Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Kyyneltenhymy Voi kökkö mikä tilanne. Tsemppiä! :hug:

Aanna Mulla kans ton väsymyksen kanssa ottaa tiukille muksun hoitaminen : / Mies on viikonlopun matkoilla ja musta tuntuu et en millään jaksas.. Muutenkin neiti tottunu et isi on kotona (mies siis työtön) niin nyt sitten ikävöi ja kiukkuaa.

Oireista vielä. Onks kellään muulla semmonen olo et ei viittis ulospäin näyttää/ilmaista pahoinvointejaan ym.? (edes siis miehelle?) Mä viime raskaudenkin ihan viimesilleen asti siivosin ja kannoin kaupasta hirveen painavat kassit, kun tuntu niin hölmöltä ruveta inisemään vaivoistaan : / Töistä kyl jäin jo aikasemmin saikulle, mut kotona sit hammasta purren väänsin hommia. Eikä oo/ollu mitenkään siitä kiinni etteikö mun mies ymmärtäs ym. vaan ihan siitä et emmää haluu olla raskauden takia missään "spesiaali"asemassa...
 
Kyyneltenhymy kamala tilanne! Toivottavasti saat selvyyttä pian!

Almeja mulla vähän sama fiilis ton keskenmeno-pelon kanssa. Koko ajan sitä tarkkailee itseään vaikka takana ei ole kuin yksi keskenmeno. Mutta sinun tilanne kuulostaa onneksi nyt aika hyvältä!

Tosta facebookista. Sen saa suojattua niin että kukaan ei näe kirjoituksia tai edes ryhmää mutta minä en ainakaan luota niihin suojauksiin niin paljoa että haluaisin missään nimessä ainakaan tässä vaiheessa siirtyä sinne kirjoittelemaan.

Meillä myös on edellisten lokakuisten kanssa yhä aktiivinen facebook-porukka mutta pikkuhiljaa kirjoittelu tällä puolella kyllä hiipui aika tehokkaasti ja vain siellä kerrottiin tärkeimmät uutiset.

Sofiia
 
Kärsiikö kukaan huonosta ihosta??mulla on mennyt naama aivan kauheeseen kuntoon :(
mietin vaan et onkohan mitää mikä auttais ja mitä vois käyttää raskauden aikana...
naama on tosiaan pahempi ku teininä aikoinaan.menee kokoajan pahemmaksi vaan.

väsymys on kova eikä tää kaks viikoa kestänyt flunssa oloa kohenna menis jo ohi.
miettii miten sitä jaksaa töissä ku on aivan poikki.työ ku on aika rankkaa : /
mielialat vaihtelee jonkin verran hermot palaa aika herkästi :whistle:
ruoka ei oikeen maistu mut hedelmät ja kaikki viileä uppoo kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Moi, paljon taas tekstiä tullut!

Almeja Koko ajanhan se keskenmenon pelko on, mutta ei saa antaa sen viedä iloa koko odotusajasta. Mutta itse huokaisin helpotuksesta vasta synnärillä, kun tyttö oli maailmassa. Että paraskin neuvoja :D

Facebook-ryhmästä Itse ajattelin vaan nimimerkin takaa kirjoitella, harmi jos tämä pino kuihtuu kun päivitykset tapahtuu vain buukissa :/ mutta eihän sitä tiedä jos mieli muuttuu :D

Taistis Mulla ainakin pukkaa finnejä :|

Tirlittan87 minulla kans väsyttää mieletömästi ja kun vielä vauva herää sen 4-5 kertaa yössä. Mutta nukutaan sitten päikkärit yhdessä, monesti menee jopa se 2h. Mutta ainakin viime raskaudessa väsymys loppui kuin seinään rv 11, jospa se nyttekin helpottaisi silloin.

ki7i 7+4
 
facesta mäkin arvelin ihan nimimerkin takaa kirjotella.

ki7i Toivottavasti tää väsymys häviäis, meinas oikeesti ruveta jo kiukuttaa tänä aamuna :( Meidän neiti onneks nukkuu keskimäärin 10tunnin yöunet ihan putkeen, mut äiti (eli mä) on niin tyhmä et valvoo yli puolenyön ja aamusta pitäs 6-7 aikaan herätä : / Viime raskaus meni hirveessä väsymyksessä (helpotti kyllä alun jälkeen) et en hirveitä nytkään toivo....

Taistis Mulla naama näyttää ihan pitsalta. Tulee vielä semmosia finnejä jotka on syvällä ihon alla ja näkyyvät isoina punaisina paukamina, sit ku niitä puristaa niin tekee kyl pirun kipiää ja "arpi" kestää viikon. Muutenkin näytän ihan kirjavalta kun mulla on lievä couperosa ja nää viileet kelit tuo senkin esille.
Mä en oo kyllä koskaan edes miettinyt et ois perus kasvonpuhdistusaineista mitään haittaa raskaudelle... Onko?

Keskenmenon pelosta Mä luulen et toi vaivaa ihan jokaista raskaanaolevaa.. (ei ainakaan vähemmän niitä joilla keskenmenoja jo takana) Enemmän itse pelkään rv12 jälkeen tulevaa KM ja kohtukuolemaa. Tän asian mä ajattelen jotenkin kauhean kylmästi varmaan, mutta varhaisesta keskenmenosta kuvittelisin selviäväni niin henkisesti kuin fyysisesti helpommalla.. : /
Mut se on taas ajateltava, että asiat menevät miten ne menevät, ei ne pelkäämällä parane..
 
Taistis sama täällä, ilkeitä luufinnejä pukkaa ja naama on kirjava... Kiva.

Pahoinvoinnista ja syömisestä, mulla on lähinnä niin, että mikään ei maistu eikä mitään tee mieli. Varsinkin iltaisin tilanne on inhottava, kun on ihan kamala olo ja kaikki ällöttää. Ja ruokien hajut, yök!

Keskenmenosta vielä, että niinhän se on, että alkuvaiheen keskenmenot on helpompi hyväksyä, mutta kun itsellä on niitä jo takana kolme, ei sitä enää osaa ottaa rennosti. Kyllä se kamalaa on, vaikka alussa tuleekin. Ja sitä kamalammaksi muuttuu, mitä enemmän niitä kasaantuu. Alkaa niin sanotusti usko loppua koko touhusta. Mutta kiva kuulla, että jatkuvan pelon kanssa elää muitakin. Eiköhän tämä tästä iloksi (tai suruksi) muutu!

Vuodoista. Mulla on tullut viime päivät kirkasta limaa, vähän niin kuin ennen ovista. Onko muilla samaa? Mistähän se mahtaa johtua? Muutenkin kirkasta valkkaria on ollut aika runsaasti.

Almeja 5+2
 
Hei! Tulin vielä kertomaan kuulumisiani, eli viime keskiviikkona otin Cytotecit ja pian alkoikin vuoto ja toivottavasti kaikki tulee ulos itsestään, luulisin. Mieli on reipas, mutta pahin vauvakuume hävisi tämän keskenmenon myötä. Onhan mulla kotona tuo kohta 10kk ihana tyttö.

Vuodoista... mullakin oikein lorahteli valkovuotoa tyttöä odotellassani ja silloin tuli myös kolme kertaa "lusikallinen" verta, mut siihen ei koskaan löytynyt syytä. Mutta siis runsas valkovuoto on täysin normaalia. :) Ainoa raskausoire oli kipeät rinnat eli se oireettomuuskin voi olla ihan normaalia. :) Kovasti tsemppiä teille kaikille ja niin toivon, ettei kenenkään tarvitsisi suru-uutisia ottaa vastaan. <3
 
meille olis ja tulossa kesäkuussa pikku kakkonen,olen kiireinen yrittäjä ja satunnaisesti ehdin tässä vaiheessa lukemaan muiden tuntemuksia.fb ei kiinnosta ajanpulan vuoksi ja jos porukka on nimimerkin takana niin miksi hosua koska uusia plussanneita tulee koko ajan:hug:
 
FB: en ainakaan vielä tässä vaiheessa halua vielä kirjoitella omalla nimellä...mutta ideana ihan kiva ja voin liittyä mukaan ensi vuoden puolella. :)

Hiusten värjäämisestä: juurikasvua on jo jonkin verran, mutta odotan vielä muutaman viikon ennen kampaajalle menoa. Värjään jouluksi, rv 12 jälkeen.

Kynsilakan käyttö? Jostain luin, että myös kynsilakan (ja kynsilakan poistoaineen) käyttö olisi vaarallista sikiölle. Samassa keskustelussa jotkut tosin oli sitä mieltä ettei deodoranttiakaan uskalla käyttää... En usko, että kynsien lakkauksella pari kertaa kuukaudessa on mitään haittaa sikiölle. Nykyisin kun kynsilakat ja poistoaineet ovat hellävaraisempia kuin 10-20 vuotta sitten...

Ostin eilen ensimmäisen vauva-lehden vaikka en vielä tässä vaiheessa uskalla edes miettiä millaiset vaunut haluan tai miettiä muita ostoslistalla olevia asioita. Ehkä sitten rv 12 jälkeen, jos ultrassa on kaikki hyvin... :)
 
almeja varmasti on vaikeaa kun niin monta km takana :( ja uskon kyllä että on vaikeaa ottaa rennosti :hug: toivottavasti nyt pysyis kaveri matkassa! :)

Alkuraskauden km taitaavat olla kuitenkin kauhean yleisiä mutta harvemmin niistä tulee kenenkään kanssa kasvokkain puhetta (yleensähän koko raskaudesta ei edes mainita ennen sitä maagista rv12, ja ei ole tullut mieleenkään kavereilta kysyä että "onkos sulla muuten koskaan ollu km?") Omassa lähipiirissä on ollut loppuraskauden kohtukuolema ja keskeytys rv20 tienoilla sikiön sairauden vuoksi... Ehkä siksi mulla enemmän nuo myöhäisemmät km kummitteleevat?

Kyllä mullakin tulee ihan reippaasti tota valkkaria, ihan normaalia uskoisin olevan, sitten erijuttu jos menee oudon väriseksi,hajuiseksi tai veriseksi.

marde79 :hug: Voimia ja tsemppiä sinulle!

T + toveri 6+3
 
Nonniih nyt on kuitenkin fb:n ryhmä luotu ja halukkaat sinne voivat käydä liittymispyyntönsä laittamassa. Ryhmä on salainen eli sitä ei näe kukaan muu kuin liittyneet eikä niitä kirjoituksia tai kommentteja tule omalle sivulle missään tapauksessa. Itseasiassa kukaan ei tiedä sinun liittyneen sellaiseen ryhmään jos et itse jollekkin sitä kerro.
Homma toimii ja testattu on koska itse kuulun Heinäkuiset 2010-ryhmään eikä siitä tosiaan tule mitään infoa omalle sivulle. Toki kaikki varmasti ymmärtää jos haluaa nikin takaa kirjoittaa eikä siinä mitään. Ryhmä on halukkaille ja ryhmän nimi on Kesäkuiset 2012 ja löytyy linkistä: https://www.facebook.com/groups/286941657996170/ (toivottavasti)

Jos linkki ei toimi niin ilmoittakaa siitä minulle täällä niin katson tilanteen uudemman kerran =)
 
tirlittan87 Peruspuhdistusaineita käytän eikä niistä mitää haittaa ole mut ei ne
vaan auta tähän..alkaa nassu olee tosi tulehtunut ja kipeä.pitänee soittaa huomen neuvolaa ja kysyä oisko jotain mikä tulehdusta hillitsee.
 
Täällä odotellaan yllätys neljättä! La 23.6. On niin järkyttävän huono olo että tekis mieli maata vain sängynpohjalla. Muutaman päivän oli ilta pahoinvointia, tänään se on kestäny koko päivän aamusta asti,eikä mikään auta.

Hirvittää ajatella töihin menoa,mutta jospa se töissä jäis taka-alalle tuo huono olo : /

Hiusten värjäämistä olen myös miettiny. Ei huvittais antaa pään kulahtaa, piristäähän se jo mieltäkin jos värjää yms. Pitäis omalta kampaajalta kysyä mitä se on mieltä siitä(hänellä on kaks ihan pientä lasta,että kai sillä jotain "kokemusta" on asiasta).

Me ei olla kerrottu vielä kellekkään tulevasta vauvasta.Mutta vanhin poika arvasi mun puhelun perusteella että vauva on tulossa. Yhdestä ainoasta sanasta arvasi. POSITIIVINEN. Miten voi 11v. arvata siitä :O

Neuvolaankaan en ole ollu vielä yhteydessä,kai se pitää tulevalla viikolla soitella sinne..

-MaTu ja ylläripylläri 6+2
 
Se tieto joka väittää ettei hiuksia saa värjätä raskaana on jostain kivikaudelta peräisin. Olen jutellut asiasta monen tutun kampaajan kanssa ja he kaikki ovat kumonneet huhun. Nykyajan väriaineet (kampaamo) ovat niin helliä ja riisuttuja kaikesta turhasta metallista yms. että nykypäivänä ei ole vaaraa.
Toki tässä niinkuin kaikessa on pidettävä järki päässä, ei tietenkään ole hiuksille eikä sulle itellekkään hyväksi vetää se marketin värinpoisto neljää kertaa kuukaudessa päähän.
 
Huh, nyt pääsi vasta ylös sängystä.

Aamulla oksensin muutaman kerran, ihan hirvee olo, yskää on ja kuumettakin tuli, meillä kaikki muut olleet taudissa, yöllä itselle tuli kurkku kipeeksi. Onneksi mies ollut vauvan kanssa, en ole pystynyt olemaan :( Toivottavasti huomenna olisi ohitse, pitäisi päästää ukko töihin päiväksi ja pitäisi pystyä olla vauvan kanssa...
Vuosi sitten oli samanlainen tilanne, olin kipeenä ja raskaana. eipä tälle mitään voi, ei voi ottaa yskänlääkettä tms. muutamia panadoleja olen ottanut ja juonut hulluna mehua. Aamulla ei vain pysynyt sisällä mikään... huoh.

facebookista
taitaa jäädä itsellä väliin, enpä siellä paljoa muutenkaan kirjoittele, on niin paljon noita työkamuja kavereina, ettei viitti kaikkea kirjoittaa:)

piuh ja vielä mukana oleva toukka 8+2
 
Mäkin taidan pysytellä vielä täällä 2+ puolella facebookin sijaan. Jos kaikki menee hyvin, niin voin liittyä mukaan sillekin puolelle vaikka joskus myöhemmin keväällä kun kaikki läheiset jo tietää raskaudesta. Munkin kokemuksen mukaan fb-ryhmä äkkiä näivettää kirjoittelun tällä puolella. Meilläkin esikoisesta yhä aktiivinen fb-ryhmä, joka on oikein hauska, mutta tällä kertaa taidan kirjoitella anonyyminä. :)

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Itsellä pysynyt pahoinvointi vielä hyvinkin kurissa, välillä tuntuu pahemmalta, mutta välillä menee pitkiä aikoja, etten edes muista olevani raskaana. Tosin rv vielä niin vähän, että pahin on vielä tulossa.

Mutta voi hitto tätä turvotusta! En voi käsittää, miten mun pötsi on oikeesti kuin rv12 olis menossa! Miten ihmeessä tätä nyt salailee töissä? Pitää pukeutua johonkin jätesäkkiin...

Lumi & Piipero 5+6
 
Hmph :(

Tänne on iskeny aivan kamala migreeni.. taino, on niitä kamalampiakin ollu, mut tää ei tunnu kyl kauheen hyvältä :( :'(

Eipä muuta.. en taida kans tonne feissiin liittyä, eiköhän tää riitä..
 
Heippa!

Värjäämisestä kyllä olen värjäillyt ihan koko raskauden hiuksiani, olen myös tehnyt kampaamon töitä ja kyllä lähestulkoon kaikki aineet alkaa oleen turvallisia. Mutta niinkuin joku jo sanoikin, järki käteen.. ettei ihan joka viikko värjäile.

Täällä myös väsyttää ja väsyttää ja väsyttää... illalla simahdan jo ysin aikaan, hyvä kun muksutkaan on vielä nukkumassa, kun jo vedän hirsiä... Yöllä ei jaksais millään nousta pissalle... ja aamulla en meinaa päästä ylös millään...

Ja minä myös pitäydyn täällä palstalla...

Mun masu näyttää jo kans siltä et raskaana ollaan, mut on näyttänyt kyl jo parivuotta samanlaiselta, et toistaiseksi on mennyt selitys läpi:kieh:
Yks heppakaveri kyl kyselee koko ajan, ku oon sille kertonut vaavi yrityksistä.. Toisaalta aattelin hälle huomen kertoa ultran jälkeen, jos kaikki ok. Saas nähä saanko siis ensiyönä nukuttua, kun odottelee ultraan pääsyä:heart:

Täällä mies on ihan kympillä mukana, hänhän tämän haaveilun aloitti ja sai aikas helpolla miut mukaan ;)
Jaas, mutta jos laittas laumansa nukkuun ja menis kattoon bb:tä sitten..

Jisse
 
Tervetuloa uusille! Onnittelut plussasta. :flower:

Minäkin pysyttelen toistaiseksi vielä täällä, vaikkei mulla mitään ko. ryhmää vastaan olekaan. Kokemuksen mukaan tää palsta hiljenee ton FB-ryhmän myötä.

Jisselle tsemppiä ultraan!

Embylle myötätunnon migreenistä. Ei ole kiva tauti. Itsekin kärsin yhden kohtauksen muutama päivä plussauksen jälkeen. Mulla on tuo aurallinen versio ja ainakin viime raskauden jälkeen paheni. Enää ei riitä yks aura vaan niitä tulee 3 putkeen ennen särkyä.

Turvotusta on täälläkin. Työvaate "muoti" on mulla vaihtunut hieman väljempään kun ei tota rantapalloa saa muuten piiloon. Lisäks mun kaikki työkaverit on miehiä, niin varmasti kiinnittävät huomiota pyöristyvään vatsaan sekä turvonneiseen rintoihin. Ja tosiaan perjantaina oli ekaa kertaa mammapöksyt töissä jalassa.

Mupelo, rv 9+6
 
Emby & Mupelo Täällä myös migreenistä kärsivä. Mulla onneksi yleensä auraton ja selkeesti helpotti viimeksi kun olin raskaana. Viimeksi taisi olla aurallinen kohtaus melkein 10 vuotta sitten. Mutta siis normaalisti tulee kohtaus ehkä kerran viikossa. Esikoista odottaessa tuli yhteensä muistaakseni 4 kertaa. Viimeisin tuli ihan loppuraskaudesta ja vei sairaalan asti. :( Eli pelko on taas persiissä, milloin iskee. Keskiraskaudessa ei niin pelkoa, kun saa lääkitä reilusti. Mulla auttaa iso annos panadolia + ibuprofeiinia heti kun kipu alkaa. Viimeisessä raskauskolmanneksessa tuo ibuprofeiini on vaan niin nounou, eikä panadol yksin auta yhtään. Mutta siis Embylle pikaiset toipumiset! Ota rauhallisesti. :)

Lähetin miehen grillille hakeen hampparin... Yleensä grillihampparit yököttää, eli tää on varmaan raskausoire? ;)
 
Lumi: Sama himo täälläkin. Ihme juttu! Olen siis karppaillut eikä ole piiiiiitkään aikaan tehnyt mieli mitään roskaruokaa. No nyt tekee senkin edestä. Viikonloppuna meni niin makkaraperunat kuin hampurilaisateria ja vielä sipsejä. HUH! :ashamed: Sanoin miehelle jo, että tää on taas poika. Mulla on molempien poikien raskauksissa tehnyt mieli kaikkea suolaista ja rasvaista. Tyttöä odottaessa himona olivat taas kaikki makeat. Nyt makea ällöttää.

Fb-ryhmää en minäkään usko oikeasti salaiseksi. Se on niin monta kertaa nähty, että hups ei tän pitänyt näkyä... Vielä en siis halua sinne hypätä. Ehkä tosiaan vasta ensi vuoden puolella, kun on rakenneultra ohi ja raskauden voi julkistaa. Mitäs jos perustettaisiin se ryhmä vasta siinä vaiheessa?

Keskenmenon pelko kummittelee täälläkin koettujen vastoinkäymisten jälkeen. Päivä päivältä uskon raskauteen hiukan enemmän, mutta tosiaan pelko iskee joka nippaisusta. Ehkä varhaisultra helpottaa hiukan, mutta itsellä suurin pelko kohdistuu np-ultraan. Siellä kun olen saanut ne pahimmat uutiset. Mikään ei ole varmaa senkään jälkeen eikä edes syntymän jälkeen. Sitähän tämä elämä on. Ei koskaan tiedä mikä päivä on viimeinen. Täytyy vaan jotenkin oppia elämään niin, että joka hetkestä nauttii niinkuin se olisi viimeinen, muttei kuitenkaan elä pelossa.

Ollaan pohdiskeltu taas miehen kanssa lapsille kertomista. Tekisi niin mieli kertoa jo perjantain varhaisultran jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin. Toisaalta en haluaisi taas tuottaa lapsille sitä syvää surua, jos jotain menee kuitenkin pieleen... Vaikeaa.. Nuo lapset ovat niin isoja (9v ja 11v), että saattavat kyllä huomata asian jo ilman kertomistakin ennen joulukuuta. Minkäs ikäisiä lapsia teillä muilla on? Milloin olette ajatelleet kertoa tulevasta pikkusisaruksesta?
 
Heippa kaikki :wave:

Mites kun kuu vaihtuu kohta niin teenkö vielä ens kuun pinon vai haluaako joku muu tehdä sen?

Mulla ei oikeen kirjottelu luista ku on vaan niin kaamee olo. Odotan vaan sitä päivää ku ei okseta enää : /

Dingelidong 9+2
 
Tsemppiä Dingelidong! Mä sentään en oksentele, mutta odotan silti sitä päivää, kun olo paranisi ja ruoka taas maistuisi. Nyt en pysty syömään kuin suolaista mutta välillä on oikeasti pakotettava itsensä syömään.

Tänään on ar-ultra, kuten Jisse78:llakin. Tulen sitten jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia. Jännittää tai ihan kuin vähän jopa pelottaisi... niin monelle on tullut huonoja uutisia ar-ultrasta :(
Tänään 7+0, uudelle viikolle siirtyminen.
 

Yhteistyössä