Taisi tulla yöjunan vimmatusta ilmastoinnista. Ei kiva. Ja kaiken lisäksi mulla on ikävä äitiä ja isää. :ashamed: Voi mua pientä... :kieh: Miehen oli aamulla "kiva" lähteä töihin kun mä itkeä tiruutin keittiössä. No, ehkä tämä tästä...

Nupsu: Meillä mies 190-senttinen ja säädöt riittää hyvin Manducassa.

Pureminen on nyt loppunut, ilmeisesti Elli uskoi kun muutaman kerran tiuskaisin terävän ein kun tissiä puraisi. Toivottavasti tapa ei palaa... sattui niin kauheasti.

Hoitokyselyyn kertauksena: Tyttö sai alkunsa ekasta IVF:stä, oli ainoa alkio eli pakkaseen ei jäänyt mitään. Tyhjä pakkanen on hyvä asia, kun ei ole enää kohtuakaan mihin alkiot laittaisi. :'(

Jiksu
 
Väsynyttä huomenta! (tai kai se päivä jo melkein on...)

Juu, siis "ihana" yö jälleen takana. Pyörimistä, hyörimistä, kääntyilyä, vääntyilyä. On tuo neiti vaan nyt kovin kovin levoton öisin! Lisäksi ei nyt sitten illalla syönyt puuroa, eikä aamusella. Mutta maitoa vetää senkin edestä. Näitä "syömislakkoja" on aina silloin tällöin meillä ollut. Kestää pari päivää ja taas vedetään hurjalla halulla. Aamulla tosin huomasin että on Nettakin väsy yön pyörimisestä. Muutoin on ihan iloinen ja oma itsensä ja päikkäreitäkin nukkuu normaalisti. Tiedä sitten mikä nyt häiritsee toista. Luulen kyllä että yön uniin vaikuttaa päivisin oleva kova meno. Kokoajan pitäisi mennä ja touhuta. Paikallaan ei juuri pysy. Sylissäkin touhottaa ja vipeltää.

Jiksulle jälleen :hug: rankasta synnytyksestä ja kohdun menetyksestä. Onneksi kuitenkin teillä on nyt ihanainen Elli. :) :heart:

Eilinen kaupunki reissu meni kyllä hienosti. Sokoksen kahviossa syötiin molemmat lounasta. Vähän jännitin kuinka Netan syöminen siellä hulinassa sujuisi, mutta kasvissose meni kuin kuumille kiville. :)

Eilen taas oli sitten pientä kriisin poikasta miehen kanssa. Meillä kun tänään 3 vuotis hääpäivä ja olin lauantai illaksi suunnitellut meille hieman miehen kanssa ohjelmaa. Netan on tarkoitus mennä muutamaksi tunniksi vanhemmilleni hoitoon ja me sitten menemme yöksi sinne myös. Eilen kun asiasta miehelle kerroin, hän totesi että Nettahan tulee sitten meidän mukaan. Minä sanoin että nyt vietetään kahden keskistä aikaa, Netta hetkeksi hoitoon. Mies ei tästä ilahtunut, koska ei halua että Netan hoitoon viemisestä mun vanhemmilleni tulee tapa. Jottemme siis liikaa rasita heitä lapsen hoidolla. Siinä kohtaa minä lähes raivostuin! Tyttö kohta 5 kk ja nyt olisi toista kertaa muutaman tunnin siellä hoidossa, jotta saisimme hetken olla häiriöttä kahdestaan. Mies kyllä sitten suostui tähän, mutta arvatkaapa menikö multa into järkkäillä mitään. Tulipa taas tunne, että ei yhtään arvosteta sitä, että minä jotain keksin. :/ Niin ja kaiken lisäksi äitini pitää siitä että saa hoitaa Nettaa, eli sikälikään ei ole haitaksi homma. Noh, mutta kaikkea nuo miehet keksivät!!

Juu, mutta siinä taas yksi purkaus. Nyt taidan mennä ottamaan pienet päikkärit, jotta sitten taas jaksaa. :)

Nampula
 
NAMPULALLE oikein hyvää hääpäivää ! :flower: :heart:
toivottavasti se mieskin on vähän rauhottunut että voitte viettää mukavan kahdenkeskisen illan!

Ps. Tuo hyöriminen, pyöriminen ja syömälakkoilu on niiiin tuttua. Mä luulen että on tässä iässä tosi yleistä, ja vaikuttaa varmaan hampaiden tulo. Meilläkin poika veteli eilen illalla vaan 100ml maitoa, nukkuin koko yön hyvin, aamulla vaan 50ml maitoa ja jonkun tunnin kuluttua malttoi syödä muutaman lusikallisen puuroa. Ens viikolla sitten lääkäri ja katotaan onko painoa tullut kuitenkin normaalisti

 
Kiitoksia Kitty!!! =) :flower:

Niin ja ihana kuulla että teilläkin on ollut samanlaista touhua ja menoa! Meillä kans ens viikolla neuvola. Saas nähdä kuinka neitokainen kasvanut.

Tänään sitten päätin, että koitan jättää yhdet päikkärit pois neidiltä. Pidin kauppareissun ajan hereillä (lähinnä siis auto matkalla meinaa uinahtaa) ja vasta myöhemmin sitten sai nukkua toiset päikkärit. Josko auttaisi yöhön.

Kyllä me varmaankin sitten lauantaina saadaan viettää kahdenkeskistä aikaa. Luulenpa, että Netta saa silloin mennä sovitusti hoitoon. :) Kyllähän tuo mies tänään toi mulle kukkia töistä tullessaan, joten ei se nyt ihan kauhia tapaus ole. ;)

Nampula
 
Hei taas!

Nampula: Kiitos. :hug: ja Amodini kans :hug: . Täällä menee jo vähän paremmin, oikeastaan on ihan kiva olla kotona kun kaikki on totutussa järjestyksessä. Siskoni kävi eilen, se helpotti koti-ikävää vähäsen.

Ellin nuha jatkuu ja mulla on yhä kurkku kaktusta täynnä, mutta eiköhän me tästä parannuta pikku hiljaa. Mies toi apteekista sitä nestemäistä Panadolia, jos tytöllä olo huononee. Ihan hyvin se jaksoi aamullakin leikkiä vaikka nenä vuoti. Nyt tuhisee jo ekoilla päikkäreillä.

Jälleen anoppi-asiaa... Se soitti eilen ja sanoi että hän tulee NYT HETI kylään jos sopii. Pyysin sitä tulemaan huomenna (siis tänään), kun ollaan molemmat tytön kanssa kipeänä ja mun sisko oli jo tulossa käymään. Anopilla meni heti herne nenään. Se tiuskaisi että "no, en kyllä tiedä mitä minä huomenna teen" ja lopetti puhelun nanosekunnissa. Haloo, lapsellista kiukkuilua!!! Saa nyt nähdä tuleeko se vai ei. Miksei mun vanhemmat asu lähellä ja anoppi kaukana eikä toisinpäin?!! Epistä!! :LOL:

Amodini: En osaa tuossa auttaa kun meillä tyttö viihtyi ihan hyvin miehenkin kyydissä Manducassa. Kuinka pitkä teidän tyttö on? Meillä Elli oli 4-kk neuvolassa 66 senttiä. Ensi viikolla on neuvola, saa nähdä kuinka paljon on tullut lisää pituutta ja painoa. :D

Jaha, nuhanenä huutelee pinniksestä!! Palataan!

Jiksu ja Elli 5 kk
 
Moikka moi!

Viime yö menikin sitten jo normaalin kaavan mukaan. Tosin tapansa mukaan neiti heräsi klo 1 ja halusi velliä, jota sitten joikin ruhtinaalliset 40 ml!! Joten siis enpä usko että suuresta nälästä oli kyse. Taitaa vain olla tapa. Aamulla ei taas puuroa mennyt, päätin sitten koittaa kasvissosetta ja se kävi. En sitten tiedä mikä on syynä. Eikö puuro nyt muka jostain syystä maistu. Illalla sitä meni kuitenkin. Hassu juttu! :p Meillä on Netta kyllä oppinut jo "jekkuilemaan" ja pistämään jutuissa hanttiin. Luonnetta siis alkaa löytymään. Yksi ilta kun mies puki yöppäriä neidille päälle, venkoilu tyttö tuolla hoitoalustalla hulluna ja pisti hanttiin. Kun mies sitten nosti ylös pukematta yöpukua, nauroi naama levisi sellaiseen virneeseen, että taisi melkein jo tajuta että sai tahtonsa läpi! Onko muilla havaittavissa vastaavaa?

Amodinille toivotellaan loistavaa matkaa!! Nauttikaahan reissusta oikein kunnolla! Niin ja mukavaa hääpäivää teillekin sitten reissun aikana! :flower:

Olipas Jiksulla ihana anoppi kokemus! Kyllä ne ihmiset tuntuvat toisinaan ottavan herneen nenuunsa kovin kovin herkästi! Ärsyttävää tuommoinen. Niin kuin sitä nyt pitäisi juuri sillä hetkellä olla valmis ottamaan vieraita vastaan kun he haluavat. Sitten ei kuitenkaan itse viitsitä joustaa yhtään. Huh huijaa tuommoisia anoppeja! |O

Manduca asiassa en osaa auttaa, meillä kun mies ei vielä sitä ole kokeillut. Ei ole oikein ollut tarvetta miehen kantaa.

Mutta nyt mun olisi aika trimmata tuossa pikaisesti tuo toinen hauva, kun Netta on päikkäreillä. Josko saisin homman tehtyä. Vähenisi meilläkin karvojen määrä sitten lattioilta.

Nampula & Netta
 
Meillä on samaa vikaa mun vanhemmissa kuin Jiksun anopissa että nyt me tullaan kylään ja piste! Jouduin sanomaan viimeksi tiistai aamuna että olen lähdössä kaupungille kaverin kanssa kun Siiri herää ja tuntui että suutuvat kun ei olla heidän menojensa mukaisesti kotona.... :/ tulee ärsyttävä olo. Mulle riittää pari kertaa kuussa niiden näkeminen mutta tietysti käyvät useammin tyttöä kattomassa.
Meillä Siiri laittaa hanttiin pukemisessa miehelle ja varsinkin illalla...
Laitatko Nampula puuron sekaan esim mangoa? Meillä puuro maistuu paremmin kun on jotain seassa.
Mää en tiiä onko tytöllä jotain pahoja unia vai mitä kun on alkanut hutelemaan yö aikaan :/ Ja aivan mahotonta menoa sängyssä :eek: vartin välein saa 05 jälkeen käydä pelastamassa sängyn nurkasta kun on mönkinyt sinne.....
Me mennään 3.9 hammashoitajalle :LOL: vaikka eihän meillä tytöllä ole edes hampaitakaan..... no mennään kuitenkin saamaan tietoa.
Onnea vaan kaikille hääpäivä juhlijoille! Meillä tulee joulukuussa jo 6 vuotta naimisissa oloa.... niin se aika menee... oon kohta ihan vanha ja rupun näkönen :ashamed:
Olettako antaneet riisiä ruuaksi? Sitäkin sais jo antaa muttei olla kokeiltu.

HH ja Sipu 5,5kk
 
Oon laittanut yleensä puuroon myös hedelmäsosetta. Mutta eilen illalla puuro meni hienosti kaupaksi ilman hedelmäsosetta seassa. Netta ei oikein muutenkaan hedelmäsoseista kauheasti välitä. Ainoa on oikeastaan banaani, mitä yleensä syö kovastikin. :)

Meillä HH on tuota samaa mahdotonta menoa öisin. Iltaisin saa kans käydä pelastelemassa vähän väliä, kun möngertää ties mitenpäin. :p

Vai että nyt jo hammashoitajalle! Hassua! :D Mutta kai se tottakai on hyvä käydä jutustelemassa ja kuuntelemassa niitäkin asioita. :)

Koira tuli melkein kokonaan trimmattua, kunnes neiti heräsi. Onneksi nukahti uudelleen ja sain sitten hommaan tehtyä loppuun.

Nyt tuolla kähistään, joten täytyypä mennä!

Nampula
 
Huh huijaa!

Täällä taas "en syö" kausi!! Eilen meni sapuskaa ihan kivasti, mutta tänään taas sitten aamusta asti tökkinyt! Muutama lusikallinen meni aamulla sosetta, päivällä otin esiin nyt broitsu-peruna...sosetta. Muutama lusikallinen. Jippijai! Neiti ei itke tms, ei vain suostu syömään. Alkaa tässä toisinaan olla hieman neuvoton olo, mutta onneksi maanantaina neuvola, saa siellä sitten neuvoja. Kyllähän kai nuo syömättömyydet kuuluu vauvoilla tähän ikään, mutta tuntuu vaan niin kurjalta. Noh, maitoa menee ja velliä. Olen sitten antanut velliä reippaasti, että saa hieman enempi energiaa.

Kiva kuulla Haalistuneenkin kuulumisia! :)

Mutta, tässä tämän päivän kuulumisia kieltäytymis rintamalta... :p

Nampula & "en syö"-Netta
 
Meillä syödään unien jälkeen aina ruuat, monet syöttää ruuan ja laittaa sitten vauvan nukkumaan mutta meillä näin. Miten muilla? Niin huomasin että jos tyrkytän ruokaa heti kun herää niin ei syö kunnolla mutta kun saa olla vartin hereillä niin jopas ruoka maistuu....
Mää heräsin viime yönä vain kerran! =) Nukuttiin Sipun kanssa kaksin ylhäällä kun koiralle tuli eilen paise analirauhaseen ja itki sitä sitten illalla ja yöllä :eek: käytin sen lääkärissä nyt aamulla ja sai kipulääkkeitä ja antibiootiti. Pakko pitää vaippoja koiralla kun vuotaa pylly verensekaista vuotoa :/ ja koira tykkää (no ei yhtään, aivan nolona).
Siiri muuten nukkuu nykyään aina mahallaan kun vaan voi, eikai sille mitään mahda. Oli tuolla juttua että kätkyt kuolema tulee helpommin mahallaan nukkuessa :/ mutta enhän mää voi valvoa koko yötä ja kytätä milloin kääntyy.....
Meillä kissakin kävi eläinlääkärissä ja sillä on virtsakiviäerikois ruokavalio jne.... härdelliä riittänyt muutamana päivänä......

Hh ja Sipu 5,5kk
 
Heipsan !

Tuohon galluppiin ensin: meille on tehty monia (laskuissa en ole pysynyt mukana)IVF:ä ja pakastealkion siirtoja. Tämä poju sai alkunsa tuoresiirrosta ja pakkaseen jäi kaksi pakkasukkoa. Voi olla, että meidän lapsilukumäärä on täynnä, sillä kohtuni ei ole oikein kestänyt noita kolmea raskautta ja kolmea keisarinleikkausta ja on riski, ettei se kestäisi enää raskautta :( Lisää lapsia haluaisin kyllä. Olen toki todella kiitollinen, että nämä kaksi kultakimpaletta olemme saanneet ja :saint: pilven reunalla vielä. :'(

HH: Kyselit riisinsyömisestä. Meillä on ainakin syöty jo perunan seassa riisiä ja hyvin maistuu.

Hammashoitajan vastaanotollakin on pari tirriä käyty jo näyttämässä.

Onnea hääpäivää viettäneille. Mekin vietimme 11v hääpäivää tässä kuun alkupuolella.
Aika rientää ....

kuu-ukko ja poju 6kk 2vko
 
Morjens!

Eilen vietettiin sitten kahden keskistä iltaa. :) Siis miehen kanssa... Viikolla olleen hääpäivämme kunniaksi. Ihan vain kotosalla saunoimme, söimme, istuimme ja kuuntelimme musiikkia. Tai ensiksi minä ajoin miehen ulos tunniksi, sillä välin siivosin, laitoin kämpän täyteen kynttilöitä ja tein ruuan uuniin muhimaan. Sitten vain nautimme olostamme, kun mies tuli. :)

Netta oli hoidossa minun vanhemmillani. Oli alkuun hetken pärjännyt hyvin, kunnes oli alkanut paikkaa katselemaan (ollut siellä tosi vähän, kun aina vaan oltu mökillä) ja sitten olikin huuto alkanut. Muutamien pikku päikkärien jälkeen oli sitten rauhoittunut ja ilta venyikin neidillä hieman myöhäiseen, kun oli niin kivaa sitten ollut. Alkuun siis hankalaa, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :)

Nyt on taas sapuska maistunut neidille paremmin. Puuroa meni aamulla ja sosetta päivällä. Joten hyvä niin. Huomenna neuvola, joten saapi nähdä mitä sanotaan. :p

HH puhui syömisen ajankohdasta. Meillä syödään muutoin aina unien jälkeen, paitsi illalla. Silloin puuroa 7 maissa ja unet hieman ennen 8. Unien jälkeenkään ei meilläkään heti syödä, vaan hetki jutustellaan jotta ruoka maistuu paremmin. Iltaisin vaan ei neidille enää meinaa puuro mennä, kun on jo päivästä väsy. Olen nyt miettinyt ratkaisua asiaan, mutta vielä ei ole mitään eteen tullut. Ideoita? En kauhean aikaisinkaan viitsisi puuroa illalla antaa, kun ei siitä sitten yötä vasten ole hyötyä. Noh, katsellaan ja pohditaan. :)

Rauhallista sunnuntaita
Nampula & Netta melkein 5kk
 

Yhteistyössä