Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **



Kesämasua kasvattelee:


?.?
Alma78 * ensimmäinen
haisuli83 * ensimmäinen

28.5
Mupelo * 29 * toinen * K-HKS

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 29 * ensimmäinen * KOS tai NKL

1.6
DingeLiDong * 33 * neljäs * TYKS
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * KOKS

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS

3.6
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS
malendra * 25 * ensimmäinen * OYS
Stiinuliini * 28 * toinen * JS

4.6
Chance
Pöhinä

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS
ninanina * 23 * toinen * KOS

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen

8.6
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS
piuh-78 * 33 * kolmas

9.6
Eebowi * 30 * toinen * KOS
PikkuMyy82 * 29 * toinen * SeKS
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS

11.6
Rintintin * 23 * ensimmäinen

13.6
ki7i * 26 * toinen * TAYS
Madde84 * 27 * ensimmäinen * SAS
mouru * 33 * kolmas

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS
miqri * 30 * toinen * JS

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS
Feliana * toinen
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS
Ando * toinen

16.6
rubiini6 * 24 * ensimmäinen * TAYS
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen

17.6
wendy79 * 32 * toinen * L-PKS
Aanna * kolmas * EKKS

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
PikkuistaOdottava * 24 *ensimmäinen * TAYS
torstai * 21 * toinen * TAYS
maikki79 * 32 * toinen * KYS

20.6
Emby^ * ensimmäinen
charleene * 26 * ensimmäinen
jkoo * 26 * toinen * SatKS

21.6
Jisse78 * 33 * viides * TAYS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS

22.6
tirlittan87 * 24 * toinen * PKKS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen
birdcherry * 30 * ensimmäinen * TAYS

26.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
möhköpantti * 29 * viides * KYS

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS





Menetyksen kohdanneet

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus





Päivityspyynnöt punaisella, kiitos :)

Aiemmat höpinät

Lokakuu 2011
 
Viimeksi muokattu:
Oys ja 33v
Sain varattua ajan neuvolaan, viikonpäästä torstaina. On niin paljon ajatuksia kun takana on syöpä, josta olen onnekseni selvinny,mutta kyllähän se tuolla taka-alalla kummittelee.
Ja armoton kun oon väsyny, talviunille tekis mieli painua |O "äiti on nyt vaan niin väsyny...huoh! Onneksi lapset jo isoja!
 
Viimeksi muokattu:
moiks! ilmottautuisin mukaan porukkaan=) Ikä mulla on 22 vuotta ja esikoista tässä odoteltais.Sairaala ois OYS.

Plussasin tuossa yllätyksenä perjantaina, kun vatsakivun takia kävin lääkärissä. Voi kuulemma johtua vatsakipu kohdun kasvamisesta. Nyt on sitten viikonlopun aikana tiputellut hieman vertakin, siitäkin kysyin kun soitin tänään neuvolaan, sekin voi olla normaalia tai sitten ei. Tuumasi neuvolasta, että tämä selviää ajankuluessa. Yritän olla stressaamatta asiasta, mutta pyörii koko ajan mielessä. Käski kuitenkin tulla lääkäriin, jos tulee kovia kipuja ja vuoto yltyy mahdottomasti. Toivottavasti tämä ei nyt enteile keskenmenoa: / Toivotaan parasta. Sain ajan neuvolaan ensi viikon maanantaille eli viikon joutuu vielä odottamaan... LA ois näillänäkymin 29.6.2012.
tämä kaikki on mulle tosi uutta ku esikoista tosiaan odotan...
 
Täällä ollaan niin väsyneitä kun olla ja voi. Mutta lukemassa olen käynyt kaikki.En ole jaksanut kommentoida yhtään. Mutta hengessä mukana ja super halit erityisesti kaikille jolla ei ole ollut onni myötä.

ReNu 8+1
 
Kopsaan ton mun viestin tuolta lokakuun puolelta...
Heippa naiset! :wave: Nyt täälä olis kaks vapaata.. Huh, onpa ollu raskaita päiviä.

Facesta, mä taidan olla yks niistä harvoista joka ei oo siä. Eli en sinne kyllä tän ryhmän takiakaa tuu.. Mutta jos haluutte nickeille kasvot ja niin ettei kukaan tie mitää, nii voihan sitä perustaa suljetun kerhon tänne 2+. Sinne pääsee vain kun kysyy sen kerhon perustajalta. Ja, itse oon yhdes kerhos.. Jossa puhutaan nimillä ja me ollaan tehty nii, et kaikki on laittanu kuvan ittestää sinne. Pääsy kerhoon olis vaa tietty niillä jolla la kesäkuus. Mitä mieltä siitä? Sillonhan vaa ei olis yleisellä puolella kesäkuisia ollenkaa...

Hiusten värjäyksestä, oon ilmeisesti aika rento, kun en oo edes tajunnu ajatella, että hiusten värjäämisellä saattais olla jotai merkitystä.. : /

Dingelidong Tee vaa marraskuun pino, mikäli vaan jaksat.. Musta ei siihen oo, ;) eli olis oikeen hienoo jos joku sen jaksaa tehdä. :D

Napaalua: Täälä on salaisuus paljastunu työmaalla.. Meillä on Tosi läheinen ja lämmin työyhteisö, ja ne tiesi heti. Jouduin sellaseen pommitukseen, että huh huh! :D No, toisaalta on kiva, että ne tietää. Saa vähä sumplia noitten nostojen kans. Ja jos on jotai oikee järkkyjä hajuja ja alan kyökkii, nii voin mennä hetkeks sivuun ilman, että kukaan ihmettelee.

Täälä on pahoinvointi lisääntyny, on oikeestaa jonki asteisena koko päivän. Voimakkaampana se on 14-15 eteenpäin. Yölläki pissalla käydes tekee pahaa. Ei oo viä tarvinnu oksentaa, saas nähdä tuleeko yrjöki viä kylään.

Koska ajattelitte kertoo vanhemmille ja sisaruksille? ..siis teidän omille sisaruksille.. Me ollaan puhuttu isänpäivästä.. Mutta, mun maha on ihan pömpöllä jo nyt ja sitä ei paljo piilotella, nii-i! Alkaa anoppi ihmetteleen miks en käy, ku asutaan vierekkäin..

Kuinkas teillä mahan vihlonnat? Mulla on ollu vihlontaa yleensä iltasin, ja tänään on ollu päivälläki.. tänään Aika kovastiki on vihlonu ja kiristelly. Ilmeisesti on kuitenki ihan normijuttu? Esikoisen odottaja..:D
 
Hyvää marraskuuta hiukan etuajassa =)

Kylläpä tän raskauden ja siitä aiheutuvan raittiuden myötä joutuu uusiin pelottaviin tilanteisiin... ajoin viikonloppuna elämäni ekaa kertaa Helsingin keskustassa autoa :D Se oli hämmentävää ja kaoottista varsinkin pe-yönä, kun piti varoa tielle hyppeleviä känniääliöitä. Raitiovaunutkin on näin ei-helsinkiläisestä näkökulmasta pelottavia.

Mulla on vihlonut mahaa aika paljon. Välillä on muutama päivä taukoa ja sitten taas vihloo pari päivää, ei kuitenkaan enää niin kipeästi kuin ihan alussa. Juuri muita raskausoireita mulla ei oikeastaan olekaan, paitsi että tissit on niin kipeät, ettei välillä pysty nukkumaan edes kyljellään.

Vanhemmille ja sisaruksille (molemmilla 1 veli) haluaisin kertoa ehkä isänpäivänä, niinkuin joku muukin taisi suunnitella. Miehen vanhempien kanssa ollaan huomattavasti enemmän tekemisissä ja mies ei malttais olla enää hetkeäkään kertomatta. Mutta katsotaan nyt ainakin ensin tuo ar-ultra joka on tän viikon torstaina.

birdcherry 6+4
 
Charleene taisi kirjoittaa lokakuun ketjussa, että perui ar-ultran, kun kaikki on kerran edennyt hyvin. Mullekin tuli vähän sellainen omituinen olo tänään ar-ultrassa, kun ultraaja kyseli, että ovatko aiemmat raskaudet edenneet normaalisti, onko nyt ollut jotain ongelmia tmv... ja kun vastaus oli ei, tuntui, että mitä mä täällä teen :D Mutta oli se kyllä ihana nähdä pikkuisen pikkuruinen sydän siellä ruudussa. Kaikki vaikutti siis olevan hyvin :) Ja olen tyytyväinen, että menin, sillä nyt uskallan vähän paremmin iloita tästä raskaudesta.

Olo jatkuu ennallaan, väsyä, huonoa oloa ja heikotusta. Olen lähinnä lepäillyt koko tämän(kin) päivän.
 
Ai niin ja pitäkää vaan hengissä se facebook-ryhmä, itse juttelen ehkä jopa mieluummin siellä kuin täällä kun face on muutenkin koko ajan auki, katsotaan missä vaiheessa uskallan liittyä :) Voiskohan sitä kuitenkin fiksata vielä sen verran privaatimmaksi, ettei ryhmän jäsenet näkyisi ulkopuolisille?
 
Heippa pikaisesti!

Ultrassa käyty ja kaikki näytti olevan mallillaan, pienen sydänkin näkyi ja kuului:heart:
Kyllä se vaan helpotti omaa oloaan, vaikka aiemmat raskaudet menneet hyvin, ei tullut olo et lääkäri olsis ihmetellyt miksi sinne menin esim. Meillä on ollut tapana käydä kaikista ar-ultrassa katsoon onko asukki siellä missä pitääkin. Tosin samalla kerralla löytyi kysta, kuulemma nestekysta.. vaaraton kuulemma mutta voi puhjeta ja aihettaa kovaakin kipua:O
Mutta nyt iltapuuhiin muksujen kanssa.

Jisse rv 6+4?
 
Mulla on vihlonut masua jos oon noussut nopeeta istueltaan/makuultaan ylös. Oikeen kirpakka vihlonta joka kestää ehkä 10sekunttia. Illasta/yöstä vihlaisuja harvakselteen itsestään.

Varhaisultran varasin ihan sen takia että haluun varmistaa et a)siellä on joku ja b) kasvaa kohdussa, ettei oo kohdunulkoinen ja pääse huonosti käymään. Ja tottakai mielenrauhaa.. Neuvolan varaan vasta sen jälkeen (jos siis hyvin käy)

Kertomisesta sen maagisen rv12 jälkeen ;) Mun sisko ja yksi läheinen kaveri tietää (en malttanut pitää suutani kiinni :ashamed:) ja mies saa kertoo kenelle haluaa mut kunhan nämä ihmiset sitten pitävät asian omana tietonaan eivätkä tule mulle asiasta mainitsemaan. :D

Onks teillä neuvolalääkäri ihan "ohjelmoituna" raskaudenseurantaan?
Mulla ei ollut tyttöä odotellessa. Itse neuvolalääkärin tapasin ainoastaan kerran kun sain VTI estolääkkeet (mulla oli koko raskauden ajan toistuvia tulehduksia + kestohiiva kaupanpäälle, sitä odotellessa) ..(Ja siis gyne teki rv37 ultran mutta hänhän ei ole virallisesti neuvolalääkäri :) Huom. vissiin kaikkialla ei ole ohjelmoituna tätä rv37 ultraa? meillä se on..)

Mikä idea muuten (anteeks ihmettelen vaan :) ) tässä esim. hiustenvärjyyssä ettei värjätä ennen rv12? mm. Mulle gyne sanoi aikanaan että rv5-7 asti alkio on "omissa oloissaan" eli alkoholit ym. eivät häntä hetkauttele. :)

Ah, nyt himoitsen kahvin lisäksi coca-colaa :p Miks mä en vois ruveta himoitsemaan vaikka salaatteja, riisikakkuja ja kevytjuomia/vettä. Sais tätä byllyään vähän pienemmäksi ;)

Kiitos uudesta pinosta!:kiss:
 
Kiitos DingeLiDong uudesta pinosta! Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :) Niin ja tervetuloa kaikki uudet. :wave:

Oliko mukana joku, joka on aiemmin synnyttänyt Kätilöopiston Haikaranpesässä? Mua kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia siitä. Vähän kahden vaiheilla ollaan, synnytettäiskö Jorvissa vai Haikaranpesässä (jos nyt pieni pysyy mukana kesään asti). Saattaa olla, että kuitenkin päädytään Jorviin, koska se on lähellä ja esikoinenkin syntyi siellä. Ei ole pahaa sanottavaa paikasta. :)

Lumi & Piipero 6+1
 
Huomenta kaikille!

Mä en ainakaan ihan vielä ole valmis faceryhmään,mutta kattellaan,ei oikein meinaa aika riittää edes täällä käyntiin.:D Yleensä mulla on yksi taputtelemassa näppäimistöä mukana tässäkin.

Kertomisesta,muutamat kaveri tietää jo,vanhemmat ei vielä eikä lapset,kerrotaan varmaan ultran jälkeen,jollei kukaan ennen huomaa.

Neuvolalääkäri kuuluu täällä neuvolan ohjelmaan,muistaakseni kävin edellisessä raskaudessa kolmesti rv (noin) 12,26 ja 37.

Olo on vähän parempi,viikonloppu meni sohvalla maaten,äklötti kokoajan.Juniorin vaipanvaihto on hieman hankalaa,nakitankin sen miehelle aina kun mahdollista,päivällä se ei tietenkään oikein onnistu ja kun meillä kestoillaan kotona niin se vähän lisää sitä äklötyselementtiä..Olenkin miettinyt että pitäisikö olla vaan epäekologinen hetken aikaa ja käyttää kertiksiä vaan.

nedra ja asukki 9+0
 
tirlittana: Meillä on neuvolalääkäri ihan tuossa ohjelmassa. Mulla eka käynti jo ens keskiviikkona. Olis ollut jo huomenna, mutta ei viittinyt ottaa labrojen kanssa samalle päivälle. Vko 37 ultraa meillä ei ole, ei ainakaan ollut esikoista odottaessa. Tosin sillonen neuvolan terkka puhu esikoisen syntymän jälkeen, että seuraavasta pääsisin automaattisesti viimesillä viikoilla esikoisen suuren syntymäpainon takia.

Pikkumyy kyseli vihlonnoista. Mua vihlo muutamaan otteeseen eilen kunnolla kun ajelin autolla töistä kotiin. Tuli muutama sellanen ihan sekunnin kestävä vihlasu.

Ei olla kauheasti mietitty tuota kertomista. Hyvälle ystävälle kerroin jo pari päivää plussan jälkeen, mutta muille ei sitten olla kerrottu. Ehkä jo ensi viikolla neuvolalääkärin jälkeen, jos sydänäänet kuuluvat tai sitten ultran jälkeen. Haluaisin kuitenkin varmistuksen, että kaikki on ok. Jotenkin sellainen tunne, että kaikki odottavat millloin esikoinen saa sisarruksen.

Joku puheli tuolla lokakuun pinossa tyttö/poikaolosta ruokien perusteella. Esikoisen aikaa himoitsin alkuraskaudesta hamppareita ym. roskaruokaa ja jossakin vaiheessa himot muuttui kylmiin hedelmiin. Makea maistui myös, joten en ainakaan ruokien perusteella pysty vielä sanomaan kumpi on tulossa...

Mupelo, rv 10+1
 
Mä heräsin yöllä ja oksensin kaks kertaa. En kyllä usko, että on tästä raskaudesta, kun mulla ei ole ollut yhtään huono olo muuten. Luulen, että oli jostain ruuasta. Tulin töihinkin.

Onko mahdollista, että kuulin eilen heti kotiadopplerilla sydänäänet?! Kuului sellaista laukkamaista ääntä ja syke oli 45-55, mulla itsellä oli 150. Mä oon todella hoikka eli sillai toki kuuluu varmaan helpommin. Lähihoitajakaveri vaan sanoi, että nivusten lähellä on myös sykettä ja aika sieltä tuon bongasin. Mutta en tiedä kuuluuko laukkamaisena..

Pinklady81 & Masukki 7+1
 
Onnea kaikille eilen hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

mahan vihlomisesta mullakin tulee ilkeitä vihlaisuja yskiessä ja välillä niistäessä ja nopeasti noustessa. Sellaisia, kuin joku viiltäis puukolla tonne sivulle alamahaan. Ja muutaman kerran on ollu sellaisia pitempi kestoisia vihlomisia suoraan tuossa häpyluun alla. Ne on aika hämärän tuntuisia :p

neuvolalääkäristä meilläkin kuuluu ohjelmaan muistaakseni 3 kertaa raskauden aikana. Eka on mulla joskus rv 13 paikkeilla. Oon luullu, että neuvolalääkäri kuuluu automaattisesti jokaisessa neuvolassa ohjelmaan. Jännä, ettei joka paikassa kuulukaan, niinkuin Tirlittan kirjoitti. Tuosta rv37 ultrasta ei mitään haisua, että onko meilläpäin, kun ekaa kertaa oon asialla.

kertomisesta meillä tietää yksi miehen ystävä ja mun ystävistä noin viisi. Isovanhemmille ei olla vielä kerrottu. Mieli tekis kyllä kertoa jo! Miehen vanhemmille tää olis eka lapsenlapsi ja oon anopin kanssa puhunut aikaisemmista keskenmenoistakin, joten varmaan odottaakin, että uutisia jossain vaiheessa on tulossa. Ja tiedän, että he ainakin olisivat vauvasta yhtä innoissaan, kun mekin, joten siksikin odotan, että pääsisi kertomaan vihdoin hyviä uutisia :) Toki munkin vanhemmat on vauvasta varmasti iloissaan, mutta mun pikkuveljellä on jo kaksi lasta, niin ei ole heille ensimmäinen lapsenlapsi.

Mua vähän ahistaa perjantain työporukan syömingit, kun ihan varmasti porukka ihmettelee, jos en juo ja taatusti ainakin muutama arvaa siitä mikä on tilanne...mietinkin, että pitäiskö kertoa noille muutamille työkavereille etukäteen, niin osaisivat pitää suunsa kiinni ja loput ei ehkä tajuais (toivossa on hyvä elää :D)

möhköpantti Tosi harmi, että äitisi suhtautuu noin tulevaan vauvaan. Aika lapsellista käytöstä äidiltäsi poistaa sinut fb-kavereista sen takia, että on suuttunut vauvauutisesta. Tuleva vauva on kuitenkin teidän lapsi ja teidän hoidettava, ei äitisi "ongelma". Joten jätä äitisi kiukuttelut omaan arvoonsa, jos vaan pystyt. Tsemppiä! :hug:

Ihanan isolta kuulostaa nuo Mupelon 10+ viikot :)

ON: tänä aamuna oli tuli ihan hillitön heikotuskohtaus :O Mulla on tapana meikata ja tehdä kaikki muutkin aamujutut ennenkun syön, eikä siinä tähän asti ole ollu ongelmaa. Mutta tänään mua alkoi meikkaillessa heikottaa ihan hulluna. Tuli semmonen "tärinä" ja tuntui, että kaikki voimat vaan valahtaa veks. Menin sitten äkkiä syömään ja siinä pöydässäkin oli hetken sellainen olo, että pitäiskö tässä mennä oksentamaan. Mutta heti kun sain syötyä yhden viilin myslillä ja juotua mehua, niin helpotti. Olikohan toi sitten raskauteen liittyvää, vai jotain muuta? Kellään ollu samanlaista? Mutta en valita, jos se oli oire, niin otan kaikki oireet ilolla vastaan :D

Neuvolan labraan pitäis joku aamu viedä pissanäyte. Sain purkit siis kotia. Ihmettelen vaan, että koska mä saan sen vietyä, kun ohjeissa on, että pitää olla vähintään 4h pissaamatta. Viime yönäkin heräsin 2 kertaa pissalle ja viimesimmän väli heräämiseen oli vaan 2h. Pitääkö mun alkaa pissailla purkkiin keskellä yötä silmät ristissä :D

Sanmar + superpapu 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar: Mietippä tuota pissanäytten ottoa siellä loppupään viikoilla. Voin sanoa, että se on tuskaa yrittää olla 4 h pissaamatta, kun tarttee mutenkin ravata n. tunnin välein yölläkin vessassa. Koita olla illalla juomatta, jos auttais. Mun on tarkotus viedä näytteet huomenna labraan.

Pinklady: Mun käsittääkseni sikiön sykkeet on siellä 120-160 hujakoilla, eikä noin alhaiset.
 
Viimeksi muokattu:
DingeLiDong Kiitokset uudesta pinosta.

Onnea kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille.
Onko teillä kokemuksia pahoinvointi rannekkeesta?? Kannattaako hommata?

sanmar82 Kiitos:heart: harmittaahan tuo että aikuinen ihminen kiukuttelee siitä että oon raskaana varsinkaan kun en tiedä ees syytä. koska omat on lapseni ja itse ne hoidan (äitini asuu 500km päässä eli ei muutenkaan nähdä usein)

kaneli74 Tosiaan en tiedä mistä äitini on nyt ottanut nokkiinsa että kiukuttelee. luulen että ei oo tottunut näin isoihin perheisiin omassa äidin puolen suvussani kun löytyy lapsettomia perheitä,mutta se vaki lapsi määrä näyttää olevan 1-2 lasta muutamassa jopa 3 ,niin en tiedä onko tämä se ongelma kun meille on kuitenkin tulossa jo viides. Mutta mun puolesta saa kiukutella niin pitkään kun haluaa ,en ota ite yhteyttä.

omaan napaan: tää pahoinvointi alkaa käydä täällä voimille. Mun pahoinvointi alkaa jo ennen kun mä ehdin ees heräileen eli tänään meni taas aamu oksennellen. sen jälkeen sain syötyä pari leipää + puuron mutta senkin jälkeen tuli sellanen ellova olo joka on vieläkin..ja se kahvi mä tarvin aamusin ees puol kupillista kahvia että jaksan koko päivän ja nyt kun ei oo kahteen päivään maistunut niin tuntu että oon entisestäänkin vielä väsyneempi.
Mun nokka on nyt super arka kaikille hajuille ja eilen kaupassa meinas moneen kertaan laatta lentää (ja äärettömän noloo kun ei pysty yhtään pidätteleen sitä kyökkimis refleksiä)

kauheeta valitusta taas..=)

möhköpantti+ heta-einari 7+2
(tasan viikon päästä neuvolalääkäri)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta!

tirlittan87 siinä viikolle 12 odottelemisessa on kaiketi se pointti että siihen asti kaikki rakenteet kehittyvät ja sikiö on herkimmillään kaikille kemikaaleista aiheutuville epämuodostumille.

Neuvolalääkäreitä kuuluu myös Helsingissä ohjelmistoon kai 2 kappaletta. Ensimmäinen oli muistaakseni joskus viikolla 26 ja toinen ihan loppuraskaudesta. Ultraa ei sen sijaan neuvolassa (oletusarvoisesti) tehdä.

_Lumi_ kokemusta ei ole mutta me ollaan päätetty tällä kertaa siirtyä Naistenklinikalta Haikaranpesään. Ehkä sillä ei ole uudelleensynnyttäjälle enää niin isoa merkitystä mutta minua jäi harmittamaan että viimeeksi ei sinne menty ja nyt mennään. Vaikka sulku olisi päällä niin en synnytä ennen kun ottavat sisään. Jos siis sinne asti päästään!

Mulla on huomenna jo eka neuvola! :O Syynä kai se että myöhemmin ei ollut sopivia aikoja. Kivahan sinne on mennä mutta olisin voinut mennä vähän myöhemminkin. Tuntuu vielä niin epätodelliselta tämä raskaus!

Sofiia 5+??
 

Yhteistyössä