Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

Onnittelut tänään 1 vuotta täyttäville! :flower:

Galluppeihin.. lahjaksi ostettiin maatilalelu.. siinä nuolella osoitetaan jotain eläintä ja veivataan niin setä kertoo mikä eläin kyseessä ja miten ääntää.. =)
Lisäksi siinä pari laulua ja tietovisaa.. se on alkaen 12 kk lelu mutta esikoinen sillä on enemmän leikkinyt kun Nooa ei vielä osaa sitä veiviä käyttää, nuolta kyllä liikuttelee.
Ja lisää samaa aihetta eli maatilasta kertova luukkukirja + ison pojan ruokalappu.

Nyt kiinnostaa muutenkin kaikki rattaat, eteisessä käy jatkuvasti pyörittämässä sattareiden rattaita, sai lahjaksi myös kuormurin ja lennokin eli lisää pyöriteltävää.. :)
Vaatteita ja astioita tuli myös jotka oli vanhemmillekin mieluisia. :D

Meillä nuo ääntä päästävät lelut ovat olleet kestosuosikkeja, kuvasinpas huvikseni millaista lelua löytyy..
laatikoissa on tytön astiastoa ja toisessa kuormureita, muotolaatikkoa, pyramidia.. kuvassa ei tietenkään ole pehmoleluja, nukkeja ja kirjoja joista myös paljon tykätään eikä palikoita ja dubloja, palapelejä.. eli siinä lahjaideoita vuosikkaille. ;)
Huhtikuussa yritin katsoa mitä lelua sitä löytyy ja mitä vois laittaa kaappiin mutta ei sinne kaappiin juuri muut menneet kuin vauvalelut kun aika lailla noilla kaikilla tuntuvat leikkivän.. Nooakin on aika aikaisesta, jostain 6kk alkaen leikkinyt leluilla. Katsoo tietysti siskostaan mallia.. jutteli jo silloin robotin kanssa ja kyllä se on tuota koiraa kans riepotellut että sen verran että juttuun ovat tulleet. :D


Yksiä päikkäreitä on vedelty jo viikko- ellei kuukausikaupalla.. en muista koska siirryttiin mutta toimii.. äsken vein pojan päikyille ja parin minuutin päästä kävin huoneessa jossa jo oltiin ihan syvässä unessa.. illalla sama.. jos päikyt venyy 3h mittaisiksi, huomaa ettei uni tule heti illalla.. reilu 1h päikyt ja 11h yöt tuntuu olevan nyt sopivat.
Unikoululle ei ole siis ollut tarvetta, nyt on taas nukuttu hyvin muutama yö kun hampaat on jättäneet toistaiseksi rauhaan. :)
Olikin tuossa tarpeeksi risaisia öitä parin viikon ajan.. verotti heti tätä unikekoa. :/

:wave:
 
Niin lahjoista vielä (kuka niitä vinkkejä kaipaili?)
Milla sai 1v lahjaksi (the seepran lisäksi, sori Tiivari, pakko oli viel kerran... :ashamed: ) Mauri Kunnaksen Koiramäki (vai koiramäkeläiset?)-sarjan astiat, lasten aterimet, pari bodya, shortsit, mekon, hellehatun... Niin ja tämmösen soivan lelun, etanakohan se nyt oli, joka "opettaa" aakkosia ja värejä. Ja niitä kaivattuja hiekkaleluja... Ja olikohan vielä muuta...
 
Siis hurraa, mun vanhempien tarjous hyväksyttiin....eli me muutetaan elo-syyskuussa mun lapsuuden kotiin, eli valmis tiili talo, siel täytyy vain tapetoida ja maalata, ja aion kyllä rempata keittiön( siis en mä vaan joku keittiömies )
Voi että...niin ihanaa että muutetaan ennenkö tonttu tulee maailmaan... :D
Ja nyt oon joutunu luopumaan farmari autosta kun teen mielummin keittiö rempan nyt ennen muuttoa. Siihen autoon me voidaan säästää rahaa ja ostaa se sitten ens vuonna, kyllä me neljä mahdutaan volvoon, sinne mahtuu sit kyll vaan yhdet vaunut...mut sivuseikka...tällähetkellä.
 
Ihanaa Sydäri! Onnittelut! =) :flower: Ihanaa, että asiat järjestyi noin mukavasti. Huoh, mä odotan jo kauhulla sitä hetkeä kun pitää tästä lähteä isompaa asuntoa etsimään - ja se aika ei ole kaukana. Miten ihmeessä sitä löytää juuri sen oikean kodin :|

Me ostettiin nyt sitten Sofialle lahjaksi kirjoja ja se puhuva koira...ja vaatteita tietty olen hankkinut - niin kuin aina :p
 
Huomenta!

Tiivari: Oon antan niitä maxille aina lääkekuurin yhteydessä ja ainakin vatsantoimintaa on auttanut, muuta en osaa sanoa =)

Täällä sairastelut jatkuu...Koko ajan pelko persiis että Max saa myös tuon taudin. Ja tää angiina onkin todella sitkeää ja rajua.

Sydärille: Onnea uuteen kotiin :flower:

Huomenna meidän "vaava" on sitten virallisesti taapero :heart:
 
Eetu kiittää ja kumartaa onnitteluista ja täältä lähtee myös suurenmoiset onnittelut jo täyttäneille kullankerille :flower: . Eetu-raasun synttäripäivä meni siinä, että toinen pieni joutu koko pitkän päivän pyörimään äitin ja kummitätsyn (mun siskon) jaloissa...Rakas siskoni päätti sitte juhlistaa 30v-taivaltaan just tänä viikonloppuna ja eilinen päivä meni leipoessa sisterin bileisiin. No, Eetua juhlimme sitten kunnolla tän kuun lopussa, onneksi ei toinen pien vielä ymmärrä "oikean" päivän päälle!

Galllupia...meillä mennään myös yksillä päikkäreillä ja on menty näin jo useita kuukausia. Nukkuu n. 1½-2 tuntia ja on aika soppelit...jos nukkuu pitemmät päikyt, yöunille meno vaikeutuu hetimiten. Unikouluahan meillä toteutettiin n. puolisen vuotta sitte ja hyvin toimi!Mä en vois kuvitellakkaan, että meillä siirryttäs pinnasängystä pois :eek: ..tuo lapsi tulee semmosella rytinällä alas, niin sohvalta kuin meidän sängystäkin, ettei mittää järkeä!! Ei paljon järki tosiaa päätä pakota...1-v. lahjoista...Eilen toi kummitätsy ihanat metsolan haalarit Eetulle, ja seuraavat lahjat taitaa tulla sitten kun juhlimma kunnolla. Itse tuskin ostan mitään sen kummempaa...vieraat hoitakoon sen puolen =)..mutta jonkin sortin pienen uima-altaan aion Eetulle pyytää kesää varten. Rela-tipat lopetin tällä viikolla ja en oo huomannu mitään muutosta aikasempaan! Jätin reilut puoli putelia ensi syksyä varten, kun lähdemme etelän lämpöön.

Sydönkäpyslle onnea uudesta kodista!! Itse en ois voinu kuvitellakkaan, että oisin muuttanu lapsuudenkotiini...liian tutut seinät =).

Jaahas, kohta pitäs alkaa valmistautumaan tän illan koitokseen :D ..luvassa on semmoset hipat että...Pirtut on lantrattu ja jääkaappi (myös naapurin) täynnä sapuskaa ja herkkkuja...=). Mies lähti viemäään Eetua mummolaan, joten hetki "ommaa aikaa" =)...

Mukavaa la-päivän jatkoa kaikille :heart:
 
Ei tämä mun kurja olo vatvomalla parane. Joten säästän teidät siltä. Vatsassa kiertää edelleen :x Mutta puskenpa tänne muutaman kuvan teidän "iloksi"

Salama ja Setti

Sit tässä on meidän vauva ja taapero


Ja tänään oli rokkapäivä ja jälkkäriksi tietty vohveleita :p


Pikku Possu :heart:

Jatkanpa vielä
Käpyselle onnittelut uuden kodin johdosta!
Maitohappobakteerit meillä ollu käytössä aina "erikoistilanteissa" (esim sillon kun mulla lääkekuuri, mikä voi vaikuttaa rintamaitoon), muttei mitenkään säännöllisesti.
Meillä nukutaan vaihdellen (riippuen monelta herännyt jne.) joko yhdet pitemmät tai kahdet lyhyemmät päiväunet.
Mitäs muuta tääl oli gallupoitu? Ei muista enempää... :ashamed:
 
Maitohappobakteerit meillä on ollut molemmilla vauvavuoden käytössä eikä kumpikaan ole sairastellut ensimmäisenä vuotenaan.. pientä nuhaa, tukkoisuutta on ollut muttei kummempaa. Nooalla nuo maitohappobakteerit auttoi myös ummetukseen.

Tien päälle taas, tämän vuoden Ford Mondeo farkku huollon ajan koeajossa.. saa vaan tällä erää haaveilla että kunpa olisi oma.. :p
 
Käin paikallises eilen piipahtaas :whistle: ...olin niiiin kiukkune ukolle joka lupas tulla aamupväl töist ja kotiutukii puol viis iltapväl ja puhelimeeha ei voinu vastata :kieh:
Hyppäsin autoon ku tul sisää ja painuin isäni luo kahville ja sit päätin et kotii meikkaa muutama vodka snapsi kitusii ja si mentii :D
Kaverin miehen kaa pidettii kivaa..pyörähdeltii tanssilattial B) hää kilttin kutsu miut ukkojen pöytään ku olin iha yssin.
Tää pvä menny toipuessa ja päätin ettei russianii enää miulle lantringiks...oon nilkoist otsaan nokkosrokossa :/

Viljamin ol tarkotus huomen viiä äitillein ja hakee to pois...yllätysyllätys laitto pväl viestin ettei otakkaa :headwall: Mie niiiiin TIESIN tän,mutten halunnu uskoo :ashamed:
Se siit huilimisest ja ajatusten läpikäynnistä...enhä mie voi olla väsy vaa mei muori on ku koira herättää nii aikasi :kieh:

Sori ku vaa omaa napaa :ashamed:
 
Huomenta!!

Tänään ollaan virallisesti TAAPEROITA :heart: :heart: Mitenhän sitä osaa siirtyä toiselle puolelle kun on tottunut tänne kirjoittelee jo vuoden :D

Siivousta olis suunnitteilla tälle päivälle...niin ja noiden sairaiden hoitamista!! Onneksi noilla alkaa pikku hiljaa tauti helpottaa ja toistaiseksi uusia ei oo tullu ja toiv. ei tulekkaan!!
 
Ihanaa synttäripäivää Maxille!

Milla on ihana! Ja ihana mekko :heart:

Meillä eilen synttärit juhlittu. Ja oli kyllä aivan liian paljon porukkaa tänne kaksioon. Tai ainakin sitten, kun kaikki lelut oli levitetty tuohon lattialle (n. 3 sekunnissa). Sanoin sitten miehelle, että en tuu ikinä kestämään tuollaista lelumäärää tässä kämpässä. Ja olin siis TÄYSIN tosissani. Eli sit kun Sofia hoksaa itse alkaa kaivaa leluja isommasta leluarkusta (nyt vaan pikkukorissa "vauvalelut"), niin lelujen määrä vähenee olennaisesti. Osa varastoon, ja sieltä sitten vaihdellaan niitä toisinaan. Nää neliöt ei kertakaikkiaan riitä siihen, että 1/3 on lelujen peitossa! |O Onkohan mulla tässä äitinä oppimisen/tottumisen paikka. :ashamed:
 
Onnea Max :flower: :heart:

Ja muut jo 1-vuotiaat, jotka oon unohtanu :ashamed:

Maitohappobakteereja en oo Venlalle antanu, kun ei oo tarvinnu. Veetille annettiin joskus parina päivänä, kun pelättiin sairastuvan mahatautiin. Eikä sairastunut.

Meillä on ollut kerrassaan ihana vkloppu :) Käytiin perjantaina miehen kanssa katsomassa Enkelit ja demonit, sit mentiin siitä syömään ja pyörähdettiin muutamassa baarissa katsomassa kavereita. Eilen oleiltiin ihan kotosalla, kauppareissuja lukuunottamatta. Syötiin laiskan äidin pizzaa (eli siis made by Kotipizza) ja mentiin ajoissa nukkumaan. Tänää olis vuorossa uuniperunoita ruohosipuli-creme fraichella, ja pippuripihviä :p Lapsille teen pihvin sijasta joko broilerivartaita tai nugetteja. Jälkkäriks aion leipasta mokkapaloja :) Mutta siis, mä siirryn tonne keittiön puolelle ja toivotan kaikille hyvää sunnuntaita! :flower:
 

Yhteistyössä